PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.



ori_lavee
28-05-2009, 13:30:25
מאחר ובעיית התחממות (היתר) של הנוע לא נפתרה בהחלפת הפניון, (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=8919)
אני ממשיך הלאה בבדיקות לפני החלפת מנוע.

1. פרקתי ראש ובדקתי, 2 מיסבי הגוף + המיסב החד כיווני תקינים לחלוטין.

2. עברתי על ה SetUp של הבקר, כרגע ה SetUp אצלי הוא :

1 brake disable
1 low timing
1 High cutoff
2 Helicopter soft start
3 quick speed

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=9924&stc=1&d=1243513734


מה אתם אומרים,
האם זה הSetUp הנכון ? אולי ה SetUp הזה גורם להתחממות "העצבנית" של המנוע ?
מדובר במנוע סטוק 650L ובבקר סטוק RCE-BL100G 100A.

תודה
אורי

.

Roi
28-05-2009, 13:53:20
ניסית לשנות את ה Timing?

avi g
28-05-2009, 14:57:07
תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,

ori_lavee
28-05-2009, 16:50:08
תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,
תודה אבי.

הייתי שמח לשמוע מה ה SetUp המלא והמומלץ עם הבקר הזה בכל הפרמטרים,
ומה הם הפרמטרים שאפשר (וכדאי) לשנות על מנת לקבל מנוע קר יותר.

הפיץ' זה הדבר הראשון שנבדק (והוא בסדר).

ב Normal הוא -4 +5 +11
ב Idle הוא -11 0 +11

אורי

עודד מזור
28-05-2009, 19:48:03
לא מתמצא היטב בסטאפים של ה- TREX 600 אבל באופן כללי כדי שהמערכת החשמלית לא תגיע לטמפרטורות גבוהות כדאי להוריד את צריכת הזרם ע"י העלאת מתח העבודה. זאת אומרת מעבר מ-6S ל-8S במקרה שלך והקטנת הפיניון בהתאם.

כדי להגיע למערכת נצילה ביותר (ולכן גם מתחממת פחות) כדאי להשתמש בפיניון הקטן ביותר כמובן ולכוון את ה- THROTTLE CURVE הכי קרוב שניתן ל-100%. מנועים חשמליים מאוד מתחממים ב-70-80% מהסל"ד המקסימאלי.
לדוגמא - סטאפ מסויים עם פיניון 15 שיניים ועקומת מצערת סביב 70% יכול לתת בדיוק אותה מהירות ראש כמו סטאפ עם פיניון 14 שיניים ועקומת מצערת 100%, אך הסטאפ השני ייתחמם הרבה פחות (נציל יותר).

לגבי תכנות הבקר, הפונקציה היחידה שהיא בעלת משמעות לגבי התחממות הבקר היא ה-TIMING אך בדר"כ שינוי ה-TIMING לא מביא לשינויים מרחיקי לכת...

MickeyM
28-05-2009, 20:42:57
לי יש סט אפ זהה, ואני גם נתקלתי בהתחממות במיוחד עם פניון 15 אז החזרתי את ה 14 במהרה,
אין מנוס, אלו מפלצות אנרגיה, בקר ומנוע שמגיעים סטוק ומוגבלים ל 6 תאים (גם ב ESP) זה סוג של נכות במסוק כזה

ori_lavee
28-05-2009, 21:21:21
תודה עודד

אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.


MickeyM תודה.

האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?

תודה
אורי

דורונצ'יק
30-05-2009, 12:57:19
היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.

גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.

אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.

תודה לכולם,

דורון ריבניק.

עודד מזור
30-05-2009, 13:13:06
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.

ori_lavee
30-05-2009, 14:08:14
היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.

גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.

אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.

תודה לכולם,

דורון ריבניק.דורון.

מה ה SetUp של הבקר שלך ?
(אצלי זה 11123).

בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).

היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.

גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.

אורי

shimon73
30-05-2009, 14:22:50
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.

איפה בדיוק השירשור???
שבת שלום

MickeyM
30-05-2009, 20:18:37
תודה עודד

אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.


MickeyM תודה.

האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?

תודה
אורי

אורי התכוונתי למנוע ובקר של ESP על 6תאים, כשהשתמשתי בפיניון 15 המנוע היה ממש חם

דורונצ'יק
30-05-2009, 20:42:01
דורון.

מה ה SetUp של הבקר שלך ?
(אצלי זה 11123).

בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).

היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.

גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.

אורי

אורי,

אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.

