PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות ותשובות למתחיל למתקדם ולמי שביניהם!



Rafi77
07-07-2019, 20:55:30
149693149694שלום לכולם!
קניתי את הסוללה והרתמה הזו מebay (אני מקווה שיראו את התמונות)התחלתי להטעין את הסוללה לפני 4 שעות והיא בכלל לא מתחממת
בדקתי את המטען עם רב מודד והוא מוציא בערך9-10 וולט ללא עומס גם בדקתי את היציאה לסוללה מהרתמה וגם שם יש לי 9 - 10 וולט המטען הוא 600 מיליאמפר האם הסוללה לא אמורה להתחמם או להיות טעונה לגמרי כבר ואז להתחמם קצת (הסוללה 1200 מילי אמפר ניקל מטאל.
תודה רבה לכולם

רן ענבר
08-07-2019, 11:57:48
רק התחממות הסוללה זה מה שמעניין אותך?

א. סוללה לא חייבת להתחמם בזמן טעינה...
ב. סוללה כזו צריכה להיטען במתח גבוהה יותר מ 6 וולט
אז ייתכן וטעינה במתח נמוך היא סיבה נוספת לאי עליית טמפרטורה.
טעינה של סוללה זו ב 6 וולט תגרום לכך שהיא למעשה לא מלאה עד סופה... דבר שגם מונע התחממות...

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 13:59:08
לא רק ההתחממות מעניינת אותי אבל סוללה ניקל מטאל בדרך כלל מתחממת בטעינה. היתה לי סוללה של venum לפניה שכן היתה מתחממת עם אותו מטען.
איזה מתח טעינה היית ממליץ לי כי המטען מוציא 9 - 10 וולט ובעת חיבור לצרכן המתח יורד!
תודה לך

רן ענבר
08-07-2019, 14:08:55
מדידה על שנאי ללא עומס לא שווה הרבה.
צריך שנאי שמוציא בנתוני היצרן 9 וולט
סוללות ניקל קדמיום נטענות ב 1.5 וולט לתא אך נותנות 1.2 וולט לתא.

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 14:18:50
149695אתה יודע אם זה מטען טוב בשבילי אולי?
אחלה תודה רבה לך עזרת לי מאוד��

רן ענבר
08-07-2019, 17:22:45
המטען הזה לא מתאים לך.
מה התקציב שלך?

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 18:37:43
למה הוא לא מתאים לי ?
יש לי רק תמכונית הזו עם הסוללה אז הייתי מעדיף להשקיע כמה שפחות!

רן ענבר
08-07-2019, 18:56:34
כתוב על המטען 4.8 וולט.
לך יש סוללה של 6 וולט שצריכה להיטען ב 9 וולט.
4.8 זה פשוט לא מספיק

איזה מכונית יש לך?

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 19:30:33
T maxx 3.3 ניטרו עם ביטול רוורס ככה שהמכונית עובדת עם 2 סרוואים בלבד.
וכתוב על המטען 4-8C שזה 4-8 תאים לא?

רן ענבר
08-07-2019, 20:15:25
סליחה. אתה צודק. והטעות היא שלי
ראיתי את ה 4-8 כ 4.8 בפלאפון.

ניסית להטעין עם המטען הזה פעם?

מה שכן, זרם הטעינה קצת גבוה מידיי
סוללת ניקל קדמיום אמורה להיטען ב בערך 3-5 שעות.
סוללה של 1200 מיליאמפר כמו שלך הייתי רוצה לטעון ב 250-300 מיליאמפר שעה אולי אפילו פחות מזה.
לך יש 800 מיליאמפר שעה
טעינה אצלך צפויה לקחת שעה וחצי ואני מקווה שאורך חיי הסוללות לא יתקצר.

