PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה עזרה בכוון זנב CopterX



guylederer
20-05-2009, 23:00:27
שלום יש לי CopterX 450 SE

אני די חדש בתחום... רסקתי אותו לא מזמן והזנב התעקם ... כל המסוק מכוון פיקס ( כוון אצל עודד וגם דודי ) חוץ מהזנב שלא נגענו בו ... ( ישרנו אותו עד הסוף אבל עשינו לו כיוונים )
שחזרתי הבייתה ישרתי כמה שיכולתי את הזנב כי הוא קיבל מכה וסובבתי את הזנב בצורה שהוא ישר אבל הוא עקום כלפי מטה טיפונת

הבעיה שלי היא שהוצאתי את כל הסרוו ואת הכל ... עכשיו ניסיתי לכוון את זה אבל קרתה לי בעיה מוזרה אני אגיד קודם מה עשיתי

החזרתי את כל החלקים כמו שהיו כולל רצועה מתוחה ( לא יותר מידי ) והיא לא נוגעת בדפנות של הTAIL BOOM
כיוונתי בזנב כדי שיהיה באמצע ( לא יודע תשם האמיתי של זה אבל יש תמונה )
http://www.zix.co.il/images/42563043.jpg (http://zix.co.il)
http://www.zix.co.il/images/60798838.jpg (http://zix.co.il)

אחרי זה כיוונתי את הסרוו ככה שה"ידית" שלו תהיה בזווית של 90 מעלות כלפי מעלה וחיברתי את המוט של הזנב
http://www.zix.co.il/images/28039069.jpg (http://zix.co.il)
עכשיו שניהם ישרים והגיבו טוב לבדיקות שעשיתי ... גם הגיירו עבד מצויין

זה הזנב בסוף
http://www.zix.co.il/images/27806703.jpg (http://zix.co.il)

הבעיה היא ככה ... שבאתי לבדוק האם הכל מכוון במצב LOCK MODE בגיירו המסוק טיפה נתן ימינה אז תיקנתי בשלט עם הסטיק ... ואז הזנב השתגע ולא הפסיק להסתובב כאילו הוא נתקע ... כעצרתי תמנוע והסתכלתי בלי לגעת בסטיקים ראיתי שהזנב "נתפס" בצד כלשהו ולא רוצה לחזור לאמצע ... בהתחלה חשבתי שזה לא משומן טוב אז שימנתי טיפונת ... שוב ניסיתי ועדיין זה היה ככה ... הזנב באמת משתגע ... שיצאתי ממצב LOCK MODE שנכבתה המנורה והוא היה במצב NORMAL ( יענו לא עובד ... לא מבין כ"כ במונחים ) הכל עבד יופי והזנב לא נתקע פשוט היה צריך מאד את עזרת הגיירו

אני לא רוצה לשגע אנשים וללכת אליהם כדי לעשות כיוון כזה כי אני מאמין שזה פשוט ... אם למישו יש רעיון מה לא בסדר פה והאם כוונתי טוב ? אם לא אז מישו יכול לתת לי מדריך או לעזור לי בצורה כלשהיא פשוט לא נעים לי להתקשר לדודי ועודד שגעתי אותם ... ( תודה לשניכם ! )
אשמח לעזרה ותודה

