התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לאנשים שמבינים באמת



nirvaxal01
08-10-2016, 12:44:49
אני מדבר על זמן סוללה
השאלה היא כזו
אם יש לי בקרים של 30a והמנוע צורך מקסימום 20a
האם זה יגרום לסוללה להתרוקן מהר יותר מאשר שאם היתי מכניס בקרים של 20a נגיד
אני מדבר על צורה תאורתית

תודה רבה

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

bendisar
08-10-2016, 13:01:04
לא, אין השפעה על זמן סוללה.
הבקר לא קובע כמה זרם נצרך, מי שקובע כמה זרם נצטרך ובעקבות כך מה יהיה זמן הטיסה הוא המנוע. אם יש לך מנוע שצורך 20A ובקר שיכול להעביר 30A אז הבקר פשוט יתחמם פחות ויעביר למנוע 20A.
הבקר לא יכול "לדחוף" זרם למנוע
בכללי, תמיד כדאי שהבקר יוכל לספק קצת יותר ממה שהמנוע יכול למשוך כדי שיהיה מרווח בטחון זה מאריך את זמן החיים של הבקר.

nirvaxal01
08-10-2016, 13:08:53
תודה רבה :)

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

ran_g
08-10-2016, 15:12:09
בגדול התשובה של ניר נכונה אך יש לשים לב שלכל בקר יש התנגדות פנימית שכן "מבזבזת" זרם ובדרך כלל ככול שעולים בגודל הבקר כן יש חלק קטן מעוד שמתבזבז. בכל אופן לא נראה לי שבין 30 ל 20 A תרגיש הבדל.
לרוב פרופים ומשקל הרחפן הם הגורמים המשפעים.

offer
08-10-2016, 17:00:15
על פניו נראה לי שבבקר לזרמים גבוהים יותר, ההתנגדות הפנימית חיבת להיות יותר נמוכה משמעותית, אחרת הבקר יתחמם וישרף.
החום נובע מההספק הנשרף על הבקר עצמו, וזה מושפע ריבועית מהזרם הזורם דרכו
Watt = i x i x R
לכן הבקר החזק יותר לא יבזבז יותר אנרגיה מבקר חלש יותר

נשמע הגיוני?

ran_g
08-10-2016, 17:18:24
אתה צודק ככול שעולים במקסימום זרם ההתנגדות נמוכה יותר (הפכתי את הסימנים). ללא קשר יש עוד הרבה פרמטרים שקשורים לתוכנה של הבקר מהצורה שבה הוא מעט את המנוע ועד לעקומת האצה שלו שמשפיעים גם כן...
מומלץ פשוט לחפש בקרים שעשו להם REVIEW ומבחני השוואה וכמובן שעל התוכנות השונות יש סקירות מפה ועד הודעה חדשה...

bendisar
08-10-2016, 17:35:31
פותח השרשור שאלה שאלה די פשוטה, ולכן רציתי לתת לו תשובה פשוטה שנכונה כמעט תמיד כל עוד אתה נשאר במגבלות הזרם והמתח של הבקר, לא משנה אם תשים בקר גדול יותר או קטן יותר לזמן הסוללה בלי להתחשב בתוספת המשקל שבד"כ לא רלוונטית.
אם רוצים להתעמק, הרי בסופו של דבר הבקר ממתג טרנזיסטורים, ההבדל בגדול בין בקר שמדורג לזרם מסויים, לבין בקר שמדורג לזרם גבוה יותר הוא הגודל (שטח) של הטרנזיסטורים.
טרנזיסטור הוא אכן לא אידיאלי, ויש לו התנגדות פנימית בין הSOURCE ל-DRAIN, ככל שהטרנזיסטור גדול יותר כך המוליכות שלו גדולה יותר, ולכן ההתנגדות קטנה יותר. ככה שבגדול- בקר גדול יותר בעל טרנזיסטורים
גדולים יותר יהיה בעל "התנגדות " קטנה יותר ולכן יעזרו לזמני טיסה ארוכים יותר.

בתאכלס ובפועל? כל עוד אתה לא מנסה למשוך מהבקר הקטן יותר יותר זרם מעל מה שהוא תוכנן להעביר, לא אמור להיות הבדל ממשי בין זמני הטיסה. וגם ההבדל התיאורטי הקטן שהיה אמור להיות לא מספיק רלוונטי לעומת שלל המשתנים הנוספים שיש
כפי שרן ציין, כגון איכות הבקר, התוכנה שיש על הבקר שמוסיפים או מבטלים אחד את השני .