PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה כללית לגבי צריכת חשמל שאני מנסה לברר לגבי פרוייקט מסויים שאני מנסה לעשות...



amd939
27-05-2019, 22:54:42
אם יש לי מצבר של אופנוע ואני רוצה להפעיל איתו מנוע של מכונית על שלט למשל RC MOTOR 775.
לפי בדיקה באינטרנט הנתונים שלו הם כאלה:
ב36V הוא דורש 0.20A
ב24V הוא דורש 0.16A
וב12V הוא דורש 0.14A
מבדיקה באינטרנט ונוסחאות שיש שם זה אומר תתקנו אותי אם אני טועה שהמנוע דורש W לפי החישוב הבא:
36V 0.20A 7.2W
24V 0.16A 3.84W
12V 0.14A 1.68W
אני לא יודע עד כמה זה הגיוני החישוב שלי עכשיו אבל עכשיו אני מגיע לעיקר:
אם המנוע למשל עובד ב36V 0.20A 7.2W כמה זמן אני יכול להפעיל אותו עם מצבר של 12V 12A
כי לפי החישוב המצבר נותן 144W האם ייתכן שהמצבר יכול להפעיל את המנוע דגם 775 למשך 19-20 שעות רצוף?

neilr
28-05-2019, 07:56:58
בוקר טוב,
הטבלה שראית בבנגוד המתארת את ה RPM בכל מתח אך ללא עומס קרי 0.14A זה ללא שום עומס.
בכל מקרה הטבלה הזו ממש לא נכונה. תראה את הסרטון שהבחור עשה על המנוע הזה
https://www.youtube.com/watch?v=Sw6NhMO3Wm8

וגם זה ללא עומס.
בקיצור, צריך למדוד בעומס של המכונית שלך ואז לדעת כמה זמן נסיעה תהיה לך.

TAOTAO
28-05-2019, 08:43:06
החיושב הספק שלך נכון (מתח כפול זרם), נתחיל מזה שאתה לא יכול להפעיל את המנוע על 36V כי המצבר מספק רק 12V אז אנחנו נתייחס לנתון של ה12V, מצבר של 12V ו12A מספק אכן 144 וואט, מה שחסר מהנתונים שציינת במנוע זה יחידת הזמן, האם ה1.7 וואט (מעגל למעלה) זה צריכה לשניה או לשעה (קשה לי להאמין שזה לשעה).

כמו כן וכמו שציינו כבר לרוב מפרסמים נתוני מנוע (בדומה למנועים מבוססי דלק) של מצב סרק מצב "מנוחה", זאת אומרת בהנעה יש פיק מסוים של צריכה, בפול גז יש פיק מסוימים וככה הלאה, אז זה נתון מאוד מאוד יחסי לשימוש.

amd939
28-05-2019, 13:18:32
חברים לא הבנתם אותי נכון אסביר את עצמי אחרת אני לא בונה מכונית על שלט, או מכונית באגי על חשמל לנסיעה.
אני מנסה לעשות פרוייקט שאחרים עשו לפניי ויש עליו אלפי סירטונים ביוטיוב הבעיה שחלקם אמינים חלקם ביכלל לא אמינים וחלקם אומרים שהכל שקר ואשליות.

בקצרה:
אני מנסה לייצר גנרטור חשמלי שמייצר חשמל ובו בזמן שהוא מייצר חשמל הוא מפעיל את עצמו וגם נישאר הספק של 20וואט בערך להפעיל 4 מנורות של 5W LED רגילות של בית.
הנה למשל סירטון שמראה מה אני מנסה להכין: https://www.youtube.com/watch?v=_YRzZfvm2dk

תראו את הסירטון ותבינו מה הם עשו שם וזה מה שאני מנסה לעשות רק עם אופצייה שהמנוע יטעין את עצמו על הדרך גם...

ולכן מגיעה השאלה אם אני לוקח מנוע 775 שיעבוד לפי מה שכתבתם על 12V 0.14A ויצרוך 1.68W לערך אם זה לשעה או לדקה אני בטוח לא יודע לענות אשמח לעזרתכם בנושא הזה...
ולכן כתבתי את השאלה בפורום הזה כי פה מתעסקים במכוניות על שלט לצורך העניין זה כמו מנוע בראשד דגם 550 שזה הנתונים שלו לפי אתרי אינטרנט:
Max voltage: 7.4V
Max current: 26A
Resistance: 0.0043W
Max RPM: 13000

בקיצור מנוע של 775 מפעיל מנוע גנרטור קטן מסירטונים באינטרנט הוא יכול לספק עד 50W השאלה יש למישהו מושג כמה צורך מנוע של מכונית שלט למשל דגם 550 באיזה סוללה משתמשים ולכמה זמן הוא מספיק לנסיעה?
לפי זה אדע לעשות את החישוב עם מנוע יותר גדול כמו 775 ואז אוכל לדעת אם הדבר בר ביצוע ואמיתי...