bendisar
20-05-2009, 23:37:43
אוקי, אתה יכול לנשום לרווחה מכיוון שהזנב שלך עובד והג'ירו שלך עושה בדיוק את המבוקש ממנו במצב נועל זנב:D זה נכון שזה נראה מוזר שהזנב "נתפס" ברגע שאתה מזיז את המסוק אבל בוא אני אסביר לך למה הוא עושה זאת ורק במצב שומר זנב. במצב רגיל ולא שומר זנב הג'ירו שלך יזיז את סרוו הזנב כאשר אתה תזיז את הסטיק של הזנב בשלט שלך, ושתעזוב את הסטיק (והסטיק יחזור למצב הניטרלי שלו) אז גם הסרוו יזוז בחזרה למרכז (90 מעלות ביחס לtail boom) במצב שומר זנב זה לא יקרה, וכי למה? בוא אני אסביר.
במצב שומר זנב הג'ירו שלך שומר על נקודת מרכז מסויימת וכל דבר חיצוני שינסה להזיז את המסוק מהמרכז הזה (כמו רוח ) הג'ירו יתנגד לו ע"י הזזת הסרוו זנב לעמדה המתאימה כדי להחזיר את המסוק לנקודת המרכז המסויימת הזו שנקבעה שהמסוק היה על הרצפה. הדבר היחיד שישנה את המרכז המסויים הזה שהג'ירו שומר עליו (שוב, רק במצב שומר זנב ) הוא אתה ע"י הזזת הסטיק ששולט על הזנב. אז נגיד שהמסוק שלך נמצא באוויר ומרחף במקום והג'ירו נמצא במצב נועל זנב (TAIL LOCK ) ואתה נותן פקודה דרך השלט למסוק להזיז את הזנב לצד כלשהוא. מה שקורה הוא שהג'ירו שלך ינעל על מרכז חדש ,שהוגדר לפי כמה אתה הזזת את הזנב (בעזרת השלט) יזיז את הסרוו זנב עד שהמסוק יסתובב ויגיע למרכז החדש שהגי'רו שומר עליו ואז סרוו הזנב יחזור ל-90 מעלות, עכשיו מה שיקרה עם המסוק לא באוויר ואתה תזיז את הסטיק של הזנב הוא שהגי'רו יגרום לסרוו זנב לזוז ואז יחכה שהזנב יגיע לעמדה החדשה שהוא היה אמור להגיע אליה במקרה שהמסוק היה באוויר, אבל היות שבמצב שאתה מתאר המסוק הוא לא באוויר אז מן הסתם המסוק לא יסתובב (כי הוא על הרצפה ולהבי הזנב לא מסתובים, לכן הם לא יזיזו את זנב המסוק) והסרוו זנב ישאר "תפוס " בצד מכיוון שהג'ירו מחכה לכך שהמסוק יסתובב כמה שהוא היה אמור להסתובב במקרה שהוא היה באוויר אבל היות והמסוק לא מסתובב (כי הוא לא באוויר אלא על הרצפה ובמצב נייח) אז הסרוו זנב ישאר תפוס בצד, וכך גם החלק הזה בזנב שזז (בשמו המקצועי סליידר זנב TAIL PITCH SLIDER)
דרך אגב העובדה שאתה מטיס אם tail boom עקום מסוכנת מאוד, כל עיוות בטייל בום יגרום להשתפשפות של הרצועה ויוביל לבסוף לקריעתה, דבר מאוד לא נחמד באמצע טיסה, שלא נדבר על מסוכן
אני מקווה שההסבר יהיה מובן ואני מצטער שזה יצא קצת ארוך:o

guylederer
20-05-2009, 23:44:03
הבעיה היא שזה לא עשה את זה אף פעם לפני !
במצב TAIL LOCK כשהנורה דולקת המסוק ממש אבל ממש משתגע ואי אפשר להעלות אותו לאוויר ככה ... וזה בחיים לא עשה את זה לפני ! וגם שניסיתי להעלות אותו לאוויר אפילו טיפה הוא גם עשה את את אותו הדבר ... כנראה משו בכיוון של הסרוו וה סליידר זנב לא מסתדר ...

מה אני אמור לעשות ?
( סירטון של המקרה הנ"ל יעזור לכם ? אם כן אני אצלם את זה מחר ויעלה ליוטיוב ... )

flybywire
21-05-2009, 01:11:48
מגיע בשבת לאזור, אשמח לעזור אם לא תמצא עזרה לפני כן :)
דודי.

guylederer
21-05-2009, 13:41:09
צילמתי את מה שקרה ...
חייב להגיד שזה היה עם טיפת גיירו עד הנקודה האדומה ... לא היה כלל רוח ... וככה הוא מתנהג כל פעם שהגיירו פועל ...

http://www.youtube.com/watch?v=36IKz51bK_Y

אבוד עצות ..

roi011
21-05-2009, 13:45:44
ייתכן שהסרוו זנב שלך מורכב הפוך ואז הגיירו משתגע, תסובב אותו !!
תוריד קצת גיין של הגיירו, למיטב זכרוני בגיירו סטוק של קופטר כאשר הנורה כבויה אז הוא במצב שומר כיוון, הפוך משאר הגיירואים שראיתי...


