צפייה בגרסה מלאה : שאלה himoto bowie - כיול הרכב + שדרוג מכלול הבולמים
uri gross
02-05-2019, 14:17:19
היי מה עניינים לכולם - והיי רן, מה שלומך ? אם אני רואה אותך כאן סימן שהכל כרגיל וטוב לראות אותך.. :)
יש לי himoto bowie שהוחלף לה מנוע ל-brushless, כולל סוללה וכולל פיניון מתכת מותאם לצמיגים גדולים ולמנוע המוסב.
יש לי מספר בעיות ברכב:
1. גלגלים קדמי ימני + 2 הגלגלים האחוריים עושים שמיניות.
2. ציריה אחורית שמאלית עקומה לדעתי.
סעיפים 1+2 ניתן לראות בסרטון.
3. הקפצתי את הרכב במהירות גבוהה מגובה של מטר פלוס ונחת על מדרכה, מספר פעמים, ובפעם אחת פשוט נשפך לי השמן מכמה בולמים. אני מעוניין שבהזדמנות הזאת שאני צריך למלא ולהחליף שמן בבולמים - לשדרג את כל איזור הבולמים לכאלו של Brushless.
ישנה ערכה - מס קטלוגי E10MSTG-S2. עולה הרבה אבל אני סגור על זה (וחוץ מזה הרכב אצלי הרבה זמן מגיע לו שדרוג) אז אין לי בעיה.
עד שדרוג איזור הבלמים אני רוצה למלא שמן בבלמים הקיימים. האם כדאי להזמין כזה שמן מחו"ל? לרכוש בארץ? מה ההבדלים בכסף ? ולא פחות חשוב - מה לבקש? הרכב שלי שוקל 2.150 ק"ג אם זה משנה - ובחברת הימוטו לא ענו לשאלתי איזה שמן שמים שם?
תודה על התשובה :)
קישור לערכת מכלולי השיכוך של Brushless https://www.rcautowelt.de/product/himoto-e10mstg-s2-gold-aluminium-upgrade-set-e10/
https://youtu.be/Kh7CcmDZhUo
רן ענבר
02-05-2019, 17:13:34
אווו איזה אורח.
מה שלומך?
מקווה שהכול בסדר
מה קרה למשתמש הקודם שלך?
אתה לא זוכר את הסיסמה?
אני ממליץ שתחזור אל המשתמש הקודם כדי שהמידע ישמר
אם יש בעיה בסיסמה או משהו, אפשר לסייע בזה.
אם אני זוכר נכון, זה הרכב שלך:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=77556&page=4&highlight=himoto+bowie
בקשר לשאלות שלך:
1. שמיניות בגלגלים יכולים לנבוע ממספר אפשרויות:
א. הצמיג זז טיפה בג'אנט: צריך לבדוק שהוא מודבק ולישר אותו טיפה בדחיפה ביד לכיוון הנכון.
ב. ייתכן שהג'אנט לא מהודק או מהודק כנגד משושה שחוק: צריך להסיר את הגלגל ולהסתכל על המשושה הפנימי של הג'אנט והחיצוני של הציריה שהם תקינים ושלמים ולהדק חזק את אום הגלגל.
ג. ייתכן שיש חופש בכל מכלול החזקת הגלגל.
ד. ייתכן שיש חול בתוך הצמיג ואז בעיית איזון זה כבר בעיה לתקן...
2. תיקון ציריה עקומה:
באשכול הזה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=91323
בתגובה #41 תארתי את יישור הציריה...
אני מניח אותה על פטיש פלדה כסדן ודופק בזהירות בעזרת פטיש מחומר רך יותר.
3.לגבי הערכת שידרוג:
לאאאאאאאאאאאאאאאאא
חלקי אלומיניום הם אסון
אלומיניום כבד מפלסטיק, פחות גמיש ויותר פריך
כשהרכב מקבל מכה הוא מעביר את המכה עד שהנזק הוא עצום ויקר.
אם אתה נורא רוצה, קנה את הבולמים בלבד.
אגב, לא הגיע הזמן להתקדם לרכב חדש, גדול ומודרני?
רן ענבר
TAOTAO
03-05-2019, 00:04:05
קשה להבין בסרטון לגבי האחורה, בכל מקרה בקדימה די רואים שהציריה עקומה, חלקי אלומיניום זה עניין של בחירה נכונה, צריך לדעת איזה חלקים\מכלולים להחליף ולהתחשב בכלל המבנה.
