התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה המלצה לסרוו



Massive
25-02-2020, 20:22:39
שלום לכולם..

מחפש סרוו 1/8 waterproof ל XMAXX שלי.. ישנם הצעות ? עד 100$

רן ענבר
25-02-2020, 20:46:48
https://www.amainhobbies.com/savox-sa1283sg-aluminum-case-digital-super-torque-steel-gear-servo-sav-sa-1283sg/p210499

בבקשה.

רן ענבר

Massive
25-02-2020, 21:29:24
אחלה סרוו עם הרבה כוח.. רק שלא waterproof

רן ענבר
25-02-2020, 21:46:58
א. לא שמתי לב שביקשת
ב. אל תתבלבל, גם בסרוו נגד מים, לא תקבל אחראיות על נזקי לחות...
זה כתוב באותיות הקטנות בכל רכיב אלקטרוני....
ג. הייתי מעדיף סרוו כזה ללא הכיתוב נגד מים מאשר סרוו עם כיתוב נגד מים ושאינו איכותי.
ד. אין מיון באתר של נגד/לא נגד מים...

רן ענבר

רן ענבר
25-02-2020, 21:53:58
מה דעתך על זה:https://www.amainhobbies.com/hitec-d845wp-waterproof-monster-torque-steel-gear-servo-high-voltage-hrc36845/p469129

רן ענבר

Massive
25-02-2020, 21:56:00
אני לא מתכוון להטביע את הרכב בשלוליות אבל יש פעמים שעובר בתוך.. וחבל לי לשרוף סרוו. בשבת האחרונה שרפתי סרוו וכנראה מהסיבה הזאת גם הלך מקלט. חשבתי להביא סרוו עמיד במים שלא הוא ישרף ולא יגרום גם לנזק נוסף..

TAOTAO
26-02-2020, 12:29:59
באיזה סרבו הייתה משתמש? המקורי הכחול ? שכן על הנייר גם הוא "עמיד למים". שים לב שאם השתמשת במקורי ואתה עובר לסרבו אחר סטנדרטי לא של טראקסס אתה צריך מתאם לגודל של "סרבו רגיל", תעדכן בעוד קצת פרטים ואוכל להמליץ בהתאם.

Massive
26-02-2020, 15:14:45
אני משתמש בתושבת של טרקסס לסרווים של 1/8 הסטנדרטיים.
בנוסף לזה הייתי רוצה להבין איך לשפר את מערכת ההיגוי שמונעת ככל האפשר את המכות שהסרוו חוטף מנחיתות לא טובות של הרכב.
הבנתי שזה קשור לטבעת קפיץ. מחכה להמלצות.

רן ענבר
26-02-2020, 15:28:38
לאיזו טבעת קפיצית אתה מתכוון?
לסרוו סייבר?

רן ענבר

TAOTAO
26-02-2020, 15:43:21
אכן הכוונה לSERVO SAVER, איך לשפר את זה זה מילה גדולה, לא מכיר דרך טובה, שכן כל השיפורים או מה שקיים בחוץ, זה פשוט אותו חלק רק מאלומיניום וכו אין שינוי מבנה רציני, אתה כן יכול לנסות להשתמש בקפיץ קשיח יותר (לי יש את זה שמגיע עם הסרבו המשופר).

אבל במקרה כזה אין באמת פתרון טוב, לשחרר את הלחץ על הקפיץ יגרום אולי ליכולת ספיגה יותר טוב של הסרבו, אבל ההיגוי ירגיש משוחרר, לחזק אובר יחדד את ההיגוי אבל ימנע ספיגה טובה, צריך למצוא את האיזון.

על כל מקרה אני אבל מנסה באמת להבין תבעיה, הסרבו הלך בגלל המים או מהקפיצות ? ניסת לפ0תוח אותו לראות מה המצב בפנים.

Massive
26-02-2020, 15:52:11
אחד הלך ממים
ולשני נשברו השיניים.
איך הסרוו המשופר ? כמה זמן אתה כבר איתו ואיך הביצועים ? האם עדיף אותו או מתחרים לו ? כגון ההמלצה של רן או כל סרוו אחר שנע סביב ה100 דולר

TAOTAO
26-02-2020, 19:09:57
שני הסרבו שהיו לך שציינת היו של 1/8 ולא המקורי ? המשופר עושה את העבודה, אני איתו כבר שנה+, מה שכן לדעתי הוא איטי בתגובות שלו, אבל בטווח הזה אין באמת משהו שמהיר ממנו בהרבה עם מומנט סביר, עמידות אני יכול להגיד לך שהוא עד כה מחזיק, שכן כל הגלגלי שיניים הם מתכת ולא כמו המקורי שנוטה להיגזר בקלות.