בהצלחה

guylederer
21-05-2009, 13:55:07
הסרוו מותקן כמו שקיבלתי אותו ... הכל אותו דבר ... הסרוו פועל כמו שצריך בדקתי לפני ...
הגיירו פועל רגיל כמו רוב הגיירואים ... כשיש נורה אדומה הוא שומר כיוון ... וכשהיא כבויה הוא לא עובד ...
הגיין של הגיירו היה נמוך מאד ... בתחילת הנקודה שהנורה נדלקת ... הוא ממש נמוך ...

shimon73
21-05-2009, 14:03:25
משום מה עושה לי רושם כי להבי הזנב מסתובבים בכיוון ההפוך.
הייתכן ונגעת ברצועה ? אם כן הפוך אותה (שחרר את הבום הוצא את הרצועה מגלגל התנועה הראשי היכן שנמצא גלגל הפלסטיק הכחול , תעשה לה חצי סיבוב והחזר אותה למקומה ) מה שאתה צריך לקבל זה להבים ראשיות מסתובבות עם כיוון השעון , להבים אחריות נגד כיוון השעון מבט מהצד.
בהצלחה

wind556
21-05-2009, 14:24:29
במבט בוחן של הסרט, כנראה ששמעון צודק
קשה מאד להבחין אבל תבדוק את כיוון הסיבוב של להבי הזנב, אולי באמת הפכת את הרצועה

guylederer
21-05-2009, 14:30:02
אתם צודקים ... הרוטור זנב מסתובב הפוך משמע עם כיוון השעון ... כנראה לא שמתי טוב את הרצועה ... אני יהפוך אותה ויעדכן ... תודה

guylederer
24-05-2009, 23:11:14
עידכון ... סידרתי את הרצועה והכל טוב ויפה ...
רציתי לבקש ממכם אם תוכלו את ה"תאוריה" מאחורי כיוון הזנב ...
סידרתי עכשיו הכל פיקס ויפה ... ה"שן" של הסרוו ב 90 מעלות ישרה ובנקודת אמצע
הלהבים האחוריים בידיוק באמצע...
עודד ועוד כמה אנשים אמרו לי שאם אני צריך לתקן בטיסה קצת ימין\שמאל עם הזנב
אז אני צריך להזיז טיפה את הסרוו לפי כיוון התיקון ... רציתי לדעת איך בידיוק אני עושה את זה ...
שהמסוק במצב כבוי ? שהסרוו במצב כבוי ? אני אשמח לעזרה כי הסתבכתי עם זה וזה תמיד מתקלקל לי...
עוד שאלה היא למה לא מומלץ לכוון תיקונים בשלט עצמו ( בקליקים הקטנים האלו )
סליחה על החפירה ושוב תודה !

flybywire
25-05-2009, 11:14:22
שלום גיא ,

כל הנושא נכנס תחת המושג : " קיזוז מכאני"
נדמה לי שזה רשום במדריך למסוקאי המתחיל פה בפורום ,
בכל אופן אחת הסיבות לאי שימוש במקזז במשדר היא היא לכך שהסרוו זנב יתחיל את עבודתו מנק' האפס (מקבל יותר משמעות בסרווים יעודיים) ולא להכניס תשדורת תיקון קבועה , אתה רוצה את הזרוע ב90 מעלות מדויק !

לאופן הקיזוז ,
מקזז באמצע !
צא ממצב נועל ראש (נורית כבויה בג'ירו של CX) וודא שאתה בכחצי GAIN במצב RATE (שלא תופתע מהשפעות אחרות)
ועכשיו בזהירות עלה לריחוף , אם המסוק סוחב לאחד הצדדים קבוע , הזז פשוט את תושבת
הסרוו זנב על גבי הבום בכיוון התנועה הנדרשת .
עשה זאת עד שתגיע למצב בו ניתן לרחף מבלי שהזנב בורח (יותר מידי) במצב RATE
אח"כ קבע את התושבת במקומה (חזק ברגים)
ועבור למצב HLOCK , (מזכיר : נוהל איפוס ג'ירו של CX דורש להדליק את המסוק ואח"כ את המשדר המוכן על HLOCK במצב הGAIN הרצוי)

ובהצלחה.