צפייה בגרסה מלאה : סיפור FPV מדהים משבת בשמרת
ערב טוב
משתף אותכם בארוע אמת שקרה בשמרת בשבת האחרונה.
בשבת האחרונה הטסתי את הפרדטור שלי עם FPV , כאשר 3 טיסות עברו בשלום.
בטיסה הרביעית - לאחר מעבר לאורך מסלול ההטסה בגובה גבוה, אני מרגיש שאין רדיו - שלט.
הטיסן טס לו לבד דרומה, כאשר החוויה כולה עוברת אלי בשידור ישיר ממסך ה FPV.
מבט מהיר לטיסן הראה - שהוא טס לו בניחותה, דואה באיטיות דרומה אל עבר הלא נודע.
מבט למסך הראה שהוא חולף לו את גבול הגזרה הדרומי של שמרת וממשיך הלאה מעבר לשדות לכיוון הקריות.
אמרתי OK מה כבר נשאר לעשות - לחכות ולראות איפה הוא יתרסק ולנסות לזהות מהאויר איפה ולנסות להגיע להציל את הציוד.
כאשר ברור לי שאותותו משב רוח קל, יהפוך את הטיסן יגלגל אותו והוא יתחיל את הדרך המייסרת אל הקרקע.
חסר אונים אני צופה במסך, כשלפתע לא ברור איך, הטיסן נותן הטיה קלה שמאלה ומתחיל לבצע סיבוב בקשת רחבה לכיוון צפון ופתאום בפרים אני רואה מרחוק את עכו ומבין שהטיסן בדרך הביתה (כמובן שב FPV שלי אין Come Home).
יד נעלמה כיוונה אותו צפונה והוא באלגנטיות מעצבנת התחיל לטוס חזרה.
חלף את בריכת הדגים הדרומית בגובה נמוך וביצע נחיתה אוטומטית כמו בספרים, במרכז שדה שזה אך נקצר.
קפצתי לאוטו ויחד עם גרשון טסנו לכיוון השדה ומצאנו את הברנש, מחכה לנו בנונשלנטיות במרכז השדה ללא שריטה.
חוויה מהאגדות.
אל תנסו את זה בבית.
ניתוח התקלה הראה כשל טוטאלי בבקר (שהוא סיני מחורבן), שהיה אחראי גם להזנת המתח למקלט ולסרוו.
מסקנה - להתקין סוללה נפרדת למקלט ולא לסמוך על יציאת ה BEC.
מסקנה נוספת - בצע איזון כמו שצריך לטיסן ותן לו לנחות לבד.
מסקנה נוספת - הפרדטור, טיסן מדהים וקלאסי לשימוש FPV.
אוהד
Nlackrif
25-05-2009, 21:56:02
אחי אחד המטורפים!
אם לא הייתי מכיר אותך הייתי אומר שזה הזוי...רגע, אני לא מכיר אותך:)
קטע מטורף, אני שמח שנחת בשלום.
דרך אגב אתה יכול להעלות תמונות של הפרדטור שלך?
Nlackrif
25-05-2009, 22:09:17
דרך אגב אתה יכול להעלות תמונות של הפרדטור שלך?
גם אני אשמח לראות תמונות...
כמה זמן טיסה את סוחט מהטיסן?
MickeyM
25-05-2009, 22:40:43
אוהד ,זה הפרדטור שקנית ממני בגבעת הרקפות?
motiganot
26-05-2009, 01:12:31
מה אתה לא יודע שבבקרים הסינים יש פונקציה של חזרה הביתה במקרה של כשל ???
:D:D:D:D
קרה לי מקרה דומה עם טריינר ניטרו שנגמרה לו הסוללה באוויר עשה פניה רחבה ימנה
תוך כדי הנמכה ונחיתה מושלמת ללא נזק.
MDreamer
26-05-2009, 01:22:29
וואי! איזה קטע גם לי קרה בדיוק אותו דבר לפני שבועיים.. רק שזה לא היה עם פרדטור אלא עם כנף מעופפת שבניתי ולא עם בקר אלא עם סרוו (גם סיזל) וזה לא הסתיים בשלום אלא בריסוק הכי מטורף שראיתי.
שמח שהכל שלם:)
drgabbay
26-05-2009, 05:49:36
אחלה סיפור
אני בדיוק הזמנתי מנוע ובקר מהסיני, כדי לעצור את המשלוח
המנוע והבקר turingy
Boogle
26-05-2009, 20:07:13
אני המום !!!
אבל, דווקא מחוסר האחריות מצדך שלא דאגת לוודא שהציוד שאתה מעלה אמין מספיק !
באותה המידה הטיסן היה יכול לצלול על הכביש ולגרום לתאונת דרכים קטלנית.
אני הולך לקנות לי קפל"ד, כל כך הרבה אנשים איבדו כל פרופורציה ומטיסים במקומות וגבולות גזרה שטובים למערכות בסיסיות ולא למערכות המורכבות הללו.
