PDA

צפייה בגרסה מלאה : מכונית ניטרו למתחילים



hameofef
24-02-2020, 21:16:18
היי
מחפש מכונית ניטרו למתחילים.
קצת רקע. אני בעל חוש טכני. בעבר הייתי מטיס מסוקים חשמליים.
יכול לטפל לבד בהנתן חלקים.

מחפש רכב ניטרו, באגי ,טראק או מאנסטר.
בכוונה מעוניין בניטרו.

ראיתי באינטרנט מותג redacat, הבעיה מחירי השילוח. למשל Tornado S30 Nitro Buggy

באתרים הסינים ראיתי את hsp
HSP RC Car 1:10 Scale Two Speed Off Road Monster Truck Nitro Gas Power 4wd Remote Control Car High Speed Hobby Racing RC Vehicl
200 דולר פלוס מינוס כולל משלוח

כמה שאלות:
זמינות חלקים מניסיונכם? קיימים בארץ? או לפחות קיימים באינטרנט?
איכות?
אשמח לדגם מומלץ להתחלה.

אם אפשר לקבל הודעה פרטית עם חנות מומלצת באזור השרון זה יעזור (אולי אקנה שם בהנחה והמחירים טובים).

שאלה אחרונה, בנושא יבוא, כמה מיסים אני צפוי לשלם. והאם תהיה בעיה להוציא אישור משרד תקשורת (אקנה 2.4 גיגה שהבנתי שזה התדר המאושר)
תודה

רן ענבר
24-02-2020, 21:52:47
שלום וברוך הבא אלינו.

קראתי בעיון את מה שכתבת...
אני מציע לעצור ולברר כמה נושאים:
א. למה אתה רוצה דווקא רכב ניטרו?
זה לא עיניין של יותר טוב או פחות טוב אלא העדפה אישית
מובן שלכל הנעה יש יתרונות וחסרונות וחשוב שהבחירה שלך תיהיה מתוך ידע והבנה ולא החלטה סתמית שתגרום לאי התאמה ואכזבה.

ב. מה התקציב שלל לרכב וכול האביזרים הנילווים?
אני כבר אומר, ב 200 דולר אני חא יודע איך לעזור לך...

ג. ראיתי שהזכרתה כל מיני דגמים וחברות...
אני לא הייתי מכניס הביתההאף אחד מהרכבים האלו.
ברכב, יש חשיבות עצומה לאיכות חומרים, מבנה גאומטרי נכון ותהליכי יצור סופר איכותיים.
רכב שחא נבנה ככה, פשוט לא מחזיק מעמד.
התוצאה, רכב שנעצר כל הזמן לתיקונים.
תיקונים=רכב שלא נוסע=אכזבה.
הייתי ממליץ להימנע מכל מיני פירמות סיניות זולות... זה כמו לזרוק כסף לפח.

ד. אני ממליץ לך לקנות בארץ מחנויות שאתה כבר מכיר מהתחביב ונוח לך לעבוד איתן.
אם אתה רוצה המלצה, פנה אלי בהודעה פרטית.
ברכב, יש ישיבות עצומה לחלקי חילוף זמינים בארץ... ולכן ישוב לוודא שהחלקים אכן זמינים בארץ.

ה. מס על יבוא בתחום שלנו הוא כ 17% (מע"מ)
משרד התקשורת מאוד התיעל לאחרונה. לא צפויה בעיה.

תענה על השאלות ששאלתי ונתקדם

רן ענבר

hameofef
24-02-2020, 22:00:51
רן תודה,

א. בנוגע לחשמלי או ניטרו, פשוט מעדיף משהו עם קצת יותר התעסקות (במודע)
ב. כמובן שהעדפתי 200 דולר, 400 דולר עד 500 , סביר?
ג. מסכים בנוגע לעובדה שאם קונים רכב לא נכון , אכזבה בלתי נמנעת צפויה, על כן מחפש המלצה לרכב
ד. לא מכיר חנות בארץ אפנה אליך בפרטי.

אומנם אפנה בפרטי להמלצה על חנות / רכב אבל למען הפורום אשמח לדגם מומלץ שניתן להשיג בארץ

TAOTAO
25-02-2020, 08:42:41
התעסקות זה מילה גדולה, זה שחשמלית מונעת על ידי סוללה, לא אומר שאין התעסקות, שכן שאר המכלולי שילדה/הנעה וכו די זהים, אני מוצא לנכון להמליץ על חשמלי במיוחד למתחילים ועם המערכות חשמל היום, לא רואה סיבה בכלל לגעת בניטרו, יש התעסקות סבירה ויש התעסקות מעיקה, וזה מה שקורה בניטרו.

התירוץ היחיד שאני שומע ממסיעים זה "הרעש" הממכר, אבל שאתה שם על המאזניים את ההתעסקות, משך הסעה ועוד הרבה דברים מסביב, חשמלי לוקח בלי ספק, בלי לאבד שום "כוח".

