PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללות בטיסן ניטרו - קצת הכוונה בבקשה



giluriel
04-06-2009, 14:41:01
שלום לכולם,
שוב התנצלות - ירוק בכל מה שקשור לניטרו בטיסנים ...

עם איזו סוללה נהוג להעלות לאוויר טיסן דלק ?

מדובר ב-טריינר שלב 2 מסוג Travel air עם 5 סרוואים ומקלט.

הבנתי שלא נהוג להטיס עם ליפו ? זה נכון ? מה הסיבה ?
לגבי סוללות אחרות - איזה סוג ? ( ניקל קדמיום ? )
מה האינדיקציה מתי לטעון ? כמה זמן הן מחזיקות ?


תודה :-)
גיל

Shay
04-06-2009, 16:53:13
נייקד, כדאי בסביבות ה1200 מילי אני מניח שאתה מטיס חשמליים אז פשוט תפעיל תוכנית ניקד במטען החכם שלך הוא ידאג לשאר טוענים מתי שמתח הסוללה מגיע למתח שרשום עליה(אפילו קצת פחות) למשל מתי ש סוללת 4.8 וולט מגיעה למתח של 4.8 -4.7וולט כדאי להטעין אותה

Boogle
05-06-2009, 00:02:48
הניקד הסטנדרטי שבא עם מערכת רדיו, של ה600 מילי מספיק.
אם
אתה הולך להתפנק קנה ניקד בקיבול קצת יותר גבוה אבל לא הכרחי.
אל תטיס עים ניקל מטאל כי נפילת המתח שם באה בהפתעה, גם אם יש לך סוללת 2700 מילי.

חשוב - בתחילת יום הטסה לבדוק מה מתח הסוללה תחת עומס, אם המתח נמוך מ4.6-4.8V תחת עומס של 0.5 אמפר (נגד הספק של 10אוהמ). או אם מתחיל גבוה ותוך כדי לחיצה של כ10 שניות נופל בעשיריות וולט לא לעלות לאויר

ניתן (ואני ניסיתי בהצלחה) להשתמש בליפו שני תאים עם UBEC מהסיני, גם כאן אין תחליף למדידת מתח הדקי הסוללה (הUBEC יתן תמיד מתח קבוע) לפחות בתחילת יום הטסה ורצוי תחת עומס.

giluriel
05-06-2009, 05:50:43
ז"א שהסוללה שהגיע לי עם מקלט הספקטרום (4.8V 1100mA Nicd ) אמורה לעשות את העבודה ?
למרות שהיא משותפת למקלט ולסרוואים ?

תודה :-)

MDreamer
05-06-2009, 06:56:44
סוללות מצוינות!
יעשו את העבודה נהדר

giluriel
05-06-2009, 07:01:20
:-) מישהו יודע להגיד לי מה זמן הטיסה שלהן עד שצריך להטעין שוב ?

סדר גודל שיהיה לי כיוון (לצפות ל- 20 דקות אוויר ? שלוש שעות ? )

s.mario
05-06-2009, 07:44:25
אני פשוט מטיס לפני כל יום הטסה במטען טיפש...

giluriel
05-06-2009, 08:03:33
למי אתה קורא טיפש ????


אני פשוט מטיס לפני כל יום הטסה במטען, טיפש...

(דרימרית ויזואלית ... ***חח . הייתי חייב !!!:))

איתי, כמה הטסות .. ??:confused:

ZvikaF
05-06-2009, 08:19:55
הסוללה תספיק ליום הטסות (כשעה וחצי עבודה) בכל מקרה כדאי לך לחבר "אורגן אורות" שיראה לך את מצב הסוללה ע"פ כמות וצבעי הלדים שדולקים.

s.mario
05-06-2009, 11:27:27
למי אתה קורא טיפש ????



(דרימרית ויזואלית ... ***חח . הייתי חייב !!!:))

איתי, כמה הטסות .. ??:confused:

:D
כמו שצביקה ידידינו טען...
סביבות השעה + של טיסה...

אורגן אורות בהחלט מוצר חובה...דולרים ספורים אצל אצל ידיינו הסיני(לא צביקה)...:p

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2038

giluriel
05-06-2009, 11:30:28
:D
כמו שצביקה ידידינו טען...
סביבות השעה + של טיסה...