לגבי שמן תן קצת פידבק לגבי השיכוך של הרכב לפני הנזילות, אתה אוהב לקפוץ לרוב או לגהץ שטח ? במצבים שאתה מסיע הבולמים\רכב היה רך מדי (בולמים נסגרים, הגוף נוגע בריצפה) או קשה מדי (אין מספק שיכוך ברמה שהרכב קופצני מדי וכו) ?
בגדול הכלל אצבע שלי לרוב זה להתחיל מבסיס של 30WT ומשם לעלות או לרדת בהתאם לתוצאה שאתה מחפש, יש עוד דרכים לשחק עם התנהגות בולמים כמו חורים שונים בבוכנה הפנימית, ספייסרים ועוד. בולמים מאלומיניום לרוב זה שידרוג מבורך, כמובן שיש איכות ויש פרמטרים מסוימים ששוה לבדוק, כמו קוטר.עובי הגוף, עובי "המוט", שכלל הבולם מאלומינים (חלק עליון, סגירה וכו).
מה שכן אם אתה מחפש יותר ביצועים, תמדוד את אורך הבולם שלך, תבדוק אם קיימות נקודות חיבור אחרות שיכולות לתת לך יותר מהלך בולם, ופשוט תרכוש בולמים באורך הנ"ל.
x-dream
03-05-2019, 07:24:12
בוקר טוב לכולם! חזרתי לשם משתמש המקורי. תודה על התגובות. כשאני חוזר לפה אני מרגיש שאני חוזר לבית. תמיד יש את הנכונות לעזור - לתת את כל העזרה שאפשר.. לא מכיר הרבה מקומות כאלו - ואללה כיף.
קיצקץ לעניין.
רן: כמו תמיד שווה להתייעץ איתך כי שוב - נתת לי עוד נקודה למחשבה. אז אחלה נשמע הגיוני שחלקי אלומיניום יותר כבדים. מה גם שעד כה,וזה מתחבר למה ש-TAOTAO רשם ( תודה TAOTAO על ההכוונה ! ), אני מתעסק עם דיונות, טיפוסים מהירים, ומעט מאוד קפיצות מאסיביות - הקפיצות שביצעתי עם הרכב היו פעם ראשונה ועד כה חלקי-הפלסטיקה התמודדו מצויין עם הכל.
אני אכן ארכוש רכב אחר בעתיד הקרוב. זה יהיה רכב בעל אופי שונה - כך יהיו לי רכבים לשימושים שונים. אני אתייעץ איתכם כמובן לפני.
אז נתקדם להחלפת בולמים:
אני אצלם את הבולמים עצמם. ונבדוק יחד אם יש דרך לשען בולמים עם מהלך מתלים גדול יותר? ואז אזמין בולמים משודרגים. אני מעוניים להוציא מהרכב את המיטב. סה"כ אני מאוד מאוד נהנה ממנו מבחינת מהירות.
אם יש משהו נוסף לשים לב אליו תרשמו לי.
תודה רבה !
רן ענבר
03-05-2019, 07:49:51
אני מאמין שאין בולמים שיספקו לרכב מהלך מתלה גבוה יותר
למה?
א. כי מהלך מתלה גבוה זה לא רק דבר טוב אלא גם פוגע ביציבות הרכב
ב. כי מהלך המתלה מוגבל ע"י הגיאומטריה של הרכב ואם היה ניתן, היו עושים את זה כבר מהמפעל.
ג. והכי חשוב: מהלך מתלה גבוהה הוא הסיבה העיקרית לפגיעה בציריות...למעשה הגבלת ירידת מהלך המתלה בפתיחת הבולם [בולם קצר יותר] תמנע את הפגיעה בציריות
זה טריק קטן/גדול שהראה לי פעם יניב סיוון ומוכיח את עצמו כל פעם מחדש.
אז איך כן משפרים בולמים?
בולמים בעלי קוטר גדול יותר
שמן שונה.
קפיצים בעלי כוח שונה
בוכנת בולם בעלי חורים קטנים/גדולים יותר
מובן שלא כל דבר יהיה באמת שיפור אבל בטוח שזה יהיה שינוי
רן ענבר
x-dream
03-05-2019, 09:13:06
אז הצעד הבא זה למדוד את המתלים?
