צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בקר/ סוללה נכנס למצב סייף
Asmily
15-02-2020, 09:48:34
שלום לכולם, אני קצת חדש בתחום, קניתי e-revo משומשת עם בקר ומנוע ״משודרגים״ לא יודע אם זה נכון כמובן.
כאשר אני מסיע אותה היא נורא כיפית ומגיבה יפה, אבל.. שאני נותן מצערת מלאה למשך 5 שניות (אולי קצת יוצר) כאילו הרכב נכנס למצב סייפמוד ונוסע מאוד לאט ואפילו נעצר אם אני ממשיך, אחרי דקה בערך הוא חוזר לעצמו, מדוע זה קורה? האם ידוע למישהו והוא יכול לעזור לי?
תודה רבה ומעריך
רן ענבר
15-02-2020, 10:57:17
א. תתחדש.
הכי חשוב שאתה נהנה.
ב. איזה מנוע ובקר יש לך?
עם איזה סוללה אתה משתמש?
איזה מטען יש לך?
ג. מה שאתה מתאר זה אכן מצב של סייף מוד או קאט אוף.
כשאתה "נותן זג" או מאיץ בצורה קיצונית, המנוע והבקר "מבקשים" מהסוללה זרם רב.
כשהסוללה מתקשה לספק את הזרם הנדרש מתקיימת ירידה במתח המועבר לבקר ולמנוע.
הבקר מבחין בירידה זו כאילו הסוללה נחלשה ולכן מבצע קאט אוף...
ד. לדעתי (בהימור גס עם המון נתונים חסרים) הסוללה לא מתאימה לרכב.
ייתכן לדוגמה שאתה מסיע עם סוללת ניקל מטאל?
תן את הנתונים החסרים ונראה איך מתקדמים
רן ענבר
Asmily
15-02-2020, 11:32:08
תשובות
א. תודה רבה!!!
ב. מנוע- z4118 hard kv1800
בקר- wp-8bl150
מטען- turnigy max200w
יש לי 4 סוללות וכולן עטופות באיזולירבנד, הבחור אמר הזה 4 תאים
אני ממש חדש בתחום ככה שאני לא יודע מה זה ניקל מטאל :/
תודה רבה
רן ענבר
15-02-2020, 11:42:27
אתה יכול לצלם תמונות של הציוד שהזכרת
לחילופין, קישור למוצרים מאתר בחו"ל
חייב לומר לך ש...סוללות שעטופות באיזולירבנד זה מדאיג אותי
תמונות מאוד יעזרו.
רן ענבר
Asmily
15-02-2020, 12:10:15
http://www.up2me.co.il/v.php?file=19956.jpeg
http://www.up2me.co.il/v.php?file=28844937.jpeg
http://www.up2me.co.il/v.php?file=70547593.jpeg
רן ענבר
15-02-2020, 16:01:46
חסרה הסוללה.
הציוד אמור להיות בסדר.
יש לך כרטיס תיכנות של הבקר?
בעזרת כרטיס תיכנות של הבקר ניתן להוריד קצת את מתח הקאט אוף של הליפו ובכך למנוע את הניתוק שאתה מתאר.
בנוסף, יש לך יכולת למדוד מתח של תאי הסוללה?
בסיום טעינת הסוללה, כמה מתח לכל תא מראה המטען?
רן ענבר
Asmily
15-02-2020, 18:32:50
כרטיס תיכנון אין לי
סוללה אעלה מחר שאהיה לידה, מעניין לשמוע על הכרטיס הזה, מאיפה רוכשים?
איך ניתן למדוד? עם פלוק?
בסיום הטעינה הבאה אבדוק, לא ידעתי שניתן לראות.. פשוט עד עכשיו ניתקתי אותם ישר אחרי הצפצוץ.
עוד שאלה שכרגע אמרו לי, אמרו לי שאסור להשאיר סוללה טעונה במלואה ללא שימוש יוצר מיומיים, האם זה נכון?
