PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! Tarot 650 sport מתהפך בהמראה



OBY
26-06-2016, 15:25:51
שאלה למומחים !!!
היי חברים,
זה לא עוד כותרת של רחפן מתהפך :cool:
אני לא "ילד" בתחום ובכל זאת אני תולש שערות ;)

סט-אפ:
מנועים - T-Motor MN3508 580kV
בקרי טיסה - Hooby wing Platinum Brushless ESC 30A-Pro OPTO
בקר טיסה - NAZA M v1 מעודכן עם הגרסה לפני האחרונה.
רחפן - Tarot 650 sport
מקלט - Hitec Optima 9

הבעיה:
רחפן מתהפך שמאלה בהמראה.

הדברים שעשיתי כבר:
1. כיול בקרים עם מנועים.
2. כיול GPS.
3. ריקוד הנאזה המפורסם.
4. קליברציה בתוכנת הנאזה עם השלט.
5. בדיקת כיוון המנועים.
6. בדיקת כיוון הפרופלורים.
7. כיוון הסטיקים בשלט.
8. מדידת המרחק של אנטנת ה GPS לבקר טיסה.
9. בקר טיסה מכוון עם הפנים כלפי הטיסה, כנ"ל גם ה GPS בדיוק לפי החץ המסומן על האנטנה.

הערה:
1. העברתי את הנאזה שעבדה פיקס ב TBS Discovery לרחפן החדש.
2. הבקרים ברחפן החדש הם מסוג OPTO, כלומר חוץ מחיבור המתח למנועים, יש 2 חיבורים מהבקר מינוס (ground), וסיגנל בלבד.
3. בתוכנת הנאזה, בלשונית של הבדיקת מנועים, אני לא מצליח להפעיל את המנועים ??
4. במקלטי Optima 9, יש אפשרות לחברת מתח מעל 5V ללא צורך ב ESC - זה נקרא SPC.
5. מרוב נסיונות המראה שלי, ובנסיון פיתרון הבעיה, בטעות (אני רק בן אדם למרות הנסיון :confused:), הרכבתי את אנטנת ה GPS עם כיוון הנגדי, כלומר החץ פונה אחורה, והרחפן התהפך ימינה, מה שהעלה אחרי זה את החשד שלי, שיש פה בעיה עם GPS או כיול כל שהוא. כי ברגע שהרכבתי את ה GPS עם הכיוון הנכון, הרחפן התהפך שמאלה.

מצ"ב סכמת החיבור החשמלי.

עד כאן :D
אשמח לעזרה, עצות וכו.

תודה,
אופיר בן יעקב

Guy Peled
26-06-2016, 16:03:34
היה לי בדיוק את אותו סיפור עם APM
ה-APM היה על S500 שעבד מעולה, העברתי על הטארוט 650 איירון מן עם סאט אפ חדש וגם היה מתהפך לצד..
החלפתי GPS מיקומים מה לא
החלפתי בקר טיסה וישר טס..
שווה לנסות בקר טיסה חדש.. לתקופה הטסתי עם CC3D רחפן של 3.5 קילו ;)

OBY
26-06-2016, 16:18:18
גיא,
מה יכול להשתבש בדרך ????? סה"כ העברתי אותו, בתוך צפר גפן למשכנו החדש ;)
אני פושט משתגע מזה :mad:
אופיר

OBY
27-06-2016, 10:42:20
עדכון:
מצאתי כנראה את הבעיה, אחרי חפירות בפורומים מצאתי שאין קורלציה של המנועים בין מה שמסומן על הפלטות של ה Tarot
לבין החיבור שמתואר במדריך למשתמש של נאזה (מצורף תמונות).
עכשיו אני צריך להפוך את החיבורים בהתאם למדריך של נאזה ושוב לנסות.

אז למי שמתכנן לבנות Tarot 650 sport כדאי לשים לב.

אופיר

moshet
27-06-2016, 13:19:38
אוי...נו באמת...
סמכת על הסימון של הפריים?!

את זה יכולתי להגיד בהתחלה, אבל כתבת ש"זה לא עוד כותרת של רחפן מתהפך"



סתאאם...אופיר שיהיה רק טיסות בטוחות [emoji6]

OBY
27-06-2016, 17:11:31
משה
הצחקת אותי ***חח :D
חשבתי שיהיה פה יותר פיקנטריה זאת הסיבה לכותרת השירשור, ובסוף נפלתי על שטויות של טירון ;)
לא מבין אז למה הסימון על הפריים, עדיף שלא יהיה מסומן בכלל בשביל לא לבלבל את האויב סתם ככה.

טוב, לפחות שאחרים ילמדו מהשירשור הזה והטעויות שאני עושה :p

אמן תודה רבה !!

moshet
27-06-2016, 19:34:43
אופיר,

כל בקר טיסה יש לו את הסדר מנועים שלו.

למשל ב-APM זה נראה שונה מהנאזה:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160627/9662220d160ae7713b3a945f7adc51fb.jpg

אני משער שהסדר על פריים של טארוט ייתן קורלציה של 100% לסדר המנועים בבקר הטיסה שלהם (לא בדקתי, רק מתוך השערה)

על כל פנים, למדתי מכאן לקח חשוב - לבדוק מול הדוקומנטציה של הבקר טיסה.

תודה על הטיפ !

moshet
27-06-2016, 19:38:11
אגב, גיא - מוכר את הAPM?

אני עכשיו יודע לתקן אותו... [emoji1]

OBY
27-06-2016, 20:47:15
משה
צודק לגמרי, לא יעזור כלום, חייבים לקרוא הוראות יצרן 20 פעם !!
אופיר

OBY
28-06-2016, 09:31:28
משה,

בשביל הדיון והשירשור, חקרתי עוד טיפה.
מסתבר שהסימונים על הפריים לא מתאימים גם לבקר טיסה של TAROT.
עכשיו אני באמת לא מבין למה הסימון.

מצ"ב סכימת חיבור המנועים של בקר הטיסה של TAROT.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=139815&stc=1
אופיר

ZvikaF
28-06-2016, 10:05:36
יש מצב שהרכבת את הפלטה לא כפי שתוכננה ? .... אנחנו תמיד נופלים בשטויות קטנות :(

OBY
28-06-2016, 10:23:32
צביקה,
כן אתה צודק, תמיד נופלים על שטויות :cool:
יש רק אפשרות אחת להרכיב את הפלטה העליונה, אז אי אפשר לטעות.
בצד התחתון של הפלטה, אין סימונים כלל.
לפי כל שרשורי הבניה של ה Tarot שראיתי, הפלטה מורכבת עם הסימונים כלפי מעלה.
ההוראות הרכבה של ה Tarot לא שוות הרבה, לא ניתן להבין כלום.

אופיר

ZvikaF
28-06-2016, 11:45:30
:)