אלו היו שני הסנטים שלי בנושא ה"מהמם" הזה...
Nlackrif
26-05-2009, 20:58:16
אני המום !!!
אבל, דווקא מחוסר האחריות מצדך שלא דאגת לוודא שהציוד שאתה מעלה אמין מספיק !
באותה המידה הטיסן היה יכול לצלול על הכביש ולגרום לתאונת דרכים קטלנית.
אני הולך לקנות לי קפל"ד, כל כך הרבה אנשים איבדו כל פרופורציה ומטיסים במקומות וגבולות גזרה שטובים למערכות בסיסיות ולא למערכות המורכבות הללו.
אלו היו שני הסנטים שלי בנושא ה"מהמם" הזה...
קצת נסחפת...לא צריך להגזים!
שאתה מטיס במקום מסודר ויש הפרעות רדיו או "הלך" שלט זה משהו שלוקחים בחשבון.
זה לא שהוא הטיס מעל אזור בנוי...
מה שקרה לו יכול לקרות לכל אחד גם לאלה שמטיסים במדבר.
אני המום !!!
אבל, דווקא מחוסר האחריות מצדך שלא דאגת לוודא שהציוד שאתה מעלה אמין מספיק !
באותה המידה הטיסן היה יכול לצלול על הכביש ולגרום לתאונת דרכים קטלנית.
אני הולך לקנות לי קפל"ד, כל כך הרבה אנשים איבדו כל פרופורציה ומטיסים במקומות וגבולות גזרה שטובים למערכות בסיסיות ולא למערכות המורכבות הללו.
אלו היו שני הסנטים שלי בנושא ה"מהמם" הזה...
זה כמו להגיד תיסע רק על רכב שיש לו 5 כוכבי בטיחות... אתם מוצאים את הכל מפרופרצייה
Boogle
27-05-2009, 02:02:51
לא רוצה להכנס לויכוחים, קחו נשימה שתו כוס מים וקראו מה שהבחור כתב בסינון הWOW מזה שהטיסן בצע אחורה פנה.
הבחור עלה לאויר עם כלי בהטסת FPV ללא נקיטת שום אבל שום אמצעי זהירות כנגד כשל רכיב בודד במערכת. אילו היה הראשון בדורו ניחא , אבל בתור אחד שנראה שקרא והפנים את ההמלצות להטסה בטוחה הוא פשוט צפצף על ההמלצות וחיפש לחסוך דולר.
הבעיה שלי זה לא 5 כוכבי בטיחות של הרכב, מה שהבחור עשה זה לקנות רכב מיועד לפירוק ולעלות לכביש בלי ברקסים בהסתמכו על בלם היד בלבד. ועכשיו תהיה מוכן לנסוע בסביבתו?
mini_guy
27-05-2009, 05:36:58
ואם זה היה טיסן שלך שטס רגיל ולא FPV , והיה הולך לך השלט
היתה צופה בו חוצה את כביש החוף ואולי עושה פרסה וחוזר
מה זה משנה שיטת ההטסה שלו , אנחנו מטיסים טיסנים שטסים בדיוק באותה השיטה כמו שאר הטיסנים.
אוהד לא כתב שהוא טס על קצה גבול השליטה של השלט , הוא איבד רדיו כמו שכל אחד יכול לאבד.
MDreamer
27-05-2009, 08:21:41
בוגל, אתה מסכים איתי שכל עוד הוא בטווח ראיה אין הבדל? אפילו זה טוב יותר שיש מצלמה?
Boogle
27-05-2009, 09:48:02
חברים, אתם מכירים את משיכת העין הישראלית? אעלק, אתם יודעים טוב מאוד שבFPV אתם מגרדים את כל גבולות הגזרה להטסה.
תמשיכו ככה ובסוף זה יגיע (אתם יודעים למה אני מתכוון)....
motiganot
27-05-2009, 10:34:21
Boogle תרגע בן אדם !:)
אנשים כבר לא מרגישים נוח לכתוב פה משהו
בגלל שאולי Boogle ירד עליהם :confused:
עוד רגע נעניק לך את האות "השריף של הפורום":D
MDreamer
27-05-2009, 10:38:39
לא ענית לשאלתי.
איציק רונן
27-05-2009, 15:02:54
אני המום !!!
אבל, דווקא מחוסר האחריות מצדך שלא דאגת לוודא שהציוד שאתה מעלה אמין מספיק !
באותה המידה הטיסן היה יכול לצלול על הכביש ולגרום לתאונת דרכים קטלנית.
אני הולך לקנות לי קפל"ד, כל כך הרבה אנשים איבדו כל פרופורציה ומטיסים במקומות וגבולות גזרה שטובים למערכות בסיסיות ולא למערכות המורכבות הללו.
אלו היו שני הסנטים שלי בנושא ה"מהמם" הזה...