אורגן אורות בהחלט מוצר חובה...דולרים ספורים אצל אצל ידיינו הסיני(לא צביקה)...:p

חשבתי על זה:
http://www.helikraft.com/Miscellaneous+Items/RCT/OBI-05L/On+board+battery+indicator+%28OBI-05L%29.html

איך ניראה לך ?

Boogle
05-06-2009, 14:37:51
הסוללה תספיק ליום הטסות (כשעה וחצי עבודה) בכל מקרה כדאי לך לחבר "אורגן אורות" שיראה לך את מצב הסוללה ע"פ כמות וצבעי הלדים שדולקים.


חשבתי על זה:
http://www.helikraft.com/Miscellaneous+Items/RCT/OBI-05L/On+board+battery+indicator+%28OBI-05L%29.html

איך ניראה לך ?

האורגני אורות הללו הם יופי של קישוט לטיסן,
אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס
אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס!!!!

ועכשיו אם אתה או מישהו צריך כאלו, יש לי גם של HXT וגם של VOLTWATCH (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHDJ2&P=ML)מוכר אותם חדשים בשקית במחיר העלות באתר .(יש לי גם אחד משומש מעט ימכר ב80% ממחירו באתר).

לא יודע מה נסיונך בבנית מעגל עומס, צריך לחבר לסוללה דרך לחצן נגד 10אוהם כעומס או לחלופין נורת בלמים או איתות של רכב בהספק של 21W . יש למדוד מה המתח על הסוללה לפני הפעלת העומס ובזמן הפעלת העומס . הוא צריך להיות יציב(יראה נפילה איטית ברמה של מאיות וולט) ומעל 4.80 וולט למחמירים ו4.60V לנועזים.

giluriel
05-06-2009, 14:54:30
האורגני אורות הללו הם יופי של קישוט לטיסן,
אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס
אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס,אין תחליף למדידת מתח עם מד מתח תחת עומס!!!!

.


נו טוב ... אני מבין אחרי כמה פעמים .. חח

אני דווקא חשבתי לחבר את זה במקביל לסוללה ולמדוד מצב לפני המראה. ז"א מערכות מחוברות.
לא עדיף ?

אני לא הספקתי לשבת מסודר (אני עם רגל מחוץ לדלת) אבל מה ההבדל בין הדגם שאתה קישרת לזה שאני קישרתי ?
שניהם מודדים מתח לא ? לא ראיתי משהו של עומס במדידים האלה ..
מה אני מפספס ??

Boogle
05-06-2009, 18:41:07
אחד זה הVOLTWATCH ה"מקורי" השני זה חיקוי סיני.

הבעיה עם ה"אורגן" כפי שאמרתי שהוא קישוט יפה וכבר הטסתי טיסנים שהאורגן הדליק לי מספר לדים בו זמנית והזזת הגאים גרמה לו לעבור למצב דיסקו.

בכל אותן פעמים שהדיסקוטק הכניס לי ספקות לראש מדדתי תחת עומס והסוללה היתה יציבה.

אז מה קורה? היות ואתה מחבר את ה"דיסקוטק" למקלט כל תזוזת סרוואים מתאפיינת בקפיצות מתח לא קטנות שהן פונקציה של מיקום הסרוו ביחס לפקודה שקיבל, האורגן דוגם ומראה לך את שינויי המתח תוך כדי תזוזת הסרוו. בגלל שהשינויים רגעיים, אתה מקבל הדלקה של כל הנורות כולל האדומות בקיצור קישוט נאה לסוכה. אם אתה רוצה לטיסה שניה רק "להיות רגוע" תסתכל על ה"דיסקוטק" בלי להזיז הגאים לראות שהסוללה לא "נפלה" לפתע פתאום.

מאידך היות ותשתמש בניקד, עקום הפריקה שלהן הוא כזה שהסיכוי שזה יקרה, אפסי.

כמו שאמרתי אני מחזיק במגרה מספר "דיסקוטקים" כאלו, אני מוכן לחסוך לך את זמן ההמתנה ומחיר המשלוח מחו"ל ולספק לך אחד כזה אפילו לפי המרה בשער יציג;). (למה שרק אני אקבור את כספי בציוד מיותר:D)

ori_lavee
05-06-2009, 20:26:26
אני דווקא ממליץ על LiPo עם 2 תאים (7.4 וולט) עם רגולטור מתאים לסוג הסרוואים.
את טיסן ה F3A שלי הטסתי עם סוללת LiPo 800 מילי-אמפר ורגולטור שמוריד את המתח ל 6V.