אני יכול להגיד לך שזה ממש לא היה- 3D אגרסיבי פשוט הפכתי אותו כמה פעמים פירואטים וטיסה רגוע.
אבל את כל הטיסה עשיתי בהיידל.

דורון ריבניק.

ליאור זהבי
30-05-2009, 20:45:15
לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.

דורונצ'יק
30-05-2009, 20:54:25
גם כאשר העמסתי על המנוע.
ונתתי בלימות חזקות למסוק שזה מעמיס מאוד על המנוע לשם הניסוי
המנוע לא היה חם ברמה שאורי מתאר.

המש אצלי הוא ברמה כזו שעובר דף נייר דק בין הגלגל שיניים לפיניון.

דורון ריבניק.

ליאור זהבי
30-05-2009, 21:02:36
מה זאת אומרת בלימות ?

דורונצ'יק
30-05-2009, 21:11:48
נותן למסוק לרדת מגובהה יחסית גובהה ואז נותן לו פול מצערת שבולמת את זה.
כמובל שאני עושה את זה בהיידל.
מעביר אותו מצד לצד ובולם אותו תוך כדי.

ניסיתי להעמיס על המנוע כמה שיותר כדי לבדוק את נושא החום אצלי.

דורון ריבניק.

ליאור זהבי
30-05-2009, 21:14:49
דורון,

מה שאתה מתאר הוא כאפס וככלום אל מול טיסת 3D ממוצעת.

דורונצ'יק
30-05-2009, 21:29:49
כפי שאורי ציין הוא לא הטיס טיסת- 3D.

אורי מציין מצב דיי מוזר שהוא לא יכול לגעת בכלל במנוע!
מנוע עובד מתחמם אין מה לעשות אבל לא צריך להגיע לרמת רתיחה.

דורון ריבניק.

ori_lavee
30-05-2009, 21:32:37
אורי,

אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.


דורון ריבניק.אתה יכול לבדוק את זה בשניה.

פשוט אחרי שאתה מחבר את הסוללה (מנוע) הבקר נכנס למצב "מעבר על ה SetUp" ומשמיע סדרה של צפצופים שכל אחד מהם מסמל שלב אחר ב SetUp.

בתחלה תשמע צפצוף עולה > ואז צפצוץ עולה/יורד מהיר > ורק אז תשמע את צפצופי ה SetUp.
זו סדרה של 5 שבכל שלב תשמע צפצוף אחד, שניים או שלוש צפצופים ברצף (תלוי ב SetUp של הבקר).

אצלי זה 1 > 1 > 1 > 2 > 3.

איך זה אצלך ?

אורי

ori_lavee
30-05-2009, 21:36:20
לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.זה כמובן נכון,
לאגרסיביות הטיסה השפעה עצומה על התחממות המנוע.

אבל !
בהנחה שסגנון ההטסה אינו אגרסיבי מדי, המנוע אמור להתחמם פחות במצב Idle עם 100% מאשר במצב Normal עם 70-85%.

אורי

ליאור זהבי
30-05-2009, 21:42:44
אורי - אתה אכן צודק.

עודד מזור
30-05-2009, 22:21:46
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.


שכחתי את הלינק - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=3361&highlight=%F0%E5%F1%E7%E4

avi g
31-05-2009, 10:06:17
הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותי

ori_lavee
31-05-2009, 19:56:45
הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותיעד כמה שאני מבין ל Response speed השפעה זניחה על התחממות המנוע.
הגורם המשפיע ביותר על ההתחממות הוא דווקא ה Timing ושם אני כבר ב Low :cool:

אורי

ליאור זהבי
31-05-2009, 19:58:29
עד כמה שאני מבין ל Response speed השפעה זניחה על התחממות המנוע.
הגורם המשפיע ביותר על ההתחממות הוא דווקא ה Timing ושם אני כבר ב Low :cool:

אורי

אורי,

מההיכרות שלי עם אבי גואטה, אני ממליץ לקחת את עצתו ברצינות ולשנות את הפרמטר ולבצע את הבדיקה. אתה עלול להיות מופתע מהתוצאות.

ori_lavee
31-05-2009, 20:02:07
אורי,

מההיכרות שלי עם אבי גואטה, אני ממליץ לקחת את עצתו ברצינות ולשנות את הפרמטר ולבצע את הבדיקה. אתה עלול להיות מופתע מהתוצאות.סגור !

תודה :)
אני אדווח.