ידידי המאוד יקר, אני חושב שאתה יורד מהפסים. :p המלוכסנים מעצבנים, אבל לא צריך להוציא את זה אלינו.
אני לא מבין מה הבחור עשה לא בסדר? העובדה שהוא לא רוכש מוצרים של "שולץ"?
הוא בטווח עין, לא מבין את הבעיה.
איציק
TREXPRO
28-05-2009, 07:43:16
האם בוגל רציני?
זה נשמע כמו משהו עם הגדרה ב-DSM
אני מניח שהוא מטיס מסירה בלב ים או בנגב
לך תתווכח עם מישהו שמתאר אותך כסכנה לציבור, חסר אחריות, ממש פצצה מתקתקת כי היה לך כשל בלתי צפוי במערכת.
זה בוודאי יגרור תגובה מיידית של הבחור אבל זה אבוד מראש.
אנשים שנמצאים בתחום לא באים במטרה לסכן אף אחד. וגם אם הם עושים שגיאות יש דרך להעיר ובמיוחד להאיר להם את הדרך.
ועכשיו לצד המעשי:
אני מציע שהבחור ינעץ כאן או אפילו ברמה גבוהה יותר בהיררכיה של האתר נושא "בטיחות בהטסה" שם יופיעו כל כללי הבטיחות הנוגעים לבדיקות הנדרשות לפני טיסה, בטיחות בטיסה עצמה, עם דגשים לכל תחום. מסוקים טיסנים וכו'. למעשה די מפתיע שדבר כזה לא קיים.
ככה במקום סתם לנחס לכולם הוא יוכל לתרום משהו באמת חשוב ל"חינוך" של כולנו.
בברכת חברים וחג שמח
mini_guy
28-05-2009, 16:23:40
TREXPRO - הוראות בטיחות זה חשוב
אבל כשל של בקר באוויר , אי אפשר לחזות.
אני לא יודע כמה זמן אתה מטיס אבל לותיקים שביננו בטוח קרה ש "הלך רדיו" וזה לא משנה אם זה בקר דפוק/מקלט דפוק/מפסק דפוק(למטיסי הניטרו)/מטיס אחר שפתח רדיו בלי לבדוק... כל הדרכים מובילות לאותה תוצאה.
MickeyM
28-05-2009, 17:28:40
הברחתם את הבן אדם..
Itay4D
28-05-2009, 18:49:24
בהחלט תגובה מעט מוגזמת, בוגל מי כמוך בטח יודע שתקלות קורות ויקרו תמיד בכל דבר מורכב שנבנה לא משנה כמה יקר.
העניין החשוב בכל הסיפור הזה להסיק וליישם את המסקנות מהמקרה לעתיד.
אוהד אפשר לשאול כמה סרווים ואיזה מערכות הזנת מה-BEC של הבקר ?
איתי,
חג שבועות שמח לכולם
Tomer2
29-05-2009, 08:36:12
לא מומחה לבטיחות אבל אני מניח שככל שמסת המטוס גדולה יותר כך הנזק שהוא יכול להסב גדול יותר
בוודאי שיש הרבה טיסנים גדולים וכבדים אך עושה רושם שאין הם מנסים לצאת מטווח העין אלה דווקא להרשים בנכוחותם את המטיס והקהל
טיסני/טיסנאי ה FPV טסים גבוה יותר ורחוק יותר משאר הדסיפלינות דווקא בגלל שיש להם ציוד צילום שלכאורה מאפשר זאת (מקווה שזה עונה ל MDreamer)
במקרה של תקלה - רדיוס הפגיעה הוא הרחב ביותר (או שכפי שבוגל כתב "אתם מגרדים את כל גבולות הגזרה להטסה")
מוזר לקרא שדווקא אנשים עם נסיון רב כותבים "יכול לקרא לכל אחד" ומתעלמים מהסכנה
מפחיד לחשוב שיש עכשיו טיסנים מעל הראש שלי ש"יכול להיות שהם איבדו רדיו" ובודאי לא היתי רוצה לראות טיסן "נוחת" על השימשה הקידמית שלי כשאני נוסע עם משפחתי
ישנם מקומות נידחים בעולם שחרטו על דיגלם את האימרה Safety First
חג שמח
motiganot
29-05-2009, 10:32:21
אדון טל, כתבתה הרבה אבל לא חידשתה כלום.
נכון שטיסן עם מסה גדולה עושה יותר נזק , ודווקה
טיסני Fpv נחשבים כלילים לעומת טיסני ניטרו.
וגם נכון שהשאיפה של מטיס fpv להתרחק ככל
האפשר מאנשים ולא להטיס קרוב אליהם.
לגבי רדיוס הפגיעה. עד כמה שאני יודע טיסן לא אמור
להתפוצץ ואם את מתכוון לרדיוס הטסה. אז מה קורה
לטיסן ניטרו שמאבד רדיו כאשר הוא מוטס בסמוך לאנשים ?