אם יש לך 100+ דולר לשים על סרבו הוא אופציה, לא ציינת עם איזה בקר אתה ואיזה מתח אתה יכול לספק לסרבו (6/7.4 וכו), על כל מקרה המשופר זה אופציה ויש לך גם את הדגמים למטה, אם תגיד איזה מתח אתה יכול לספק יהיה אפשר לדייק יותר בהמלצה.

https://www.amainhobbies.com/savox-sw0241mg-super-torque-waterproof-digital-1-5-scale-servo-high-voltage-sav-sw-0241mg/p402264

https://www.amainhobbies.com/savox-sw0240mg-super-speed-waterproof-digital-1-5-scale-servo-high-voltage-sav-sw-0240mg/p402265

https://www.amainhobbies.com/hitec-d845wp-waterproof-monster-torque-steel-gear-servo-high-voltage-hrc36845/p469129

לגבי עמידות למים, כל הנ"ל "עמיד למים" שזה בגדול גומיה בגוף והיותר מתקדמים גם עוטפים את המעגל החשמלי בפנים, אבל שוב יש גבול לעמידות של זה לאורך זמן ובמים עמוקים.

Massive
26-02-2020, 19:27:15
אחי 2 האופציות הראשונות לא יתאימו מאחר ואני משתמש בתושבת של טרקסס לסרווים של 1/8.
לגבי הבקר אני משתמש ב HOBBYWING MAX5, תסביר לי את הקטע של הוולטג' בבקשה.
נראה לי אני בסוף "אתפרע" ואלך על הפרוטק שלמטה, אבל לפני שאני אקפוץ מעל הפופיק אולי אפשר להביא במחיר נמוך יותר משהו שיספק את הסחורה..
https://www.amainhobbies.com/protek-rc-370tbl-black-label-waterproof-high-torque-brushless-crawler-servo-ptk-370tbl/p532334

TAOTAO
27-02-2020, 10:13:31
את התושבת אתה יכול להסיר ולהתקין סרבו יותר גדול, זה גם יהיה המצב עם תחזור לסרבו המשופר של טראקסס.

המתח שהבקר יכול להוציא לסרבו במקרה שלך זה 6 או 7.2 וולט, אז מבחנית מפרט אתה יכול להסתכל בכל סרבו יש כמה מומנט הוא מספק ומהירות במתחים האלה ולפי זה לבחור.

מרבית הסרבו עובדים בטווח מסוים ותראה נתונים על 7.4 וולט ולא 7.2, אבל על כל מקרה פשוט תיקח מקדם של פחות במעט מהנתונים שמוצהרים.

וכמובן תבדוק בבקר על מה אתה מוגדר (דרך הכרטיס תכנות, WIFI וכו אם יש לך).

Massive
27-02-2020, 10:59:38
זה הכרטיס תכנות שיש לי
https://www.amainhobbies.com/hobbywing-led-program-card-hwa30501003/p485638
איתו אפשר להגדיר את המתח 6V או 7.4V ?
ולמיטב ידעתי, אם לקנות סרוו 1/5 (לא טרקסס) הוא לא יתאים.. צריך לעשות התאמה וחיתוכים לא ?

TAOTAO
27-02-2020, 12:40:01
כן תפריט מספר 7 אופציה מספר 2 היא 7.2/4 ואופציה 1 היא 6 וולט, תראה מה מוגדר אצלך.

ואכן משהו שהוא לא כמו המקורי דורש התאמה, אם אתה לא רוצה להכינס לזה, אז או המשופר המקורי או כמו שציינת סרבו בגדול סטנדרטי עם המתאם.

Massive
27-02-2020, 12:43:40
מה עדיף שיהיה מוגדר ? ואיך ועל מה זה משפיע ?
מה אתה אומר לגבי הסרוו, ללכת על ה $160 או שזה יותר מידי טוב ?
לדעתי גם מה שהצעת באיזור ה100 דולר יהיה סבבה

TAOTAO
27-02-2020, 13:07:12
כמו שציינתי בהודעה מקודם, זה משפיע על המומנט והמהירות תגובה של הסרבו, למשל בPROTEK שציינת תסתכל בטבלה (משום מה לא נותן לעלות תמונות לאתר כרגע), אתה תראה ש6 וולט יש מהירות תגובה ומומנט שונים לעומת 7.4, שמה יהיה יותר מומנט גבוה יותר ומהירות תגובה נמוכה יותר.

לגבי איזה סרבו אתה צריך, אני יכול להעיד שעם המשופר שהוא מוצהר 450 OZ/IN שזה בערך 32 קילו, אני לא מרגיש שום קושי, ולכן לא רואה סיבה לקפוץ לסרבוים של יותר מזה, המקורי הלא משופר הוא באזור ה26 קילו, וגם שם לא יכול להגיד לך שראיתי קושי, אז לדעתי אתה כן קופץ מדי ;) לא שיותר זה רע, פשוט מבחינת מחיר תועלת יש לך כמו שראית זולים יותר ועם ביצועים מספקים בהחלט.