amd939
28-05-2019, 13:31:42
מי יכול לתת לי תשובה למשל כמה צורך מנוע בראשד דגם 540 או 550 לשעה שלמה של עבודה כמה וואט?

neilr
28-05-2019, 13:54:27
בוא אחסוך ממך את הבעיה.
אם היה יש מאין (free energy) אז כבר היה לך גנרטור כזה בכל חור.
יש מכונות שיחס איבוד האנרגיה זעום ולכן יכולות להפעיל את עצמן להרבה זמן בהינתן כמות אנרגיה ראשונית.
בקיצור, אין ולא קיים. זה הכל אחיזת עינים וחבל על המאמץ שלך.
י

amd939
28-05-2019, 14:09:29
כן אבל ראיתי מספר לא מובטל של סירטונים כאלה שכן מראים את זה עובד...
עזוב נגיד וזה לא יפעיל את עצמו לבד זה לא קריטי העניין הוא לחסוך להפעיל גנרטור על דלק...

חשבתי לעשות את מה שיש בסירטון גם אם המצבר יפעיל את המנוע למשך 5-6 שעות זה יספיק לי...
כי אם המנוע של 775 יעבוד 5-6 שעות ויסבוב את המנוע השני שמייצר חשמל של 50W מבחינתי זה מפעיל לי 4-5 מנורות של 5W וזה ירצה אותי לערב שלם של עבודה שאני צריך רק תאורה...

ולמה זה טוב לי?
1 פחות משקל גנרטור הכי קטן שוקל 20 קילו כמעט
2 אין צורך לקנות 6 ליטר ל-5 שעות עבודה
3 אין לכלוך סירחון ובלאגן של כבלים שצריך למשוך רחוק ממקום הפעילות

ולכן אם אני בונה דבר כזה שיעבוד על מצבר ומספיק יתן לי עבודה של 5-6 זה עדיף לי בגלל הגודל הקטן בגלל המשקל הקטן ביחס לכל שאר האופציות...

amd939
28-05-2019, 14:15:47
סתכל:

https://www.youtube.com/watch?v=-KT3IKtbV_Q

https://www.youtube.com/watch?v=M0CXZ5LsJn0

https://www.youtube.com/watch?v=_YRzZfvm2dk

https://www.youtube.com/watch?v=m7Mpp_KSXKs

https://www.youtube.com/watch?v=7ZfVGo42a5w

בכל הסירטונים האלה הכל עובד פיקס...

ואז יש את הסירטון הזה שמשום מה מראה שזה לא עובד:
https://www.youtube.com/watch?v=FGpZamfbzdo


בכל זאת שוב פעם גם אם זה לא יפעיל את עצמו לבד זה לא קריטי אני מעדיף לקחת משהו שבניתי של 2-5 קילו ולא גנרטור ודלק וכבלים וכל המסביב ששוקל כ-20 קילו וכל הריח והלכלוך...

איזי
28-05-2019, 16:54:19
כל הסירטונים הללו שיקריים, ככה פשוט.
כל מערכת מבזבזת אנרגיה, על חיכוך, חום והפסדים חשמליים. כאשר מנוע אחד מסובב מנוע אחר, כמות האנרגיה שמושקעת במנוע שמסובב הופכת לחום ואנרגיה מכנית שעוברת למנוע השני. שם שוב נוצר חום כתוצאה מהפסדי חיכוך והתנגדות חשמלית. (טוב זה היה ארוך...)

בגדול, כמות האנרגיה שתשקיע במנוע הראשון תיהיה גדולה משמעותית מזו שהמנוע השני ייצר כחשמל כדי לסובב את המנוע הראשון.

חוק שימור אנרגיה:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A8_ %D7%94%D7%90%D7%A0%D7%A8%D7%92%D7%99%D7%94

amd939
28-05-2019, 18:03:00
אז גם אם אחבר מצבר 12A 12V למנוע מדגם 775 שנגיד צורך 7W אתה טוען שעצם העברת הכוח למנוע השני שצריך לייצר זרם של 50W לא יצליח כי חום חיכוך וכל השאר יפריעו לזה?

amd939
28-05-2019, 18:04:49
השאלה שכרגע מעניינת אותי על מנת לעשות את החישובים שלי היא כמה זרם לוקח מנוע 550 או 540 או 775 שכולם מסוג בראשד ככה אוכל לדעת אם יש אפשרות לפחות לייצר מטח גבוהה ממטח נמוך גם אם זה לזמן של 5-6 שעות עבודה שזה מה שחשוב לי.

