PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה תאורת לילה



Asaf197seven
12-10-2016, 10:38:53
שלום לכל מי שקורא:
ברשותי טיסן חשמלי , שתלתי כמה נורות לד בשלל צבעים במטרה לאפשר טיסת לילה..
ואין לי מושג איך לחבר את הנורות, השאלה שלי היא האם אני צריך את הבקר שמחבר את הנורות ? או שאני יכול לחבר את כל הנורות במקביל והוסיף שקע של ערוץ למקלט? או משהו בסגנון?
תודה לכל מי שיענה.

flatspin
12-10-2016, 11:25:38
אני ממש מתלהב מהרעיון שקודם אתה רוכש ומתקין ורק אחר כך אתה מתעניין איך לעשות את זה. כמובן הכל ברוח טובה.
אלא מה, קיימים סוגים שונים של נורות לד. אם תצרף תמונה או מפרט של הנורות שהתקנת, אולי יהיה ניתן לעזור לך.

Asaf197seven
12-10-2016, 11:34:12
להתקין זו לא בעיה ..וקניתי לפני 4 שנים ולא היה בשימוש..
להפעיל גם ככה יהיה צריך..
://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8850

רן ענבר
12-10-2016, 12:00:53
כעיקרון, זה לא מסובך.
תלוי במתח שצורכים פסי התאורה
אם זה 5-6 וולט אפשר לחבר לערוץ פנוי במקלט
אם זה 12 וולט כבר צריך להתחבר לסוללת הטיסן (טיסן חשמלי) או להוסיף סוללה נפרדת...
למיטב הבנתי, לא הייתי רוצה ליצור מצב שבו פתאום נכבים האורות באמצע טיסה...ולכן לא הייתי מתקין לנורות מפסק... מחובר= עובד
לא מחובר= כבוי
בלי שלט או מפסק באמצע...
תן שוב קישור לנורות שלך ויהיה יותר קל לעזור לך

רן ענבר

Asaf197seven
12-10-2016, 12:16:02
://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8850

Asaf197seven
12-10-2016, 12:18:10
תודה על התשובה ...בכל אופן עוד מידע..
הבקר נותן למקלט 5.2 וולט, מדובר בטיסן מלאניום מאסטר , סוללה 11.1

Asaf197seven
12-10-2016, 13:09:17
תשובה אפשרית--- אי אפשר.
בדף של המערכת כתוב זרם של 30 מיליאמפר..
וכאן הבקר נותן 3 אמפר...נורות נשרפו..
צריך המלצה למשהו חזק יותר

nadavz
12-10-2016, 15:18:47
אני חושב שקיט תאורה של רכב (דריפט) יכול לעשות את העבודה.

כמובן שאתה צריך לעדות את ההתאמות לטיסן כמו הארכה של החוטים.

http://www.rcmart.com/system-flashing-head-light-drift-p-64671.html?cPath=438_900


Sent from my iPhone using Tapatalk

רן ענבר
12-10-2016, 16:26:01
תשובה אפשרית--- אי אפשר.
בדף של המערכת כתוב זרם של 30 מיליאמפר..
וכאן הבקר נותן 3 אמפר...נורות נשרפו..
צריך המלצה למשהו חזק יותר
חד משמעית: אתה טועה.
משמעות הנתון שציינת היא הבקר יכול להוציא עד 3 אמפר בלי להישרף
לא שהבקר מוציא 3 אמפר קבוע
הזרם נקבע ע"פ המתח וההתנגדות [חוק אוהם]

אין סיבה שחיבור של מערכת שכו תשרף או תפריע לפעולת הטיסן

רק שאני בספק אם זו תאורה מספיקה להטסת לילה...אבל בזה אין לי ניסיון

רן ענבר

AmitB
12-10-2016, 16:46:12
להתקין זו לא בעיה ..וקניתי לפני 4 שנים ולא היה בשימוש..
להפעיל גם ככה יהיה צריך..
://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8850
הקיט הזה צריך 5V, לא צריכה להיות שום בעיה לחבר אותו למתח של המקלט+סרבו. אם אתה חושש שים בשבילו BEC נפרד.
ב PDF הזה יש סכימת חיבורים: (לא ברור האם ה"S" באמת צריך לקבל סיגנל מהמקלט ונותן איזןשהי שליטה למטיס על האורות)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uploads/airplane%20light%20system.pdf

