התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה המלצה למנוע אגזוז ופרופ כדי להגיע ל RPM גבוה



e-tay
15-06-2016, 23:43:01
שלום לכולם,
נכנס לפרויקט חדש, יש למישהו המלצה למנוע אגזוז ופרופ מתאימים כדי להגיע לסל"ד גבוה/מהירויות גבוהות?
הטיסן בשם "קלי" של חברת קיושו למי שמכיר,
המיועד למנוע 70 4 פעימות אבל אני מחפש להוציא קצת יותר מהירות.
מנועי O.S רגילים לא על הפרק וכמובן שגם חשמלי זאת לא אופציה.
אני בכיוון של מנוע 91 מסוקים + אגזוז JETT + פרופ 11X12
או מנוע 55 מסוקים + אגזוז JETT + פרופ 10X10 (חושש שאולי יהיה קצת קטן עליו).

תודה מראש למשיבים.

adibenbasat
16-06-2016, 11:56:09
1. הטיסן הזה לא כול כך מהיר באופן כללי..
2. המנועים שהצעת טובים, ל-55 מתאים פרופ 9X10 (לא 10X10 - זה גדול מידי).
3. לא הייתי שם פרופ יותר מ-10X10 ומנוע 91H עם אגזוז ג'ט יתאים בול (לא לשים פרופ יותר גדול למנוע הזה, אתה תאבד הרבה סל"ד).

e-tay
16-06-2016, 21:32:32
אחלה תודה.
1. טווח מהירות עם מנוע ופרופ מתאימים ?
2. אתה ממליץ על 55 או 91 ?
3. יש טיסן אחר בסגנון שאתה מכיר/ממליץ?

adibenbasat
17-06-2016, 11:22:27
1. מה שיקבע את המהירות הוא גוף הטיסן, המנוע והפרופ שואפים להגיע ל-X והטיסן "מפריע" כי הוא סוג של גרר, לגבי הטיסן הזה אני מעריך שאפשר להביא את הטיסן הזה ל-210-200קמ"ש עם המנועים האלו.
2. איזה מנוע אני ממליץ?
זה ישמע מוזר קצת אבל המהירות הסופית תהיה דומה עם שני המנועים (משוואה של סל"ד ופסיעה), לאומת זאת, ה-91 ייתן יותר כוח ובבז (בירידה) יאפשר לפתח קצת יותר מהירות בשל תוספת המשקל,
אז - ה-55 מאוד נוח, חזק וייתן עבודה מעולה בכול פרמטר (אני מטיס עם כזה עם אגזוז ג'ט פרופ 9X10), ה-91 יוסיף קצת משקל, יוסיף כוח בטיפוס ואולי קמ"שים בודדים נוספים (?), אבל קח בחשבן שמשקל מעלה "עומס כנף" ושבנחיתות הטיסן יבוא מרחוק יותר ומהר יותר ויעמיס יותר על הכן נסע והגוף - זה יהפוך את הטיסן למפלצת שצריכה תנאי מסלול אורך ונוח - אם אתה טייס ממש מנוסה אז לך על זה, אם יש לך קצת חששות אז לך על המנוע ה"קל" (55) הוא חזק מאוד ומאמין שיקח את הטיסן מעבר ל-200קמ"ש שזה יפה מאוד.
3. לגבי טיסן אחרי..יש כמה אפשרויות (לא כ"כ הרבה), בגדול הבחירה צריכה להתאים לתנאי המנחת שאתה מטיס כי יש טיסנים מהירים שצריכים מסלול מסוים ולא כול מסלול מתאים להם..
איזה מסלול אתה מטיס? ומה בדיוק אתה מחפש בטיסן שלך? אוכל להמליץ..

:cool:

e-tay
18-06-2016, 12:43:46
קודם כל תודה על ההסבר.
אני מטיס במנחת בית שקמה. (נראה לי שגם נפגשנו שם פעם).
מבחינת טיסן, היה לי סאנדאונר 36 של הנגר 9 שהיה עליו מנוע 52 מסוקים + אגזוז ג'ט אבל הטסתי אותו עם פרופ 10X8 (בזמנו לא מצאתי פרופ 9X9) ולמרות הוא היה טס נהדר.
נכון לעכשיו מטיס נמסיס של סיגול עם אותו המנוע והאגזוז (פחות מהיר...מן הסתם)
אז ככה שבא לי משהו בסגנון הזה, שזה גם טיסן עם גלגלים - ממריא ונוחת על מסלול וגם נותן עבודה שפותחים לו מנוע.
אני יודע שזה לא הפיילון הקלאסי אבל לי זה מספיק.
לאור כל זה חשבתי ש"הקלי" יעשה את העבודה, אלא אם כן יש לך טיסן אחר להמליץ לי עליו.
וכמובן שיהיה לפחות כמו הסנדאונר אם לא יותר.