האם אני מודד ככה ?
149461
האם פשוט לחפש מתלה לרכב 1/10 ?
האם צריך למדוד את היקף הקפיץ ואיך ?
אני רוצה להרכיב את המתלים הטובים ביותר שאוכל ( אני יודע רן , חבל על הכסף ) אבל לא מדובר פה בכסף גדול זה רק מתלים וזה כרגע - הרכב היחיד שבידי, ומתלים + צמיגים זה הקשר שלך לקרקע זה חשוב.. חוץ מזה למדתי שמשהו איכותי מחזיק הרבה ( ה-icharger שהמלצת עליו - אני נהנה ממנו עד היום ) והמנוע והבקר הסיניים שקניתי בארץ עושים לי בעיות ( כשיגמרו לי - אקנה משהו טוב ).
רן ענבר
03-05-2019, 13:47:14
כסף גדול או קטן?
אני יודע שבקיושו, זוג בולמים יכול להגיע ל 80 דולר..
זה הרבה אבל בולמים טובים.
כנס לאתר בשם dollar hobbies (אני מקווה שככה כותבים את זה)
יש שם חלקי רכב שמפורקים מרכבים שלמים.
חפש לפי רכב 1/10 טראק
אם אני זוכר נכון יש שם מידות.
אגב מודדים ממרכז חור למרכז חור (לא כמו בתמונה)
יש שמציינים אורך פתוח ואורך סגור.
קוטר הבולם הינו הפנימי דהינו קוטר החור או בלעז bore
קפיץ זה עולם ומלואו.
הבולמים של טראקסס טובים ביחס למחירם.
רן ענבר
TAOTAO
03-05-2019, 21:21:10
יש המון רכבים שמאפשרים שינוי גאומטריה גם אם מאוד בסיסית (2 חורי בשוק טואור+ 2 חורים במשלוש),ומהלך מתלה זה רק גורם אחד, גם זווית הבולם משפיעה על התפקוד.
על כל מקרה לפי מה שאני רואה מPDF של הרכב יש לו אופציה בסיסית (כמו שציינתי) למעלה ולכן לא באמת שווה להתעסק עם זה כי ההפרש מזערי, ובולם שים לב יש שני מידות E2E או H2H, הראשון זה אמצע חור לאמצע חור, השני זה מקצה לקצה.
כמו כן יש המום בולמים שמבחינת אורך/גודל יראו זהים אבל מהלך המתלה (כמה הבוכנה יכולה לזוז) יכול להשתנות, וזה משהו שכדאי לשים לב אליו.
בטראקסס מציינים את גודל הבולם במידות שונות (LONG/XXL וכו) חיפוש קצר בגוגל יתן לך תאורך/קוטר, ואם אתה מחפש את האלומיניום אז הסדרה נקראת GTR.
רן ענבר
06-05-2019, 18:23:37
כל פעם שאני מחפש PDF לרכב הזה אני נתקל באי וודאות מסויימת.
יש לחברה הזו מדריך לכמה רכבים יחד כאילו התקמצנו על הדפים ועשו הכול כלול.
גם הפעם, הייתי צריך לחפש באשכולות העבר כדי למצוא באיזה תת דגם בדיוק מדובר:
להלן קישור שנתן אורי [בעל הרכב]
http://www.rcmodelswiz.co.uk/products/himoto-bowie-e10mt-110-electric-4wd-monster-truck/
בסופו של דבר, אפשר להניח שבולמים של רכב דומה בקנה מידה זהה יעשו את העבודה
הנה כמה קישורים שלקוחים מסטאמפיד של טראקסס שהוא מאנסטר 4X4 קל יחסית
הדגש שלי היה על קניית ערכה שלמה של בולם [כולל קפיץ]
טראקסס:
https://www.amainhobbies.com/traxxas-ultra-shocks-long-gray-2-tra3760a/p17612
https://www.amainhobbies.com/traxxas-ultra-shocks-xxlong-grey-2-tra3762a/p11788
הוט רייסינג:
https://www.amainhobbies.com/hot-racing-90mm-aluminum-hd-big-bore-shock-set-2-hratd90x06/p649885
https://www.amainhobbies.com/hot-racing-traxxas-slash-4x4-aluminum-100mm-hd-big-bore-shocks-2-hratd100x06/p649886
שים לב למידות הבולמים
עדיין לא כתבת את מידות המדידות שלך
רן ענבר
x-dream
09-05-2019, 22:20:10
מה קורה אנשים,
מצטער על העיכוב בעניינים אבל אני כאן.
