PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע



ניסן וצחי
30-05-2009, 19:32:40
חברים שלום,
בעודנו נמצאים בפיתחו של הקיץ, ברצוני להעלות את הנושא המטריד ביותר של כול חובב ריח הניטרו-
בדיקת חום מנוע !
כאמור כל אחד ואחד מאיתנו נתקל, בימים מטורפים אלה, שהמנוע שלו לפתע מתחממם יתר על המידה,
וזאת גם לאחר שמישהו ,שיודע דבר או שתיים בכיוון מנועים, כיוון לו את המסוק בצורה טובה ושלח אותו
הביתה עם מסוק שד ,שלפתע מתחמם!
אני אישית בודק את חום המנוע באמצע כל טיסה גם אם אני מרגיש שהמנוע עדיין עובד חזק ולא
"מתייבש" אני עדיין מוריד את המסוק באמצע הטיסה ובודק את חום המנוע, אני תמיד יעדיף לתת למנוע
עוד קליק או שניים ושיעבוד טיפונת יותר עשיר.
את בדיקת החום אני מבצע במגע עם האצבע על הבלטת הסמל של המנוע בצידו הימני-בצד של הסיכה,
מבחינתי החום האידיאלי לטיסה חזקה לאורך כל הטיסה, הוא כאשר עדיין יש באפשרותי להשאיר את האצבע על הסמל לפחות 7 -8שנ' , פחות מזה אני מרגיש שהמנוע ממש במצב גבולי בטמפ' שהוא נמצא, ובשלב מסויים בזמן הטיסה הוא גם דועך ונשמע מיובש! (וכל זאת במזג אויר חם!)
גם אני אוהב מאוד סל"דים גבוהים וביצועים חזקים ,ולא פעם ולא פעמיים התפתתי לסגור עוד קליק או שניים כדי לשמוע את המנוע עובד חזק אבל אני מודה שלא תמיד זה היה יעיל וכמובן שהיו לכך השלכות.
אשמח לשמוע עוד חוות דעת בנושא .
חברים בואו נעבור את הקיץ עם מנועים תקינים!!!
צחי

ליאור זהבי
30-05-2009, 20:39:52
צחי,

הנושא הנ"ל מאוד שונה ממטיס למטיס, ואיש איש עם טכניקותיו.
סך הכל הכי פשוט לעשות כל מה שצריך על מנת להימנע מתסמינים של חימום מנוע (מנוע מגרגר, דועך, עושה קאט וכ'ו).

צריך גם לקחת בחשבון שככל שאתה נכנס לטיסה ומעמיס על המסוק, העומס על המנוע בא לידי ביטוי בדעיכה \ חימום ולכן מקובל לעלות עם מנוע עשיר קלות (בדומה למה שציינת).

ניתן גם להתקין CARB SMART שיעזור לך לכוון את הסיכה באויר ו\או סרבו תערובת לשליטה מהמשדר.

בהצלחה.

MYHOBBY
30-05-2009, 20:58:18
לפתוח השירשור:
במאמר שליhttp://efly.co.il/forums/showthread.php?t=6613
יש הסבר על סוגי השמנים המצוויים בדלקים.
משחק עם כמות הקיק לעומת הסינטטי יכולה חחסוך לך מנוע,כמו שאמר ליאור ידידי ניתן להבחין בההתחממות מנוע בקאט גמגום גרגור וכו..מצב כזה לא הורס את המנוע מידיית אבל ללא ספק מקצר אותו

נח נח
30-05-2009, 22:03:41
ובמנועי טיסנים?

MYHOBBY
31-05-2009, 08:45:14
ובמנועי טיסנים?

מה מנועי טיסנים??גם במנועי טיסנים ביום חם שנים שלוש קליקים לא יעשו רע...

giluriel
31-05-2009, 08:54:51
ליאור,

בזמן שימוש ב- Carb Smart השינוי מתבצע לפי "הרגש" או שישנו איזשהו נתון שמודדים באוויר ?
(מחזירים איזושהי אינפורמציה של טמפרטורה ?)

- אותי למדו למדוד חום מנוע עם טרמומטר אחרי הנחיתה והיום אני באיזור של 72 - 80 מעלות.
הגיוני ?

גיל

ליאור זהבי
31-05-2009, 10:28:40
גיל,

לקארב סמארט יש חיישן טמפ' שמותקן בראש המנוע.

אופיר נחום
01-06-2009, 21:23:40
ליאור,

בזמן שימוש ב- Carb Smart השינוי מתבצע לפי "הרגש" או שישנו איזשהו נתון שמודדים באוויר ?
(מחזירים איזושהי אינפורמציה של טמפרטורה ?)

- אותי למדו למדוד חום מנוע עם טרמומטר אחרי הנחיתה והיום אני באיזור של 72 - 80 מעלות.
הגיוני ?

גיל


תלוי איפה אתה מודד - הטמפרטורה נעה מ 100-110 מעלות במרכז הראש ל50-60 בחלקו האחורי.