רן ענבר
27-02-2020, 17:50:44
בואו נסגור רגע משהוא קטן
נתוני הסרוו
ככל שמנוע מקבל מתח גבוהה יותר כך מהירות הסיבוב שלו עולה וכך גם כל נתון חשמלי
צריכת זרם גבוהה יותר אך גם כוח [מומנט], מהירות, הספק חשמלי ועוד ועוד.
כל זה קורה בגלל המתח הגבוהה שהסרוו מקבל

בבקרים כיום ניתן לקבוע מה ערך המתח שיוציא ה BEC
אומנם כיום, רוב הרכיבים לא נהרסים ממתח של 7.4 ורק "נהנים" מביצועים טובים יותר אך צריך לוודא שכל רכיבי המערכת עומדים במתח שמוציא הבקר וה BEC

אני? אני לא חסיד גדול של "נגד מים"
אם אתה נורא רוצה נגד מים, תפתח בזהירות את הברגים של הסרוו, [כל סרוו] צור מרווח של מ"מ ותמרח במרווח מעט גריז סיליקון...זהו
הסרוו אטום
לא צריך לעשות דוקטוראט
כן צריך נתונים מתאימים
כן צריך סרוו סיבר איכותי.
סרוו סיבר זה אחד החלקים הראשונים שהייתי מחליף לאלומיניום

רן ענבר

Massive
27-02-2020, 18:13:14
יאללה מגניב למדתי עוד משהו.. כרגע האקס מקס די מפורקת .. ברגע שתחזור לעצמה אני רוצה לראות שהבקר עומד על 7.4 וולט (מקווה שעדין לא :) ).
ואם הבנתי נכון המנוע יקבל יותר כוח שזה באמת חשוב לי.
לגבי זה שכתבת סרוו סייבר, מה החלק בדיוק ואיך מזמין אחד כזה לאקס מקס

רן ענבר
27-02-2020, 18:41:51
סרוו סייבר זו הטבעת שדיברת עליה בתגובה מספר 8

תכלס הסרוו לא יקבל יותר כוח.
הוא יקבל מתח חשמלי גבוה יותר ויפיק מזה הספק גבוהה יותר שיתבטא במהירות גבוהה יותר ויותר כוח...

רן ענבר

Massive
27-02-2020, 21:45:18
גם המנוע יקבל יותר כוח ?

רן ענבר
28-02-2020, 10:41:37
אתה מתכוון למנוע של הסרוו או למנוע של הרכב
כך או כך בחשמל, זה ביחד.
זו סמנטיקה מסויימת
מתח גבוה יותר "דורש" זרם גבוהה יותר
בהנחה והבקר מספק את הזרם ללא מגבלות אז התוצאה היא יותר כוח ויותר מהירות

TAOTAO
29-02-2020, 19:23:24
המנוע (זה שמסובב את הגלגלי שיניים והגלגלים) לא יקבל יותר מתח, מה שיקבל יותר מתח מהשינוי שדיברנו עליו זה המנוע של הסרבו, שזה בעצם הסרבו עצמו.

Massive
05-03-2020, 20:08:44
טוב אחרי כמה ימים שעבדתי על האיקס מקס.. פורק לגורמים והורכב מחדש עם מסיבים חדשים וגריז. ד"א יש דבר חייה כזאת מייסבים עמידים במים ?
אחרי אני יותר פה להחליט לסרוו.. הסרווים שהצעתם לי מצויינים, רק שאני מחפש את הגודל של 1/8.
ישנם עדין הצעות ?
לגבי הוולטג' של הבקר. שיניתי לפי מה שהנחת אותי ל7.4 וולט

רן ענבר
05-03-2020, 21:12:20
אותן הצעות שנדונו ונתנו קישורים במעלה הדיון

רן ענבר

Massive
05-03-2020, 21:32:50
כמו שאמרתי
ההצעות שנתנו הם לסרווים 1/5 מלבד אחד מהם שאתה הצעת.
יש עוד אפשרויות ?

TAOTAO
05-03-2020, 23:30:31
סרבו של 1/8 זה בעצם סרבו סטנדרטי במידה בדומה ל1/10, מבחינת אופציות אם אני הולך על מה שציינת, זאת אומרת "נגד מים" ועם מומנט מספק, הייתי מסתפק בזה, מחיר אטרקטיבי יחסי, מומנט ומהירות תגובה טובים מאוד.

https://www.amainhobbies.com/savox-sv1270tg-digital-monster-torque-titanium-gear-servo-high-voltage-sav-sv-1270tg/p187714

מעבר לזה גם אם תעלה בתקציב אין משהו שמתשלם יותר מבחינת המהירות תגובה והמומנט.

עוד משהו שאני לא סגור בדיוק כי לא ציינת, הסרבו הנ"ל משתמש בגלגל שיניים של 25 שיניים, זאת אומרת המוט היגוי שלך צריך להיות בהתאם לשיניים האלה.

לגבי מייסבים אין משהו שהוא באמת אטום לחלוטין, מה שקובע תאיטום זה האטם עצמו, יש פלסטיק, גומי ומתכת לשימוש של שטח, בגלל אבק חול וכו, אתה תרצה שהמייסבים יהיו עם אטם גומי, שכן הוא לרוב אוטם טוב יותר לחלקיקים הקטנים האלה, אבל מהצד השני גורם ליותר חיכוך (בגלל הגומי), לא משהו שהוא בעיה ברכבים חזקים. בחלקי הפנים לדוגמא מייסבי מנוע, גלגלי שיניים, תרצה להשתמש בברזל, שכן הוא פחות אוטם אבל בעל התנגדות נמוכה יותר.

שוב אין בעיה להשתמש גם להפך, פשוט העמידות, והתחזוקה בהתאם. ההבדל הנוסף שיש במייסבים הוא הסוג של הכדורים שמשתמשים בו, יש מתכת, וקרמי שהוא בעל התנגדות נמוכה יותר, אבל שוב לא משהו קריטי בהרבה מקרים.