אז ככה:
עניין הציריה ( אגב ראיתי היום איזה סרטון ובמקרה הופיעה בו ציריה - באנגלית קוראים לזה דיפרנציאל ? ) קיצר סידרתי אותה - תקין.
איזנתי את הגלגלים - קצת חול קצת לכלוך - פירוק והרכבה.
מה שכן ( ואני מצרף סרטון ) יש לי קטע שמועבר כח מלא לגלגלים קדמי שמאלי ואחורי ימני 25% כ"א, מועבר בהערכה גסה 5% לגלגל קדמי ימני ועוד 1% לגלגל אחורי שמאלי (כמובן האחוזים לא מדוייק - לפי מה שראיתי).
מה זה אומר? אין לי בעיה לנגוע לפרק ולסדר אני כבר ברמת מתחיל פלוס ;)
בנוגע לבולמים: בולם הוצא מהרכב ונמדד ב-E2E
משוחרר : 100ממ
מכווץ : 70ממ
מצאתי כמה דברים ב-100ממ שנראים לטראק. אין לי מושג מה מצאתי אבל אולי משהו יקלע:
Boomerang Racing
מתלי 100ממ
https://www.boomracingrc.com/boomerang-type-i-aluminum-internal-shocks-set-100mm-2-black-99511?search=100mm
מתלי 100ממ כפולים piggyback ( מה דעתכם על מתלים כפולים לרכב ? )
דרך אגב - מה זה piggyback ?
https://www.boomracingrc.com/race-ready-aluminum-double-suspension-adjustable-piggyback-shocks-100mm-silver-47291?search=100mm
עצרתי כאן כדי לשאול מה זה piggyback והאם זה מתאים לרכב שלי והאם מתלים כפולים מתאימים.
ומשם אני אמשיך לחפש מה מתאים לרכב שלי ואציג לכם.
תודה !
https://youtu.be/OXRiDHfm014
רן ענבר
10-05-2019, 09:28:10
א. דיפרנציאל וציריה הם לא אותו חלק
אני מניח שלדיפרנציאל יש איזה מילה בעיברית אבל אף אחד לא מכיר או משתמש בה.
ציריה באנגלית נקראת דוג בוון [עצם כלב] או CVD
ב. אמרת שאיזנת את הגלגלים?
פרוק והרכבה?
מה בדיוק פירקת?
ג. מה זה בולמים שנראים מתאימים לטראק?
בולם שמתאים לטראק כתוב עליו שהוא מתאים או מיועד לטראק.
הבולמים שבקישורים שלך...לא הייתי קונה אותם לרכב שלך [ובכלל]
תתרגל לזה שלא כל מה שנראה נוצץ הוא בהכרח שווה משהו.
ד. בתגובה שלי למעלה [תגובה מספר 9] נתתי לך 2 סטים של קישורים לבולמים קידמיים ואחוריים.
אגב, תמדוד קדמי ואחורי, לא תמיד הם זהים.
אם הם זהים, קנה בולם שמוגדר כאחורי REAR [100 מ"מ ]
ה. לגבי הסירטון שלך:
תקרא את המאמר הזה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69145
ו... הגיע הזמן להחליף מיסבים...בכל הרכב.
לא רק איפה שהגלגלים לא זזים אלא בכל הרכב!!!
רן ענבר
x-dream
10-05-2019, 10:39:38
אחלה מאמר ותמונות:))
אין בעיה אני מעוניין בבולמים הטובים ביותר לרכב זה.
בקישור ששלחת הבולמים 90ממ ושלי 100ממ זה פחות טוב כלומר מקטין את ה clearance של הרכב, לא? אני מעדיף בולמים טובים 100ממ
בקשר להחלפת מיסבים אתחיל לבדוק בעצמי מה עושים במידה ואתקל בבעיה אכתוב.
רן ענבר
10-05-2019, 11:03:55
אני הלכתי לפי קידמי ואחורי
ז"א קידמי 90 מ"מ ואחורי 100 מ"מ
לדעתי, גם ברכב שלך הבולמים לא זהים מקדימה ומאחורה.