Tomer2
29-05-2009, 11:02:08
אדוני הנכבד
בהודעתי לא בקשתי לחדש (לא ברור לי מדוע חשבת שכן)
בקשתי להדגיש את חוסר הבטיחות בהטסה רחוק מהמטיס כפי שנהוג ב FPV
הטיסן שלך קליל? כמה קליל? ק"ג אחד ? שניי ק"ג? תחשוב על אבן במשקל דומה שנוחתת על שמשת המכונית האבן לא מתפוצצת אבל לצערי למכונית, למכונית שבאה ממול וליושביה לא צפויה נחיתה רכה בשדה (וגם פה אני לא מחדש)
אכן טיסני ניטרו (וגם מסוקים למינהם )מסוכנים לצופים ולכן יש לנקוט באמצעי בטיחות (רשת הגנה לצופים? ) אבל זה לא הנושא
Guyazulay@
29-05-2009, 12:04:24
אתה פשוט בא בגישה שמטיס FPV הכי מסכן והכי פחות בטיחותי..!
רוב המטיסים בארץ מטיסים איזיסטאר.. משקל טיסה 900 גרם גג קילו!
ושלא נדבר שהפרופ מאחורה..
בניגוד למסוק שהלהב שלו הכי מסוכן, או מטוס ניטרו ששוקל כמה קילוגרמים פרופ מקדימה מיסתובב מסוכן פי חמש..
ובגלל שבן אדם מעלה ציוד FPV יקר הוא מקפיד שהציוד שלו יהיה במצב 100% !
כל מה שאני מנסה להגיד שלא משנה אם זה מטיס ניטרו \מסוק\FPV צריך לשמור על בטיחות וזה בכל תחום... גם מטוס נוסעים ששוקל כמה טונות יכול להרוס כמה בתים ביחד !
ועוד דבר,
מטיס רגיל מטיס באזור פתוח ודי קרוב לאזור מגורים.. לצערי יש כאלה שטסים ממש מעל..
אבל מטיס שרוצה להטיס FPV רוצה וידאו נקי ללא הפרעות ונוף יפה ושטחים פתוחים... לא פעם ולא פעמיים יוצא לי לנסוע הרבה ברכב כדי להגיע לאזור טוב ופתוח וביטיחותי..
למרות שיש שטח ליד הבית ששמה טיסנים רגילים מטיסים ומאד מסוכן!
אי אפשר לבדוק כל אחד מה הוא עושה אבל מה שכן שכל אחד יזהר וישמור על בטיחות ויחשוב מה יכול לקרות אם ו..
חג שמח!
איציק רונן
29-05-2009, 12:09:10
באופן מאוד אובייקטיבי אני לא רואה בסיפור אפילו לא מעבר אחד על חוקי הטיסנאות. במקום כל הסיסמאות והפילוסופיות הייתי מעדיף להמשיך את הקו שאיתי הלך בו:
חקר מהות התקלה! זה משהו שאפשר ללמוד ממנו ולקדם את התחביב באמת למקום טוב יותר.
הכשל ב BEC של בקר המנוע בהחלט יכול לנבוע כתוצאה מכמות סרבויים גדולה מהמותר.
כדי לאמץ את השיטה של BEC נפרד. אלו האחרונים גם מגיעים בדרך כלל עם יכולת דחיפת זרם גבוה יותר מאלו שנמצאים בבקר. בנוסף זה מפריד מערכות ובזאת משפר עוד קצת את הבטיחות.
גהותיציק
Boogle
29-05-2009, 22:20:28
כנראה שלא הובנתי כהלכה :
אנסה להרחיב במספר שאלות "תם":
בקר סיני ש"מתקלקל" , זו הפתעה?
הפרדת מערכות, זה משהו לא ידוע? ועולה כמסקנה רק מהמקרה הנ"ל?
קניית ציוד צילום ושידור במאות דולרים זה בסדר אבל להעלות אותו לאויר עם ציוד סיזל ב10$ כאשר חסכת לעצמך 25$ בקנייה של הבקר זו גאווה גדולה?
מה שאני טוען , וכך התכוונתי החל מתגובתי הראשונה, שהסיפור הפותח את השרשור אינו גאווה גדולה לבעליו אלא מראה על חוסר אחריות מסויים שעובר כחוט השני בין כל מקרי ה"תאונות" המצערים שיש לאנשים בתחום.
אין לי כוונה להיות שריף או לשפוט מישהו, אבל להיות הילד שמכריז על מערומי המלך או אולי ה"מבוגר האחראי" בין ה"ילדים" המשחקים פה, בהחלט כן!
ואם ה"צעקות" שלי ישפיעו על מטיס אחד בכל הארץ לקחת יותר ברצינות את מה שהוא עומד לעשות, דייני.
MDreamer
31-05-2009, 00:05:56
בנצי, לא ענית לשאלתי.