אורי

ori_lavee
31-05-2009, 21:10:31
אורי,

מההיכרות שלי עם אבי גואטה, אני ממליץ לקחת את עצתו ברצינות ולשנות את הפרמטר ולבצע את הבדיקה. אתה עלול להיות מופתע מהתוצאות.אגב...
פתאום חשבתי על זה, אם אני מטיס 98% מהטיסה ב Idle (ז"א 100% מנוע) איך ה Response speed אמור להשפיע על התחממות המנוע :confused:

אורי

ליאור זהבי
31-05-2009, 21:22:27
שאלה טובה.

אין לי תשובה טובה לתת לך, מלבד זה שהדברים הללו לא תמיד עובדים AS ADVERTISED מה שנקרא (בכל זאת אלקטרוניקה).

אם אבי נתן את המלצתו אני סבור שהוא אומר זאת מנסיון והדבר שווה בדיקה. מה גם שלו נותרו עוד הרבה אופציות.

בהצלחה !

avi g
01-06-2009, 00:15:09
הי ליאור ותודה על הקרדיט , הי אורי צורת התפתחות הזרם במערכת יכולה לינבוע בעיקבות שינוי בפקודה(לא במיקרה זה )איילה גם כאשר הסל"ד מישתנה בגלל שינוי בעומס,זה פועל בדיוק אותו דבר. בקשר לטימינג ,נמוך מתאים רק למנועי אין ראן עם2 פולים , למנוע שלך יש 6 פולים והוא אאוטרן ונידרש טימינג אמצעי או גבוה ,פינין 14 ,כדאי אולי לרדת עים פקודת המנוע ל90% כי אז מוד שומר סל"ד ניכנס לעבודה,

ori_lavee
01-06-2009, 05:51:20
היי אבי.
ותודה רבה על ההסבר.

אז אם אני מבין נכון אתה ממליץ לנסות את ה SetUp הבא :

1 brake disable
2 Mid Timing
1 High cutoff
2 Helicopter 1 soft start / או > (3 Helicopter 2 soft start (Governor mode ולהוריד סל"ד ראש ל 90% ???
2 Medium Speed

תודה
אורי

avi g
01-06-2009, 09:00:48
הי אורי ברביעי את 3 כולל שומר סל"ד, 90% מאוד ממלץ בודאי לבדיקה ריאשונית, יש לזה השפעה חיובית גם מיבחינת ניהוג/ תגובה , פניין 14 ,

ori_lavee
01-06-2009, 09:21:20
הי אורי ברביעי את 3 כולל שומר סל"ד, 90% מאוד ממלץ בודאי לבדיקה ריאשונית, יש לזה השפעה חיובית גם מיבחינת ניהוג/ תגובה , פניין 14 ,
כן אני עם פניון 14
אז אני מבין 1 > 2 >1 >3 >2, נכון ?

תודה רבה רבה,
כך אעשה ואעדכן כמובן.

תודה רבה.
אורי

Yoad-G
01-06-2009, 15:49:58
היי אורי זה אבי במשתמש של יועד
נראה שזה הסט אפ שכדאי לבדוק
בהצלחה

ori_lavee
02-06-2009, 05:40:06
היי אורי זה אבי במשתמש של יועד
נראה שזה הסט אפ שכדאי לבדוק
בהצלחהאני אשנה את ה SetUp ואבדוק אותו ביום שישי הקרוב, ואדווח כמובן.

תודה רבה אבי.

אורי

ori_lavee
02-06-2009, 22:15:57
טוב...
על פי המלצתו אבי גואטה שיניתי את Setup הבקר ל :
1 brake disable
2 Mid Timing
1 High cutoff
3 Helicopter 2 soft start Governor mode
2 Medium Speed

האם בגלל שעכשיו אני אעבוד ב Governor mode כדאי להוריד גרף מצערת ל 90% או להשאר ב 100% ?

---------------------------------------------------
תודה לליאור בר עמי, על ה Setup הטלפוני שלקח 40 שניות.
ליאור...האם אתה יכול גם ללמדת אותי להטיס דרך הטלפון ??? :)
---------------------------------------------------

טיסת המבחן עם ה Setup החדש בעוד55 שעות ...והשעון רץ :)

אורי

avi g
03-06-2009, 08:42:55
הי אורי רק בגלל שהמנוע חייב להיות קר בטיסות הבאות ולאחר ניתן לשנות פרמטרים כמו פסיעה מירבית , אחוזי פיקוד למנוע,פינין,וקצב תגובת מנוע,ולבחון מה עדיף מבחינת יכלות המערכת מול סיגנון הטסה,סטאפ 1 >2 >1 >3 >1 ,90% יביא אותך למנוע קר יותר ומישם תמשיך,

ori_lavee
03-06-2009, 09:10:40
1 >2 >1 >3 >1 ,90% יביא אותך למנוע קר יותר ומישם תמשיך,היי אבי.