לגבי המלצות יש פה גם בפורום המלצות לרכבים כאלה או אחרים וממה להתחיל, תקציב איזה סוג רכב, מאנסטר טראגי וכו, אז התקציב ציינת מה לגבי השימוש ? איפה תסיע בעיקר, אתה מתכנן לקפוץ וכו ? בגלול בשקלול של הכל, טראגי יעשה את הרוב מצויין.

תעדכן לגבי ההחלטה הזו.

רכבים או מותגים לא מוכרים או מוכרים פחות, כמו שרן ציין המחיר תמיד טוב, ויש חלקים לרוב מחו"ל אבל בסוף האיכות היא לא אותה איכות, זמינות החלקים והשיפורים לטווח הארוך היא בספק ועוד, עדיף לרכוש פעם אחת מותג ידוע/מוכר.

hameofef
25-02-2020, 08:55:29
תודה על התשובות המפורטות.
אציין כי ניטרו זה הכיוון שלי אם כי אני מבין את ההמלצה לחשמלי.

בנוגע להיכן אסיע? התשובה הכנה היא שאני לא יודע. בגלל זה מחפש רכב שיהיה כמה שיותר רב שימושי. באגי / טראגי / מנסטר , אין לי העדפות.

רן, כתבת לי שלא בטוח שאמצא רכב כזה. האם הכוונה בגלל המחיר, 500 דולר לא יספיק?

תוכלו לתת שם לחברה מומלצת שמיובאת סדיר לארץ ובעדיפות גם דגם שכדאי להסתכל?

רן ענבר
25-02-2020, 09:28:05
אני חייב לומר לך שלקנות רכב ניטרו זה כמו להתאבד בהבט התחביבי של זה.
ניטרו ברכב אינו כמו בטיסן.
כיוון המנוע הוא עיניין יום יומי ואפילו בין הסעה להסעה בתוך יום הסעה.
זה הופך את ההסעה לאופרציה לא נעימה מבחינת ציוד ויותר התעסקות מהסעה.

אני חושש שאתה מקבל את ההחלטה הזו מבלי באמת להבין את המשמעויות.

למיטב ידיעתי, 90-95 אחוז מהרכבים שנמכרים היום בארץ הם חשמליים
זה מעניין כי העדר הביקוש לרכב ניטרו מוריד את ההיצע.
כשהביקוש נמוך, היבואנים מצמצמים מלאי של המוצר מה שעלול לפגוע גם במלאי חלקי החילוף.
אני יודע שיש חנויות שהפסיקו למכור ציוד תחביב לדלק כולל טיסנים מכוניות ומסוקים...
ממליץ לך להתקשר לפני שאתה נוסע לכל חנות שהיא.

לגבי דגמים
יש לך את מלאי הרכבים של טראקסס שאני לא אהיה זה שיאמר לך שכדאי לקנות אותם...
ואולי תמצא רכבים RTR של קיושו...(ירושליים)

כך או כך אני ממליץ לך לחשוב שוב על הכיוון של הניטרו.
אם לאחר ששקחת שוב את הנושא, זה עדיין מה שתרצה... נחזור להתמקד באיזה רכב.

אגב, בשביל רכב איכותי (לא redcat או hsp) תצטרך תקציב משמעותי יותר

רן ענבר

hameofef
25-02-2020, 09:30:52
תודה, אחשוב על זה

רן ענבר
25-02-2020, 11:27:20
אני ממתין עם תשובה הנוגעת למוצרים ספציפיים עד לתשובה על ניטרו או חשמל.

רן ענבר

hameofef
25-02-2020, 22:48:53
אז קראתי וקראתי .. וקראתי..
אז אני מבין את הנקודה של זמינות חלקים, מבחר רכבים וגודל קהילה של ניטרו לעומת חשמלי.

נכון שתיאורטית חשבתי שאהנה יותר עם ניטרו אני כבר מבין שזה פשוט פחות פרקטי. בטח לא עזר כשקראתי שבמסלולים לא מתקבלים (בחלקם) רכבי ניטרו...

בכל מקרה. אז אמרתי לעצמי, חשמלי.
אז קראתי ארמה, טרקסס ותנדר טייגר. ובאמת כמה שקראתי יותר ראיתי שיש עוד לקרוא ובקלות הולכים לאיבוד.

מטען יש לי (בזמנו השתמשתי בשביל לטעון סוללות 6s למסוק).

אנסה למקד את הדיון הזה, כי ברור לי שבקלות הדיון הזה ילך להמון כיוונים.
1. האם מסלול רשפון עדיין חי? בחיפוש קצר ראיתי שהעלו תמונות מ 2012. קיים? איזה ימים פעיל ואפשר לבוא להתרשם? גם הבנתי את הנושא של השתתפות בתחזוקה.
2. רכב או שניים מומלצים לקניה בארץ לנסיעת שטח. חושב ש 2000 שח מחיר טוב (לא כולל מטען וסוללות).

