PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! SENSORED ESC עד 12S



Observer
07-11-2017, 11:07:07
שלומות.
לפרוייקט לונגבורד חשמלי אני בחיפוש אחר שני בקרי ESC בראשלס + סנסורד שיתמכו בלפחות 10S לזרמים קבועים של 50A ופיקים של 100A לפחות.
מצאתי באתרים סיניים בקרים לא ממותגים (brandless) ואני חושש ליפול על זבל. אשמח לעזרה והמלצות.
שקלתי VESC אבל המחיר הוא פקטור קריטי - הם יקרים מדי. אתפשר בפתרונות סבירים וזולים יותר.

תודה.

רן ענבר
07-11-2017, 11:34:32
יש מילכוד מסויים במה שאתה מבקש:
א. מכוניות, אפילו הגדולות נוסעות רק על 8 תאים ולכן מראש יש פחות ביקוש לבקרים עם 10 תאים
רוב המכוניות נוסעות על 2-4 תאים
ב. מכוניות צורכות זרם גבוהה ולכן אפילו בקר קטן ודי פשוט מסוגל ל 80 אמפר וכפול מזה בפיק של כמה שניות
ג.מחיר? פה המילכוד האמיתי
סנסור הוא בדרך כלל הדגם היותר מדוייק של מנועים ובקרים ולכן גם עולה יותר
ד. מנועים הם יחסית זולים אך מנועי סנסור שוב מיקרים את העסק.

מה התקציב שלך?

כשני מחבר את כלל הנתונים אני לא מכיר מוצר סידרתי שעונה לכל הדרישות
לא נותר אלא להפנות בחזרה אותך למוצרים שכבר מצאת


אשמח לראות קישור של המערכות האלו

רן ענבר

Observer
07-11-2017, 12:51:59
תודה.
אם יש בקרים טובים עד 8S - גם טוב לי.
בקרים ל 3S עמידים ב 80 אמפר כי הם עובדים על מתחים נמוכים, קריא = הספקים נמוכים. 80 אמפר על 10 וולט זה 800 וואט מקסימום ואני מעוניין בלפחות 1.5K - 2K וואט לכל ערוץ/מנוע בתצורה של 30 וולט.
לבקר מוכח, אני חושב בכיוון של עד 100 דולר מקסימום. זו השאיפה בשלב זה. נחמד שחלק מהבקרים הם דואלים ומסוכרנים אחד עם השני.
זו דוגמא זולה - במחיר הזה אני לא מאמין למילה שהם כותבים (או לא כותבים - אין שום מידע מקצועי על המוצר - דף מוצר עלוב). הלוואי והייתי יכול לאמת את הכתוב ולשמוע מה אחרים אומרים על הבקר הנ"ל. אולי במחיר הזה שווה לקנות רק בשביל הסקרנות.
https://www.ebay.com/itm/Dual-Motors-Electric-Skateboard-Longbaord-Controller-w-Remote-ESC-Substitute/322724827352?hash=item4b23e610d8:g:OfoAAOSwUnFZtmv P

רן ענבר
07-11-2017, 16:12:12
כשאתה שואל בפורום מכוניות, זה אומר שאני מחפש בקר מתחום המכוניות על שלט...
עוד לא יצא לי לבדוק לעומק אבל אני בספק אם ניתן למצוא בקר כזה מתוצרת סינית בפחות מ 200 דולר.

צריך לחפש (עוד לא יצא לי)

רן ענבר

Observer
07-11-2017, 17:34:40
זאת בדיוק הסיבה ששאלתי כאן. אני מעוניין לבדוק התכנות לשימוש בבקר של מכונית על שלט ואני ממש לא בקיא במה שלתחום זה יש להציע.
חשבתי שאמצא יותר בקרים HV למתח גבוה אך הופתעתי לראות שרובם ככולם למתחים נמוכים.
החיפוש ממשיך.