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 20:24:05
*** גם אצלי שאני רואה בפלאפון זה נראה 4.8
לא ניסיתי אותו ראיתי אותו באיזה חנות משהו סביב ה80 שח
הסוללה היא ניקל מטאל לא קדמיום זה משנה?
יש לך הצעות שונות למטען אולי?

רן ענבר
08-07-2019, 20:53:08
ניקל קדמיום וניקל מטאל מתנהגות די דומה.
אין לי רעיון מהיר וזול למטען אחר.
מחיר המטען ונתוניו נראים לי סבירים
המטען מתוצרת חברת פרולוקס שהיא חברה מוכרת וותיקה.
קח בחשבון שזה מטען שיספיק רק לצורך הנוכחי שלך.
לא לסוללה הבאה...ולא לרכב חשמלי.

רן ענבר

Rafi77
08-07-2019, 21:07:05
למה אתה מתכוון ״קח בחשבון שזה מטען שיספיק רק לצורך הנוכחי שלך לא לסוללה הבאה?

רן ענבר
09-07-2019, 03:27:40
זה מה שנקרא "מטען טיפש"
אין לו צג דיגיטאלי
הוא מסוגל להטעין רק 4-8 תאי ניקל מטאל שזו הסוללה שלך
או 2-3 תאי ליפו.
הבעיה היא שטעינת הליפו שלו אינה הטעינה הכי טובה שיש.
ולכן, זה מטען שטוב בשביל לטעון את הסוללה שבתמונה אבל כמעט כל סוללה אחרת לא הייתי טוען בעזרתו.
אם אתה "קצר" בתקציב: קנה את המטען הזה.
אם יש לך עוד איזה 100-200 ש"ח אז תוכל לקנות מטען שיתאים גם לסוללות עתידיות
כך או כך, לעכשיו, מחירו של המטען שבתמונה סביר.

רן ענבר

Rafi77
09-07-2019, 19:12:41
בסוף הלכתי על הprolux רן תודה רבה לך על כול העזרה!!

Rafi77
15-07-2019, 00:28:52
שלום לכולם!
יש לי מקלט4 ערוצים Traxxas(מכונית) ישן שחוט האנטנה בלוי
1 האם יש אפשרות להחליף לאנטנה קצרה קשיחה
2 האם יש מישהו שמחליף חוט אנטנה בתשלום
אני מציין את זה שהמקלט זה מקלט ישן עם גביש לא 2.4 בגלל השאלה על האנטנה הקשיחה
תודה
אני מהמרכז ליד נתב״ג

רן ענבר
15-07-2019, 12:54:30
בגדול, זה משתנה מאוד מחברה לחברה.
יש חברות שבהן מדובר בהחלפה והלחמה מסובכת.
לדעתי, אצלך מדובר בהלחמת חוט פשוטה.
חשוב לדעת: אורך חוט האנטנה נקבע על פי התדר.
קיצורו יפגע בקליטה.

בנימה אישית. אם יש לך מערכת עם גביש... הגיע הזמן לקנות מערכת מודרנית בתדר 2.4.
מעבר לכך, אין לי בעיה לסייע בהלחמה הזו...

רן ענבר

Rafi77
16-07-2019, 11:08:59
149713הסתדרתי תודה לך!
תאמת ראיתי שלט + מקלט ב280 שח חח כמעט קניתי(לא השלט שבתמונה)
ראיתי גם שלט של טרקסס של רכב חשמלי
יש פוטנציומטר רק של ההיגוי, במידה ואני לוקח שלט כזה הוא מתאים לי לרכב ניטרו ואם כן איך אני מכוון את מהלך תנועת הסרוו של הגז/ברקס.

רן ענבר
16-07-2019, 16:47:57
תתחדש
כנס לקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57798
תוריד את הקובץ העליון
הקובץ הזה הוא תרגום הוראות ההפעלה של אחד משלטי טראקסס
גם אם הוא לא נראה בדיוק אותו דבר ולא מדובר בדגם זהה, הם עובדים באופן זהה או כמעט זהה למעט מספר הערוצים שבשלט

תקרא, תראה אם אתה מסתדר
אם לא, תכתוב מה הבעיה ונראה מה עושים.