במה זה שונה ממטיס רגילך שמטיס בטווח ראיה ומשתף בחוויה?
התשובה היא שזה לא משנה. אוהד שיתף חווית FPV מפחידה באתה מידה זאת הייתה יכולה להיות חוויה בטיסה רגילה כשכל הדרמה היא ממבט חוץ.
לילה טוב.
Boogle
31-05-2009, 09:21:31
אוקי, יקירי, בוא לא ניתן לעובדות לבלבל אותנו... :D
אני רק שיתפתי אתכם בחוויה שלי לקרוא את סיפורו של אוהד.
MDreamer
31-05-2009, 10:43:19
אני רק שיתפתי אתכם בחוויה שלי לקרוא את סיפורו של אוהד.
לפי איך שכתבת זה נשמע כאילו ישבת בקוקפיט בזמן כל התקרית!:D:D:D
Tomer2
31-05-2009, 13:04:16
אז איך בכל זאת אפשר להימנע מהמקרה של FPV או דאון אחר בורח?
האם יש שילוב של מתקן הצנחה מכני לבין מקלט ? - איבוד מתח כללי גורם להפעלת מנגנון הצנחה מכאני
motiganot
31-05-2009, 13:46:56
טל2 , אין שום הבדל בין טיסן FPV או כל טיסן אחר שבורח למטיס
מסיבה של בקר כושל או נעילת מקלט...
אם יש לך רעיון (הגיוני) כולם מוכנים לשמוע באוזן קשבת ביותר :)
ביום שבת האחרונה שימשתי ספוטר לגיא כאשר הטיסן היה משהו כמו
500 מ' מאיתנו גיא קיבל נעילת מקלט .
לקחתי ממנו את המשדר והרמתי אותו הכי גבוה שאני יכול תוך כדי
נסיון להזיז מאזנות ימנה שמאלה ובאמת לאחר שניה או שתיים
השליטה בטיסן חזרה ויכולתי להסתובב חזרה לכוון "הבית".
כמובן שאם זה היה קורה כאשר הטיסן היה מעבר לטווח הראיה
שלי זה היה נגמר באיזיסטאר זורק נטוש בשדה.
בכל אופן עד שלא מותקנת בטיסן מערכת RH שעובדת בטוח
לא ממליץ לצאת לטיסות BVR בכלל .
איציק רונן
31-05-2009, 21:06:36
אז איך בכל זאת אפשר להימנע מהמקרה של FPV או דאון אחר בורח?
האם יש שילוב של מתקן הצנחה מכני לבין מקלט ? - איבוד מתח כללי גורם להפעלת מנגנון הצנחה מכאני
רעיון לא רע בכלל. אפשר בקלות יחסית לממש מנגנון כזה, רק בעיית עודף משקל המצנח. אבל אולי מנגנון צינוח בעזרת הגה הגובה?
טל2 , אין שום הבדל בין טיסן FPV או כל טיסן אחר שבורח למטיס
מסיבה של בקר כושל או נעילת מקלט...
אם יש לך רעיון (הגיוני) כולם מוכנים לשמוע באוזן קשבת ביותר :)
ביום שבת האחרונה שימשתי ספוטר לגיא כאשר הטיסן היה משהו כמו
250 מ' מאיתנו גיא קיבל נעילת מקלט .
לקחתי ממנו את המשדר והרמתי אותו הכי גבוה שאני יכול תוך כדי
נסיון להזיז מאזנות ימנה שמאלה ובאמת לאחר שניה או שתיים
השליטה בטיסן חזרה ויכולתי להסתובב חזרה לכוון "הבית".
כמובן שאם זה היה קורה כאשר הטיסן היה מעבר לטווח הראיה
שלי זה היה נגמר באיזיסטאר זורק נטוש בשדה.
בכל אופן עד שלא מותקנת בטיסן מערכת RH שעובדת בטוח
לא ממליץ לצאת לטיסות BVR בכלל .
BVR :eek: מה זה לעזזל?
ואגב, כשאתה אומר "הרמתי אותו הכי גבוה שאני יכול..." על מה אנחנו מדברים?:D
בצחוק.
MDreamer
31-05-2009, 21:35:25
כמובן שאם זה היה קורה כאשר הטיסן היה מעבר לטווח הראיה
שלי זה היה נגמר באיזיסטאר זורק נטוש בשדה.
התכוונת מרוסק בתוך בור ביוב:D
motiganot
31-05-2009, 22:37:56
איציק אני באמת מתפלא :eek:
BVR
Beyond Visual Range
והכי גבוה הרמתי את השלט איש, את השלט :D:D
assafwei
04-06-2009, 19:09:44
אני אישית דווקא מסכים עם בוגל...
אם אני מבין נכון את תיאור המקרה אפשר להבין מצויין את ההבדל בין המקרה הזה לטיסן רגיל.
נכתב במפורש "גובה רב" ומהתאור ניתן להבין שלקח לטיסן לא מעט זמן לפגוש את אמא אדמה.
