PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע Tekin T8 חדש מרעיש ורוטט



Maor84
22-12-2018, 09:56:16
שלום לכולם,
נכנסתי לתחום לפני כחצי שנה, קניתי ארמה קרייטון ומאז אני לא מפסיק לשפר אותה, כיף גדול :)
לפני כחודש הזמנתי מאמיין את הקומבו הזה:

https://www.amainhobbies.com/tekin-rx8-gen3-redline-t8-gen3-1-8-truggy-brushless-esc-motor-combo-1350kv-tektt2339/p776485

ואתמול לקחתי אותו לחנות הובי לצורך הלחמה(אני עדיין לא מלחים מספיק טוב בעצמי)
ההלחמה הסתיימה בצורה דיי חלקה ואז ניגשנו לבדוק הניתוח הצליח.
חיברנו את הבקר לסוללת שישה תאים, הפעלנו והתחלנו לשחק עם המצערת כשהמנוע לא מורכב במכונית, כלומר בלי עומס בכלל.
לאחר כחצי דקה שהמנוע פועל ב״פול גז״ הוא התחיל להתחמם ולאף הגיע לכ-45 מעלות, אני מזכיר, ללא שום עומס. זה תקין?
מעבר לנושא החום, המנוע יצר ויברציות בעוצמות שמשתנות בהתאם לאופן ההחזקה שלו, כשהחזקתי אותו עם הציר כלפני מעלה היו ויברצעות דיי חזקות
וכשהפנתי את הציר כלפי מטה הויברציות כמעט נעלמו.
צילמתי וידאו שממחיש את הבעיה ושלחתי לטקין. זה הוידאו:
https://youtu.be/1TGK7vui-yg

וזאת הייתה תגובתם:

An unloaded/free spinning T8 motor will get hot very quickly. These motors were built with the intention of being loaded down. So once installed in a truggy, properly geared and loaded down, temperatures will be warm but not excessively hot.
The whirring noise is consistent with spinning rotor and the vibrating is the magnetic poles of the rotor aligning with the strongest/weaker portions of the motor can.

האם לדעת המומחים פה בפורום זאת התנהגות תקינה?
יכול להיות שאני קונה מנוע מהאיכותיים והיקרים בתחום ואני צריך להתפשר על זה שהמכונית תרטוט במהלך הסעה?

תודה רבה,
מאור

flatspin
22-12-2018, 10:39:14
כל מנוע, ללא יוצא מן הכלל, בנוי לפעול תחת עומס. העומס יכול להשתנות, אבל הוא אמור להיות קיים כל הזמן.
הפעלת מנוע ללא עומס, מעלה את הסל"ד לגבהים בהם הוא לא אמור להסתובב. כוחות צנטריפוגליים שאינם באים לידי ביטוי בסל"ד רגיל, מגיעים לעוצמות מעל המתוכנן בסל"ד גבוה מידי, והם שגורמים לרעידות, עליהן אתה מדבר.
לדעתי לא אמורה להיות לך בעיה עם המנוע כשתתקין אותו במכונית בעת נסיעה.

Maor84
22-12-2018, 11:29:27
תודה רבה על המענה המהיר.
עשיתי את אותה בדיקה עם המנוע המקורי שהגיע עם המכונית והויברציות שם היו נמוכים משמעותית (עד לא קיימים) ובטח לא השתנו כשסיבבתי את המנוע למעלה ולמטה.
מה גם שהמנוע המקורי הוא2050kv לעומת 1350kv במנוע של טקין, ככה שאותם כוחות צנטריפוגליים שבו, אמורים לבוא יותר לידי ביטוי, לא?

יכול להיות שהמנוע של טקין פשוט בנוי בצורה כזאת שגורמת לו לרטוט יותר ובעוצמה שמשתנה בהתאם לפוזיציה שלו?

תודה,
מאור

רן ענבר
22-12-2018, 14:20:48
א. זה לא הפעם הראשונה שאני נתקל בהנחיה לא להפעיל מנוע ללא עומס.
אני לא יודע להסביר את זה מבחינה חשמלית, בטח לא במנוע בראשלס אבל אם כתוב, אני לא מנסה... בטח לא במערכות יקרות.
ב.ייתכן ובניסוי שלך נגרם נזק וממנו נובעות הרעידות
ייתכן שהנזק היה קיים לפני כן.
ג. במכונית יש הרבה חלקים שרוטטים וכן עומס רב על המערכות ולכן , סביר להניח שהרטט הזה יבלע בין רעשים אחרים.
ד. יש לי עוד כמה רעיונות שאני יכול לחשוב עליהם אבל לפני זה הייתי מרכיב את המנוע ומסיע את הרכב
הבדיקה הכי טובה היא בהרגשה איך הרכב מגיב ביחד עם בדיקת טמפרטורה.