רן ענבר

Rafi77
16-07-2019, 18:59:03
קודם כול סחתיין ענק לך איזו השקעה!
דבר שני לא קניתי את השלט הלחמתי בסוף חוט חדש בחנות כולשהי ושם ראיתי את השלט שבתמונה, זה לא אותו שלט שבמאמר שלך. במאמר זה שלט של ניטרו בעיקרון אם תראה את השלט שבתמונה אין לו 2 כפתורי קיזוז רק אחד והוא להיגוי לכן שוב השאלה שאני שואל היא אם שלט כזה יתאים לניטרו ואם כן איך אני מקזז את הגז/ברקס

רן ענבר
16-07-2019, 19:36:03
בקובץ שבקישור יש הסבר איך הכפתור הרב שימושי מעביר בין פונקציה לפונקציה בתיכנות השלט.

זה אומנם לה זהה לשלך במראה אך התיכנות דומה.

במידה וזה לא מסתדר לך, תן את הדגם המדוייק של השלט ואחפש את ההבדלים (אם יש)

רן ענבר

Rafi77
16-07-2019, 21:37:18
149714האם המקלט הזה צריך אישור ממשרד התקשורת או רק 2.4 ghz זה גם מגיע ללא תדר (גביש)למי שעוד זוכר את המקלטים האלה 😁

רן ענבר
17-07-2019, 05:40:54
א. למיטב זיכרוני וידיעתי, הוסרה מגבלת משרד התקשורת מעל ציוד בהספק נמוך בתדר 2.4
ציוד זה נכנס לארץ ללא צורך באישורמשרד התקשורת.
ב. לדעתי, מקלט קטן מתחת ל 75 דולר כולל משלוח יעבור בלי שום בעיה.
גם המקלט שלך יכנס בלי בעיה בין אם יעבור מתוקף סעיף א' או סעיף ב'.
ג. לא ידעתי שעדיים ניתן לקנות מקלטים כאלו...

רן ענבר

ZvikaF
17-07-2019, 05:54:45
להבנתי, רק משדרים צריכים אישור :)

רן ענבר
17-07-2019, 06:40:43
הגיונית? אתה צודק.
אבל כבר נתקלתי בגולשים שנדרשו להביא אישור משרד התקשורת למקלט...
לא תמיד זה הגיוני.

רן ענבר

Rafi77
17-07-2019, 09:15:03
תודה אחלה טוב לדעת!
אחד מהיתרונות של Traxxas(שאני יודע שאתה לא מת עליהם רן)הוא שיווק מעולה כול חלק שאני מחפש קיים ברשת בכמה וכמה חנויות זה נכון שיש רכבים יותר חזקים ופחות שבירים אבל הרוב תלוי בדרך הנהיגה והאחזקה.

Boaz Barnea
18-07-2019, 10:26:28
תדר 27 MHZ עדיין נמכר/משמש עם מכוניות זולות

רן ענבר
18-07-2019, 11:17:21
אני אתקן אותך (ברשותך)
נמכר, כן.
השאלה למה?
התשובה פשוטה: אלו מוצרים שיוצרו לפני תקופת ה 2.4
מיוצרים כיום? לדעתי כבר לא מיוצר יותר.
מה שחשוב זה עדיין עובד מצוין אבל צריך לדעת שמדובר במוצר ישן שנמכר לרוב במחיר מלא ופה יש טעם לפגם לדעתי.
אני לא הייתי קונה היום מוצר שעובד ב 27 מגה הרץ.