מבחינת תחזוקה, תמיד אפשר לפרק תמייסב, לנקות ולחדש את הגריז בפנים, אם המייסב לא נפגע פיזי, חיצוני או פנימי (כדורים נשחקו עכב חוסר גריז נגיד), מה שכן אם העלות הנמוכה יחסית שלהם, הייתי פשוט רוכב חדשים ומחליף, כמובן חשוב שיהיו איכותים ולא משהו זול, אפשר להרגיש את ההבדל ישר בחופש שלהם (טבעת חיצונית לפנימית) ובאיך שהם מסתובבים.

רן ענבר
06-03-2020, 09:41:09
מיסב קרמי, עמיד יותר לחום.
החומר הקרמי לא מתפשט ומתרחב בחום כמו המתכת.
מלבד זה אין לו יתרון משמעותי.
כעיקרון מיסבים אינם אטומים הרמטית.
כל אטימה יוצרת חיכוך שהוא למעשה ההפך ממהות המיסב.
עם זאת, המיסב מלא בגריז שדוחה מים ואוסף ליכלוך ולכן יש דיסקיות מחומרים שונים... להגנה מליכלוך.

לגבי הסרוואים
יש באשכול הזה כמה וכמה קישורים שכולם מצויינים.
אפשר לתת עוד...הם לא יהיו יותר טובים רק יותר אפשרויות לבחירה ובאלגן.

רן ענבר

Massive
06-03-2020, 10:26:16
תודה רבה על הפירוט והעזרה, קניתי כבר את ההצעה שנתת ל Savox SV-1270TG
@7.4V: .11 sec/60 , מספיק מהיר יהיה ? :)

רן ענבר
06-03-2020, 10:33:41
א. זה סרוו מהיר באופן יחסי.
יש מהירים ממנו ויש איטיים.
ב. ברכב כמו x maxx אתה לא צריך סרוו מהיר כמו בבאגי תחרותי.
ג. העיקר פה זה הכוח של הסרוו העמידות ואיכות החומרים.
אני מאמין שהשילוב יהיה מספיק טוב.

תתחדש.

רן ענבר

TAOTAO
06-03-2020, 20:17:45
כמו שרן ציין, השילוב מצויין, ואם זה מרגיע אותך אז זה יותר מהיר מהמקורי המשופר ;)

Massive
25-03-2020, 16:44:56
הבקר הורכב ושונה למתח 7.4 וולט.. מקווה להסיע בסופש הקרוב :D

רן ענבר
25-03-2020, 17:03:21
תתחדש... יש סגר קורונה :(

רן ענבר

Massive
25-03-2020, 17:58:27
סעמק. כל פעם בעיה אחרת :(
גשםם... קורונה.. תקלה כלשהי שמשביתה אתת הרכב... אין סוף הא?!

רן ענבר
25-03-2020, 20:03:06
ספר לי על זה...
הרכב מיני שלי הגיע.
מותר למכור אותו רק ב 28 לחודש (חשיפה עולמית)
נכון... ה 28 זה שבת
ו... ביום ראשון, אין עבודה בחנויות תחביבים...
ואישתי עובדת 100 מטר מהחנות.

רן ענבר

Massive
25-03-2020, 20:27:35
100 מטר זה בול מה שאתה צריך ;)
אגב, יש למישהו רעיון לנועל הברגה חזק במיוחד ?! (שיהיה ניתן לפירוק) הכחול של ASSOCIATED לא תופס 21/50 באיקס מקס.. נשבר לי מהשחרורים האלה. מוכן לקנות כל דבר רק שיפסק הדבר הזה.

TAOTAO
25-03-2020, 21:46:40
אתה יכול לנסות את הלוקטייט האדום, הוא חזק יותר מהכחול (שזה תאחלס מה שיש לך בשפורפרת של AS).

רן ענבר
25-03-2020, 22:40:56
לא הבנתי איזה חלק הדבק לא מצליח לסגור

רן ענבר

Massive
26-03-2020, 09:13:47
ספור ופיניון 21/50... לא מצליח להחזיק מעמד

רן ענבר
26-03-2020, 11:01:39
האמת?
אני לא מצליח להבין למה צריך להדביק את הפיניון והספור?

רן ענבר

Massive
26-03-2020, 11:29:57
נועל ההברגות שיש לי לא מחזיק מעמד. הכחול של ASSOCIATED.
שם אותו בבורג הקטן של הפיניון. הוא משתחרר כל פעם

TAOTAO
26-03-2020, 13:32:50
הכוונה לא להדביק רן, אלה שהבורג שמחזק את הפיניון והSPUR לא ישתחרר, זה קורה הרבה ברכבים עם כוח.

רן ענבר
26-03-2020, 15:21:54
הבנתי.
תוודא שציר המנוע וההברגה נקיים משמן.
שני טריקים קטנים ללוקטייט בבורג הפיניון:
א. הוא חייב להתיבש טוב.
לפחות שעה.
ב. שים טיפה קטנה של לקטייט על השפיץ של הבורג בנוסף לדבק על ההברגה.
זה מדביק אותו גם לציר המנוע.

תנסה..

יש עוד נקודות שבהן ברגים משתחררים?