בכל מקרה יש שני סטים של קישורים.
בכל סט, הראשון הוא הקצר יותר מהשני.
אני שוב מחזיר אותך לנקודת התחלה וממליץ לך לשקול את כדאיות ההשקעה ברכב.
בכל רכב יש שלב שבו הרכב מתישן ואתה צריך להשקיע בתחזוקה יותר ממה שאתה מסיע...
עכשיו אתה בשלב הזה.
רן ענבר
x-dream
10-05-2019, 12:12:10
לאחר מדידה הקדמיים והאחוריים 100ממ.
אז להזמין מהקישור שלך 2 סטים זהים כלומר 100ממ?
אני נוטה לקחת את traxxas TRA3762A למרות שהשניים נראים יפים יותר קראתי כמה ביקורות לא אוהדות.
עניין ההשקעה ברכב נלקח בחשבון ואני שלם איתו. שתהיה בהזדמנות בעוד כמה חודשים אני מתכוון לרכוש משהו שיהיה לי לעוד הרבה זמן. אני יודע שאתה ממתנגדי traxxas אבל אני חם על x-maxx :)
אני אעדכן איך מתקדמים העניינים עם המייסבים וכל התפתחות אחרת.
רן ענבר
10-05-2019, 12:24:27
למרות שאני ממתנגדי טראקסס, אני בעד הבולמים שלהם.
הבולמים שלהם טובים ביחס למחירם.
אני כותב ביחס למחירם כי יש בולמים שעולים יותר ועושים עבודה טובה יותר...
ובאופם כללי, לא כל מה שעשוי מאלומיניום נוצץ הוא בהכרח טוב...
לגבי x maxx אני נגד!!!
אני מציע, שתחליט על תקציב ותפתח אשכול חדש ומסודר לקניית רכב.
רן ענבר
x-dream
10-05-2019, 12:47:01
תן לי בבקשה את האופציה (קישור) לבולמים הטובים יותר צריך 100ממ קדמי ואחורי. אני רוצה לשקול את זה אולי להזמין.
אני לא אמכור את הרכב הזה גם כשיהיה לי רכב גדול יותר אני רוצה להוציא ממנו את המיטב. למדתי במשך הזמן שמכלולים טובים שווים כל שקל.
ואם לא אזמין את הטובים יותר אז כמו שאמרתי הולך על 2 זוגות של 100ממ טרקסס. כי 90ממ מקדימה מקטין לי את הקלירנס.
יאללה ואני אזמין. תודה רן איש יקר !!
רן ענבר
10-05-2019, 15:57:48
תזמין את של טראקסס.
קל קישור שאתן לך לבולמים טובים יעלה כמו חצי מהרכב... פשוט לא משתלם (80-100 דולר לזוג)
אומנם זה סופר איכותי אבל לא צריך להיסחף.
תזמין את הבולמים 100 מ"מ של טראקסס
רן ענבר
x-dream
10-05-2019, 23:44:59
בוצע.
TAOTAO
12-05-2019, 13:11:07
הבולמים של טראקסס ביחס למחיר שלםה מצויינים, ואתה יכול לקרוא את זה על זה בפורומים השונים, אישית לא רואה סיבה שתזקק ליותר מזה. piggyback זה פשוט מונח לבולם שעושה שימוש מיכל/תא נפרד, משם אפשר לכוון את הבולם, לא משהו קריטי במקרה שלך כרגע.
לגבי הגלגלים, יכול להיות שזה מייסבים ויכול להיות גם גלגלי שיניים בדיפ ועוד, תפתח ותבדוק תנתק את הצירייה מהגלגל, תראה אם הוא מסתובב חלק אם לא אז כנראה המייסב, אם כן רוב הסיכוים שזה משהו לפני, בדיפ וכו.
וחיזוק קטן לגבי ציריות, באנגלית זה נקרא Drive Shaft/AXLE לרוב, והשוני הוא בסוג ציירירה כמו שרן אמר CVD או DOG BONE.
x-dream
28-05-2019, 12:29:59
הבולמים הגיעו. אני ביומיים הקרובים אתחיל לפרק ולהרכיב אותם יחד עם הדיפרנציאל ( צריך להחליף מיסבים כזכור , למלא שמן דיפרנציאל ולנקות איפה שצריך).
