PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוף! בלדה לטיסנאי השבוז, תקראו תקראו..



Shalev054
23-05-2009, 16:33:38
הייתי עם טריינר... טריינר שמעולם לא אכזב. לא משנה כמה מהר היה הבאזז, כמה חזק היתה המשיכת סטיק אחריו שבטח גרמה לג'י עצום על הגוף של הטיסן "מתחילים" הזה, הוא מעולם לא קיטר, לא נסדק, לא התלונן שאני עושה לו את המוות יחסית לטיסן שאמור לשמש רק ללימוד ולנחיתות קלות... זה היה ה-טיסן.

הייתי עם מערכת רדיו... הייטק 4 ערוצים, 72.130 הרץ... מערכת ישנה, כבר שנה וחצי, אבל מעולם לא איכזבה. וכמה מתחתי את הגבולות, כמה רחוק טסתי וכמה גבוה, והטיסן צועק לי מהפרעות רדיו ושאחזיר אותו לטווח נורמאלי שממנו הרבה טיסנאים פוחדים לצאת, אבל המערכת לא מוותרת ומתגברת על כל ההפרעות ומשדרת לטיסן בעקשנות שרק למערכת כזו יש לחזור ולתמרן לנחיתה רכה.. וכל האנשים לידי עם מערכות משוכללות אומרים "עזוב אותך, קנה 2.4, לא צריך לכוון מכנית את הסרוואים, הכל דיגיטלי, אף אחד לא מפריע לך לתדר,משוכלל...

אז בגדתי. בגדתי בחברים ששירתו אותי נאמנה במשך שנה שלמה.
הכנסתי את הטריינר WASP ואת ההייטק 4 ערוצים למחסן.

תאמינו לי, הייתי בטוח שעם כל השדרוגים שקניתי לטיסן הזה שום דבר כבר לא יכול לקרות...
ספקטרום DX6i מקלט 6200, סוללת ליפו, רגולטור 8A, טרוול אייר שלב שני חדש שבניתי בדיוק מירבי שבהמראה הראשונה לא היה מה לקזז חוץ מקליק אחד בהגה גובה.. אבל המערכת היתה משוכללת מידי. כמו המכונות כביסה החדשות, שמרוב שהן אלקטרוניות ועשירות במנגנוני הגנה כבר אי אפשר לכבס בשקט בלי לפתוח דיון עם המכונה על כמה אבקת כביסה שמת והתכולה של הבגדים שעוברת את המשקל המותר וכל השטויות האלה, כך גם היתה ה 2.4 ספקטרום שלי. מצויידת במנגנון "אבטחה" שברגע שהוא מאבד קליטה למאית שניה, ההגאים ננעלים ל 5 שניות והמנוע יורד לסרק, וגם אם אתה במסלול התנגשות עם הקרקע אתה יכול רק לקפוץ, 5 שניות זה 5 שניות, ועד שהן לא יחלפו אין לך לא הגאים ולא מנוע.
הכל היה מוכן לטסט פלייט. בדיקת טווח-יש. בדיקת הגאים-יש. בדיקת אלקטרוניקה, סוללות, ואבטחת חיבורים-יש. מנוע-מקוזז ומכוון. יאללה. המסלול נקי. המנוע רק מחכה לפתיחה מלאה כדי לקרוע את החתיכת עץ מאחוריו בפעם הראשונה. פול-מצערת ואני באוויר. טיסה מעגלית אל מול הרוח וקליק אחד למטה בהגה גובה וזהו, הטיסן מקוזז. עד כאן הכל תקין.. אבן יורדת לאט לאט מהלב... אני מתחיל בתרגילים קלים, שמיניות, לופים חלשים, נראה שהכל בסדר. אבל.. אז זה קרה. קצת גובה, לא רחוק במיוחד, ואני מרגיש שהטיסן לא מגיב.. אני שומע את המנוע יורד לסרק ואני מבין שיש לי עכשיו 5 שניות של חסד.. 5 שניות של תפילה שהטיסן לא ישלים את הלופ לתנועה אנכית כלפי הקרקע.. אבל ללא הועיל.. אני רואה את הטיסן, על כל תכולתו משלים לופ ולא מצליח להתרומם... המהירות גוברת וההגאים נעולים... רק עוד 3 שניות.. הטיסן מגביר מהירות לכיוון הקרקע.. 2 שניות, אני בספק שגם אם ההגאים יחזרו אני אצליח להציל אותו, שניה אחת.... וזהו...
דממה.. הטיסן נקבר 200 מטר ממני.. עם המנוע בתוך החול.. מעוצמת המכה נשברו כל הברגים של תושבת המנוע. כל האלקטרוניקה הפנימית נקרעה מהמקום.. אני רץ לטיסן.. מנסה לברר איפה הטעות.. איך זה שמערכת כל כך משוכללת כשלה.. אני רואה שכל החיבורים עדיין תקינים מה שאומר שהתקלה היתה אלקטרונית.. הסוללה מחוברת ויש מתח.. לעזאזל... הרסיבר, ה 2.4 המשוכלל, זה שיש לו מנגנוני אבטחה עם הקיזוזים האלקטרוניים והתדר ש"אף אחד לא יכול להפריע לו" הפריע לעצמו וכשל...