איזי
28-05-2019, 18:38:28
אז גם אם אחבר מצבר 12A 12V למנוע מדגם 775 שנגיד צורך 7W אתה טוען שעצם העברת הכוח למנוע השני שצריך לייצר זרם של 50W לא יצליח כי חום חיכוך וכל השאר יפריעו לזה?

כן!
אם אתה משקיע נניח 10w כדי להפעיל את המנוע, על הציר אתה מקבל פחות.
כשאותו ציר מסובב ציר של מנוע אחרי, בהדקי המנוע השני אתה תקבל שוב, פחות אנרגיה מזו שהועברה אליו מכנית.

כדי לייצר מתח גבוה יותר, אתה יכול להשתמש בשני מנועים. וגם כאן נשאלת השאלה מדוע?
קח UPS ישן, חבר אותו למצבר וקבל 220 וולט ביציאה. סביר להניח שעם הפסדים נמוכים משמעותית ובלי התעסקות עם מכניקה בכלל.

ואתגר נוסף, זה מנוע תלת פאזי, איך תפעיל אותו? בקר ESC גם יבזבז לך אנרגיה.
ומה תעשה עם 3 פאזות ביציאה? רובנו משתמשים בחיבור חד פאזי.
נניח שאתה כן צריך 3 פאזות, מכשירים חשמליים לרוב צריכים תדר די יציב של 50 הרץ. אני די בטוח שזה לא מה שתקבל מהמוצא של כזה מנוע.

רן ענבר
28-05-2019, 18:47:45
מעבר למה שכבר נכתב, יש דבר אחר שלא מצליח להסתתדר לי
מנועי 775 או 550 מהעולם שלנו הם מנועים חזקים מאוד
לא מסתדרת לי צריכת הזרם שלהם וההספק שכתוב
מנוע של מכונית על שלט המקביל למנוע שאתה מציין מפיק כ 500 וואט בכלל בלי להרגיש

יש כיום אין ספור ממירי מתח מ AC ל DC
הרעיון של מצבר שמעביר מתח לתנועה מכאנית ומנוע אחר שמעביר תנועה מכאנית למתח ולממיר מתח [המעגל האלקטרוני] יוצר אין סוף נקודות בהן מתבזבזת אנרגיה ולכן, זה פשוט לא יעיל

אני מציע לך רעיון פשוט שאני מאמין שיהיה יותר זול מעלות כלל מרכיבי ערכה זו:
הנה מוצר:https://www.ebay.com/itm/1000W-12V-24V-to-220V-50HZ-Pure-Sine-Wave-Inverter-Power-Inverter/173803072749?hash=item2877786ced:m:mRwfS13OxeWTWSj h7rvX6dQ
מתחבר למצבר 12 וולט וממיר את המתח ל220 וולט AC בהספק של עד 1000 וואט
זה לא אומר שהוא צורך 1000 וואט קבוע אלא שב 1000 וואט הוא עלול להישרף
מחירו כ 150 ש"ח לפני משלוח

יש עוד ים מוצרים כאלו.

כמו שנאמר פה, אין יצירת אנרגיה ללא ביזבוז שהופך את היצירה ללא כדאית.

רן ענבר

amd939
28-05-2019, 20:45:13
רן קניתי את המוצר הזה כבר יש לי אותו ברכב הבעיה איתו שהוא זולל חשמל לצורך העניין המרה ממצבר רכב ל4-5 מנורות של 5W מחסלות את המצבר של 55A 12V תוך שעה או שהמצבר שלי גמור או שמשהו לא מסתדר לי בחישוב של הכל...

amd939
28-05-2019, 20:47:16
אם יש לי מצבר של 55A 12V נגיד שהוא מלא עד הסוף טעון עד הסוף לצורך החישוב עצמו כמובן,
נניח ואני מחבר למצבר כזה 4 מנורות של 5W כמה זמן הוא צריך להפעיל אותם בעיקרון?

רן ענבר
28-05-2019, 21:32:51
כשאתה אומר שהמצבר התרוקן תוך 4-5 שעות ..
אתה מתכוון שהרכב לא הניע או שהמנורות הפסיקו להאיר?

בעיקרון, 12 וולט כפול 55 אמפר יתן 660 וואט
תאורטית 660 וואט שפורקים על מנורות של 20 וואט סך הכול אמורים להספיק ל 33 שעות
אבל... בפועל כשמצבר מתרוקן, הוא לא מפסיק לעבוד כשהוא הגיע לקו אפס
אנחנו מבינים שהוא מפסיק לעבוד כשהוא לא מסוגל לספק את הזרם והמתח שדרוש להפעלת הצרכנים.
זה כבר תלוי בצרכנים.
מה נתוני תחילת וסיום העבודה שלהם

הייתי ממליץ על צרכנים פשוטים ונוחים כמו לדים.
לד 5 מ"מ לבן נשרף ב 50 מילי אמפר
אפשר לפזר הרבה לדים קטנים ולהשיג אור יפה להרבה זמן.

