צפייה בגרסה מלאה : הפרעות או גזירות רוח או אולי אפילו טרמיקות
אבנר126
02-06-2009, 15:26:50
שלום,
הגעתי היום לשדה בפלמחים יחד עם ה TREX 450 SE V2 שלי שמחובר למערכת ה DX 7 החדשה שלי, הגעתי לשדה עם 4 סוללות טעונות, בסוללה האחרונה החלטתי לרחף גבוה ובאיזה שהוא שלב הרגשתי כאילו המסוק טס בגובה קדימה אחורה בלי שליטה מצידי כמובן שמיד נסיתי לתקן ואיכשהוא
הצלחתי להוריד אותו מטה עוד לפני שממש נחתתי הרגשתי שוב בשליטה, כמובן שבין טיסה אחת לשניה תמיד דאגתי לבדוק אם הנורית של המקלט דולקת קבוע על מנת לשלול הפרעות רדיו.
השאלה היא כזאת- האם יכול להיות שבגובה מסוים הרוחות כל כך חזקות שהמסוק מאבד יציבות כל כך?
האם יכול להיות שאלו דווקא בעיות רדיו? [כשריחפתי גבוה יותר בסוללה השניה לא הרגשתי בהפרעות].
יש אולי אופציה אחרת שאני לא מודע לה?
אשמח לתגובות בנושא זה.
תודה
עם איזה מקלט אתה מטיס ?
ובאיזה גובה היית ?
אבנר126
02-06-2009, 15:41:47
אני רוצה לציין כי החלפתי מיקומים לא נכונים בין הבקר למקלט כאשר העברתי את הבקר קדימה ראיתי שהכבל שיוצא מהבקר למקלט לא מגיע באורכו, מיד גם זהיתי שבכבל הזה שיוצא מהבקר יש כמו טבעת ברזל כזו שמלופף עליה הכבל [אני מבין שזה נועד למנוע רעשים], עכשיו כדי שהאורך יספיק הורדתי שני ליפופים ממנו ונשארתי עם שני ליפופים בטבעת זו במקום ארבע.
האם זה מהווה איזושהיא בעייה?
dani2002
02-06-2009, 16:05:08
אני רוצה לציין כי החלפתי מיקומים לא נכונים בין הבקר למקלט כאשר העברתי את הבקר קדימה ראיתי שהכבל שיוצא מהבקר למקלט לא מגיע באורכו, מיד גם זהיתי שבכבל הזה שיוצא מהבקר יש כמו טבעת ברזל כזו שמלופף עליה הכבל [אני מבין שזה נועד למנוע רעשים], עכשיו כדי שהאורך יספיק הורדתי שני ליפופים ממנו ונשארתי עם שני ליפופים בטבעת זו במקום ארבע.
האם זה מהווה איזושהיא בעייה?
תוריד גם את ה-2 הנותרים, ותצהיר שהיצרן אידיוט וסתם מבזבז כסף על טבעות פריט לקישוט.
בודאי שאתה מקטין את יעילות סינון הרעשים האלקטרוניים. מציע לך להחזיר הליפופים.
אבנר126
02-06-2009, 16:19:26
עם איזה מקלט אתה מטיס ?
ובאיזה גובה היית ?
מקלט 6100E של SPECTRUM
גובה 100 מטר בערך
אבנר126
02-06-2009, 16:21:05
תוריד גם את ה-2 הנותרים, ותצהיר שהיצרן אידיוט וסתם מבזבז כסף על טבעות פריט לקישוט.
בודאי שאתה מקטין את יעילות סינון הרעשים האלקטרוניים. מציע לך להחזיר הליפופים.
אתה חושב שזה מה שגרם להפרעות רדיו?
leetal
02-06-2009, 16:29:49
הכי חשוב ,מה היה מצב הנורה אחרי הנחיתה?
אבנר126
02-06-2009, 17:17:54
הכי חשוב ,מה היה מצב הנורה אחרי הנחיתה?
דולקת קבוע
ליאור זהבי
02-06-2009, 17:25:53
כמה מהיר היה הנדנוד קדימה-אחורה אותו אתה מתאר ?
האם היה ממש נדנוד במקום הלוך ושוב או יותר כמו היסחפות של המסוק בטיסה קדימה ואז אחורה וחוזר חלילה ?