רן ענבר
07-11-2017, 21:07:38
הנה דוגמה לבקר 8 תאים+200 אמפר:https://hobbyking.com/en_us/turnigy-trackstar-1-5th-scale-sensorless-200amp-8s-opto-car-esc.html
אבל...הוא לא סנסורד
זה המנוע שהולך איתו:https://hobbyking.com/en_us/1-5th-brushless-motor-780kv.html
וזה נחשב לזול יחסית
יש עוד כל מיני מוצרים אבל הם יקרים יותר...

רן ענבר

Observer
08-11-2017, 15:02:13
תודה.
מנועים כבר נרכשו. ראיתי את הבקר הזה. אכן הוא לא סנסורד. אנסה לדלות פרטים נוספים עליו ואם כבר עשו בו שימוש בלונגבורד. האתגר הוא להתחיל להזיז ממצב עמידה מסה גדולה בצורה חלקה ומתמשכת וזה קשור ישירות לחומרה ולקושחה. אני חושש שלא יהיה מנוס מלרכוש בקרים יעודיים.

רן ענבר
08-11-2017, 19:51:46
למה אתה כל כך רוצה מערכת סנסורד?
בעבר היו פה פרוייקטים שהסתדרו מצויין גם בלי החיישן

רן ענבר

Observer
08-11-2017, 20:43:45
אני לא יודע על איזה פרוייקטים מדובר אבל בלי להוסיף למנועי הבראשלס סנסורלס שלהם HALL SENSORS ובהנחה שהם לא עשו שימוש בבקרים מסוג VESC (http://vedder.se/)שמייתרים את הצורך בסנסורים אז אין סיכוי שלבורד שלהם היתה התחלת נסיעה חלקה וחסכונית בחשמל. בקרי VESC יודעים להתמודד מצויין עם האתגר בלי צורך בסנסורים אבל הם עולים פי שניים ויותר מכל בקר אחר.
דרך נוספת להמנע מהרעידות בהתחלת נסיעה היא לתת תנופה ראשונית לפני העמסת הבורד.

טיזר מסיום שלב א' של הפרוייקט.
כל החלקים הכחולים מודפסים בתלת ועוטפים שילדת אלומיניום.
המדרס הלבן/שקוף בחיתוך CNC לייזר.
147110
זהו רכב על שלט לכל דבר ועניין :)

רן ענבר
08-11-2017, 22:50:37
יש פה כבר כמה וכמה גולשים שעשו פרוייקט דומה
הנה אחד של מעיין דרימר:http://www.makers.co.il/mfs/showthread.php?t=5
ויש עוד
כולם השתמשו במערכות מעולם התחביב ולא זכור לי שתיארו נתקלו בבעיות מיוחדות

רן ענבר

ZvikaF
09-11-2017, 07:25:55
שווה לשאול את מעיין ואיציק שבנו מערכת דומה ...
מה עם הקטפולטה ?

Observer
09-11-2017, 09:27:18
איציק נחשף לפרוייקט לאחרונה.
אני מכיר את הפרוייקט שלהם. שלי שונה בתכלית. מבוסס על רצועות הנעה ולא שרשרת, בתקווה שיהיה הרבה יותר קל לנסיעה ונשיאה ונמוך משמעותית בלי לסכן מרווח גחון, להיפך.
לגבי הקטפולטה - הייתי חייב שיהיה לה מה להשליך אז אני בונה לה לונגבורד חשמלי להשלכה :)
למעשה היא מוכנה זה מכבר, מעלה אבק בסלון שלי ומתה כבר להעיף אותי מהבית! עדיין לא בדקתי אותה בשטח (בבית היא כבר השליכה כדור רוגבי למרחק). פשוט לא יצאתי לשטח תקופה ארוכה.