רן ענבר

amd939
28-05-2019, 21:44:29
הבעיה שאני צריך בעיקרון תאורה כמו מנורות LED של בית כי יש לי גרילנדה של 4-5 מנורות לד 5W אבל כן חיברתי אותם עם המגבר שצירפת קישור שלו...
המנוע היה מונע ד"א פשוט פתאום המכשיר הפסיק לעבוד בלי סיבה ואז הבנתי שכניראה זה גמר את הזרם שהיה במצבר ולכן הוא נכבה לקח לרכב 10-15 דקות להגיע למצב ששוב המכשיר חזר לעבוד.
אני לא נכנס לרמת דיוק מדוייקת אבל זה בערך פלוס מינוס הזמנים ולכן השאלה אם יש דרך להפעיל 4-5 מנורות לד של בית עם מצבר של רכב 55A ל5-6 שעות בלי לגמור עליו?
יש משהו שאני עושה משהו לא תקין? או מבצע משהו לא בסדר?

neilr
29-05-2019, 07:37:12
בעקרון הייתי מודד זרם שנכנס לממיר חשמל וזרם יציאה.
נראה לי שיש לך טעות החישוב צריכה ואו אחד המרכיבים זולג\ משקר\וכו.
בכל מקרה להמיר תנועה למתח וחוזר חלילה יגרום להפסדים רבים ממה שאתה מתאר פה.
אם אתה צריך משהו קטן ויעיל הייתי ממליץ על UPS ישן וסוללה 3 תאים הכי גדולה שתמצא. סוללות ליפו נותנות הרבה יותר אמפר בגודל ומשקל קטן בהרבה מסוללת רכב.

רן ענבר
29-05-2019, 10:05:11
שמע... אצלינו בקיבוץ, מישהו "השאיל" מהצבא מנורות ליבון של 24 וולט
כשהיינו יוצאים למחנה קיץ היינו עוברים במוסך, לוקחים שני מצברים של רכב בארגז המיועד להם בו הם מחוברים בטור... וזה היה מדליק גרילנדה של כמה מנורות במשך שלושה לילות...
לדעתי, חבר למצבר הרכב ישירות מנורות לד של 12 וולט
זה יהיה שילוב בין תאורה לחסכוניות.
ההמרה מה 12 ל 220 ומ DC ל AC צורכת ומבזבזת לא מעט אנרגיה.

רן ענבר

amd939
29-05-2019, 12:34:59
כרגע עשיתי הזמנה מאלי אקספרס ל2 סוגי מנורות לד 12V ב9וואט ו-12וואט אני ינסה לבדוק אותם על המצבר כשהם יגיעו.
אולי המצבר שלי גמור אם אני משאיר משהו דלוק יותר מ5 דקות הוא לא מניע לפעמים.
אני יעדכן שאקבל את המנורות יצא לי ממש זול האמת 1.2 דולר לכל מנורה עם משלוח לארץ הציפסט של המנורות זה 2835 SMD

neilr
29-05-2019, 15:16:51
תראה איזה גלגולים עברנו.
רצינו לייצר אנרגיה מפחות אנרגיה ולבסוף החלטנו לא לשבור את חוק שימור האנרגיה וג'ימס גול נותר על משכבו בשלום.
אח"כ רצינו להמיר אנרגיה תנועתית לאנרגיה חשמלית ולהגיע למצב בו נקבל זמן רב יותר של אנרגיה, גם פה הבנו שג'מס הרשע מפריע לנו בתהליך.
לבסוף החלטנו על נצילות מקסימאלית ופנינו לחברינו הטוב עלי (מהשם עלי באבא).
בקיצור איזו דרמה :-)

moshet
31-05-2019, 06:45:11
רגע ניל, אתה סוגר את המסיבה מהר מדיי, זה עוד לא נגמר...
יהיה כנראה בהמשך נושאים בכימיה - איזה סוגי "מים" צריך להשתמש כדי לקבל ניצול מירבי מהמצבר ברכב :)

אני רק מקווה שמישהו לא יזרוק כאן "מים כבדים" ואז נגיע גם לנושא של כורים גרעיניים...

edgarfov
31-05-2019, 15:18:19
אפשר סתם לפרק כמה רמקולים מאוד ישנים שיש בהם מגנט שעשוי מסטרונציום באחוז מסוים.
קצת לסובב למצות. (בערך..)
לבנות RTG , ויש לך מקור לטעינה איטית להמון שנים.
מה רע.