רן ענבר
28-05-2019, 18:50:35
יפה.
איזה שמן יש לך?
רן ענבר
x-dream
31-05-2019, 13:17:15
השמן שהגיע עם הבולמים. מקורי של traxxas
רן ענבר
31-05-2019, 13:47:41
השמן מגיע בתוך הבולמים או שצריך למלא?
רן ענבר
x-dream
31-05-2019, 14:19:36
צריך למלא כמובן.
ואני מחדד את התשובה שלי: לפי סרטון TRAXASS מדובר בשמן 30 weight. אנלא בטוח מה זה אבל זה בא עם הבולם. בכוונה לקחתי את הערכה שמגיעה עם השמן של TRAXASS.
אני בדיוק עובר על סרטון ההדרכה שלהם .. אוהב להיות יסודי :)
רן ענבר
31-05-2019, 14:41:13
תקרא את הקישור הבא ואת הדיון שאחריו: http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=70865
לא בטוח שכל הקישורים עובדים אבל בטוח שתבין את העיקר.
רן ענבר
x-dream
31-05-2019, 18:45:48
התעדכנתי בבלאגן... :)
טוב לדעת.
מרכיב היום את הבולמים ומפרק את הרכב מבולמיו הקודמים ואת המיסבים. למדתי כל מה שצריך על פירוק והרכבות המתלים אני מוכן פיקס. מצחיק שאני לוקח את זה ברצינות אבל ככה אני אוהב.
x-dream
01-06-2019, 00:46:16
טוב, לקח לי יותר מחצי שעה נראה לי לפרק ולמלא שמן את הבולם הראשון, לכייל להוציא בועות אויר.
את שלושת האחרים 5 דקות כ"א.
נראה לפחות עוד 20 כ"ס הקפיץ בצבע אדום :eek:
שלב הבא מיסבים ( פירוק ).
מדריך התקנה לבולמים:
https://youtu.be/qhHSMrU1TSI
רן ענבר
01-06-2019, 08:53:31
קפיץ קשיח זה לא תמיד טוב...
מידות של כוח הקפיץ הן לא בכוח סוס
רן ענבר
x-dream
01-06-2019, 10:47:42
זה היה בצחוק בגלל שאהבתי את הצבע האדום של הקפיץ..... תן לי קרדיט :)
רן ענבר
01-06-2019, 12:13:41
צבע של קפיץ מעיד על הקשיחות שלו.
לפעמים, זה יוצא קצת חוראני...כשהרכב שלך נוסע עם קפיצים וורודים.
רן ענבר
x-dream
05-06-2019, 09:29:30
היי אני ביום חופש אז מה עושים במקום להתפנק מפרקים את האוטו אז הגעתי לחלק הזה שאני אצרף סרטון שלו זה גל הינע ? איני יודע כיצד להסיר את המיסב אז אשמח לעזרה
https://youtu.be/fxK-AC3x85k
x-dream
05-06-2019, 09:44:01
ועוד שאלה. איך מוציאים את המיסבים מהמשושים ?
149548
149549149549
x-dream
05-06-2019, 13:46:34
ועוד שאלה: איך אני מחלץ את המיסב מהחלק הזה בדיפ ?
149550
x-dream
05-06-2019, 13:47:08
יש עוד בעיה (פאשלה שלי): המדידה שביצעתי לא היתה ממרכז כל אוזן. ולא שמתי לב שהאחוריים ארוכים מהקדמיים. לכן המידות האמיתייות הן 95 ממ אחורייפ ו-85ממ קדמיים.
אני מתאר לעצמי שמידות הבולמים חשובות אז לא כדאי להרכיב את הבולמים ברכב?
רן ענבר
05-06-2019, 15:21:32
הסתדרת עם המיסבים?
השאלות שלך מראות שאתה לא עובד עם החוברת של הרכב.
בחוברת, רואים איך כל כלך נכנס וככה הוא גם יוצא.
לגבי הבולמים:
מה אורך הבולמים שקנית?
ה 85 ו 95 זה המעדות של מה קנית או של החדש?