רן ענבר

Rafi77
18-07-2019, 22:29:31
מישהו/י יודעים לתת הסבר על בקר מהירות ואיך הוא עובד ברכבים חשמלים או להפנות לשירשור שעוסק בנושא👍

Rafi77
18-07-2019, 23:08:18
ברור שהיום לא הייתי קונה מוצר שעובד עם 27 מגה הרץ אבל לא הייתי רואה סיבה לא לקנות מקלט אם כבר כול המערכת שלך שלט ומקלט של 27 הרץ
הכוונה שלי לא הייתי מחליף מערכת שלמה למערכת 2.4 במיוחד שהמקלטים האלה נורא זולים

רן ענבר
19-07-2019, 08:31:00
מכל הנושאים, זה נושא שלא נתקלתי בו במדריכים.
למה?
כי קשה להסביר איך בקר עובד בלי להיכנס לרכיבי אלקטרוניקה ואופן תפקודם
ומהר מאוד זה הופך למדריך עם נוסחאות שלא ממש מעניין

רן ענבר

Rafi77
19-07-2019, 09:06:17
O.K רק להבנתי כמה זרם נכנס למקלט מהבקר?
והבנתי (ממאמר שכתבת בפורום)שהכי כדאי ובטוח לשים על הבקר מאוורר 12v ולחבר אותו אל הבקר בהלחמה אל החוטים שמתחברים לסוללה מצד הבקר כמובן נכון?

רן ענבר
19-07-2019, 12:48:39
זה לא כמה זרם נכנס מהבקק למקלט...
אלא כמה זרם יכול הבקר לספק בלי להינזק
כל רכיב חשמלי בנוי להעברת זרם מסויים.
אם תעבור את המקסימום שלו, הוא ישרף.
בכל בקר יש תת מעגל שנקרא bec שתפקידו לבטל את הצורך בסוללה נפרדת למקלט ולסרוואים
יש צורך בסוללה חיצונית למקלט ולסרוואים ברכבי או טיסני ניטרו
ברכב חשמלי, הסוללה העיקרית דרך ה bec מספקת מתח מתאים לבקר ולסרוואים.
בדרך כלל זה 6 וולט ומגבלת זרם של עד 3 אמפר אבל זה מאוד משתנה מבקר לבקר ומחברה לחברה.
לפעמים כששמים סרוו גדול וחזק הוא צורך יותר ממה שהבקר מסוגל לספק ואז ה bec נשרף.

לגבי המאורר
אם הסוללה שלך היא 7.4 אז מאוורר 12 וולט בקושי יעשה רוח
בסוללה 7.4 כדאי לשים מאוורר עם מתח עבודה של 6-9 וולט.
וכן... לחבר אותו למחברי הסוללה מהצד של הכניסה לבקר.

רן ענבר

Rafi77
19-07-2019, 21:35:10
149723מה ההבדל בין סוללה 2s 7.4 30c 4000mah לאותה סוללה 40c
בכמה אמפר ממולץ להטעין סוללה כזו (טעינת באלנס משנה אם זה ב 4c או שעדיפה טעינה נמוכה של 1.5c)
ואיזה סוללה הכי מתאימה למנוע הזה?של טרקסס
עם בקר vxl3

רן ענבר
19-07-2019, 22:49:24
רפי.
יש לי הצעה בשבילך: פתח אשכול בשם "אשכול השאלות של רפי" או כל שם אחר שבא לך.
תרכז באשכול הזה את כל השאלות.
זה יעזור לך ולגולשים אחרים שבוודאי שואלים או ישאלו את אותן שאלות...
אגב, אין בעיה, כשתפתח אשכול עם כותרת כזו, להכניס לתוכו את כל שאר האשכולות שפתחת.

לגבי השאלה שלך:
ה c הוא מדד ליכולת הפריקה של הסוללה.
בגדול, סוללה עם 5000 מיליאמפר ו 20c מסוגלת לפרוק 100 אמפר בלי להינזק.
מכפילים את ה c בקיבול.
גם ב c תמצא שלושה נתונים
C נמוך הוא הזרם המתמשך אותו סוללה יכולה לפרוק.
C גבוהה הואהזרם המתפרץ שאותו יכולה לפרוק למשך זמן קצר שלעד 10 שניות
C לזרם טעינה: 1c הוא קיבול הסוללה בשעה... זה מה שמומלץ.