Observer
09-11-2017, 11:16:34
אין סיכוי שלבורד שלהם היתה התחלת נסיעה חלקה וחסכונית בחשמל.
וזה מתוך השרשור של מעיין:


במנועי brushless יש בעיית "התנעה" כלומר מנועי brushless sensorless בניגוד למנועי bushless sensored או מנועי brushed לא יכולים "להתניע" מהמקום אם מופעל עליהם עומס. במקרה שלי העומס הוא המשקל שלי. לכן השתמשתי ב 2 כדי להפחית את הסיכון שזה יקרה או שאדרש להפוך את המנועים ל sensored ע"י קדיחה, הוספת מגנטים, חיישני Hall effect וסינכרון הבקר.


אני משוכנע שגם עם שני מנועים התחלת הנסיעה לא חלקה אלא אם עושים שימוש בטכנולוגיה שצויינה מעלה.

רן ענבר
09-11-2017, 13:35:01
היום למנועים יש יותר ויותר קטבים (POLE) מהתקופה בה מעיין בנה את הקורקינט/סקייטבורד או איך שזה נקרא...
ככל שיש יותר קטבים כך עבודת המנוע חלקה יותר גם בהתחלת הנסיעה (התנעה)

פשוט צריך לברר כמה קטבים יש למנוע שלך.

רן ענבר

ZvikaF
10-11-2017, 17:53:31
תוסיף מצמד צנטריפוגלי .. בטח אפשר להדפיס אחד :)

Observer
10-11-2017, 18:32:51
תוסיף מצמד צנטריפוגלי .. בטח אפשר להדפיס אחד :)
הצתת את הדמיון שלי. אבדוק אם קיים ואם שווה להשקיע. ואולי לא מצמד אלא יותר בכיוון של מיסב חד כיווני לביטול התיקתוק הראשוני בזמן שהבקר מנסה לזהות את מצב המנוע?..
לא יודע. הכל משחק. אנסה לחשוב על משהו. בכל מקרה בקרים מסוג VESC פתרו את הבעיה בעזרת תוכנה וקושחה. בקרים מצויינים שלא מצריכים שימוש במנועים עם חיישנים. הקטע הוא שהם יקרים למי שמוכן לוותר על התחלה חלקה.

ZvikaF
11-11-2017, 14:30:38
מצמד צנטריפוגלי .. בסגנון של מסוק ... המנוע יתחבר לעומס רק שהוא כבר מסתובב :)

Observer
11-11-2017, 15:28:46
לא מכיר.
עכשיו אני למד שיש למכונית ניטרו קלאצ'. מעניין מאוד לבורד שלי אבל לא נראה לי שאוכל לשלב זאת בשלב זה. אולי בגרסה 2.0.
גם לא נראה לי שהקפיצים יפתחו במהירות נמוכה. נראה לי שהם צריכים להיות הרבה יותר רכים לשילוב במנוע חשמלי עם RPM נמוך.

147114

ZvikaF
12-11-2017, 07:34:14
את המצמד שמים לפני התמסורת כך שהמהירות גבוהה יחסית כמו כן יש החלקה בתחילת ההצמדה ...
כמו כל תיכון יש לך את השילוב עלות / תועלת ... מחכה לראות את התוצאה :)

Observer
14-11-2017, 13:05:55
עדיין, המנועים שלי הם 200KV כל אחד. לא נראה לי שהקלאצ' הזה יתפוס גם במצערת מלאה :). היכן אני יכול למצוא באיזה RPM הקפיצים מתעייפים מלהתנגד לכח הצנטריפוגלי ואיזה סוגי קפיצים קיימים? אשמח ללינק.
בשלב זה אחבר אותם ישירות עם יחס הנעה של 3:1 ונראה.

ZvikaF
15-11-2017, 06:50:45
הסל"ד לא כזה נמוך... המצמד הכי קרוב שאני יכול לחשוב עליו זה מצמד של מסור גיזום
http://www.ebay.co.uk/bhp/chainsaw-clutch