רן ענבר

Massive
26-03-2020, 20:19:30
רצוי להשאיר יותר משעה לייבוש מלא. (הפעם נתתי הזדמנות נוספת לייבוש מלא של יותר מיממה ועדין לא הסעתי מאז)
לא יודע עד כמה יעזור הדבק המהיר בקצה, אבל במידה ויקרה מצב שמשתחרר אנסה.
לגבי מקומות אחרים שמשתחררים ברגים, לא , אין.
רק הפיניון הזה שיגע לי את החיים. קניתי פיניון וספור של HR. ברגע שהפיניון משתחרר פעם אחת, הוא פשוט הורס את הספור. "מחדד" את השיניים של הספור ואז מתחיל רעש מעצבן שכאילו האיקס מקס מתאמץ.

רן ענבר
26-03-2020, 22:38:57
כשנפתח לי הבורג בפיניון זה היה תמיד כי התעצלתי לחכות...ושכחתי לשים על הקצההשל הבורג.
אגב, אני משתמש בדבק של לוקטייט מספר 243

רן ענבר

Massive
26-03-2020, 23:15:43
ראיתי אותו בגוגל זה מידת קשיחות מדיום, לדעתי זה בול מה שצריך. הוא גם בטח ניתן לפתיחה במידת הצורך. המידה הגבוהה ביותר לא מומלצת לדעתי.
התכנון הוא להסיע מחר \ מחרתיים סוף סוף ! נראה מה יהיה

TAOTAO
26-03-2020, 23:37:57
מה שכן אל תשכח שצריך לתת לו בין 5-10 דקות להתייבש, אולי תיקח קצת יותר ללכת על בטוח.

shay1
27-03-2020, 09:21:31
כל השרשור בלי שום תמונה, תן איזה תמונה של המפלץ.

מנצלש קל.
למה סרוו שקונים מאמזון שיש לו המון ביקורות טובות ומאומתות ע"י רוכשים, פחות טוב מהסרווים של החברות המוכרות שעולים רבע מחיר?

ז"א רכשתי כבר 4 ( בפועל משתמש רק ב-2 קניתי עוד 2 לחירום למקרה ויקרסו ) אחרי הרבה קריאה של ביקורות.
מוכרח לאמר שאני די מתעלל בהם, בייחוד עם הסאמיט הכבד שכל צמיג שוקל כמעט חצי קילו.

מה ההבדל?
או שזה מסוג הדברים שארגיש רק שאהיה עם סרוו ב200$ בתנאי תחרות?



Sent from my H9436 using Tapatalk

רן ענבר
27-03-2020, 09:29:36
לי אין אף סרוו שעולה 200 דולר.
יש לי סרוואים שאני לא זוכר בדיוק כמה עלו מרוב שקניתי אותם מזמן ומשמשים אותי ברכבים שאיכפת לי מהביצועים שלהם...

נכון יהיה לומר שכיום, הפער בין סרוואים איכותיים ויקרים לסרוואים איכותיים וזולים הולך ומצטמצם
הפער בביצועים הוא בעיקר בדיוק של הסרוו.
דיוק בביצועים ובנתונים.
אגב, הדיוק הזה פחות חשוב לרובינו.

רן ענבר

Massive
28-03-2020, 17:58:00
לא תאמינו........ הסרוו החדש של SAVOX פשוט שבק חיים.. אפילו סוללה אחת לא הלכה עליו. הסרוו תומך ב7.4 וולט, הבקר תוכנת ל 7.4 וולט גם כן.
לא היה טיפת מים \ שלוליות! שלחתי הודעה ל amainhobbies...
חוסר מזל מצער :mad:
נראה איך הם יגיבו..

TAOTAO
28-03-2020, 18:05:41
מוזר, הוא לא מגיב למתח, זאת אומרת הוא לא זז בכלל ? מה התופעה ?

Massive
28-03-2020, 18:14:42
פשוט כלום.. אין התנגדות.. לא מקבל חשמל . כאילו הוא לא קיים

TAOTAO
28-03-2020, 20:24:24
סתם מעלה אבל בדקת שבאמת מגיע אליו מתח, אולי השינוי בבקר לא מתפקד טוב, סרבו אחר כן עובד באותם הגדרות ? ניסת להחזיר ל6V לבדוק.

Massive
28-03-2020, 20:31:10
חברתי את הסרוו הקודם ועבד.
לא ניסיתי להחזיר ל 6V אבל חברתי את ה SAVOX לטראגי עם בקר של 6V וגם שם לא עבד.
באמת אני לא מבין איך זה קרה

רן ענבר
28-03-2020, 23:33:10
שמע... מוזר.
כיוונת את ה epa?
סליחה שאני שואל: אתה יודע מה זה epa?
בהנחה ואתה יודע וכיוונת, בלי חירטוטים מיותרים, דלג על amain ופנה לסאובקס.
הם מתהדרים בשנתיים אחראיות, זה הזמן לקבל תמורה.
קנית מוצר מכובד מתוצרת חברה איכותית
אתה נמצא בתוך טווח הנתונים בו הסרוו אמור לפעול וזה לא אמור לקרות

ללא קשר לכך, בדוק את מערכת ההיגוי שלך
ייתכן ומשהו מפריע לתנועה חלקה.
קצת מוזר שזו בעיה שחוזרת על עצמה ביותר מסרוו אחד

