PDA

צפייה בגרסה מלאה : שדרוג מנוע לtrex500



RoiA
24-05-2009, 18:38:00
לכאלה שכבר ביצעו את השדרוג... ברצוני לשדרג את מנוע הסטוק של trex 500 על מה אתם ממליצים..
אני מאמין שסקורפיון תיהיה הבחירה הטובה ביותר...אבל עדיין תנו המלצות...
במידה והחלטתי סקורפיון אז על איזה מנוע אתם ממליצים ה1600kv או ה1900kv??

1)מחיפושי באינטרנט אני זוכר שנתקלתי המידע שאומר שלמנוע הסטוק של אליין יש נצילות גבוהה יותר 85 אחוז לעומת 80 של הסקורפיונים למינהם (תקנו אותי אם טעיתי).. האם הבדלי זמן הטיסה מורגשים בין המנועים השונים??

2) האם באמת יש הבדל משמעותי לכוח של המסוק ואולי לזמן הטיסה משדרוג שכזה??

*אם תוכלו להמליץ גם על פיניון מתאים - אגב גם כוח וגם זמן טיסה חשובים לי (אני יודע שקשה עד לא אפשרי להשיג את שניהם אבל אם תוכלו תנו התייחסות לפרמטרים האלה בהמלצותיכם.. תודה..)

RoiA
25-05-2009, 19:34:37
יש למישהו תשובה???

RoiA
27-05-2009, 12:34:11
למישהו יש תשובה??

lior_bar_ami
27-05-2009, 13:39:05
קח את גרסאת ה 1600KV, עובדת מצויין על המסוק - עם פיניון של 13T ע"מ לקבל שילוב של מסוק חזק מאוד עם זמן טיסה הגיוני (כ- 4 דקות לסוללת 2500mAh), או 14T ע"מ לקבל מסוק חזק בצורה מגוכחת אך זמני טיסה קצרים בהרבה (עקב צריכת זרם מוגברת).
שים לב שצריכת הזרם המתמשכת והמירבית שמנוע זה יכול להגיע אליו תחת עומס גבוה ממנוע ה ALIGN וממגבלות הבקר הסטוק, וע"כ תצטרך לשדרג גם את הבקר (ממליץ על CC80A).
לגבי הבדלים מול המנוע סטוק, אני אישית הטסתי מס' מסוקים עם שני המנועים והיה קשה לי לקבוע באופן חד משמעי שאחד יותר חזק מהשני - יש עוד המון פרמטרים בדרך שמקשים על ההשוואה (להבים/סוללה/בקר/פיניון ועוד..), אבל בסה"כ שניהם עושים את העבודה מצוין ובצורה די דומה (רק שהסקורפיון זול יותר בכ 15$).
בעתיד כשאני אשרוף את המנוע שיש לי על הטירקס כרגע (סטוק), כנראה אלך על מנוע אחר לגמרי - יקר מהשניים שהוזכרו אך נציל וחזק מהם, עם זאת אם הייתי צריך לבחור אחד משניהם הייתי הולך על הסקורפיון ולו רק בגלל מחירו הנמוך יותר.
אם המנוע שלך לא נשרף ואתה מחליף לצורך ה"שידרוג" - עצתי לך היא שתישאר עם מה שקיים לך כרגע על המסוק, המנוע המקורי עושה את העבודה בצורה מצויינת.
לראייה אני מצרף את הטיסת מבחן של הרקסי 500ESP שלי, אני לא הרגשתי בחוסר של כוח כלל - נהפוך הוא המסוק נתן לי הרגשת ביטחון וכוח מפתיחת המצערת הראשונה...
אגב אני הרבה יותר ממליץ על שידרוג אחר שלדעתי מורגש הרבה יותר - הפאדלים, בטיסה שצירפתי רואים שהמסוק קצת איטי ב CYCLIC שלו, עקב שימוש בפאדלים המקוריים (גם בזוויות תנועה מאוד גדולות), בהחלפה ל STUBZ P393 של CYB המסוק הופך להיות תזזיתי וזריז מאוד - בדיוק כמו שאני אוהב!!
hCML-68sO28

sagi
27-05-2009, 14:56:12
ליאור זה לא טסט פלייט !
זה קריעת פלייט !!!
המנוע צעק הצילו שם :)
קצת רחמנות פעם הבאה :D
אבל טיסה יפה !

roi011
27-05-2009, 15:55:35
ליאור שלום !