רן ענבר
26-02-2020, 07:42:26
יפה.
למיטב ידיעתי כיום פעילים שני מסלולים.
רישפון, שבו מסיעים רק חשמל ועין וורד שבו גם חשמל וגם ניטרו.
ניתן להגיע להתרשם בימי שישי מהשעה אחת ועד לפני החשכה.

שים לב שרכב חשמל זה סבבה.
אבל... לא כל רכב חשמלי יחזיק מעמד במסלול...
זה רמת עומס אחרת לגמרי ולכן גם רמת הרכב ומחירו, שונה.

אתה צריך למקד את עצמך.
רכב למסלול או רכב להסעה ליד הבית
ההמלצה מין הסתם תיהיה שונה

רן ענבר

hameofef
26-02-2020, 08:25:35
אולי נלך הפוך. למשל טווחי מחירים של רכבים הגיונייים למתחילים למסלול ורכבים ליד הבית.
ואולי דוגמא לכל אחד.

מן הסתם הייתי אומר שכדאי ללכת מראש על אחד יותר עמיד שיהיה לי את האופציה של מסלול אבל אם המחירים בסדרי גודל אחרים אז זה כנראה לא מתאים.
ֿ
בגלל זה אני אומר אם אפשר אופציה שתיים לכל כיוון ואז אוכל להבין איפה אני בערך עומד.
סתם דוגמא, אם רכב ליד הבית עולה אלפיים ורכב הרבה יותר עמיד שגם אוכל במסלול יעלה 3, אז יכול להיות שיתאים....

TAOTAO
26-02-2020, 11:12:27
אתה די צודק, רכב תחרותי יעלה רכב הרכב פי 2 ואפילו 3 יותר מרכב להסעה חובבנית נקרא לזה, זה לא שרכב "חובבני" לא יחזיק מעמד במסלול, הוא יחזיק אבל לא להרבה זמן, כמו כן הנזק, בלאי, עמידות, יכולת כיוון של הבולמים וכל השילדה שונה לגמרי והרבה יותר עמיד וכו.

אין סיבה לקפוץ לרכב תחרותי, אתה יכול להתנסות גם עם רכב חובבני אם זה פעם ב...להסיע ליד הבית או לא במסלול אני בטוח שיצא לך יותר.

אז עכשיו אחרי שנסגרת על חשמלי, ליד הבית :p לדעתי תצורת טראגי תהיה המתאימה ביותר, אם זה הכיוון יש כמה דגמיםש אתה יכול לבדוק, אבל קודם נראה שזה הכיוון שלך.

רן ענבר
26-02-2020, 11:12:40
רכב ליד הבית מתחלק ל 2
רכב 1/10 יעלה בארץ סביב ה 2000-2500 ש"חללא סוללות.
רכב 1/8 יעלה כ 3000-3500 ש"ח שוב, ללא סוללות

אני מניח שלכל קטגוריה יהיו גם יותר זולים ויותר יקרים.

רכב למסלול הוא בדרך כלל מגיע כקיט שבו אתה מרכיב את הרכב וקונה בנפרד מנוע, בקר, סרוו, צמיגים, וצובע את החופה אצל אומן...
המחיר הוא על פי מה שאתה רוצה להשקיע.
בדרך כלל יקר זה איכותי

יש לי רכב תחרותי למסלול למכירה (יד שניה)אם זה מעניין אותך, פנה אלי בהודעה פרטית.
חייב לציין שבדרך כלל אני לא בעד קניית ציוד יד שניה לרוב כתלות במוכר ובקונה.

רן ענבר

hameofef
26-02-2020, 15:58:43
אוקי,תודה,
המלצה ל 1/10 חשמלי בארץ? (הסעה ליד הבית)

hameofef
26-02-2020, 19:33:31
taotao, תוכל לציין דגם טראגי פוטנציאלי?

TAOTAO
26-02-2020, 19:40:51
בARRMA בגודל הזה יש לך רק את kraton/outcast, ב1/8 יש את מגוון הדגמים החזקים יותר כולל הtalion שהוא היחיד שנחשב כטראגי במקרה הזה, אבל התקציב בהתאם.

בTRAXXAS יש לך את rustler ובתקציב היותר גבוה את הE-REVO, שהם נחשבים כמאנסטרים בעלי ביצועים.