רן ענבר

Massive
29-03-2020, 08:32:52
אין לי מושג מה זה EPA. להרכיב סרוו בצורה נכונה ידוע לי.
מערכת ההיגוי אצלי תקינה לגמרי. החלפתי לא מזמן את ה BULK HEAD הקדמי, נשבר שמה משהו שקשור למערכת ההיגוי. זה מחלה ברכב הזה..
הסרוו הקודם נשרף כתוצאה ממים. מערכת ההיגוי זזה חלקה לגמרי הסעתי כמו שצריך הכל עבד ללא מאמץ או עומס. חלק לגמרי.
שחזרתי את האירוע כמה פעמים אתמול ולא היה משהו חריג. אפילו נחיתה לא נכונה לא הייתה פשוט הפסיק סתם!..

shay1
29-03-2020, 09:11:15
אין לי מושג מה זה EPA. להרכיב סרוו בצורה נכונה ידוע לי.
מערכת ההיגוי אצלי תקינה לגמרי. החלפתי לא מזמן את ה BULK HEAD הקדמי, נשבר שמה משהו שקשור למערכת ההיגוי. זה מחלה ברכב הזה..
הסרוו הקודם נשרף כתוצאה ממים. מערכת ההיגוי זזה חלקה לגמרי הסעתי כמו שצריך הכל עבד ללא מאמץ או עומס. חלק לגמרי.
שחזרתי את האירוע כמה פעמים אתמול ולא היה משהו חריג. אפילו נחיתה לא נכונה לא הייתה פשוט הפסיק סתם!..
EPA = End point Adjustment, and it is for setting how far your servo travels to the left and right. This is needed when the full throw of a servo is more than the distance whatever the servo is attached to has to travel, and we all know that straining a servo will burn it up pretty quickly, especially digital servos.

אם היה מוגדר לך epa שהוא הפוך, ו/או שונה ממצב 0 יש מצב טוב ששרפת את הסרוו.


Sent from my H9436 using Tapatalk

רן ענבר
29-03-2020, 09:40:36
אם אין לך מושג מה זה epa אז זו הסיבה ששרפת את הסרוו.
תנחומי... אני לא בטוח שעל זה יש אחראיות...

http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=91704
כנס לקישור.
בתגובה השלישית יש הסבר על D/R ועל ה epa ואיך מכוונים אותם
שים לב למה שכתבתי ותשאל במידה ודבר מה אינו ברור.

רן ענבר

Massive
29-03-2020, 16:55:06
לפני שהורכב הסרוו וידאתי שכפתור ה steering trim נמצא באמצע. לאחר מכן חברתי את הסרוו לחשמל בלבד והדלקתי את הבקר, ורק אז המשכתי לחבר את הסרוו לזרוע וכו'..

רן ענבר
29-03-2020, 17:17:56
זה נחמד לצורך מירכוז הסרוו... אבל לא שייך ל epa.

רן ענבר

Massive
29-03-2020, 17:48:31
ראיתי את הסרטון הדרכה הזה: https://www.youtube.com/watch?v=eyZwhVIltGs
אני משתמש בשלט טרקסס ככה שזה מתאים לי. לפי מה שאני מבין שהייתי צריך לתת פחות זוית חדה לתמרון הסרוו. איזה פדיחה! כשהזוית חדה מידי למערכת ההיגוי היא פשוט מתחככת בחלק אחר ברכב וגורמת עומס על הסרוו.. הבנתי נכון ?
אין אבל זה לא יכול להיות. הלכו לי כמה סרווים באיקס מקס. אבל אחד כתוצאה ממים והשני היה גלגלי שיניים, שניהם שרתו אותי למעלה מ-10 דק' בשונה מה SAVOX! יכול להיות כי הוא דיגיטלי והקודמים יכול להיות שלא היו?

רן ענבר
29-03-2020, 20:58:56
א. כשלא מכוונים EPA יכול לקרות מצב שבו אתה מזיז את גלגל ההיגוי למצב שבו למערכת ההיגוי ברכב כבר נגמרה טווח התנועה
בפועל הסרוו מנסה להמשיך להפעיל כוח כנגד קיר
הפעלת הכוח צורכת זרם גבוהה ששורף את המעגלים של הסרוו.

ב. הסירטון מסביר סבבה [כמה שהיה לי סבלנות לראות]
אם אתה רוצה, תירגמתי את ההוראות הפעלה של שלטי טראקסס:
כנס לקישור הבא:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=57798
למטה, יש כ 10 קבצים מצורפים
הקובץ העליון הוא תרגום הוראות ההפעלה שאתה צריך
זה מצריך קצת לקרוא אבל אחרי שתקרא, תדע הכול על השלט שלך
התיכנות של ה EPA נמצא בעמוד 4

ג. כל סרוו הוא כמעט עולם ומלואו בתכונות שונות ומשונות
מכל הבעיות, אי תיכנות EPA זה הבעיה הקטלנית ביותר לסרוואים
ראיתי כבר סרוואים של 500-600 ש"ח שמי שהרכיב אותם לא ידע...והם נשרפו אחד אחרי השני...עד שהוא ביקש עזרה...
זה רלוונטי לכל סרוו וקש לומר מי יותר או פחות רגיש

רן ענבר

Massive
29-03-2020, 21:21:22
נראה לי שאני יורד לסוף דעתך.. כאילו שאני בהגדרת ה EPA ומסובב את ההיגוי ימינה מקסימום שאפשר ואז שומר את ההגדרה הזאת. וחוזר לעבודה רגילה עם הרכב אז פשוט הסרוו לא "יתעקש" ליותר ימינה? אני מבין אותך נכון???