אני למדתי שיעור חשוב בחיים. "סוס טוב לא מחליפים". אני חוזר להייטק 4 ערוצים הישנה שלי. וכל מי שיגיד לי לעבור ל 2.4, יזכה לשמוע שעם קבלות לא מתווכחים.

שבוע טוב.

Nlackrif
23-05-2009, 17:32:50
אחי, שמע לי, עזוב את הטיסנים תתחיל לכתוב שירים:p

מבאס לשמוע...

giluriel
23-05-2009, 19:23:02
זה פשוט הביעוס בשיא עוצמתו....

אני כל כך מבין ללבך .. ויש סיכוי טוב שעכשיו שום דבר כבר לר ישכנע אותך .. אבל דווקא זה הרגע לחזור ובגדול.

מה שאתה יכול לעשות ובכיף זה לחזור לטיסן הישן והטוב אבל לבנות עוד משהו קטן וקל מקאפה.
הרבה חבר'ה כאן נהנים מהתענוג הזה ובגלל שכבר יש לך את הרדיו עברת את ההוצאה העיקרית.
תוסיף מנוע, בקר, סרוואים (25 דולר אצל הסיני) ואתה שוב באוויר (נו טוב .. לוח קאפה ודבק חם עוד 20 ש"ח)

עכשיו תוכל לקרוע את האוויר עם איזה מטוס קרב חמוד (אני ממליץ על ה- F22 ואם תרצה תוכניות .. אפנה אותך), תוכל לראות אם הרדיו שלך עובד טוב, תתרגל למהירויות חדשות (זה כיף .. ) והכי הכי חשוב .. לא יכאב לך הלב אם זה יתרסק.
שרפת שעה - שעתיים של עבודה. זה הכל

:-)
אנחנו כאן - בשבילך

גיל

giluriel
23-05-2009, 19:38:20
ועוד קטנה ..
תעקוב אחרי זה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?p=58130#post58130

אולי זה יסביר לנו משהו (אם יש מצב שזה גם סדר הפעולות שהיה אצלך ואני מניח שכן .. )

גיל

Shalev054
23-05-2009, 20:11:07
תודה חבר'ה :rolleyes:

dav749
23-05-2009, 21:00:29
אחי אני ההיתי שם וראיתי את הכל

אני מאוד מצטער על מה שקרה לך אתמול ההייתה שבוז לגמריי אז לא הצקתי לך
(אני זה ששאל אותך אם אתה חבר של אסף)אבל לא משנה .
מקווה שלא יקרה לך שוב בהצלחה בהמשך..

משה.