בדיוק בשביל מקרים של חוסר שליטה יש הגדרות מאוד ברורות של מנהל התעופה היכן ניתן להטיס ומהו רדיוס גבול הגזרה שעליו יש לשמור, אני מניח שממידע שנאסף הגיעו למסקנה כלשהי שבגובה שבו מטיסים טיסן באופן רגיל מספיקים גבולות הגזרה שהוגדרו בחוק, ורוב הסיכויים שהטיסן יפגע בשטח לא מיושב ולא יגרם נזק כלל (חוץ מלטיסן כמובן :) ).
כשמטיסים טיסן שיכול לטוס בגובה רב, וכשניתן להסיק שאדם מן השורה שכתב את ספרי החוקים לא חשב על טיסות FPV כשנכתבו החוקים הנוגעים לטיסנים יש לנהוג במשנה זהירות, זה הכל.
אם ידוע לכם שאתם הולכים להטיס בגובה רב ושיש סיכוי טוב שבמקרה תקלה תחרגו מגבולות הגזרה הקבועות בחוק (או הקבועות במוחו של כל אדם רציונלי), אז במידה ואתם לא עוברים על שום חוק (וזה כנראה המקרה) לפחות תהיו בוגרים מספיק בשביל למזער סיכונים כמה שיותר, ומה לעשות בקר סיני בלי שום מערכת יתירה בסוג טיסה כזה ממש לא נחשב מיזעור סיכונים לעניות דעתי.
Itay4D
04-06-2009, 21:28:30
יש הגדרות מאוד ברורות של מנהל התעופה היכן ניתן להטיס ומהו רדיוס גבול הגזרה שעליו יש לשמור
אשמח לראות הגדרות בנוגע לרדיוס הטיסה.
ידוע לי מגבלת גובה של 50 מטרים, למען האמת זאת בדיחה דיי עלובה מכיוון שדאון מגיע בתחרויות רשמיות לכמה מאות מטרים.
איתי.
חברים חברים - צפירת הרגעה ! ! !
מה קורה לכם?
גוגל או בודל או בוגל - שתה איזה שמן ברקס ותעצור את העצבים.
אני מטיס 15 שנה אבל די מתחיל ב FPV - מטיס ברדיוס של 500 מ' סביבי - לא להגזים, יש כבר כמה שערות לבנות על הראש.
סה"כ משתף אותכם בחוויה המדהימה הזו, אני לא צריך לחזור בוכה הביתה :)
הציוד שמותקן בפרדטור הוא סיני פשוט - בקר של turingy, 4 סרוו של HXT +סרוו רגיל של סנווה 102 לגלגל חרטום.
משדר 500 MW מRV.
FPV של IF.
ציוד פשוט שעד כה עשה עשרות שעות באויר ורק לאחרונה זווד לטיסן המדהים הזה.
כך שלא צריך להגזים - ההטסה שלי בד"כ בטוחה אפילו מ 3D אני משתדל להמנע ובד"כ מטיס סקייל.
הלך הבקר ושלום על ישראל.
מה כן אפשר ללמוד - בטיסן חשמלי אם יש לך מקום פנוי ועתודות משקל - הוסף סוללה נפרדת למקלט
בקרים מטבעם (סינים או לא), בעלי פוטנציאל כשל ומציע לעשות סטטיסטיקה של תקלות הסינים לעומת היקרים.
לא אתפלא אם תמצאו שבסה"כ הסינים גם אמינים - הרי עקומת הלימוד שלהם גבוהה מאוד לאור הכמויות האדירות שהם מיצרים.
זהו
נהנתי לקרוא את התגובות - חלקן יותר וחלקן פחות.
אכן ארוע מדהים - וכפי שאמרתי - אל תנסו את זה בבית!
נחיתות בטוחות.
igalr
04-06-2009, 22:09:02
חברים חברים - צפירת הרגעה ! ! !
מה קורה לכם?
גוגל או בודל או בוגל - שתה איזה שמן ברקס ותעצור את העצבים.
אני מטיס 15 שנה אבל די מתחיל ב FPV - מטיס ברדיוס של 500 מ' סביבי - לא להגזים, יש כבר כמה שערות לבנות על הראש.
סה"כ משתף אותכם בחוויה המדהימה הזו, אני לא צריך לחזור בוכה הביתה :)
הציוד שמותקן בפרדטור הוא סיני פשוט - בקר של turingy, 4 סרוו של HXT +סרוו רגיל של סנווה 102 לגלגל חרטום.
משדר 500 MW מRV.
FPV של IF.
ציוד פשוט שעד כה עשה עשרות שעות באויר ורק לאחרונה זווד לטיסן המדהים הזה.
כך שלא צריך להגזים - ההטסה שלי בד"כ בטוחה אפילו מ 3D אני משתדל להמנע ובד"כ מטיס סקייל.
