PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה שאלה בקשר לכיוון עקומת פיצ' ברקסי 500



bartovmoti
24-05-2009, 20:17:41
לפי החוברת שמגיעה עם המסוק של ALIGN,
כתוב שהפיצ' צריך להיות מכוון כך:

במצב נורמל:
נק' 1: בין מינוס 2 עד 0 מעלות
נק' 3: בין 5 ל 6 מעלות (מרכז הסטיק)
נק' 5: 11 מעלות

במצב IDLE1:
נק' 1: מינוס 5,6 מעלות
נק' 3: 5,6 מעלות
נק' 5: 11 מעלות

במצב IDLE2:
נק' 1: מינוס 11 מעלות
נק' 3: 0 מעלות
נק' 5: 11 מעלות

עכשיו לפי ההוראות הנ"ל במצב IDLE1 ומצב נורמל בנק' 3 המסוק נמצא כבר בריחוף (+ 5 מעלות וזה באמת מה שקורה בפועל)

עכשיו כאשר עוברים ממצב זה ל IDLE2 יש ירידה חדה בפיצ' של 5 מעלות ל 0 !
המסוק מאבד גובה בחריפות !

עכשיו, אני, מכוון את המסוק שלי לפי ההוראות של בוב פינלס כאשר בכל המצבים בנק' 3 הזוית היא 0!
כלומר גם בנורמל המסוק שלי מתחיל לרחף כשהסטיק תמיד קצת מעל האמצע וככה גם כשאני מעביר ל IDLE אין לי נפילת פיצ'

חבר שלי, מכוון את המסוק שלו לפי הספר וכל פעם שהוא מעביר ל IDLE2 המסוק שלו פשוט נופל כמו אבן עד שהוא מתקן חזרה עם הסטיק

והשאלה היא, איך מומלץ לכוון את הפיצ' ? לפי החוברת או לפי פינלס בוב ?

sagi
24-05-2009, 20:43:05
תשמע גם אני כיוונתי את המסוק ב-2 המצבים האלו !
השאלה מה יותר נוח לך ומה אתה מטיס יותר IDLE או NORMAL !
מכיוון שאני עף הרבה על IDLE יותר נוח לי שלא תהיה הירידה הזו אבל..
הרבה חבר'ה מאילת תרגלו את התיקון הזה במעבר ל-IDLE ככה שעם הזמן
אתה נהיה מיומן לגבי זה !
בסופו של דבר הכל ענין של נוחות מטיס !
בהצלחה בכל אופן.

wind556
24-05-2009, 21:55:03
בכיוון מסוק יש לך גמישות מסויימת לכוון אותו על פי אופן השימוש שלך
כל כיוון שמקל עליך להטיס אותו, זה כיוון נכון

lior_bar_ami
24-05-2009, 22:04:05
אכן, נושא הנק' ה- 3 דובר רבות וכמו שצויין בסופו של דבר זו העדפה אישית.
אין פה נכון ולא נכון - שני המצבים נכונים ויעבדו מצויין, יש פה שאלה של איך נוח לך להטיס...
על IDLE אין בכלל דיון וצידו העליון של הגרף צריך להיות מראה לחלוטין לצידו התחתון כשבמרכז מתקבלת נק' ניטראלית (Max Pos - 0' - Max Neg), לעומת זאת עניין ה NORMAL נתון לשינוי ע"פ איפה נוח לך להחזיק את הסטיק ע"מ לרחף עם המסוק (בדיוק במרכז ב"מחיר" של הנפילה שציינת, או בכ- 3/4 סטיק ואז הנפילה לא תהיה קיימת).
אני אישית, כמו שכבר ציינתי בעבר משתמש בשתי השיטות במסוקים שונים, אך העדיפה עלי ומבחינתי ברירת המחדל לכיוונים (אלא אם כן מבקשים אחרת) - היא ריחוף בחצי סטיק מצערת.
אגב אני לא ממש ממליץ לכוון בערכים שציינת למעלה, ואתן דוגמא: 0 עד 2- לנק' תחתונה ב- NORMAL זה לא מספיק, יגרום לשיעור שקיעה מאוד קטן שידרוש הנמכה במצערת נמוכה מאוד עד כדי סגירת המנוע - בראש הקשיח של ה 500 יגרום לוובלינג או לנחיתה ללא מנוע, אך יש להיזהר בהצפה/פתיחה עקב הטורק שהוא מייצר על המסוק...
NORMAL אני מכוון (5-)-(0)-(5+).
בהצלחה,
ליאור

vinay
24-05-2009, 22:53:50
אני בכלל משתמש אך ורק ב IDLE UP.
כאשר המסוק על הקרקע אני ב HOLD, בשביל להתחיל אני מורד HOLD (יש לי SLOW START בבקר).
לאחר נחיתה אני שוב שם HOLD בכדי להפסיק את המנוע.

נראה לי הכי פשוט במקום להעביר מפסק בזמן הטיסה.