Shalev054
23-05-2009, 21:12:10
תודה אחי, אכן הייתי שבוז אבל הספקתי להתעודד ולחשוב כבר על ההוצאה הבאה לטיסן חדש :)
יהיה טוב, מה שקרה קרה ונמשיך הלאה עם חתיכת העץ הבאה ;)

giluriel
23-05-2009, 21:26:17
הספקתי להתעודד ולחשוב כבר על ההוצאה הבאה לטיסן חדש :)
יהיה טוב, מה שקרה קרה ונמשיך הלאה עם חתיכת העץ הבאה ;)

אחלה גישה :)
אבל בכל מקרה, תציץ כאן ובדוק את המקלט.
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=8962

יצא ממש במקרה שזה היה היום אבל .. אולי זה בא בזמן.
(ואם מתברר קבלת מקלט ישן מידי אז שווה שיטפלו בו)

בהצלחה :)
גיל

MDreamer
23-05-2009, 23:09:23
איפה זה קרה?

Shalev054
24-05-2009, 08:12:19
באיזה שדה ליד הבית..

ליאור זהבי
26-05-2009, 18:19:28
משתתף בצערך.

אבל לשום רדיו 2.4 לא לוקח 5 שניות לחזור ממצב FAIL SAFE. מקסימום 2 שניות מרגע גמר ההפרעה.
אמרתי כבר בעבר ואציין זאת שוב - אין כל פסול בטכנולוגיה חדישה, כל עוד יודעים להשתמש בה.

shay_1972
26-05-2009, 23:19:03
חשוב לכופף את האנטנה של השלט זה מונע ניתוקים ומשפר את הטווח.
אל תתיאש גם לי קרה אותו מקרה וראיתי איך הטיסן צולל ולא יכולתי לעשות כלום.

Shalev054
27-05-2009, 07:39:23
אחי, 5 שניות מדוד עוד בבית. לא חיכיתי להתרסקות כדי לבדוק כמה זמן יקח לו לחזור :)
בוודאות.

אבל מה הכוונה ב"יודעים להשתמש בה"?
ומה הכוונה ב"לכופף את האנטנה"? לאיזו זווית? ולמה זה משפר?

תודה מראש! :D

MDreamer
27-05-2009, 08:22:45
RTFM

ליאור זהבי
27-05-2009, 10:09:03
איך הצלחת לדמות נעילת רדיו בבית ?

Shalev054
27-05-2009, 15:47:51
כיבתי והדלקתי את השלט..

giluriel
27-05-2009, 15:52:11
RC'
ממה שאני הבנתי עד היום הכוונה היא להשאיר אותה ב- 45 מעלות כלפי מעלה (ולא פונה כמו שפיץ לשמיים או לכלי הטייס)

לטובת הבאים בתור ..
RTFM
מעולם החננות .. Read The Fu__en Manual
(כן כן .. אני יודע מה זה אומה עלי אם אני מכיר את זה ..***)

בהצלחה :-)

ליאור זהבי
27-05-2009, 15:53:37
כיבתי והדלקתי את השלט..

באיזו מערכת רדיו מדובר ?

Shalev054
27-05-2009, 17:29:24
spektrum dx6i
ar6200

MDreamer
27-05-2009, 20:54:44
איך מתקנת?
האם הגוף קרבון?

ליאור זהבי
28-05-2009, 00:40:10
ולוקח לו 5 שניות להתאפס בעת הדלקה ? :eek:

giluriel
28-05-2009, 06:04:35
ולוקח לו 5 שניות להתאפס בעת הדלקה ? :eek:

הי ליאור,

ספקטרום עידכנה בנושא הזה והמקלטים עם גירסה נמוכה מ- 1.2 "סבלו" מתהליך אתחול ארוך יותר שכלל חיפוש תדרים אחרונים שהיו בשימוש.

יש כמה פוסטים בחו"ל שמדברים על "Boot" של 5 שניות :(

.. קצת הרבה זמן כשזה באוויר ועוד למסוקאים ..:eek:

***ח-ג שמח :-)
גיל

Shalev054
28-05-2009, 10:45:50
כן אחי, 5 שניות שעלו לי בריסוק ולימדו אותי לסמוך רק על 72MHZ

Shalev054
28-05-2009, 10:46:21
או עד שיהיה לי 2000 שקל לקנות פוטבה נורמאלי.

roy_bar
28-05-2009, 17:37:31
חברים יקרים שלום....
דבר ראשון אני משתתף בצערך... לאבד טיסן זה דבר כואב במיוחד אם זה מכשל אלקטרוני.
דבר שני הלחצתם אותי.... יש לי בדיוק את אותה מערכת רדיו, איזה פעולות אני יכול לעשות כדי למנוע את אותו כשל גם אצלי בטיסן?

