PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב מגמגם בזמן תאוצה חזקה



Maor84
10-04-2019, 13:16:27
שלום לחברי הפורום.
ברשותי רכב מסוג ארמה קרייטון וכבר הרבה זמן שאני חווה גמגום של חצי שניה - שניה בזמן תאוצה חזקה.
זה קרה גם עם מנוע/בקר סטוק שהגיעו עם המכונית וזה קורה גם היום עם מנוע ובקר של tekin.
הגמגום מתרחש רק כשאני לוחץ ״פול גז״ כשהרכב במצב סטטי , אם אני מתחיל עם תאוצה בינונית ורק אז לוחץ עד הסוף אין גמגום.
אני משתמש בסוללות של hrb 6000mah 50c
מדובר במנוע 1350kv ויחס העברה+קוטר גלגלים שמביא את המכונית למהירות של כ110 קמש.
עוד הערה קטנה, זה לא קורה מיד בתחילת ההסעה אלא רק אחרי כעשר דקות.
לפעמים יש תאוצה טובה ולפעמים גמגום קל, זה לא מתרחש באופן קבוע.
רעיונות?

תודה,
מאור

רן ענבר
10-04-2019, 14:43:48
הי מאור.
המערכת שאתה מדבר עליה היא המערכת באשכול הזה? :http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=91296
איך פתרת את הבעיה שהוזכרה באשכול הקודם?

הבעיה שאתה מתאר עכשיו? היא רק עם הסוללה הנוכחית או גם עם סוללות אחרות?
יש לך סוללות אחרות לבדוק?

רן ענבר

Maor84
10-04-2019, 16:00:31
היי רן,
תודה רבה על התגובה המהירה.
הבעיה הקודמת נפתרה בכך שפתחתי את המנוע וסגרתי מחדש, כנראה משהו לא ישב במנוע כמו שצריך והסגירה מחדש פתרה את זה.
לגבי הבעיה הנוכחית, יש לי גם סוללה של china hobby line, זה קורה גם איתה אבל כנראה שמדובר בסוללות באותה רמה פחות או יותר.
אגב, אין לי בעיה להשקיע גם 1000 שח על סוללה איכותית יותר,הבעיה שלא ניתן לשלוח אותן לארץ.
יכול להיות שחום יתר במנוע או בבקר גורמים לתופעה הזאת?
בהמהלך ההסעה טמפרטורת המנוע הגיעה ל85 מעלות, כנראה אני צריך להרכיב פיניון קטן יותר.

Maor84
10-04-2019, 16:01:06
ואם לא היה ברור אז כן מדובר על אותה מערכת.

רן ענבר
10-04-2019, 16:24:32
האמת, ההימור שלי הוא שאחרי 10 דקות נסיעה, יכולת הסוללה טיפה יורדת והיא לא מסוגלת לספק את המתח והזרם הנדרשים לתאוצה
כך שלדעתי, הסיבה היא הסוללה.
אם הבעיה היתה הטמפרטורה הרכב היה עוצר ומחכה להתקררות...לא נותן לך להמשיך

כך או כך 85 מעלות בימים נעימים כמו עכשיו, זה 95-100 מעלות ביום חם וזה כבר גבוהה.
ממליץ לך על הורדת יחס העברה והתקנת מאוורר
כמו כן, מתי עשית לאחרונה טיפול מקיף לרכב?

רן ענבר

Maor84
10-04-2019, 17:19:21
יש לי זוג מאוררים של yeah racing, אבל כנראה שגם הם לא מצליחים להתגבר על יחס ההעברה הגבוה יחסית. אני אוריד אותן קצת.
טיפול עשיתי ממש לא מזמן כולל החלפת כל המיסבים, כך שלא זאת הבעיה לדעתי.
לגבי טמפרטורת מנוע ובקר, מהוא טווח סביר ומהו טווח שלא כדאי להגיע אליו?

תודה רבה על כל התשובות, זה עוזר מאוד.

רן ענבר
10-04-2019, 17:22:02
במקרה... יש לי מאמר מקיף בנושא זה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=84891

שים לב שעל פי המדדים שלי...אתה כבר במצב לא טוב...

תתחיל מלהוריד 2 שיניים בפיניון בכיף.

רן ענבר

Maor84
10-04-2019, 18:11:07
לפי המדריך שלך אני צריך להחליף מנוע,אני מאוד מקווה שלא כך הדבר.
איך ניתן לדעת אם הלך המנוע? אמורות להיות תופעות מסויימות מלבד הפסקת תיפקוד ?

רן ענבר
10-04-2019, 18:35:59
ה"הלך מנוע" זה טיפה קיצוני אבל ממליץ שתוריד יחס העברה ותמנע מלהסיע בטמפרטורות כאלו.
לאורך זמן, נגרם נזק

ת'כלס, ייתכן והכול יעבוד סבבה עד שיעצר/ישרף
זה קצת דומה לא עלינו להתקף לב...
יש סימנים מקדימים, ניתן לנקוט פעולות כדי להימנע אז למה לשחק באש?!

רן ענבר

Maor84
10-04-2019, 19:40:13
לגמרי משחק באש :)
אני אתחיל בלהוריד 4 שיניים מהפיניון ל20 ונראה איך זה משפיע.
המון תודה על העזרה וההשקעה. אלוף!