רן ענבר
29-03-2020, 21:30:51
בעיקרון אתה צודק
רק שבפועל המשדר/המקלט אומרים לסרוו ש"אין צורך ביותר ימינה"
זו פעולה שמתבצעת במשדר

זאת בניגוד לסרוואים שניתנים לתיכנות בנפרד מהמשדר.

רן ענבר

Massive
29-03-2020, 21:34:08
תודה רן. מקווה שאני באמת הבנתי אותך שלהבא לא יקרה מצב דומה. בכל מקרה אנסה לבקש מהחברה לבדוק \ לזכות בתקווה שיצליח.

רן ענבר
29-03-2020, 23:14:32
תעדכן איך הולך עם זה
תנסה גם וגם...גם בחנות וגם בחברה
מה יש להפסיד?!

רן ענבר

Massive
04-04-2020, 11:25:04
יש עדכון.. דברתי עם החברה והם ידאגו להחלפה לפי מה שהבנתי. אשלח את החבילה בשבוע הקרוב.
אבל יש דבר אחד שלא מפסיק לעשות לי נזקים - וזה הפיניון שמשתחרר, קראתי המוןןןןןןן באינטרנט ולא מצאתי פתרון יצירתי. וכן, אני משתמש באלן איכותי! שם נועל הברגות high strength. (פעם אחרונה שהייתה אתמול שמתי high strength וישתחרר למרות זאת)
מה שקורה בעצם זה שהפיניון מחליק מהציר של המנוע כנראה מהנחיתות הגבוהות. האמת ששכחתי לנסות את האפשרות שרן נתן ולשים נועל הברגות + דבק מהיר בקצה של הבורג הקטן. קשה לי להאמין שהדבק המהיר יעזור בסיטואציה כזאת, אני לא פוסל רק שכל פעם שמשתחרר פיניון הוא קורע את הספור ולא בא לי שוב להתנסות על ספור נוסף.

רן ענבר
04-04-2020, 15:47:48
תפרק את המנוע מהרכב.
הציר של המנוע? עגול לגמרי או שיש בו חלק שטוח?
אם יש בו חלק שטוח, תדאג שבורג הפיניון נלחץנעל החלק השטוח.
אם ציר המנוע עגול, אפשר לעשות לו פאזה שטוחה ע"י דראמל ודיסק קטן
גם שופין מתכת יעשה את העבודה.

חשוב מאוד לשים לב שאבקת המתכת ששויפה מציר המנוע ליצירת החלק השטוח לא תתקרב למיסב או לתוך פנים המנוע.
ניתן להעזר בלחץ אוויר, שואב אבק או מגנט חזק...

יפה שמחליפים לך את הסרוו.
ככה יוצרים לקוחות מרוצים
ולקוח מרוצה חוזר יחד עם החברים שלו...

רן ענבר

Massive
04-04-2020, 15:56:44
רן ברור שהבורג לוחץ על החלק השטוח... הפיניון פשוט מחליק ממנו מקפיצות גבוהות.. ואני לקוח של AMAIN כבר המון זמן וותק :)

TAOTAO
04-04-2020, 19:30:58
באיזה פיניון אתה משתמש של חבר איכותית ? אני עם פיניון של HR למשל, עם לוקטייט כחול (של אסוסיאט) מה שהיה לך, ואין לי את הבעיה שציינת, מה שכן מנוע מקורי, אני עם הסרבו סייבר עם הקפיץ "המשופר" מטרקאסס.

נסה לשייף מעט את הציר של המנוע ליצור חיספוס על המשטח השטוח, דבק שלוש שניות בקצה גם יעשה את שלו אבל יהיה קשה מאוד לפרק אותו אחרי זה.

עוד משהו שיצא לי לעשות בכמה רכבים אחרים שהיה מקרה דומה, זה שעם הפיניון מגיע בורג נעילה קצר יחסית, זאת אומרת לפעמים מכל ההברגה הבורג עצמו נכנס כמעט חצי דרך, לשים בורג ארוך יותר עם לוקטייט אמור לתפוס אותו יותר טוב.

Massive
04-04-2020, 19:41:57
https://www.aliexpress.com/item/32947910162.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dvTS ImS
21T , זה גם הפיניון שאתה משתמש ? ועל כמה שיניים אתה ? אני גם עם המנוע המקורי ד"א.