1 > 2 > 1 > 3 > 1 ???

סיכמנו על 1 > 2 > 1 > 3 > 2
(ז"א Medium Speed) לא ?

תודה
אורי

ori_lavee
05-06-2009, 07:32:22
טוב אז ככה...
הטסתי הבוקר (לצערי הספקתי רק טיסה אחת), והמנוע פחות חם !
למרות שהיה יחסית קריר הבוקר נראה לי שיש שיפור בהתחממות המנוע.

בפתיחת כוח ראשונית היו כמה "קרטועי" מנוע, לא יודע אם זה קשור ל Setup של הבקר.


אבי גואטה.
תודה רבה על העיצה הטובה,
מחר אמשיך לעשות את הבדיקות.

אורי

avi g
05-06-2009, 08:30:31
הי אורי אני שמח שזה עובד, נראה שאולי תרצה טימינג ל3

ori_lavee
05-06-2009, 19:39:07
הי אורי אני שמח שזה עובד, נראה שאולי תרצה טימינג ל3

היי אבי.

אתה ממליץ לכוון את ה Timing ל High ???

אורי

avi g
05-06-2009, 20:20:26
הי אורי היתי הולך על 1>3>1>3>1 90%,פניון 14

ori_lavee
05-06-2009, 20:32:09
הי אורי היתי הולך על 1>3>1>3>1 90%,פניון 14ז"א להעלות טיימיג ולהוריד מהירות תגובת מנוע ???

1. בטיסה הבודדת שהייתה לי היום בפתיחת הכוח הראשונית היו "קרטועים" מהמנוע וזה נעלם בהמשך,
יש מצב שזה קשור למהירות התגובה שירדה מ High ל Medium ?
2. מה יתן לי טיימינג גבוה ומהירות תגובה איטית ?

אגב אבי ...
עכשיו ירד לי האסימון, אנחנו מכירים מימים עברו (משהו כמו 15 שנה אחורה).
הייתי עושה לכם טיסות chase עם ססנה 210 בעין שמר :)

תודה
אורי

avi g
06-06-2009, 07:35:08
הי אורי ,אין קשר בין טימינג למהירת תגובה של המנוע,בחירת סוג טימינג נותן לבקר רק את סדר הגודל של המנוע שעובד מולו וזה מתואר אפילו בדף הוראות יצרן בתחילת השרשור, מבחינת מספר פולים וkva המנוע שלך מתאים למיספר 3, חוסר התאמה יוצר קרטועים וביזבוז אנרגיה מתורגם לחום,ואילו מהירות תגובת מנוע מגדירה בעקיפן את הזרם המירבי שיתפתח במנוע במהלך תופעות מעבר,כשיש שינוי בפקודה ואו שינוי הסל"ד בגלל עומס, בקיצור זה מחמם מאוד מומלץ נמוך וניתן לשנות לאחר שהמנוע יהיה קר

ori_lavee
06-06-2009, 09:11:04
עכשיו הצלחת לבלבל אותי.
טיימינג 2 מתאים ל 6 פולי וכך המצלת בהתחלה.

בכל מקרה במצב גוברגור המנוע קרטע מאוד (אפילו מפחיד), יכול להיות שלא מספיק לעשות Setup לבקר,
וצריך גם להגדיר אותו בשלט.

בפועל ויתרתי על מוד גוברנור ועשיתי בשטח Setup מחדש לבקר וקבלתי תוצאה מצויינת.
ה Setup שבחרתי הוא : 1 > 2 > 1 >2 > 2 והעלתי גרף מנוע ל 100%.

המנוע מתחמם עדיין אך פחות מה Setup הקודם.
עכשיו אחרי טיסה של 6.5 דקות (ב Idle די מאומצות) בבדיקה אחרי נחיתה הייתי יכול לנגוע במנוע ללא הגבלה.
שוב...חם מאוד, אבל נראה לי שסביר.

אורי

avi g
06-06-2009, 12:38:51
ההמלצה הי כמו ב(42)90% מכוונים בשלט,בהצלחה

ori_lavee
06-06-2009, 12:45:16
ההמלצה הי כמו ב(42)90% מכוונים בשלט,בהצלחהתודה אבי.