רן ענבר
27-02-2020, 17:46:31
טוב...סוף סוף יש לי זמן
ב 1/10 ההיצע ובעיקר הביצועים פחות טובים מ 1/8
שלחת לי קישור בהודעה פרטית על אררמה קארטון 1/8 ב 1990 ש"ח
זו הצעה מצויינת. מחיר טוב לאחלה רכב.
אתה צריך לקחת בחשבון שמחיר סוללה הוא כ 450-500 ש"ח ובטח צריך איזה 2 סוללות

זה מחיר לרכב שמנצח כל רכב 1/10

במחיר הזה הייתי משלם ולוקח בלי לחשוב יותר מידי.

אם לא מתאים לך, נמשיך לדון ברכב 1/10

מה אתה אומר?

רן ענבר

hameofef
27-02-2020, 19:36:50
אני אומר שבהחלט נראים אחלה רכבים גם ה kraton וגם ה talion.
באותו מחיר שניהם v4.

מה שאני מתכנן לעשות זה בזמן הקרוב ללכת לחנות להתרשם וקצת לדבר עם המוכר.
הייתי רוצה לראות גם מסלול. הנושא של מסלול אומנם זה לא חובה אבל אין ספק שקהילה של מסיעים ומקום נוח להסיע בהחלט משמרים את התחביב חי מעבר להסעה ברחוב.

אדווח מה גיליתי

רן ענבר
27-02-2020, 19:48:05
שים לב שבמסלול ישמחו לראות אותך אבל לא את הרכבים האלו.
אם אתה רוצה מסלול, לך על הבאגי [טייפון] או לכל הפחות על הטראגי [טאליון]

זה המילכוד של בחירת הרכב בין ה"ליד הבית" של המאנסטר והטראגי למסלול שזה באגי...
שים לב שאף אחד מהרכבים אינו רכב תחרותי.
ייתכן שיהיה להם קשה במסלול...

רן ענבר

hameofef
01-03-2020, 12:42:32
תודה
עדיין בודק את כל הכיוונים. כך או כך צריך שלט.
פה אני באמת רוצה לקנות את המינימום הנדרש כדי להוזיל עלויות. הצעות?

רן ענבר
01-03-2020, 14:34:57
אין לך מה לקנות שלט לפני שהחלטת על כיוון.
אולי הרכב שתבחר מגיע עם שלט?!

רן ענבר

hameofef
01-03-2020, 18:18:29
לא אקנה שלט לפני שאסגר על הכיוון אבל מכיוון שיקח קצת זמן להסגר על כיוון, כי זה אומר ללכת לכמה מפגשים ולכמה חנויות וזה תהליך.
אז כן אפשר בזמן בנתיים לקרוא על עוד רכיבים . למשל שלט אם אלך על קיט ניטרו או קיט אחר.
וככה לקבל תמונה מלאה, גם של מה צריך וגם של עלויות מה שעוזר לקבל כיוון.
ולכן החיפוש אחר שלט הוא משלים את הנושא של לאיזה כיוון אלך עם הרכב.

רן ענבר
01-03-2020, 18:33:50
שלט זה כמו מצלמה
כמה שתרצה להשקיע, תוכל למצוא "שלט תותח" שיהיה באיכות ומחיר שכזה.

לטעמי, עם התקציב שבו ניהלנו דיון עד עכשיו...אם אתה רוצה גם רכב וגם שלט בנפרד, אתה לא יכול להיות בררן
לחילופין צריך תקציב לכל רכיב שאתה רוצה לדון בו.

רן ענבר

hameofef
01-03-2020, 19:20:16
קיבלתי. נשמור את הדיון כשאהיה יותר סגור

hameofef
11-03-2020, 20:29:25
מחייה את שאלת השלט.

כמו שציינתי. מחפש שלט ״טוב״ . לרכב באגי.
שייתן מה שצריך מתחיל.
בקיצור מחפש את השלט הכי value for money.

רן ענבר
11-03-2020, 21:39:47
אנחנו במצב של מה קדם למה? הביצה? או התרנגולת?
שלט?
מה התקציב שלך?
שלט לאיזה רכב?
רכב אחד או שלט שיכול לתפעל יותר רכבים?

מה זה value for money?
איזה תמורה אתה מצפה לקבל?
יש שלטים ב 15 שעושים עבודה טובה בשביל 15 דולר...
לרכב תחרותי, צריך שלט יותר יקר ואיכותי מאשר לרכב שנוסע ליד הבית...

בקיצור, בשביל לענות לך, אתה צריך לענות לעצמך ולנו על השאלות האלו

רן ענבר

hameofef
11-03-2020, 22:04:48
רכב באגי ניטרו 1/8 תחרותי.
תקציב עד 500 שח

TAOTAO
12-03-2020, 08:24:50
אני יכול להמליץ לך מהניסיון האישי שלי על שני דגמים שניהם FLYSKY האחד פשוט יותר "רק" 3 ערוצים דגם FS-GT3B עולה באזור ה50+- דולר, השני עדכני יותר הוא הFS-GT5 שתומך בעד 6 ערוצים, עולה באזור ה75+- דולר.