אני קורא בשקיקה את מאמריך, הם נכתבים בשפה ברורה ומקצועית !
אולי תסביר לי (לנו..) את הלוגיקה\יחסי : מנוע-פיניון-צריכת זרם-מהירות ראש...
מה ההשלכות של פיניון גדול (14) יותר לעומת (13) ואיך זה בא לידי ביטוי בזמני טיסה וכו'

תודה.

lior_bar_ami
27-05-2009, 16:12:28
ליאור שלום !

אני קורא בשקיקה את מאמריך, הם נכתבים בשפה ברורה ומקצועית !
אולי תסביר לי (לנו..) את הלוגיקה\יחסי : מנוע-פיניון-צריכת זרם-מהירות ראש...
מה ההשלכות של פיניון גדול (14) יותר לעומת (13) ואיך זה בא לידי ביטוי בזמני טיסה וכו'

תודה.

היי Roi,
קודם כל תודה על המחמאה!
אין שום בעיה אכתוב משהו, אך יותר מאוחר כרגע אני קצת עמוס בעבודה...
ליאור

RoiA
27-05-2009, 23:47:41
תודה רבה על התגובה המושקעת!
מספר שאלות:
תחילה, אני עדיין לא מטיס את הטירקס 500 ואני מתכוון להתחיל בבניית המסוק בקרוב ולכן אינני יודע בדיוק מה טיבו של מנוע הסטוק..
לפי מה שהבנתי הוא נוטה להתחמם והסקורפיון לא... ויש כאלה שאומרים שמהסקורפיון ניתן לקבל יותר זמן טיסה כי הנצילות שלו גבוהה יותר.. (אגב אני מצאתי איפושהו באינטרנט נתונים שאומרים שלמנוע הסטוק נצילות גבוהה מזו של ה1600 סוקורפיון - 85 אחוז לעומת 80 - אך איני בטוח בדבריי)
1)כמה זמן טיסה אתה מקבל עם מנוע הסטוק והסוללה שציינת שבשימוש אצלך??
2)האם מנוע הסטוק אצלך מתחמם מהר ומה המשמעויות (בארץ הקיץ חם ואני לא רוצה שישרף לי המנוע פתאום באויר)?
3) האם מהירות תגובה של הסייקליק באמת משתפרת משמעותית מהחלפת הפדלים?? כמובן שהסרוואים בראש ובראשונה משפיעים ולי יש את הhitec hs5245mg לסייקליק שהם לא הכי מהירים שיש.. אז במידה ויש השפעה ניכרת לפדלים אני חושב שאקנה את אלו של radix..

4)בעיניין אחר - אני מעוניין לקנות עוד סט להבים ספייר - מה יותר עדיף להבי קרבון של אליין 425 או רדיקס 430?? ומה ההבדל בניהם? (אופי טיסה, תחושה של המסוק..)

RoiA
28-05-2009, 09:56:35
עוד עיניין... השוואה בין מנוע האקר - אליין - סקורפיון
לאחד חיפושים נתקלתי במנועי האקר... הנה הנתונים:

A40 Outrunner Series A40 10S A40 12S
Kv (rpm/V) 1600 1350
Max Power (W) 900W 900W
Max Amp (15sec) 50A 50A
Max Efficiency 85% 85%
Io (No load A) 2.6A 1.9A
Rm (Resistance) 0.014Ohm 0.017Ohm
Shaft Diameter 5mm 5mm
Gearbox N/A N/A
Motor Diameter 41.7mm 41.7mm
Motor Length 51mm 51mm
Motor Weight 200g 200g
Built in Fan Yes Yes
Max Rpm 35,000 35,000
Poles 8 8
Case Outrunner Outrunner
ESC Timing 15-20 deg 15-20 deg
ESC Switching Freq. 8KHz 8KHz

יש פה השוואה בין שני מנועים (ה10s וה12s) שניהם ממשפחת ה8 קטבים..
ההבדלים המשמעותיים שאני רואה זה בצריכה של המנועים פה 50A 900W
70A 1470W עם מנוע הסקורפיון 1600.. (מנוע האליין צורך הכי פחות 45A 800W)

להל"ן נתוני מנוע הסטוק של אליין:
Input voltage:DC11.1V-22.2V 3-6cell Li-Po

Max continuous current: 4S 45A/55A(30sec) 6S 35A/45A(30sec)

Max output power:650W/800W(30sec)

KV value:1600KV

Dimension: spindle 5x36x61.1mm

Weight: 200g (prox.)