אגב, אם היית שואל אותי לפני שקנית, לא הייתי ממליץ לך על המערכת הזו...

רן ענבר

Maor84
22-12-2018, 14:59:03
תודה רן.

1) לדעתך הויברציות האלה מעידות על תקלה או סתם ויברציות שמעט חזקות יותר מהנורמה?

2) באמת יכול להיות שיגרם נזק למנוע בגלל שהוא פעל דקה בלי עומס? קשה לי להאמין, מה גם שהויברציות האלה הופיעו מיד עם משיכת המצערת הראשונה.
בכל מקרה, אני ארכיב על המכונית ואבדוק טמפרטורות וכו.

3) למה לא היית ממליץ על המערכת הזאת?

רן ענבר
22-12-2018, 16:04:57
לדעתי, מדובר בתקלה
לדעתי, לא ייתכן שיש במנוע שני מיסבים תקינים ומתרחשות רעידות כאלו.
או שהמיסבים לא תקינים או שאחד המגנטים יצא מהמקום והציר איבד את האיזון שלו...

במהירות נמוכה/ גבוהה/ בינונית היו אותן רעידות?

לצערי, למרות המערכות של טאקין נותנות ביצועים טובים, עדיין יש להם לא מעט תקלות
במחיר נמוך יותר יש מערכות לא פחות טובות עם פחות תקלות

רן ענבר

Maor84
22-12-2018, 16:29:28
נראה לי שפשוט אשלח להם אותו, שיבדקו.

על איזה מערכת היית ממליץ?

רן ענבר
22-12-2018, 16:32:48
אני אוהב את המוצרים של קאסטל קריאיישנז
ממבה מאנסטר וממבה מאנסטר x הם אחלה מוצרים
ולי מאוד נוח איתם.

ברגע שאתה לומד את הטריקים הקטנים של כל חברה זה לא מסובך.
וזה נכון לכל חברה לוא דווקא לקאסטל קריאיישנז.

רן ענבר

Maor84
22-12-2018, 17:11:14
קאסטל קריאיישנז אחלה חברה אבל ה MMX חלש ביותר מחצי מהT8 של טיקן.
120amp vs 300amp
זאת כמעט לא אותה הליגה, לא?

Maor84
22-12-2018, 17:19:21
ההשוואה הייתה בין הבקרים ולא המנועים.

רן ענבר
22-12-2018, 18:01:13
אחי... זה מזכיר לי בדיחה ישנה שאבא שלי תמיד מספר:
זקן בן 90 מגיע לרופא ואומר לו שחבר טוב שלו בן 95 אומר שהוא מז**ן 5 פעמים כל יום
אומר לו הרופא: "תגיד גם אתה"

ככה זה עם ה 300 אמפר
זה נתון של ילדים קטנים
מה אומר האמפר?
זה נתון שמעיד על עמידות רכיבי הבקר להעברת זרם
יפה.
מתי הנתון הזה חשוב?
הנתון הזה חשוב כאשר עובר זרם שקרוב לנתון הזה
אם בשני הבקרים עובר 150 אמפר אז הבקר של MMX נשרף ושל טאקין לא מרגיש כלום...
אבל הנתון המעשי לא קרוב לכך.
בפועל רק לעיתים רחוקות מגיע צריכת הזרם של המנוע ל 80 אמפר...
אז איך אומר נחמיה שטרסלר: ש...לא יעבדו עליך

רן ענבר

Maor84
24-12-2018, 08:06:18
באמת? זאת הצריכה המקסימלית של מנועי בראשלס 1/8?
אז איך קורה שאנשים שורפים בקרים?
אני מבין שזה קורה בגלל עומס יתר על הבקר, אבל בקר עם תמיכה בצריכת אמפר מקסימלית גבוהה יותר לא ידע להתמודד עם עומסיי יתר בצורה טובה יותר?

רן ענבר
24-12-2018, 09:26:21
אנשים לא מקפידים על תחזוקה של הרכב
הלוגיקה היא פשוטה:
מיסב תקול [אפילו אחד מתוך ה 20 שיש]=צריכת זרם גבוהה=התחממות רכיבים לאורך זמן=נזק מצטבר ושרפת בקרים

מיסב זו רק דוגמה אחת

אגב, בקר עמיד לזרם גבוה... אבל לא לטמפרטורה...
כשהטמפרטורה עולה...גם 1000 אמפר לא יעזרו.

רן ענבר