שני השלטים יתנו לך שליטה על מגוון הרחב של האופציות, מלבד לעשות מיקסים בדגם הזול (שלא חושב שזה נחוץ במקרה שלך), המקלטים עולים בהתאם בין 7-10 דולר עד ל 20-30 בדגם היקר יותר, בFS-GT5 יש גם מקלטים עם גירו סוג של בקרת יציבות, אם זה מעניין אותך.

איפה החסכון ? מבחינת טווח פעולה וכו, לא חושב שיש לשלטים האלה בתקציב הזה תחרות, הטווח מצויין הכל עובד במספר רכבים שיש לי, החסכון הוא בעיקר באיכות החומרים, פלסטיק זול ותצוגה פשוטה.

עוד נקודה שאם אתה הולך לכיוון תחרות, אז הFS-GT5 שוקל משמעותית פחות, והוא תומך באופציה לעבוד עם סוללת LIPO 2 תאים, מה שמאוד נוח.

לדעתי שווה לנסות, תמיד אפשר לקפוץ בתקציב לשלטים כניסה של פוטאבה למשל שמה יש לך את הFutaba 3PV שעולה בערך 90-100 דולר ומקביל ליכולות של הGT5 בערך.

רן ענבר
12-03-2020, 16:18:28
אני פוסל את הדגם של
FS-GT3B
לצערי סייעתי ללא מעט גולשים בתיקון תקלות שונות שנבעו משימוש בשלט הזה
אולי דגמי ה 5 ערוצים יותר מוצלחים אבל דגמי ה 2-3 ערוצים של FLYSKY אינם מוצלחים
בנוסף, חלק מהבעיות נובעות מרכיבי אלקטרוניקה באיכות נמוכה ומפלסטיקה באיכות נמוכה בעיקר באזור הדק המצערת וגלגל ההיגוי.

רכב באגי 1/8 ניטרו הוא רכב תחרותי שנוסע במסלול
מסלול מצריך איכות מוצרים טובה
קשה לקנות איכות ב 500 ש"ח למשדר+מקלט איכותי

הייתי מתחיל לחשוב מהמוצרים האלו ומעלה [מבחינת מחיר]:
https://www.amainhobbies.com/futaba-3pv-3channel-2.4ghz-fhss-sfhss-radio-system-w-r203gf-receiver-futk3201/p506146
https://www.amainhobbies.com/futaba-3pv-3channel-2.4ghz-fhss-sfhss-radio-system-w-r304sb-receiver-futk3200/p506145


רן ענבר

hameofef
13-03-2020, 18:32:19
איך זה לעומת ה פוטובה
https://www.amazon.com/Airtronics-Channel-Transmitter-Waterproof-Receiver/dp/B07D9BB48X/ref=sr_1_1?keywords=sanwa+mx6&qid=1584120550&sr=8-1

רן ענבר
13-03-2020, 21:40:20
אני מסיע עם mx3 של סאנואה אירטרוניקס
מצד אחד, מעולם לא היו לי בעיות
מצד שני, פוטאבה טובים יותר...

שווה להשקיע את ההפרש במחיר בשביל פוטאבה.

רן ענבר

hameofef
29-03-2020, 21:53:52
הכיוון הוא קיושו mp10 באגי קיט ניטרו.
רציתי לשאול איזה כלים / שמנים / לוקטייט כדאי שיהיה לפני שאני קונה את הקיט כדי שיהיה כל מה שצריך בשלב ההרכבה.

קליבר, מברגים מסוימים, האם הקיט יגיע עם כל מה שצריך? מה לא חובה אבל מומלץ כדי להגיע לתוצאה טובה

TAOTAO
29-03-2020, 22:42:12
מה מגיע עם הקיט אתה יכול לראות במפרט באתר או ביקורות, על כל מקרה לרוב מגיע המינומים מפתחות אלן שרלוונטים ומפתח גלגלים, מעבר לזה מבחינת כלים יש סטים שמוכרים הרשימה ארוכה, הייתי ממליץ לך לעיין בחוברת הוראות של הקיט רק להבין איזה כלים צריך שמה ומשם מתקדם.

רן ענבר
29-03-2020, 23:11:29
את כול מה שאני חושב על כלי עבודה כתבתי במאמר הזה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=69617
מתנצל מראש אם חלק מהקישורים השתנו ולא פעילים במרוצת השנים
בראיה של מעל 7 שנים מאז שקניתי את הערכה הזו: זו אחת ההשקעות היותר טובות שביצעתי
כלי עבודה טובים מחזיקים הרבה אחרי שתשכח כמה הם עלו

לוקטייט 243 יעשה את העבודה וחיוני להרכבת הקיט

בכל קיט חסרים דברים שונים ולכן צריך לבדוק נקודתית

אתה קונה בארץ או בחו"ל?