להל"ן נתוני מנועי סקורפיון (מה שרלוונטי זה ה1600):
HK 3026 Series 3026-1000 3026-1210 3026-1400 3026-1600 3026-1900
Kv 1000 1210 1400 1600 1900
Max Power (W) 1300W 1365W 1680W 1470W 1140W
Max Amp (15sec) 62A 65A 80A 70A 80A
Max Efficiency 85% 85% 85% 85% 85%
Io (No load A) 1.1A 1.43A 3.86A 1.52A 1.12A
Rm (Resistance) 0.028Ohm 0.018Ohm 0.010Ohm 0.016Ohm 0.012Ohm
Shaft Diameter 5mm 5mm 5mm 5mm 5mm
Gearbox N/A N/A N/A N/A N/A
Motor Diameter 35.5mm 35.5mm 35.5mm 35.5mm 35.5mm
Motor Length 48.5mm 48.5mm 48.5mm 48.5mm 48.5mm
Motor Weight 200g 200g 200g 200g 200g
Built in Fan Yes Yes Yes Yes Yes
Max Rpm 36,000 36,000 36,000 36,000 36,000
Poles 6 6 6 6 6
Case Outrunner Outrunner Outrunner Outrunner Outrunner
ESC Timing 20-25 deg 20-25 deg 20-25 deg 20-25 deg 20-25 deg
ESC Switching Freq. 8-16KHz 8-16KHz 8-16KHz 8-16KHz 8-16KHz

מנועי ההאקר הם 8 קטבים לעומת 6 קטבים (האליין והסקורפיון)
נתמקד בהשווא בין מנוע 1600 האקר ל 1600 סקורפיון:
1)שאלתי היא האם מנוע האקר בהשוואה לסקורפיון יתן לי יותר זמן טיסה ואותו כוח פחות או יותר (אם לא יותר) משום שהוא 8 קטבים וצורך פחות מהסוללה???

TooLy
28-05-2009, 11:15:20
בעתיד כשאני אשרוף את המנוע שיש לי על הטירקס כרגע (סטוק), כנראה אלך על מנוע אחר לגמרי - יקר מהשניים שהוזכרו אך נציל וחזק מהם, עם זאת אם הייתי צריך לבחור אחד משניהם הייתי הולך על הסקורפיון ולו רק בגלל מחירו הנמוך יותר.



NEU או MINI PYRO?
מצטרף להמלצה לגבי הסקורפיון, הטסתי כזה עם ה-1600KV עובד מצויין, יש שיפור קל לעומת המנוע המקורי.

דור
28-05-2009, 11:47:05
Roi אתה עושה השוואה לא נכונה המנוע של אליין שעשית איתו השוואה הוא המנוע של הטירקס 600...
המנוע שמגיע עם ה 500 הוא 500L

RoiA
28-05-2009, 11:55:29
תוקן.. טוב שאלתי הרבה שאלות.:) מחכה לתשובות..

TooLy
28-05-2009, 16:47:47
קשה לומר על פי הנתונים, הדגמים של האקר היום (בעיקר הקטנים) לא מדהימים כלל ולכן גם לא נפוצים.
לדעתי לך על הסקורפיון, מנוע מוכר ומוכח.

lior_bar_ami
28-05-2009, 17:57:24
דעה קצת אחרת...
אם אין לך בעיה להשקיע מעט ולקבל את ההכי טוב, ה NEU משמעותית יותר חזק משני המנועים שציינת וגם נציל מהם.
קח בחשבון שההשקעה כפולה במחיר...

RoiA
29-05-2009, 14:09:25
תודה על העזרה!