בתכלס, c גבוהה יאפשר לרכב להאיץ טוב יותר מאשר c נמוך.
C גבוהה מידיי לא ישרוף מנוע אלא אולי את הבקר (אך נדרשת חוסר התאמה מהותית לשם כך)

רן ענבר

Boaz Barnea
19-07-2019, 22:50:30
אני אתקן אותך (ברשותך)
נמכר, כן.
השאלה למה?
התשובה פשוטה: אלו מוצרים שיוצרו לפני תקופת ה 2.4
מיוצרים כיום? לדעתי כבר לא מיוצר יותר.
מה שחשוב זה עדיין עובד מצוין אבל צריך לדעת שמדובר במוצר ישן שנמכר לרוב במחיר מלא ופה יש טעם לפגם לדעתי.
אני לא הייתי קונה היום מוצר שעובד ב 27 מגה הרץ.

רן ענבר

בימים אלה בחנויות צעצועים נמכרות מכוניות עם שלט בתדר 27 מגה היבוא והייצור נראה טרי

רן ענבר
20-07-2019, 08:05:32
אני מפריד ולא מתיחס לתחביב שלנו כאל צעצועים בחנות טויז אר אס וכדומה.
נכון שעקב היצור הסיני הזול המרחק בין צעצוע לתחביב מצטמצם אבל עדיין קיים

אני, רן ענבר

Rafi77
22-07-2019, 18:46:01
149740149741
שלום!
בסוף קניתי מטען חכם(רן חבל שלא שמעתי לעצתך מהתחלה)לא כזה חכם אבל מספיק לצרכי (imax b6)
רציתי להבין משהו לגבי פריקת סוללת ניקל מטאל לגבי המטען הזה מה מסמלים ה4.4 וולט בצד ימין בתמונ המטען?
יש אפשרות לשנות את הערך מ0.1-25 וולט יש גם אפשרות של אוטומט אבל רציתי להבין את זהונניח שהסוללה שלי היא 8.4 וולט 3000 מילי אמפר לאיזה ערך אני אמור לכוון את זה.
רן אשמח אם תאחד את כול השירשורים!
תודה רבה.

TAOTAO
22-07-2019, 21:47:46
המתח בצד ימין מסמל את המתח הסופי אליו אתה רוצה להביא את הסוללה, בצד שמאל זה כמובן קצב הפריקה. אני אסביר במהרה שתוכל ליישם את זה להמשך, תא בודד של ניקל מטאל יטען 100% בערך של 1.5 וולט, 50% בערך 1.25 וולט ופריקה מלאה (בטווח הבטוח) זה באזור ה0.9-1 וולט.
עכשיו אתה יכול ליישם את זה פשוט בכפלה של כמות התאים שיש לך בסוללה, אז 8.4 זה 7 תאים ׁ(8.4 לחלק ל1.2 וולט) אם אתה רוצה להביא את הסוללה למצב שימור/פריקה אז פשוט תכפיל את מספר התאים ב0.9-1 וולט, מה שנותן ערך של 7 וולט, זה מה שיש לכוון במטען, זה המתח יעד שלך לפריקה בטוחה של הסוללה.

לגבי קצב הפריקה אני הייתי הולך על הטווח הבטוח של ה10 אחוז, מה שאומר שסוללה של 3000 מילי אמפר תכוון את המטען ל0.3 אמפר (במסך מצד ימין).

Rafi77
22-07-2019, 23:03:28
כמה מילי אמפר אמור להישאר בסוללה מטעינה מלאה עד פריקה מלאה?
ככה אני יכול לחשב את זמן הפריקה לא.
לפי נתונים של פריקה של 300 מיליאמפר כמו שכתבת ברור לי שהמטען עושה את זה לבד רק כדי להבין את החישוב בראש באופן תאורטי
בכול אופן תודה רבה אחלה הסבר!