רן ענבר
15-02-2020, 22:10:52
בגדול, אלו כרטיסי תיכנות [תתעלם מהמוצר האמצעי]:https://www.amainhobbies.com/hobbywing-programmers-esc-parts-accessories-electronics-cars-trucks/c15511?fb=905
זה בודק סוללות ומציג מתח של כלל הסוללה וכלתא בנפרד:https://www.amainhobbies.com/venom-power-2s-8s-lipo-low-voltage-monitor-vnr0644/p231508
אני יודע שמוצר כזה מאתר סיני יעלה בערך דולר או שניים אבל בתקופה הזו, המשלוחים מסין כמעט נעצרו...אז לא כדאי להזמין משם
אגב, ייתכן ותוכל למצוא בארץ לפחות את הבודק סוללות...
יש לי כרטיס תכנות שאולי יעבוד אם בא לך לקפוץ למודיעין.
רן ענבר
TAOTAO
16-02-2020, 09:54:57
שים לב רק שהבקר שלך תומך ב LED BOX ולא בLCD, אז תרכוש בהתאם, תמיד אתה יכול להגדיר ידני עם הכפתור תכנות, אבל ידידותי למשתמש זה לא לצערי.
https://www.amainhobbies.com/hobbywing-led-program-card-hwa30501003/p485638
ומלבד ההגנה כמו שציין רן, יש סיכוי שגם הסוללות לא במצב מזהיר ומספיק שתא אחד יורד במתח בעומס (מצערת מלאה) אז הבקר חותך, להוריד את רף הCUT OFF בבקר זה פתרון נקודתי (שוב אם הוא מוגדר תקין ולא גבוה מדי), אם זה ימשיך לקרות כנראה שהסוללות הגיעו לסוף חיים.
תמדוד מתח לסוללות אחרי טעינה, באמצע הרצה ובסוף, רק בשביל להבין תמצב והתמודדות שלהם.
ואין בעיה להשאיר סוללה טעונה גם שבוע, בליפו יש מצב אחסון, שמוריד את מתח הסוללה למתח בוא תוכל לאחסן את הסוללה במצב בטוח, שלא פוגע בה, אבל לא כל יומיים, יותר כמו כמה שבועות,אם אתה מסיע פעם בשבוע איפלו, אין צורך להיכנס לזה.
Asmily
23-03-2020, 11:54:12
סליחה על הדיליי, העבודה לא נתנה לי להתעסק בזה כל כך
הינה תמונת סוללות
סוללה 1: http://www.up2me.co.il/v.php?file=2353310.jpeg
http://www.up2me.co.il/v.php?file=59494494.jpeg
סוללה 2: http://www.up2me.co.il/v.php?file=8663327.jpeg
זה לאחר הוצאת האיזולירבנד, הן במצב גרוע! :/
רן ענבר
23-03-2020, 12:38:01
שמע חבר... אל תשתמש בסוללות במצב כזה
זה עיניין של זמן עד שהן יתפוצצו
תקרא את התשובות שכתבנו פה.
הן רלוונטיות
רן ענבר
Asmily
23-03-2020, 17:48:59
צודק, אזרוק אותם
יש לי זוג נוסף שהפלאג ״באלנס״ נשבר, אפשרי לקחת לישן את הפלאג שלו?
TAOTAO
23-03-2020, 21:44:45
אין בעיה, כל עוד הסדר זהה (אמור להיות זהה), וכמובן זהירות לא לקצר.
רן ענבר
23-03-2020, 23:24:44
אני אחדד טיפה את מה שעידן כתב:
קצר הינו קטלני/הרסני לסוללת ליפו
גם קצר בין חוטי הבאלנס.
לגבי מחבר הבאלנס, אני לא יודע להסביר בוודאות אך נתקלתי בעבר בכיתוב שאסור להאריך או לקצר חוטים אלו (לדעתי, הלחמה על חוט זה משנה את ההתנגדות ולכן משפיע על הבאלנס והטעינה
אתה צריך להוציא את המגע מתוך המחבר.
צריך סכין יפני ולהסתכל על מבנה המגע מקרוב
לפעמים צריך ללחוץ או להרים בנקודה מסויימת על מנת שהמגע ייצא מהפלסטיק
ו... הכי חשוב זה להוציא את המגע וישר להכניסו למחבר החדש תוך הקפדה על סדר זהה לסדר ממנו שיחררת אותו...
מובן שלפני זה יש להוציא מהמחבר המיועד את המגעים הישנים.