רן ענבר

hameofef
30-03-2020, 12:01:16
אקנה בארץ כדי לקבל תמיכה במיוחד שזה קיט רכב ראשון שאני בונה.
נראה אם אפשר לעשות הזמנה של כמה כלים בימים האלה...

רן ענבר
30-03-2020, 15:09:00
מסכים איתך על הקניה בארץ...

רן ענבר

רן ענבר
30-03-2020, 17:31:52
טיפה הרחבה בעניין הרכבת הקיט

בהרכבת קיט מקבלים חלקי פלסטיק וברגים.
העניין הוא שבחלק פלסטיק אין הברגה שמוכנה לבורג.
הבורג עושה לעצמו את ההברגה בפלסטיק.
כתוצאה מכך נוצר חיכוך וקושי פיזי בהברגה
זה לא שאי אפשר להבריג את הבורג עם מברג אלן שמתקבל בערכת הרכב... אפשר
אבל לאורך זמן המברג הזה טיפה נשחק ושוחק את הברגים
לאורך זמן, חשוב לשמור על המברגים תקינים ועלך הברגים לא שחוקים ע"מ לאפשר תחזוקה של הרכב.

הכלים של קיושו יקרים ביחס לקיים בשוק
ממליץ לנצל את הזמן לפני קניית הרכב להצטייד בכלים טובים
לא חובה ערכה רחבה כמו שלי, אפשר לצמצם בכמות לפחות בשלב ראשון.

רן ענבר

hameofef
01-04-2020, 13:29:06
אז לפי החוברת (http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/buggy/pdf/33015-INFERNO_MP10-IM-20191228.pdf). רשום מברגי אלן 1.5 2 2.5 3 את אלה אני אקנה MIP. הביקורות הכי טובות (נראה מאיפה אפשר להזמין עם משלוח סביר).
רשום שמגיע עם הקיט wheel wrench. מספיק טוב?
רשום שכדאי רימר : https://rc.kyosho.com/en/36219p.html הכרחי?

עוד רשום instant glue ו screw cement
מה אתם משתמשים בשביל דבק? והשני אני מניח שזה הלוקטייט?

מה בנוגע לשמן סיליקון (shock / diff) / גריז / מה מומלץ

רן ענבר
01-04-2020, 16:09:09
יש הרבה חברות טובות שמיצרות כלי עבודה לתחביב.
הייתי ממליץ לקנות כלי עבודה מחברה שיש לה מבחר גדול.
למה?
כדי שכאשר תרצה לקנות עוד כלי עבודה, יהיה לך סט אחעד ולא איזה "מערב פרוע" של כלים מתוצרת מגוון חברות, צבעים ואיכויות.

אני אוהב את כלי העבודה שלי איכותיים אך לא פחות חשוב גם אחידים ומסודרים.

בשלב ראשון, אתה לא צריך את הרימר שבקישור.
הוא משמש לביצוע חורים בחופה.
בזה יסייע לך מי שיצבע לך את החופה...

אבל בנושא כלי עבודה, הייתי שוקל קניית כלי עבודה ייחודיים השייכים לעולם הניטרו
יש כמה כלים כאלו שאפשר לחשוב עליהם אם זה מעניין אותך

שמן וגריז, קנה בחנות ממנה תקנה את הקיט
הפרש המחיר בארץ ובחו"ל אינו משמעותי במוצרים האלו
אני מניח שהמוכר ישאל אותך באיזה מסלול אתה מתכוונן להסיע וימליץ לפי סט אפ שמתאים לאותו מסלול.

הדבק הראשון שהזכרת הוא דבק מהיר המשמש להדבקת צמיגים לג'אנט
ממליץ לקנות אותו בחנות כשאתה קונה את הקיט יחד עם צמיגים שמומלצים, שוב בהתאמה למסלול בו תסיע.
אכן, הדבק השני הוא דבק ברגים
אני משתמש בלוקטייט 243

קראת את הנאמרים שכתבתי על מנועי ניטרו, אביזרים ,כיוון והרצה?

רן ענבר

hameofef
01-04-2020, 20:01:54
קראתי את המדריכים וחוזר אליהם לקריאה חוזרת מדיי פעם.

הזמנתי כמה מברגי MIP בסיסיים. (לי פחות רלוונטי אחידות מבחינת חברה).