הלך הבקר ושלום על ישראל.
מה כן אפשר ללמוד - בטיסן חשמלי אם יש לך מקום פנוי ועתודות משקל - הוסף סוללה נפרדת למקלט
בקרים מטבעם (סינים או לא), בעלי פוטנציאל כשל ומציע לעשות סטטיסטיקה של תקלות הסינים לעומת היקרים.
לא אתפלא אם תמצאו שבסה"כ הסינים גם אמינים - הרי עקומת הלימוד שלהם גבוהה מאוד לאור הכמויות האדירות שהם מיצרים.
זהו
נהנתי לקרוא את התגובות - חלקן יותר וחלקן פחות.
אכן ארוע מדהים - וכפי שאמרתי - אל תנסו את זה בבית!
נחיתות בטוחות.
אגב המסקנה שלך לא בהכרח תשפר את הסטיסטיקה.
לא מעט ריסוקים מתרחשים עקב תקלה בסוללת מקלט או טעות אנוש הקשורה לאופן הטעינה שלה.
אל תתרגש .... בקר עולה באש זה קורה...
לי יש CC25 שעלה באש וצונמי6
עד כה כל הסיניים עובדים מצויין וחלקם אפילו קצת מעבר למגבלות.
Guyazulay@
04-06-2009, 22:14:04
למה לא BEC חיצוני? 5A?
חוסך משקל וגם הזרם הוא לא 3A אלה 5A או יותר..
assafwei
04-06-2009, 22:30:10
אשמח לראות הגדרות בנוגע לרדיוס הטיסה.
ידוע לי מגבלת גובה של 50 מטרים, למען האמת זאת בדיחה דיי עלובה מכיוון שדאון מגיע בתחרויות רשמיות לכמה מאות מטרים.
איתי.
בבקשה:
180ז. (ג) לא יפעיל אדם טיסן רדיו -
(1) באזורים אסורים להפעלת טיסנים שנקבעו בפמ"ת (פרסומי מינהל התעופה) או בספר עזר מבצעי של מחזיק הרשיון,
(2) במרחק של פחות מ 150 מטרים מבסיס הענן,
(3) בגובה העולה על 50 מטרים מעל פני הקרקע אלא אם קיבל אישור לכך מיחידת הפת"א השולטת במרחב האוירי באותו מקום זולת אם נקבע אחרת בפמ"ת לגבי אותו איזור,
(4) באזור שבו תנאי הראות הם למרחק של פחות משלושה ק"מ,
(5) במרחק של פחות מ-250 מטרים משכונת מגורים, בניין ציבורי כגון בית ספר, בית חולים, קולנוע וכיוצא באלה או מקום של התקהלות בני אדם,
(6) (א) בתחום אזור פיקוח שדה תעופה או מינחת,
(ב) בתחום של פחות מ-2 ק"מ מכל נקודה של המסלול,
(ג) במרחק של פחות מ-500 מטרים מתחום איזור אימונים המיועד לאוירונים זעירים,
אלא אם קיבל אישור לכך מאת מנהל שדה התעופה או ממפעיל המינחת או אם נקבע אחרת בפמ"ת.
Itay4D
04-06-2009, 22:37:26
בבקשה:
180ז. (ג) לא יפעיל אדם טיסן רדיו -
(1) באזורים אסורים להפעלת טיסנים שנקבעו בפמ"ת (פרסומי מינהל התעופה) או בספר עזר מבצעי של מחזיק הרשיון,
(2) במרחק של פחות מ 150 מטרים מבסיס הענן,
(3) בגובה העולה על 50 מטרים מעל פני הקרקע אלא אם קיבל אישור לכך מיחידת הפת"א השולטת במרחב האוירי באותו מקום זולת אם נקבע אחרת בפמ"ת לגבי אותו איזור,
(4) באזור שבו תנאי הראות הם למרחק של פחות משלושה ק"מ,
(5) במרחק של פחות מ-250 מטרים משכונת מגורים, בניין ציבורי כגון בית ספר, בית חולים, קולנוע וכיוצא באלה או מקום של התקהלות בני אדם,
(6) (א) בתחום אזור פיקוח שדה תעופה או מינחת,
(ב) בתחום של פחות מ-2 ק"מ מכל נקודה של המסלול,
(ג) במרחק של פחות מ-500 מטרים מתחום איזור אימונים המיועד לאוירונים זעירים,
אלא אם קיבל אישור לכך מאת מנהל שדה התעופה או ממפעיל המינחת או אם נקבע אחרת בפמ"ת.
עדיין מחפש בין השורות בנוגע לרדיוס טיסה....
assafwei
04-06-2009, 23:12:28
נו אתה מדבר איתי על סמנטיקה...
אני מדבר על רדיוס הטיסה המותר לך ביחס לציויליזציה הקרובה, אין צורך להתחכם...
למי אכפת מרדיוס הטיסה ביחס למטיס אם אתה מטיס באמצע מדבר מוהבי?????