אם תרצה , אתה מוזמן למודיעין היום בערב, ואשמח לעזור לך
רן ענבר
TAOTAO
05-06-2019, 15:46:22
אם אני מבין נכון הוא הזמין 100ממ את כל הבולמים, על כל מקרה אתה יכול למדוד שוב את הבולמים שהם מחוץ לרכב ולוודא.
אין בעיה בהתקנה של בולמים ארוכים יותר או קצרים יותר, זה שאלה של כיול ומה אתה רוצה לקבל, יותר מהלך מתלה וכו, כמובן בהתחשב בזה שהשילדה יכולה לקבל את זה, לרוב יש מספר חורי עיגון לבולמים בשילדה (חלק עליון) ובמשלוש במתלה (ימינה/שמאלה) על ידי משחק עם החורים האלה אתה יכול לראות אם הרכב החדש יכול לקבל את הבולם החדש, כמו כן אחרי שהתקנת את כל ה4 בולמים, תעשה מספר בדיקות, דחיסה של כל הגוף כלפי מטה/מעלה, דחיסה קדימה/אחורה, צד לצד, כל גלגל בנפרד וכו, על מנת לוודא ששום דבר לא נוגע או מגביל, או להפך מותיר יותר מדי מהלך לדוגמא במשולש התחתון מה שיגרום לצירייה לצאת במצבי קיצון.
לגבי עבודה על הרכב, כמו שרן המליץ תמיד רצוי להיות מול חוברת פתוחה של הרכב (גם במחשב), ועצה בלי קשר אם כבר אתה משתמש במשטח (במקרה שלך מפית) תבחר משהו בהיר, ככה תוכל לראות חלקים קטנים וגם אם משהו נפל או עף תוכל למצוא במהירות.
רן ענבר
05-06-2019, 16:28:06
הנה ההסבר הכי פחות גרוע שאני יכול לעשות:
זה שירטוט כללי של הרכב שלך [אני מקווה]
149551
זה תרשים של ההנע המרכזי:
149552
זה תרשים של פרוק כל נאקל/הב בכל אחד מ 4 הגלגלים:
149553
זה תרשים של פרוק הדיפים:
149554
התרשימים של היצרן...איך לומר...הם לא הפיסטוק הכי פתוח בקערה
רן ענבר
x-dream
05-06-2019, 17:34:39
תודה תותחים... אני ממש נהנה מכל העניין בשיא הרצינות כיף לא פחות מאשר להסיע.
קיבלתי ההערות ממש עצות טובות.
אממ. לגבי גריז.. מה לקנות ?
אני אמשיך בלילה לעבוד ונראה מה עניינים
רן ענבר
05-06-2019, 18:27:03
גריז לאחזה חלק ברכב?
הסתדרת עם הפרוק?
רן ענבר
x-dream
05-06-2019, 18:59:15
גריז לדיפרנציאל. אין שם שמן. אמשיך לפרק בלילה שכולם ילכו לישון.
יש עוד חלקים שצריך בהם גריז? כי לא ראיתי אחרים חוץ מהדיפ. והגלגל שיניים שממיר את התנועה לדרייבשאפט
רן ענבר
05-06-2019, 19:24:50
פעם, בפורום אחר, היה לנו דיון על זה שגולש אחד כתב לגולש אחר לשים שמן קנולה בדיפרנציאל
אז מה הסיפור עם שמן קנולה?
אין סיפור...גם שמן קנולה יעשה את העבודה
שמן סיליקון ידוע כשמן שאינו משנה את צמיגותו בחום ולכן אנו שמים שמן סיליקון
ברכב שלך, אני לא רואה אטמים בדיפרנציאל ולכן אני מעריך שהדיפרנציאל לא בנוי למילוי שמן [וכפי שכתבת, לא היה בו שמן/גריז]
אתה יכול לשים גריז מכונות [אני שם ירוק] אבל כל צבע יעשה את העבודה
שים גריז בין הגלגלי שינים בתוך הדיפרנציאל, ובתוך בתי הדיפרנציאל, בין הפיניון לקורונה [פיניון= גלגל שיניים קטן. קורונה=גלגל שיניים גדול ואלכסוני על הדיפ]
אל תשים גריז על המיסבים או על חלקים חיצוניים.
חשוב שהרכב יהיה נקי משמנים/גריז כדי לא למשוך ליכלוך
רן ענבר
רן ענבר
08-06-2019, 07:22:48
נו?
איך הולך?
הסתדרת?
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.