TAOTAO
23-07-2019, 00:02:37
אתה פשוט מחלק את הקיבולת של הסוללה בקצב הפריקה, במקרה שלנו הקיבולת זה 3000 מיליאמפר לחלק ל300 מיליאמפר (0.3 אמפר), מה שאומר 3000 לחלק ל300 שזה 10 שעות.

Rafi77
23-07-2019, 00:38:54
:)וואו לא מעט זמן!אבל מצד שני נשארו בה 7 וולט אז מן הסתם נשאר גם מתח לא?אני אבדוק את זה אכוון את המטען ל 7 וולט 300 mah ואראה כמה יצאו מן הסוללה
אחלה תודה אחי!

רן ענבר
23-07-2019, 06:54:35
באשכול הזה מגולם כל מה שבעצם רציתי לומר.
א. אין שמח (שיא הרצינות) ממני שיכולנו להתגבר על מחלוקות וחיכוכים ולהמשיך ללמוד יחד.
ב. משמח אותי במיוחד שבדיון משתתפים עוד גולשים שעונים תשתשובות מקצועיות ורציניות מהן כולנו יכולים ללמוד.
ג. בהמשך, האחד את האשכולות של השאלות
ברשותך (רפי 77) אמחק את ה"קטעים המיותרים" כדי להתעסק בעיקר.
ברמה המקצועית אוסיף רק דבר קטן:
פריקה של סוללה היא פעולה קשה מאוד למטען ביחס לטעינה.
בטעינה המטען מעביר אנרגיה
בפריקה הוא חייב להפטר ממנה.
בעוד זרם הטעינה האפשרי הוא כ 5 אמפר זרם הפריקה האפשרי הוא 1 אמפר ומטה לפעמים אפילו רק 0.5 אמפר.
המטען חייב להיפטר מהאנרגיה שהוא פורק מהסוללה
הוא לא יכול להחזיר אותה לרשת החשמל אז לרוב האנרגיה עוברת דרך נגדים שיוצרים בין השאר חום...
אל תתפלא אם המטען מתחמם.

רן ענבר

Rafi77
23-07-2019, 08:15:47
גם אני שמח*מאוד!

אכן המטען התחמם !

TAOTAO
23-07-2019, 08:52:01
עוד נקודה ששווה לשים לב אליה בסוללות ניקל מטאל זה להטעין/לפרוק את הסוללה תמיד בטמפ חדר, לא חום קיצוני או קור קיצוני.

Rafi77
24-07-2019, 10:52:20
149748שלום לכולם!
יש לי משדר טרקסס tq1 העלתי צילום של תרגום מדריך שכתב רן ענבר(תודה רבה על ההשקעה)מישהו יכול להסביר מה ההבדל בין 2 הקטעים שמוקפים בשחור. סוף מהלך הסרוו זה אני יודע אבל מה ההבדל בינו לבין dual rate?האם למעשה בdual rate התנועה תהיה כפולה יותר או פחות לפי הקביעה שלי ביחס לסיבוב גלגל ההגה בשלט?

TAOTAO
24-07-2019, 12:29:29
הגדרת הנקודות קצה כמו שאתה מכיר זה בעצם להגביל כמה ההגה יסתובב ימינה שמאלה, בשביל למנוע מגע עם רכיבים נוספים ברכב, או סתם להגביל מהלך של הגה.

dual rate תחשוב על זה שהגבלה של כמות ההיגוי ביחס לשלט שלך, זה אומרת שאתה מוגדר 100 אחוז, ואתה מסובב את השלט עד הסוף אתה מקבל 100 אחוז מההיגוי, אבל אם תגדיר 50 אחוז, זה אומרת שגם אם בשלט הגעת לסוף של הגלגל הגה, הסרבו עצמו יגיע רק ל50 אחוז מהמהלך שהוגדר.