תודה.

giluriel
28-05-2009, 18:16:10
חברים יקרים שלום....
דבר ראשון אני משתתף בצערך... לאבד טיסן זה דבר כואב במיוחד אם זה מכשל אלקטרוני.
דבר שני הלחצתם אותי.... יש לי בדיוק את אותה מערכת רדיו, איזה פעולות אני יכול לעשות כדי למנוע את אותו כשל גם אצלי בטיסן?

תודה.

בלי לחץ .. דבר ראשון ***ח

נסה להתחיל בשתי בדיקות-
האחת - על ראש המקלט כתובה הגירסה שלו.
מה יש לך שם ?
אם אתה מעל גירסה 1.2 לא צריכה להיות לך בעיה (לגבי 1.2 עצמה אני לא סגור) - מתחת ל- 1.2 הבעיה קיימת.
השניה - קח מאריך סרוו וחבר אותו בין הבקר והמקלט (פשוט שיהיה לך יותר נח לנתק אותם).
כשאתה על הקרקע (אני ממליץ בחום - בלי להבים!) תדליק את כל המערכת, תן לה להידרך ובדוק שיש לך רדיו.
עכשיו, נתק את המאריך וחבר אותו שוב.
הקשר אמור להתחדש מייד.
כמה זמן שייקח לו - זה ה-גאפ שדובר עליו.
ד"א, עכשיו המקלט יהבהב לך. זה תקין ובסה"כ מסמן לך שהיה לו איבוד מתח. זו לא תקלה ואפשר להמשיך להטיס.

עדכן אותנו :-)
חג שמח - גיל

Shalev054
03-06-2009, 18:38:48
חיפשתי על המקלט שלי, AR6200 ולא מצאתי שום מספר של גרסה.. אתה בטוח שעל המקלט מהדגם הזה יש מס' גרסה? אם כן אז איפה בדיוק?

לינק למקלט:
http://www.buzzflyer.co.uk/uploads/images_products/1042.jpg

giluriel
03-06-2009, 20:05:49
חיפשתי על המקלט שלי, AR6200 ולא מצאתי שום מספר של גרסה.. אתה בטוח שעל המקלט מהדגם הזה יש מס' גרסה? אם כן אז איפה בדיוק?

לינק למקלט:
http://www.buzzflyer.co.uk/uploads/images_products/1042.jpg

היי RC, לפחות לפי תמונות שמצאתי ברשת, לא ראיתי עליו גירסה משום צד.
אבל (וזו דעה אישית בלבד) הוא ניראה לי הרבה יותר קרוב ל- AR7000 מבחינת תכנון ולא למשפחת ה- 6100.
(שתי יחידות קליטה ולא אחת. מה שמצריך אלקטרוניקה שתטפל בזה - כמו ב- 7000)

מה שכן, והכי קל, פשוט תבצע שתי בדיקות לבד ותיראה איך הוא מתנהג (על הקרקע .. כשהמנוע מנותק):
בדיקה ראשונה -
תדליק את השלט. תדליק את המקלט. -> יש לך אור קבוע במקלט, נכון ?
עכשיו (בלי לגעת בשלט) כבה את המקלט (נתק סוללה) והדלק אותו שוב.
- הוא מהבהב או דולק קבוע ?
... אם הוא מהבהב יש לך אינדיקציה שהיתה הפרעה בחשמל (זאת לא תקלה אלא Feature).
עכשיו, נתק וחבר שוב את המקלט ובדוק תוך כמה זמן מהדלקת המקלט הסטיקים מזיזים את הסרוו
זה ה- גאפ שדובר עליו כאן. (ה-5 שניות המפורסמות)

כמה יצא לך ???