wind556
12-10-2016, 18:35:58
כשמתקינים תאורת לילה בטיסנים יש להקפיד ולבחור בראש וראשונה את הלדים הנכונים שהם תמיד 12V וללא כיסויים נגד מים
את המתח מקבלים ישירות מהסוללה בהנחה שהיא 3 תאים, או לחילופין מהסוללה למפסק נשלט ומשם ללדים
אין דבר יותר פשוט מזה
עוד דבר שיש להקפיד ורבים חוטאים בו, זה להתקין את הלדים כך שלא יהפכו בעצמם לטורבולטור שיוריד את איכות הטיסן למקום מאד נמוך: משמע- את סרט הלדים מתקינים אך ורק בכיוון הטיסה ולא ניצב לכיוון הטיסה

Asaf197seven
12-10-2016, 18:48:01
במקרה כאן מדובר על נורות לד ביחידות בודדות.
הסוללה היא 3 תאים 2250 35c הבקר נותן בסביבות 5 וולט..וכתוב 3 אמפר..משהו שאנלא מתמצא בו כל כך כי אני כמעט 30 שנה עם טיסני דלק.
בטיסן החשמלי, חיברתי לנסיון זוג של שתי נורות במקביל....שדלקו שתי שנייות ונשרפו כי מיועדות כנראה לזרם של 30ma כאן הבעייה.

Observer
12-10-2016, 19:34:19
כבר אמרו לך לפניי שאין משמעות לכמה זרם הבקר שלך יודע לספק (בהינתן שהמתח לא חורג מהמותר), אלא כמה הצרכן / לדים שלך צורכים.
אני לא יודע מה ואיך חיברת - אני כן יודע ש 'לד' ישרף אם תחבר אותו ישירות ל 5 וולט. האם חיברת את הלדים ישירות למתח או כמו שצריך דרך הבקר שמגיע איתם?
אל תנסה להמציא את הגלגל מחדש.

AmitB
12-10-2016, 20:21:40
כבר לא ברור אם אתה מדבר על לדים באופן כללי או על המוצר הספציפי שנתת בלינק בהתחלה.
יש סטריפים של 12V, יש קיטים שפועלים מ 5V (כמו בלינק) ויש לדים בודדים ששם אין מה לדבר על "מתח" כי חייבים לשים נגד טורי או מנגנון אחר להגבלת זרם.
את ה"נורות" שמגיעות בקיט שבשרשור אסור לחבר ישירות למתח או לסוללה (לשום מתח) אלא רק דרך הכרטיסון שכלול בקיט. אם מחברים ישירות ל BEC או לסוללה צפוי שהן ישרפו.

eyalaz16
12-10-2016, 22:46:21
מנסיון אישי תשתמש בסרט לדים שעובד על 12 וולט, הקיט שיש לך הוא מאוד מינימליסטי ולא יראו טוב את הטיסן בלילה.
אני משתמש בסרטים כאלה הם מאוד זולים כל סרט עולה 5$ ומופעל ישר מהסוללה ככה שאם הטיסן שלך שלוש תאים אתה מסודר, אם לא תקנה סוללה קטנה של 1000 מילי וזה יספיק להמון זמן טיסה.
הסרטים מגיעים עם דבק, אתה קונה סרט אחד לבן והשני rgb מדליק על כנף ימין סרט ירוק ועל שמאל סרט אדום כך גם על הזנב לפני ההגה גובה.
לאורך הגוף אתה מדביק סרט לבן מלמטה, ככה אתה מקבל תאורה טובה גם בנחיתה וההמראה.
על הכנף אתה מדביק את הסרטים מלמטה באורך מלא וקצת מלמעלה (בערך עשר סנטימטר).
ככה אתה לא מאבד אורינטציה בלילה ותמיד יודע איזה צד וכיוון הטיסן.
טיסת לילה היא מאוד מרגיע ממליץ בחום:
https://youtu.be/fquIoa3ye7k


Sent from my iPhone using Tapatalk