רן ענבר
04-04-2020, 20:47:02
רן ברור שהבורג לוחץ על החלק השטוח... הפיניון פשוט מחליק ממנו מקפיצות גבוהות.. ואני לקוח של AMAIN כבר המון זמן וותק :)

לך זה ברור כי אתה מחזיק את המנוע ביד.
לי זה לא ברור.
יש מנועים שמגיעים ללא המגרעת הזו

מצטרף להמלצה של עידן בנוגע לחיספוס המגרעת בציר המנוע+הערכת בורג הפיניון
לטעמי, הפיניון שאתה משתמש "אינו איכותי"
ממליץ על חברה איכותית כמו HR או מוצרים אחרים הנמכרים ב A MAIN

הנה תרשים קטן של החיספוס:

150826


רן ענבר

Massive
04-04-2020, 21:28:23
תודה אני יעשה את זה עם הדרמל. 2-3 חריצים עדינים שיתנו חיספוס.
לדעתי הפיניון הוא של HR. למה לא איכותי ? הוא מצוין מבחינת העמידות שלו.
אשמח לקבל קישור על מה שאתה מדבר. HR וגם קישור לפיניון מחוזק כי הם נשברים בעומס כזה לרכב 1/6 עם פיניון מוד 1 זה לא פשוט .

TAOTAO
04-04-2020, 21:43:31
הפיניון של HR לא נראים כמו מה ששלחת בעלי אקספרס, על כל מקרה אני משתמש בסטוק, זה 18/54 רק שאצלי אין דיפ מרכזי. אתה עם פיניון 21 ? וכמה שיניים הספור ?

לינק לפיניון 18 שיניים
https://hot-racing.com/?partnumber=NSG18M1;c=699

לינק ל21 שיניים
https://hot-racing.com/?partnumber=NSG21M1;c=1249

לינק לספור
https://hot-racing.com/?partnumber=ERVT54M01;c= (https://hot-racing.com/?partnumber=ERVT54M01;c=1125)

רק שים לב שבגלל שיש הבדלי גודל, אתה צריך לעשות את הכיוון של הפיניון/ספור ידני, ולא לסמוך על הפינים שממקמים את המנוע במקום ספציפי בX-MAXX.

ויש הרבה שילובים גדולים יותר MOD 1.5 וכו, אבל צריך לשנות עוד דברים בנוסף אליהם, לדעתי שווה לך להתחיל עם משהו איכותי ולראות מה קורה.

Massive
04-04-2020, 21:58:26
איך בלי דיפ מרכזי ?
לדעתי הפיניון שיש לי זהה למה שהצעת.
כתוב עליו HR ? כי על שלי לא. בכל מקרה זאת לא הבעיה. הפיניון שיש לי עובד מצוין וגם הספור של HR.
אני משתמש ב21/50
הבעיה היא שהפיניון מחליק.
הכיוון שאני משתמש הוא של היצרן ויש את הנקישה שצריכה להיות.

TAOTAO
04-04-2020, 23:31:58
אני עם "נעילה" זאת אומרת במקום הדיפ המרכזי עם הנוזל, יש פשוט מכלול אלומיניום שעליו יושב הגלגל שיניים, זה בעצם מאפשר העברה כוח מקסימלית, אבל במקביל גם יכול לגרום להרבה נזק אם אתה לא יודע איך בדיוק לשלוט במצערת.

על הפיניון לא רשום HR אבל אתה יכול לראות מהמבנה שהם שונים, על כל מקרה לא אמרנו שהפיניון לא טוב או לא מחזיק, אלה כנראה שמשהו רופף או לא תקין בתפיסה שלו, כמוש אמרתי חיספוס של המשטח, בורג נעילה ארוך יותר יכולים לעזור.

לגבי היחס שאתה משתמש אתה יודע מאיפה לקחת אותו ? כי אתה יכול לראות מהטבלה שאתה מחוץ לתחום על מנוע מקורי.

150827

כמו כן לגבי הכיוון של המנוע, מה הכוונה לנקישות ? ובלי קשר ברגע שאתה משתמש בחלקי אפטרמארקט בעיקר ספור, רצוי לא להסתמך על הכיוון המקורי, לא שהוא לא עובד, אבל אפשר להגיע ליותר דיוק גם בלעדיו.

Massive
05-04-2020, 10:56:12
בטבלה הכתובה תחת המנוע ישנה אפשרות 21/50T
יש סיכוי שההברגה בפיניון לא טובה אבל מה שמוזר זה קורה בעוד 2 פיניונים שיש לי מאותה החברה.
בכל אופן קניתי את המקורי של HR מחנות אמריקאית ב EBAY.
לגבי הנקישות שהתכוונתי אליהם זה בין הפיניון לספור. יש בדיוק את החופש הנדרש לפי הצליל נקישה.
תודה רבה על העזרה אחי.

TAOTAO
05-04-2020, 21:51:30
הטבלה מתחת למנוע רק מציינת איזה מיקום אתה צריך לשים את הפין כדי שיהיה לך חיבור טוב בין הפיניון לספור, היא לא מציינת מה תקין ומה לא, כמו הטבלה שצירפתי שהיא מופיע בחוברת.

אם זה באמת קורה עם עוד שני פיניונים מאותה חברה, אז אין ספק שהייתי מנסה אחד אחר, שיגיע החדש של HR תבדוק, נקווה לטוב.

Massive
18-05-2020, 21:44:25
חבר'ה שכחתי לעדכן.. קבלתי זיכוי למזלי :) !

רן ענבר
18-05-2020, 22:29:37
יפה מאוד.
ללא ספק מוסיף כבוד לחברה.

רן ענבר

TAOTAO
20-05-2020, 00:00:13
יפה, אז רגע קיבלת סרבו חדש ? או שזיכו אותך וזהו.

Massive
23-05-2020, 19:16:38
זיכו אחי