אם אני לוקח רפרנס מהאתר של אי די אס לגבי קומבו לניטרו:

מברגי אלן
FLAT HEAD SCREWDRIVER 4.0 X 150MM
NUT DRIVER 7.0 X 100MM
ARM REAMER 3.0 X 120MM
ON-ROAD CLUTCH SPRING TOOL
EXHAUST SPRING REMOVER
WRENCH-GLOWPLUG
FLYWHEEL WRENCH
TURNBUCKLE WRENCH 3MM

מה מענין כאן? ז״א מחפש מה עוד כדאי לקנות ככה שיהיה סט סביר להתחלה. תמיד אפשר להוסיף אבל לא רוצה להגיע למצב שלא יכול להסיע כי לא התכוננתי

רן ענבר
01-04-2020, 20:55:06
חייב להיות כנה איתך: עם ניטרו יש לי פחות ניסיון.
תתחיל ממברגי האלן שכתבת למעלה.
לגבי מה שרשמת:
מברג שטוח נדרש לכיוון המנוע.
מברג בוקסה משמש להידוק אומים של ברגים 4 מ"מ ולתת קונטרה לסגירתם: כדאי מאוד
מפתח לפלאג: כדאי
מפתח לגלגל תנופה: כדאי
כלי לקפיץ האגזוז: אפשר לוותר בהתחלה.
כלי לקפיצי הקלאצ': אני לא מכיר כתוב שזה לרכבי כביש ושלך זה רכב שטח למרות שאני לא בטוח שיש הבדל מהותי בקלאצ'.
ארם רימר 3מ"מ +מפתח טרנבאקל 3 מ"מ : אפשר לוותר בשלב ראשון

רן ענבר

hameofef
20-04-2020, 10:32:43
האם יש הבדל בין starter box? או שכל אחד יעשה את העבודה
יש באליקספרס הרבה וריאציות ויש גם https://www.amazon.com/gp/product/B004L35OH6?pf_rd_r=BMHJH8668EVAP69TYJSH&pf_rd_p=2d1ab404-3b11-4c97-b3db-48081e145e35

הצעות? מה הטווח מחירים?

רן ענבר
20-04-2020, 11:29:48
מחיה את סוגיית התקציב שלך
כמה אתה מוכן לשלם על שלט?
רוצה לקנות בחו"ל כולל התעסקות עם יבוא שלו ואישור משרד התיקשורת או לקנות בארץ?

התקדמת במשהו בקניית הציוד שנדון עד כה?

רן ענבר

hameofef
20-04-2020, 11:56:10
עכשיו בתקופת הקורונה הכל עצר.
דיי סגור על ניטרו kyosho mp 10 ומקווה להוזיל מסביב כמה שאפשר.
שלט אקנה את המינימלי הדרוש
אקנה בארץ

את המסביב כמו קופסת הנעה חושב להביא מחול ואולי להזמין בנתיים .

רן ענבר
20-04-2020, 16:53:15
אחי...
מצטער להיות המבאס
ברור לך שאתה בפרוייקט של 7000-8000 ש"ח?
אתה בכיוון של תקציב כזה?

אני לא יודע מה איתך אבל כשאקנה מרצדס לא אשים לה מערכת של טייפ עם קסטות

רן ענבר

hameofef
20-04-2020, 18:26:07
לא מבאס כי אני יודע אם המחירים.

אם באנלוגיה של המרצדס התכוונת לשלט ׳פשוט׳ אז בסדר. אבל אפשר להגיע ל 7-8 ואפשר על אותו רכב גם להגיע לעשר ו12 עם רכיבים אחרים.
ואם נמשיך באנלוגיה אם היה חשוב לי מרצדס אולי לא הייתי קונה הכי מפואר כדי לצמצם נזקים.

בלי קשר. שאלתי על starter box (לפחות בהודעה האחרונה)

TAOTAO
20-04-2020, 20:24:02
יש כמה דברים עיקרים שאתה יכול להתמקד בהם, גודל או יותר נכון גובה הקופסא עצמה, אם אתה הולך להשתמש בה לטראגי.מאנסטר וכו, אז אתה רוצה שהרכב יוכל לשבת על הקופסא באמצע בלי שהצמיגים יגעו בקרעקע.

הדבר השני זה היכולת הנעה, הרבה קופסאות מגיעות עם מנוע אחד (חסכון) ואז נדרש ממך להשתמש בסוללות חזקות לדוגמאות 4 תאים, אם תמצא קופסא עם שני מנועים הם יזדקקו לסוללה חלשה יותר וכמובן כל אחד מהם יפעיל פחות כוח, בסופו של דבר זה בלאי וכו לקופסא.

עוד משהו שאתה יכול להסתכל זה המודולריות, שיש אופציה להתקין את הגלגל המניע לרוחב או לאורך (לרוב ברכבי כביש).

זה לדעתי העיקר, כמובן איזה קונקטור נמאצ בקופסא וסוללות אני מאמין שכבר עשית תמחקר הזה.

בהצלחה, נחכה לעדכון.