זה בעצם היחס בין השלט לסרבו, מקווה שהצלחתי להסביר.

Rafi77
24-07-2019, 13:02:40
הבנתי כלומר אני יכול לקבוע נקודות קצה על מנת שזרוע הסרוו תגיע לקצה היכולת של רדיוס הסיבוב על מנת לא לפגוע ברכיבים ברכב וdual rate נותן לי טווח פעולה בין נקודת קצה אחת לשניה נכון?כלומר אם אגדיר dual rate ל50 אחוז אז תהיה לי תנועת הגה של 50 אחוז וכן הלאה בכול מקרה הטווח ישאר בין 2 נקודות הקצה שקבעתי כלומר גם אם קבעתי 100 אחוז לא אחרוג מנקודות הקצה.

רן ענבר
24-07-2019, 13:09:47
אני מאמין שהבנת נכון.
בדואל רייט אתה תמשיך לסובב את ההגה 100 אחוז אך תקבל רק 50 אחוז היגוי
ב epa אתה מונע מהסרוו מצב שבו הסרוו ממשיך להפעיל כוח כנגד סיום טווח התנוע של ההגה.
מצב זה שקול לכך שהסרוו מנסה לדחוף קיר.
לרוב, כשסרוו מנסה לדחוף משהו שהוא מעבר לכוחו, הוא צורך זרם גבוהה ונשרף
לכן חשוב להרים את הרכב, להניח אותו על קוביה שהגלגלים יזוזו בצורה חופשית ולהזיז את ההגה תוך מבט על הגלגלים ומערכת ההיגוי
אם הזזת את ההגה מקסימום לכיוון מסויים ולקראת סוף התנועה הסרוו מגיע לקצה הגבול של מערכת ההיגוי אז צריך לפחית קצת את ה epa. בכיוון הבעייתי או לחילופין להגביר על מנת לקבל טווח תנועה מקסימאלי.

כמו שכתבת, בכל מקרה הדואל רייט לא יחרוג מה epa

רן ענבר

Rafi77
24-07-2019, 13:52:56
תודה הבנתי לגמרי.
סתם לדוגמא אם יש לי מסלול שהסיבוב החד ביותר בו הוא 60 אחוז ואני אכוון את הdual rate ל60 אחוז יהיה לי הרבה יותר קל לשלוט ברכב במסלול בפניות הפחות חדות למשל

TAOTAO
24-07-2019, 14:24:52
זה נכון, אבל תלוי בסגנון הסעה שלך וגם מסלול או מטרה, אם תגביל את ההגה למקסימום פניה (ציינת 60 אחוז) אז תחשוב שעל כל תקלה, החלקה או משהו שיקרה במסלול בעצם ההגה שלך יהיה מוגבל ביכולת תיקון שלו, יש מקרים שיותר זה טוב וגם הפוך. דוגמא קלאסית נגיד זה אם אתה מסיע שבמסלול שהוא בעיקר ישורת אז DR נמוך ימנע ממך את הצורך להיות עדין עם ההגה ובעצם הטווח סטיה שלך והכיוון יהיה רחב יותר ונשלט יותר, ככה על כל "טעות" שתעשה בשלט הסרבו לא יגיע לקיצון ויהיה יותר סלחני, מצד שני אם תגביל אותו יותר מדי, אז הרדיוס סיבוב שלך יגדל, ופה תזדקק או להוריד מהירות על מנת לקחת תסיבוב כמו שצריך, או לחילופין לעלות את הDR.

הכי טוב זה לנסות מספר אפשרויות במסלול, ככה תבין מה הכי טוב.