גם בסוללה הישנה חשוב למנוע קצר.
רן ענבר
Asmily
24-03-2020, 07:47:09
אז הלכו גם הזוג סוללות, כי זה נשבר וקיצר את אורכם של כלל החוטים :/
רן ענבר
24-03-2020, 08:01:41
עדיף להיפטר מזוג סולחות מאשר להשתמש בהן, להטעין אותן ושישרף לך חצי בית
רן ענבר
TAOTAO
24-03-2020, 19:50:25
אני עם רן, פשוט תתחיל מחדשות "דף חלק" וראש שקט, אתה גם לא רוצה שבטעות הם יהרסו את הרכב.
Asmily
25-03-2020, 05:50:43
סגור, סליחה על הבורות, מה זה קצב פריקה? 30c 50c, זה אמור להיות ידוע מראש לרכב?
רן ענבר
25-03-2020, 14:40:50
קצב פריקה זה נתון שמגיע עם הסוללה ומעיד על יכולת הפריקה של הסוללה לפני שנגרם לה נזק.
אני לא משתמש בסוללה של פחות מ 150 אמפר לרכב 1/8 ו 109 אמפר לרכב 1/10
איך מחשבים?
לוקחים את קיבול הסוללה ומכפילים ב c
לדוגמה, אחת הסוללות שהעלת תמונה שלה היא בעלת קיבול של 3300 מילי אמפר או 3.3 אמפר ואת זה מכפילים ב30 c
ויצא 99 אמפר
אם מישהו זייף בנתוני הסוללה או שהקיבול שלה יורד עם הזמן אתה מקבל נתון שמסביר את ההתנפחות שלה
רן ענבר
Asmily
25-03-2020, 20:03:14
זה אומר שכמה שיותר יותר טוב?
TAOTAO
25-03-2020, 21:55:09
זה מעיד על קצב הפריקה שהסוללה יכולה לעמוד בה בשיא, כמובן חשבון פשוט יגיד שכמה שיותר גבוה ככה תקבל ערך יותר גבוה, המשמעות של זה היא בעצם הסוללה תוכל לעמוד בדרישות צריכה במצבי קיצון, למשל מצערת מלאה לאורך כמה שניות ועוד.
אתה רוצה שהסוללה תוכל לספק את הכוח/צריכה (תקביל את זה לדלק) של הבקר/מנוע במצבים של 100 אחוז לאורך מספר שניות.
כמובן שלא הכל חינם, וסוללות עם ערך גבוה יותר יעלו גם יותר, ומהצד השני לא צריך להגזים, אלה להיכנס באיזשהו טווח בטוח בהתאם לאלקטרוניקה של הרכב שלך.
רן ענבר
25-03-2020, 22:44:44
זה אומר שכמה שיותר יותר טוב?
יותר טוב זה שילוב גבוהה של קיבול סוללה (הרבה זמן נסיעה) יחד עם c גבוה
אף נתון לא עומד בפני עצמו
סוללה של 5000 מיליאמפר עם 30c ומעלה תעשה עבודה טובה
יותר c יהיה עטד יותר טוב
מעל 50c כבר תרגיש הבדל יפה בביצועים
רן ענבר
Asmily
26-03-2020, 11:48:32
מצויין, אני ממש מודה לכולכם! עזרתם לי מאוד!!!
Asmily
29-03-2020, 07:53:32
כמה נורא זה לקנות סוללות שעברו 20 טעינות?
רן ענבר
29-03-2020, 08:03:00
אני לא קונה ציוד משומש.
במיוחד לא סוללות
תשאל את עצמך: מה עברו הסוללות האלו?
כמה זמן עמדו?
מה הנתונים האמיתייים של הסוללה?
ומה הנתונים בפועל לאחר 20 טעינות ופריקות בתנאים לא ידועים
בקיצור, לא הייתי קונה...