Boogle
04-06-2009, 23:42:32
אוהד איש יקר, אני את מנת השמן שתיתי מזמן (לך תאכל אוכל קנטוני ותבין לבד:D) עוד בחיתולי השרשור הזה.
מהות יכולת הכתיבה והתגובה בפורום היא לא לשם האדרת שמו של אדם זה או אחר , אלא לצורך התבטאות בין חברים (אני מקווה שאתה עדיין חבר שלי).
אתה סיפרת את המקרה שלך ומסקנותיך האישיות, זה בסדר גמור
אני הבעתי את דעתי על המקרה כצופה מן הצד , זה גם בסדר גמור.
כל מי שיקרא את סדר הדברים יקח לעצמו את מה שטוב בשבילו ואם מישהו יחשוב פעם נוספת לפני שהוא עולה לאויר עם כלי באופי הזה, אני חושב שעשינו את שלנו.
הרעיון מאחורי קהילה וירטואלית כמו זו שאנו כותבים הוא היכולת להחליף חוויות ולהעלות דעות בנושאים משותפים לצורך הפריה הדדית וDEBATE. אנחנו, כישראלים, נוטים לפרש דעות מנוגדות בDEBATE ישר בקונטקסט השלילי וישר לוקחים את זה למכות בחצר . לא כך צריך להיות ואני מקווה שאתה בוגר מספיק בשביל להשכיל ולראות זאת.
בכל מקרה, אם קשה לך עם הניק שלי אני מרשה לך (ולכל אחד אחר שרואה עצמו כחבר שלי;)) לקרוא לי בנצי.
סופ"ש נעים
TREXPRO
05-06-2009, 23:02:52
בוגל אתה מיתמם.
נקטת בעמדה צדקנית ונעלת של האורקל היודע הכל טוב יותר מכולם. ומי שלא מיישר עם זה קו הוא חובבן חסר אחריות
במקום להחזיר את הדיון לצד הקונקרטי אתה מפיק הנאה מגובה הלהבות.
אני חוזר על הצעתי והמלצתי: נעץ למעלה בפורום כללי בטיחות הכוללים את "האני מאמין" שלך בנוגע לבטיחות בהטסה. ככה תוכל באמת לתרום משהו קונקרטי לנושא.
כל דבר אחר יהיה המשך של ה-peeing contest המיותר הזה
בוגל
לא כועס
לצערי רק לא הבנתי את המסר שלך.
האם לא לרכוש ציוד סיני?
האם לשים מערכות כפולות? אשמח לדעת איזה טיסן FPV אתה מטיס אם יש לך מקום לזה.
בא לא נגזים אנחנו מטיסים טיסנים לא מל"ט.
חושבני שבהחלט הטסתי במגבלות התחביב ובהתאם למגבלות הבטיחות הבסיסיות - תקלות קורות.
אגב פעם ראשונה שהולך לי בקר - ואני הכנסתי את תחום החשמליים למנחת שמרת.
הויכוח הוא לגיתימי, רק למען תדמיתך שנראה לי שאתה מנסה לעשות אותה רצינית, כדאי שהויכוח יהיה עניני.
העלתי את הסיפור:
א. כי הוא מעניין ומדהים בעיני.
ב. טרחתי לכתוב את הלקחים שלי לעניין ומה כדאי לדעתי ללמוד מכך.
מצפה שתכבד את זה.
בברכה.
עדכון
אחרי תחקיר טכני מעמיק שבצעתי בשבת
הבעיה היתה לא בבקר הסיני אלא במאריך ה BEC הישראלי שקניתי בטיסן חיפה.
הכבל שהינו מאריך סרוו סטנדרטי, מגע ה + היה רופף ונוגע לא נוגע במגע.
לבקר הסיני שלום והסטטיסטיקה לטובתו רק עלתה.
עכשיו אני באמת לא יודע איזה המלצה לתת.
אולי לגישתו של בוגל - צריך לשים מערכת כפולה, עם הזנות וסרוו כפול ואולי לחבר בכלל טיסן כפול.
אולי גם מטיס כפול...
אולי לא להטיס בכלל.
טוב עד כאן...
בכל זאת מסקנה שהפנמתי מהארוע - לא להזין את המקלט מהבקר אלא מסוללה נפרדת.
בברכה.
TREXPRO
15-06-2009, 19:45:59
רק אל תעיר דובים ישנים
sisra
08-07-2009, 07:24:20
לפחות תעלה את הסרטון שנראה על מה כל התרררם http://www.animationbuddy.com/Animation/Animals/Insects/fly.gif
אעלה
צריך לשבת לערוך
אין זמן
מקווה בקרוב.
תעדכן אותנו אם כשאתה מעלה את הסרטון אני מת כבר לראות אותו :)
haimz24
17-08-2009, 20:59:22
"כמה טוב שבאת הביתה"..
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.