רן ענבר
25-07-2019, 09:01:52
איחדתי את כול האשכולות
מצד אחד יש לא מעט מידע בנושאים טכניים באשכול
מצד שני נוצר קצת באלגן היות והאיחוד מסדר את ההודעות על פי סדר כתיבתם ולא על פי סדר פתיחת האשכולות
ו... אי אפשר [אני לא יודע איך] להחזיר את זה חזרה.
עם זאת ואחרי הכול, אפשר לקרוא ואפשר ללמוד מריכוז השאלות והתשובות.

רן ענבר

Rafi77
25-07-2019, 09:26:20
תודה רבה.
אני לומד הרבה מאנשי הפורום.
ושוב רן שמח שפתחנו דף חדש.

Rafi77
06-08-2019, 13:46:42
יש למישהו המלצה מאתר בחול 149811149812למאוורר+ צלעות קירור למנוע traxxas velineon 3500kv
ראיתי אחד של אינטגי(מצורפת תמונה)אבל הוא עובד על12vוהרכב נוסע כרגע עם 2s אז נראה לי שהוא לא כלכך מתאים.
תודה

TAOTAO
06-08-2019, 15:23:35
לפני שאתה בוחר מאוורר אני מציע שתמודד מה האפשרויות שלך דגשים על הדברים הבאים:

1. באיזה אופן אפשרי להתקין מאוורר עם או בלי צלעות קירור, ובאיזה צורה אתה רוצה שהוא יזרוק אוויר למעלה, מהצד וכו.
2. מה הגודל המקסימלי של מאוורר שאפשרי להכניס, לרוב מאוורר גדול יותר יזדקק לפחות מתח/צריכת זרם בשביל לדחוף אותה כמות אוויר (במקרה ומדובר באותו דגם חברה וכו).
3. חיבוריות, האם אתה מחבר אותו למתח של המקלט (ואז יש לבדוק מה הוא מסוגל להוציא וצריכה) או ישירות לסוללה, רוב המאווררים יגיעו עם טווח של מתח עבודה, בהתאם לזה תבדוק תאימות אליך.
4. והברור מאליו שזה יתאים לגודל מנוע (540/550 וכו)

לי אישית יש ניסיון מאוד טוב מכמה רכבים עם yeah racing מוזמן לבדוק, כמו כן לגבי צלעות קירור או "מתאם" להתקנה של מאוורר, היום יש המון אפשרויות בזויות שונות מתכוונים וכו, שווה לבדוק.

http://www.yeahracing.com/catalog/motor-gear-cooling-c-179_243.html
http://www.yeahracing.com/catalog/motor-gear-heat-sink-c-179_180.html

רן ענבר
06-08-2019, 18:53:08
רפי
לחיבור מאוורר יש ים חסרונות.
לפני שמחברים מאוורר צריך לראות שהטמפרטורה מצריכה מאוורר.
מדדת טמפרטורה?
לאיזה טמפרטורה מגיע המנוע? והבקר?

רן ענבר

Rafi77
06-08-2019, 21:24:14
על הבקר יש מאוורר(vxl3)יש לבקר יציאת bec
קראתי את המאמר שלך תרשימי חיבור לבקר ולמאוורר ונראה לי שאני אלך על אפשרות של חיבור לסוללה מאוורר 12 וולט נראה לי שבחירה כזו היא עם הכי פחות חסרונות אם בכלל.
לא חושב שאלך על אפשרות של חיבור מאוורר אחד לבקר וחיבור מאוורר שני למקלט לא ממולץ נכון?
לא בדקתי חום מנוע אבל בכול מקרה ממולץ קירור לשניהם לא? במיוחד בארץ חמה כמו שלנו

רן ענבר
06-08-2019, 21:45:36
תקרא את המדריך הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=84891
מאוורר אומנם מוריד טמפרטורה אבל תקלה עלולה ליצור קצר ומגוון בעיות אחרות
לכן, אם הטמפרטורה נמוכה, עדיף לוותר על המאוורר.

תקרא את המאמר.

רן ענבר