עדכן אותנו :-)

Shalev054
22-06-2009, 18:39:11
הנה העדכון, הטיסן שלי קבור מזמן באדמה, [אני הרי פתחתי את השרשור עם הבלדה :rolleyes: ]
הרסיבר הלך קפוט מעוצמת ההתנגשות כך שאין לי שום דרך לדעת עכשיו מה בדיעבד קרה.. אבל המשכתי הלאה עם אחלה של סופר-אייר והמערכת 4 ערוצים הישנה שלי...

giluriel
22-06-2009, 20:57:41
הנה העדכון, הטיסן שלי קבור מזמן באדמה, [אני הרי פתחתי את השרשור עם הבלדה :rolleyes: ]
הרסיבר הלך קפוט מעוצמת ההתנגשות כך שאין לי שום דרך לדעת עכשיו מה בדיעבד קרה.. אבל המשכתי הלאה עם אחלה של סופר-אייר והמערכת 4 ערוצים הישנה שלי...

אתה יודע, מידיי פעם מופיעות בעולם הרכב התראות אזהרה לגבי כשל במכלול כזה או אחר.
בעלי הרכבים נקראים למוסכים המורשים לטפל בנושא ו... ממשיכים.

- למי שזוכר, לפני חצי שנה בערך מאזדה - משהו עם ציפוי גומי שמשתפשף על המנוע ולפני שנתיים רכב אחר בעיה במשולש של הגלגלים או משהו דומה שהגיע עד ל Recall מכל אירופה למפעל המרכזי.

למה אני מספר את זה ?
זה לא אומר שהרכבים לא טובים. היתה בעיה נקודתית - גילו אותה - מצאו פתרון והמשיכו לנסוע על רכבים כאלה !
ל-2.4 יש יתרונות על 72 (בתור התחלה - אף אחד לא יכול להדליק משדר לתוך התדר שלך ו..~!@#~$!@~#!~@$ אופס )

נכון, נפלת על באג.
אל תיתן לו להפיל אותך.
הראשון שהמציא אופניים לא המציא להם בלמים וזה לא מנע ממנו להמשיך.. :-)
(למרות שזה בטח כאב :D )

גיל

Shalev054
27-06-2009, 19:11:06
חס וחלילה להפיל, אני לא זונח את התחביב, אבל כשאתה מטיס טיסן עם 72 שנה שלמה ללא בעיות רדיו ואז בטיסה הראשונה שלך עם 2.4 אתה מאבד שליטה לגמרי.... אתה מתחיל לחשוב שהשלט שלך זה כמו הסובארו הישנה שלך. הוא יספוג מכות, שריטות, קצת קשם, יציאה מטווח אבל "אההה, זה שום דבר"
אם תשרוט את המרצדס החדשה.... וווו.... זה כואב... ואתה תשלם על זה, תשלם בטיסן שבנית. :)

dvireini
27-06-2009, 21:37:06
דבר ראשון משתתף בצערך אני באופן אישי איבדתי טיסן שאני בניתי וזה מאוד כואב!!!
דבר שני יכול להיות ששני האנטנות שיוצאות מהמקלט לא היו ב90 מעלות? וגם האנטנה של המשדר אמורה להיותלכיוון למהלע ולא 45 מעלות (לפחות ככה הסבירו לי אנשים עם ניסיון)
דבר שלישי אני גם התענינתי לרכוש מערכת של 2.4 וכולם אמרו לי להתרחק מה DX6i למרות שהמחיר מושך (במיוחד בשביל תלמיד כמוני שההורים לא תומכים כספית) למרות זאת קניתי את הRD8000 ואני מאוד מרוצה ממנו למרות שגם אני פחדתי לעבור לאלקטרוני וכל זה אבל עכשיו אין מה לומר בלי לוחות תדרים ובלי לפתוח את האנטנה לפני כל טיסה...

Shalev054
27-06-2009, 23:37:47
כשאסיים את הלימודים, עוד כמה שנים טובות, אני אקנה משהו מתקדם בכמה רמות של פוטאבה. עד אז, יש לי מספיק שטחים פתוחים ליד הבית ואין אף אחד במרחק כמה קילומטרים שיכול לפתוח רדיו :)

dvireini
28-06-2009, 07:29:18
בהצלחה הכי חשוב שתמשיך להנות