אבנר126
02-06-2009, 17:56:44
כמה מהיר היה הנדנוד קדימה-אחורה אותו אתה מתאר ?
האם היה ממש נדנוד במקום הלוך ושוב או יותר כמו היסחפות של המסוק בטיסה קדימה ואז אחורה וחוזר חלילה ?
זו בדיוק התופעה, כמו היסחפות של המסוק בטיסה קדימה ואז אחורה וחוזר חלילה. בהסחפות הראשונה הוא עבר מעל הראש שלי ואז זה נמשך מס' שניות.
מה זה לדעתך?
asafh1
02-06-2009, 18:05:25
רואים את המסוק ב 100 מ ?
leetal
02-06-2009, 18:08:19
דולקת קבוע
אם כך אז כנראה לא היה חוסר תקשורת בין השלט למקלט.
wind556
02-06-2009, 19:49:41
מקלט 6100E של SPECTRUM
גובה 100 מטר בערך
אבנר, אין סיכוי שזה היה בגובה 100 מטר
זה בגובה של כמעט 40 קומות בית. אחרי 30 מטר גובה + קצת מרחק ממך בקושי רואים את המסוק
אבנר126
02-06-2009, 21:36:24
אבנר, אין סיכוי שזה היה בגובה 100 מטר
זה בגובה של כמעט 40 קומות בית. אחרי 30 מטר גובה + קצת מרחק ממך בקושי רואים את המסוק
כן אני יודע, המספר לא חשוב כאן אני רק מנסה להמחיש כמה גבוה טסתי, ולנסות יחד להבין אם אכן מדובר בהפרעות רדיו או אולי סתם רוח חזקה שסחפה אותו רחוק ממני.
אני רק שואל האם יש דרך וודאית לבדוק אם אכן מדובר בבעיות רדיו?
אני ממש לא רוצה לאבד אותו בגלל הפרעת רדיו מטופשת.
זה לא נשמע כמו הפרעות רדיו אלא יותר כמו רוח במיוחד
שהנורה במקלט היתה דלוקה קבוע לאחר הנחיתה !
אבל תמיד טוב לבצע בדיקת טווח + בדיקה כללית .
ידידי,
אתה מטיס עם SPEKTRUM.
אין הפרעות רדיו ב2.4, אלא רק יכולה להיות נעילה...
כנראה שזו היתה רוח (עם/בלי שילוב של וטרמיקה).
ככלל הרוח מוכפלת כשעולים בסדר גודל בגובה (למשל עם ב-2 מטר גובה היתה רוח של 5קמ"ש אז ב-20מ יהיו 10קמ"ש, וב-200מטר גובה יהיו 20 קמ"ש רוח)
eranb
03-06-2009, 07:02:19
אין צורך בטבעת פריט ל-2.4 ...
מעולם לא הישתמשתי ולא חויתי בעיות בגלל זה.
לפעמים קורה שהבקר לא תקין וגורם לנעילות במקלט.
בכל מקרה אין מאה אחוז בחיים ואם זה קרה לך פעם אחת ואתה לא בטוח
אם זה מז"א או לא- תמשיך להטיס כרגיל.
ערן.
Shanti
03-06-2009, 07:46:11
הי
אין צורך בטבעת פריט ל-2.4 ...
טבעת הפריט מגנה על החיבור בין הבקר למקלט ולא על החיבור האלחוטי בין המשדר למקלט.
Shanti
dani2002
03-06-2009, 08:14:01
אתה חושב שזה מה שגרם להפרעות רדיו?
לא חושב שזה הפרעת רדיו - אבל מציע בכל אופן להחזיר הליפופים ע"מ להקטין את רעשי הרקע ולתת למקלט סביבה יותר נוחה לעבודה, זה בודאי לא יזיק וזה יכול להועיל במצבי קיצון.
ליאור זהבי
03-06-2009, 11:29:45
ידידי,
אתה מטיס עם SPEKTRUM.
אין הפרעות רדיו ב2.4, אלא רק יכולה להיות נעילה...
כנראה שזו היתה רוח (עם/בלי שילוב של וטרמיקה).
ככלל הרוח מוכפלת כשעולים בסדר גודל בגובה (למשל עם ב-2 מטר גובה היתה רוח של 5קמ"ש אז ב-20מ יהיו 10קמ"ש, וב-200מטר גובה יהיו 20 קמ"ש רוח)
אני סקרן - מאין הכלל הזה הגיע ? האם יש לכך סימוכין מדעי ?
