PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה גודל של מנוע חשמלי



odkf
14-02-2018, 17:36:02
מנסה להבין איך הולך העוצמה של מנועים חשמליים (איזה מנוע צריך לאיזה גודל של מטוס)
לאחר שקצת קראתי יש משהו שלא מסתדר לי
איך מבינים לאיזה גודל של טיסן המנוע מתאים? (חוץ מלקורא לאיזה גודל של טיסן זה מתאים).
הבנתי שצריך להסתכל על ה KV של המנוע ולהכפיל במתח של הסוללה - זה נותן את כמות הסיבובים לשנייה.
מה שאני לא מבין איך נכנס לעניין הזרם (ESC)?
למה אכפת לי מהזרם?

לצורך השאלה
ראיתי בהוריזון 2 מנועים :
מנוע ראשון
: Power 46 Brushless Outrunner Motor, 670Kv

שבתיאור שלו נכתב
Key Features


Equivalent to 40- to 46-size glow engine for planes weighing 4–7 lb (1.8–3.2 kg)
Ideal for 25- to 40-size 3D airplanes up to 5 lb (2.2 kg)
Ideal for models requiring up to 925 watts of power
High-torque, direct-drive alternative to inrunner brushless motors
Includes mount, prop adapters and mounting hardware
External rotor design—6mm shaft can easily be reversed for alternative motor installations
Slotted 14-pole outrunner design
High-quality construction with ball bearings and hardened steel shaft
Quiet, lightweight operation


Needed To Complete

60A brushless ESC
4S–5S Li-Po or 12- to 16-cell Ni-MH/Ni-Cd12x8 to 14x10 prop


מנוע שני
Power 110 Brushless Outrunner Motor, 295Kv

שבתיאור שלו נכתב
Key Features


Equivalent to or surpassing the power of a 110-size 2-stroke glow engine for 9–15 lb (4–6.8 kg) airplanes
Ideal for 3D airplanes up to 11 lb (5 kg)
High-torque, direct-drive alternative to inrunner brushless motors
Includes mount and mounting hardware
High-quality construction with ball bearings and hardened 8mm steel shaft
Includes two 12mm prop shaft adapters tapped out for 10–32 threads
Ideal for models requiring up to 2000 watts of power
External rotor design for better cooling
Slotted 14-pole outrunner design


Needed To Complete

85A HV brushless ESC
8S–9S Li-Po or 24- to 32-cell Ni-MH/Ni-Cd
17x8 to 19x10 prop


כלומר הוא חזק יותר מתאים למטוסים גדולים יותר.
מה שאני לא מבין איך זה מסתדר?

שניהם מביאים אותם מספר סיבובים לדקה
670*4=2680
295*9=2655

Observer
14-02-2018, 22:19:26
מה לא מסתדר?
בהנתן מהירות / פסיעה זהה, השני כפול בהספק, מסוגל לסובב פרופ גדול יותר ובעל דחף כפול.
ה RPM שחישבת הוא ללא עומס/פרופ/גרר. כשבאים לבחור מנוע, קודם צריך להכיר את מעטפת הטיסה של הפלטפורמה המיועדת ועומס כנף.

wind556
21-03-2018, 11:57:14
לשאלה ששאלת התשובה היא הרצאה שלמה או מספר שיחות, זה לא יגמר בכמה שורות
אתה מוזמן ליצור איתי קשר ואנסה לעזור לך להבין

offer
23-03-2018, 19:17:03
אני אציל זוית שונה להסתכלות על הנושא

המנוע מתאים המתאים לטיסן גדול או קטן לפי המשקלוההספק שהוא מסוגל לספק בלי לשרוף את עצמו לדעת

משקל זה ברור, טיסן קטן לא יצליח לסחוב מנוע כבד, וטיסן גדול לא יאזן את עצמו עם מנוע קל מידי.

משקל הטיסה הצפוי ואופיה יגדירו איזה הספק (כוח) אתה צריך
לטיסן גדול שטס אנכית הרבה מהזמן תצטרך 1000-2000 וואט

את זה ניתן להשיג בכמה דרכים (נניח 1000w)
מתח נמוך וזרם גבוה (אופציה רעה) נגיד 3 תאים ב 90 אמפר
מתח גבוה וזרם נמוך (אופציה הרבה יותר טובה) נניח 10 תאים 27 אמפר

עכשיו אחרי שבחרת איזו סוללה מאימה למשקל/סטאפ/אופי טיסה
תבחר kv שיכול לסובב את גודל הפרופ שאתה צריך במתח שנבחר

ועצה שניה, תתקשר לעודד הוא יסביר לך עוד יותר טוב...