רן ענבר
Asmily
29-03-2020, 19:46:41
קניתי זוג סוללות 3 תאים 5200mah של חברת onbopower חדשות, משום מה רשום עלים 35-70c אז אני מאמין שזה 35c זה יוצא טוב לפי החישוב שנתת לי פה
מחר אסיי את המכונית סוף סוף בצורה נורמלית
אגב זה עלה לי 550₪ :/ משהו שעולה חצי בחול
TAOTAO
29-03-2020, 21:05:21
לרוב שרושמים טווח הכוונה לפיק ולמתמשך,זאת אומרת הערך התחתון (35C) זה מה שהסוללה יכולה לספק במצב של שימוש מתמשך, הסעה רגילה, ו70C זה בפיק, למשל לכמה שניות במצערת מלאה וכו.
רן ענבר
29-03-2020, 21:14:56
אוי ויי.
מצטער לבאס אותך:
כתבת שאתה "מתחיל בתחום"...
להתחיל עם ציוד משומש+"משודרג" ועוד עם 2 סוללות 3 תאים כ"א זה מתכון מצוין לבעיות
יש יותר מידי מקומות לבעיות
הידרוג במנוע והבקר זה יותר שינמוך משדרוג
המערכת המקורית של טראקסס היא מערכת טובה. למה הוחלפה ממנוע ובקר שאינם סט ועולים חצי?
לקנות סוללות משומשות ב"חצי מחיר" זה כמו "לקנות חתול בשק"
רק שאתה עלול לפתוח את השק והחתול ישרוט אותך בפרצוף...או במקרה שלנו, הסוללה תשרוף לך את הבית
אני מתנצל שאני מבאס
דולקת לי כל מנורת אזהרה אפשרית במה שכתבת
מי ייתן ואטעה בגדול.
מה אני ממליץ?
לעצור!
לפני הסעה ולפני טעינה.
תעלה לפה תמונות טובות של הרכב והסוללות בדגש על מחברים חשמליים של המנוע, בקר וסוללות
כשאתה מטעין את הסוללות, תצלם את מסך סיום הטעינה
הנתונים והתמונות יסייעו לנו לעזור לך להחליט כמה בטוח/מסוכן המצב.
רן ענבר
Asmily
29-03-2020, 21:32:50
הדגשתי שקניתי חדשות, קניתי ממישהו בשם ״אילן זללנים״ מאורנית, הסביר לי על צורת הפעולה והטעינה של הסוללות, בער ומנוע הוחלפו אני יודע שזאת טעות אבל מה לעשות ככה קניתי את הרכב ללא ידיעה, זה כבר נעשה, לא הבנתי מה אתה מציע חי לעשות?
חשוב לי להדגיש, אני חדש בתחום החשמלי, היה לי ניטרו ובנזין, מבחינת שליטה ברכב יש מעט, לא מיומן אבל נהנה להסיע
TAOTAO
29-03-2020, 22:48:54
רן הוא רשם שקנה חדשות, את אילן אני מכיר מעוד אנשים (לא אישית), שמעתי דברים טובים.
התכנון הוא להסיע אותה על 6 תאים אני מבין, תדע מראש שזה חזק במיוחד למתחיל אבל שוב הכל מיומנות ולמידה.
לגבי הטעינה, חשוב להגדיר את המטען לטעינה נכונה מול הסוללות, ומעבר לזה לא צריכה להיות שום בעיה.
Asmily
29-03-2020, 22:54:49
כמובן הגדרתי 3 תאים, 2 אמפר (בזה לא הייתי בטוח אז עשיתי נמוך יחסית)
רן ענבר
29-03-2020, 23:02:44
סליחה טעות.
פיספסתי את המילה חדשות
אך שים בבקשה לב לשאר הדברים
אתה יכול לטעון את הסוללות ב 5.2 אמפר/שעה בשקט
לגבי אילן או כל עוסק אחר בתחום: אנחנו [ובמיוחד אני] לא עוסקים בכך בפורום.
לגבי מצב הרכב:
אחד הדברים שאני נורא חושש ברכב משומש הוא מתקלות
תקלות מכאניות, קצת קשה לראות בתמונות [אם כי ניתן]
תקלות חשמליות או יותר נכון הלחמות לקויות אפשר לראות
תמונות טובות ברזולוציה טובה של הרכב יעזרו לנו לעזור לך למצוא תקלות שאולי לא ראית
אתה הולך להסיע טיל ובמהירויות גבוהות, כל תקלה מחריפה וגורמת לנזק עצום
6 תאים מביאים רכב כזה למהירות גבוהה מאוד
רן ענבר
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.