שאלה של טירון :
מה זה טרמיקות
bendisar
03-06-2009, 16:23:16
שאלה של טירון :
מה זה טרמיקות
טרמיקות הן זרמי אוויר חם אשר עולים מהקרקע כלפי מעלה בצורה סיבובית, הן נוצרות בעיקר בימים חמים בהם השמש מחממת את האדמה שכתוצאה מכך האדמה מחממת את שכבת האוויר שקרובה אליה, וכידוע אוויר חם עולה למעלה, וכך נוצרת מין "ספירלה " של אוויר חם שעולה כלפי מעלה, והוא (הזרם אוויר העולה) יכול לספק כוח עילוי לדאונים וציפורים וכל מיני
ואלה היו 30 שניות על טרמיקות
מקווה שעזרתי:D
ליאור זהבי
03-06-2009, 16:24:43
הגדרה פשוטה שמצאתי ברשת:
טרמיקה :זרם אוויר חם מסביבתו, ולכן ע"פ חוקים פיזיקליים הוא מתפשט ועלה לו מעלה.
Nlackrif
03-06-2009, 16:26:44
כנראה שזו היתה רוח (עם/בלי שילוב של וטרמיקה).
ככלל הרוח מוכפלת כשעולים בסדר גודל בגובה (למשל עם ב-2 מטר גובה היתה רוח של 5קמ"ש אז ב-20מ יהיו 10קמ"ש, וב-200מטר גובה יהיו 20 קמ"ש רוח)
גם אותי זה מעניין...לפי התאוריה שלך, שיש רוח של 5 קמ"ש עוצרים טיסות בבן גוריון:rolleyes:
Nlackrif
03-06-2009, 16:30:45
שאלה של טירון :
מה זה טרמיקות
עיין בשירשור הבא, יש כאן מידע שיוכל לעזור לך - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=6095
טוב,
לכל מי ששאל (תודה, גרמתם לי ללכת לבדוק במקורות ועם המקור שלי...),
זהו בעצם לא כלל לכל גובה אלא לדוגמה שנתתי, שיש בה עיוות של התוצאה השימושית, המתקבלת בהצבה במודל הסטנדרטי של מהירות-רוח כתלות בגובה (והמודל הוא הכלל).
התוצאה השימושית המדוייקת הנה: בגובה 2מטר (6-7 רגל)המהירות הנה כ-0.5-0.6 מבגובה 20רגל (שזהו גובה הסטנדרטי של מדידת רוח / שרבול רוח בתחנות מטאורולוגיות), ובגובה 600 רגל (200מטר) המהירות שוב מוכפלת. ו"כמובן" שהנ"ל בהנחת אטמוספירה סטנדרטית (15 מעלות צלזסיוס בגובה פני-הים)...
המודל בעצם אומר שמהירות הרוח מתנהגת כבשכבת גבול (שמעל הקרקע) ומיוצגת ע"י משוואת LOG עד לגובה של כ-1300מטר. מעבר לגובה זה, הרוח כבר לא מתנהגת כבשכבת גבול.
כאמור התוצאה השימושית הנ"ל, מתקבלת בהצבת ערכי הגובה במודל שניתן לראותו גם בלינקים הבאים שמצאתי ברשת בחיפוש פשוט:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wind_gradient
http://www.windpower.org/EN/tour/wres/shear.htm
וגם כאן:
http://docs.lib.noaa.gov/rescue/mwr/047/mwr-047-10-0707a.pdf
וגם ב- MIL-STD-1797 שזה המקור שלי.
...מתנצל על המתמטיקה, אבל אתם רציתם לדעת...
בברכה,
רק דבר אחרון -
לא צריך לעצור טיסות בבן-גוריון.
avi g
05-06-2009, 08:49:26
לתופעה קוראים מפל הרוח , הקושי בריחוף גבוה במיקרה זה הוא שהמטיס לא מרגיש את הרוח ומגיב רק עלפי הראיה מה שגורם לפיגור קטן, כמעט כמו להטיס בסימולטור,בכול מיקרה ריחוף גבוה עדיף כשהרוח מהצד ולא ממול,
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.