תודה.

adibenbasat
19-06-2016, 19:33:17
כנראה שאנחנו מכירים..
אז מה שאתה מחפש זה:
טיסן עם גלגלים שנוח להמראות ונחיתות, ARF, לא קומפוזיט שייתן עבודה (עם מנוע ניטרו) לפחות כמו הסנדאונר או אפילו יותר..
התשובה: אין דבר כזה..(עד כמה שידוע לי..).

אם אנחנו ממסגרים את הדרישות לטיסן "פיילון" ARF בלזה, נוח עם גלגלים ועם מנוע ניטרו אז אין דומה לסנדאונר (שגם אותו צריך לשדרג ולחזק),
בגדול, שאתה רוצה להגיע ולעבור את ה-200קמ"ש, שום טיסן "פשוט" כזה לא בנוי למהירות וללחצים האלו, לא סתם קנית סנדאונר ולא טיסן אחר..כי אין בשוק כזה..
מה יש: Q500 - טיסני פיילון בתצורת גוף קופסה כדוגמת ה-"ויפר 500" של גרייט פלינס, יש לו כנף מחוזקת עם פיברגלאס וליבת קלקר חזקה מאוד,
אותו אפשר לקחת ל-200קמ"ש ויותר (מניסיון), אבל גם לו יש מינוסים.. והוא לא מושלם כמו שאתה רוצה..

אפשרות נוספת לקחת טיסן שבנוי במקור ל-150-170קמ"ש ולשדרג אותו (ז"א לשלם מחיר מסוים) לשים לו את אחד המנועים המדוברים ולמשוך אותו ל-200 בידיעה שזה מעבר למה שהוא בנוי במקור.
יש מוסטנגים שאפשר לעשות את זה, לי היה קוגר שגם הוא הגיע למהירויות האלו (אבל קיט נגריה)..
שוב, עד גכה שידוע לי - אין שום טיסן (במסגרת שלך) שייתן לך כמו או יותר מהסנדאונר (הויפר 500 נתן אותה מהירות בדיוק עם ההיפר 55 - 225קמ"ש).

אגב, הקלי בטח לא בנוי להגיע ל-200 ויותר, ויתכן מאוד שתצטרך חיזוקים אם תשים לו מנוע כזה..

e-tay
22-06-2016, 20:57:06
תודה רבה על ההסבר חידשת לי המון.
עוד כמה שאלות ברשותך:
1. מנוע 56 ROTOS STAR (מנוע בצבע שחור עם ראש בצבע זהב) מוכרים אותו בהובי קינג, נתקלת בו ואם כן מה חושב עליו?
2. ראיתי שיש אגזוז JETT שחור שמיועד ל SPEED, יש בכלל הבדל בינו לבין האדום שמיועד ל SPORT ?
3. מה דעתך על החיבור בניהם ? מבחינת סל"ד , איזה פרופ מתאים, מתאים לא מתאים.
תודה.

adibenbasat
23-06-2016, 12:01:34
1. לי אין ניסיון אישי עם המנוע הזה אבל תשאל את מושיק (מהפורום) יש לו כזה, ממה שראיתי הוא לא ממש הצליח לכוון אותו והאמת שלמרות שהוא זול ומפתה,
אני לא הייתי מתעסק איתו וגם לא עם יצרני מנועים אחרים מלבד מנועי OS מסיבה מאוד פשוטה:
OS - הם לא "הכי" או "היחידים" שחזקים אבל הם הכי נוחים לכוון, ברגע שהם מכוונים - אתה בא בבוקר מתדלק מניע ועולה מיד ולא מתקשקש איתם לאומת מנועים של יצרנים אחרים שיצא לי להשתמש,
תזכור דבר אחד חשוב: אנחנו מושכים את המנועים אלו למקומות שמעבר להוראות יצרן, הם מגיעים לטמפ' גבוהות יותר, אמינות ועמידות החומר הם הדבר הכי חשוב פה, אתה רוצה שגם המנוע יחזיק לאורך זמן.
2. האמת שיש לי אדום על ה-OS55H שעובד מושלם, (יש לי גם כחול על OS55 שעובד נהדר), אני לא כ"כ יודע מה ההבדלים בינם אבל לי יש את האדום והמנוע באמת עובד פגז, אז אני יכול להמליץ לך על האדום במקרה של OS55H.
3. שוב, אם אתה נעול על המנוע מהסיני - אין לי תשובה מדויקת להמליץ על מידת פרופ או כמה סל"ד, תשאל את מושיק אולי הוא יוכל לענות לך..