רן ענבר
20-04-2020, 21:29:46
אני מצטער.
איך שאני לא מסתכל על האשכול הזה אני רואה בור בלי תחתית מבחינה תקציבית
למה?
קיט= ש"ח3000 [עולה 3490 אבל אם תקנה הכול באותה חנות כנראה תקבל הנחה]
מנוע+אגזוז+ברך=כ 1500 ש"ח
סרוו=400-500 ש"ח וצריך...2 נגיד 800 ש"ח
מערכת שלט= 600 ש"ח [הייתי עדין איתך]
סוללות למקלט= 200 ש"ח
קופסת התנעה= 400-500 ש"ח
צביעת חופה= 200 ש"ח
צמיגים= 150 ש"ח
אביזרים [שמנים+פילטרים+גלון דלק+בוסטר+לוקטייט]= 500-600 ש"ח
מטען לסוללות= 200 ש"ח

בבכל אחד מהאביזרים הנ"ל אפשר לעלות ואפשר לרדת במחיר.
על כל אחת מהאפשרויות, אפשר וצריך לנהל דיון
כמעט כל אחת מהאפשרויות, אפשר לקנות בארץ ואפשר לקנות בחו"ל
ובכל אחת מהאפשרויות, אפשר גם לפקשש...
לפקשש?
לפקשש זה לקנות סטטרטר בוקס מצויינת שלא מתאימה לרכב הנוכחי [כדוגמה]

ההצעה שלי היא כזו:
פנה ליבואן קיושו כי אתה רוצה MP10
או לכל יבואן אחר אם בא לך רכב של חברה אחרת
בקש ממנו שירכיב לך חבילה בתקציב שלך
קניה במקום אחד תאפשר לך לקבל הנחה במחיר ולא פחות חשוב, תמיכה ושרות לכל רכיב במערכת

אני?
כשאני קונה קיט ומרכיב אותו, אני הולך ליבואן שלו על מנת שיבדוק לפני הנסיעה הראשונה
אורח לרגע רואה כל פגע...

רן ענבר

hameofef
20-04-2020, 22:13:55
הקביעה האחרונה לקנות הכל ביחד ללא ספק קולעת בול.
פשוט מונעת נזקים.

בנוגע לתקציב. נראה אולי אלך על pull start למרות הקשיים. (מוריד את הקופסא ומוזיל טיפה את המנוע)

רן ענבר
21-04-2020, 09:07:18
אני שוב מפנה אותך ליבואן.
פול-סטארט זה אפשרות אבל יש לה משמעויות
לדוגמה, לא כל מנוע עם פול סטארט יתאים לרכב במידות

אם אתה מעוניין, פנה אלי בהודעה פרטית ואתן לך את הפלאפון שלו...

hameofef
30-04-2020, 22:12:52
עושה הזמנה של כמה כלים.
מה לדעתכם עדיף ולמה:
https://www.amainhobbies.com/serpent-flywheel-wrench-ser190538/p261405
או
https://www.amainhobbies.com/serpent-1-8-off-road-flywheel-wheel-nut-wrench-tool-ser190537/p261404

(פלייוויל עם 17mm nut או בלי)

המלצה כלשהיא לglow igniter? מה חשוב לוודא? שווה להשקיע במותג? https://www.amainhobbies.com/team-losi-racing-twist-lock-glow-igniter-tlr70000/p254826
או זה, שיש לו גם מד של החום: https://www.amainhobbies.com/mugen-seiki-glow-igniter-w-meter-battery-mugb0244-1/p165737

ואחרון האם יש סיבה להשקיע במפתח לפלאג מעבר לזה:
https://www.amainhobbies.com/flash-point-4in1-multiwrench-fpr2119/p637054

TAOTAO
30-04-2020, 23:35:39
אני הייתי הולך על זה עם המפתח 17ממ, פתרון אחד במכשיר בודד, עד כמה תזדקק למדוד תעובי קלאץ שלך אני לא יודע, ולכן הייתי מוותר והולך על זה עם המפתח 17ממ.

לגבי המחמם פלגים לקנות מחברה מוכרת זה תמיד טוב, מה יותר או פחות עדיף, אין באמת מה אם זה מגיע עם מד טמפ יותר נחדמ וחוסך התעסקות.

והמפתח שבחרת יאפשר מספר אופציות בלי קשר לפלג שזה נחמד, זה עניין שלך לפי מחיר ושימוש.

רן ענבר
01-05-2020, 08:47:16
מסכים עם עידן בקשר למפתח לקלאצ'
ה17 מ"מ בוא מפתח גלגלים.
לדעתי עדיף שהבוקסה עצמה תיהיה במרכז הידית לא בקצה שלה.
לגבי הבוסטר, הייתי בודק דווקא את הסוללות שיש בפנים.
שתיהיה סוללה שנוח לך לטעון.
במפתח צלב כנראה שלא תשתמש באף אחד מהבוקסות/מפתחות פרט לבוקסה 8 מ"מ של הפלג עצמו.

רן ענבר