בסיום יום הטסה (4-5 טיסות) היתי מכניס משהו כמו 400 מילי-אמפר.
היתרון הגדול של ה LiPo הוא שהסוללה אינה מאבדת מתח כאשר היא מנותקת,
ולכן אפשר להטעין בסיום יום הטסה והטיסן עומד מוכן ליום ההטסות הבא (אפילו אם זה בעוד שבוע).

אורי

giluriel
06-06-2009, 21:47:20
ועכשיו אם אתה או מישהו צריך כאלו, יש לי גם של HXT וגם של VOLTWATCH (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHDJ2&P=ML)מוכר אותם חדשים בשקית במחיר העלות באתר .(יש לי גם אחד משומש מעט ימכר ב80% ממחירו באתר).


רק אחרי ההודעה האחרונה שלך הבנתי שכאן קבת גם את ה- HTX.
(לפני זה חשבתי שאתה מחזיק ממנו ולא מהשני)

אני רוצה ממך עוד תשובה אחת קטנה ...
בהנחה שלקחתי מד מתח והוא כולל התנגדות ליצירת עומס, אתה בעצם בודק על סוללה מנותקת מהטיסן ? (מחוברת רק למעגל המדדיה ולעומס)

גיל

DarZeelon
14-06-2009, 12:26:04
היתרון הגדול של ה LiPo הוא שהסוללה אינה מאבדת מתח כאשר היא מנותקת,
ולכן אפשר להטעין בסיום יום הטסה והטיסן עומד מוכן ליום ההטסות הבא (אפילו אם זה בעוד שבוע).



אורי,


פעולה באופן המצוין היא בניגוד גמור לאינטרס שלך, לשמור על תקינות הפאק!

אמנם זה נכון שתאי ליתיום-פולימר אינם סובלים מפריקה עצמית יתרה; אך בניגוד לסוללות Ni-Cd, למשל, לא בריא להם להשאר במצב טעון, שכן מתרחשים בהם תהליכים כימיים, הגורמים להתנוונותם, לעליית ההתנגדות הפנימית שלהם (שפירושה פחות זרם למנוע והתחממות הפאק בעבודה) ולירידה בקיבולת שלהם.


לכן יש למטענים 'חכמים' את הפונקציה של Storage.
פונקציה זו מייצבת את המתח של כל אחד מהתאים בפאק על 3.80V. כשתא לי-פו נמצא בתחום שבין 3.75V לבין 3.90V, התהליכים הכימיים מואטים, לקצב בו ניתן לאחסן פאק לי-פו למשך יותר מ-10 שנים, מבלי שיאבד שיעור משמעותי מהקיבולת שלו.

לעומת זאת, אחסנת הפאק כשהוא מלא (4.2V לתא), כפי שהצעת, עלולה להפחית את הקיבולת שלו בשיעור ניכר! יש אומרים כ-5% לשבוע (יש כאלה שאומרים שזה ליום...).

Boogle
14-06-2009, 15:20:54
רק אחרי ההודעה האחרונה שלך הבנתי שכאן קבת גם את ה- HTX.
(לפני זה חשבתי שאתה מחזיק ממנו ולא מהשני)

אני רוצה ממך עוד תשובה אחת קטנה ...
בהנחה שלקחתי מד מתח והוא כולל התנגדות ליצירת עומס, אתה בעצם בודק על סוללה מנותקת מהטיסן ? (מחוברת רק למעגל המדדיה ולעומס)

גיל

בזכות החבר מעלי שמתי לב שאתה מחכה לתשובה:rolleyes:
מד מתח חיצוני עם עומס מודדים על שקע הטעינה של הסוללה. לא צריך לנתק אותה פיזית רק לכבות את מפסק הרדיו.

בהצלחה.

ולגבי שימוש בליפו, אז מה אם מתקצרים חייה? ליפו של 700-1000 מילי שני תאים עולה כ5-10$, פאק של ניקד עולה כ 30$, שניהם ימותו בערך אחרי אותו הזמן אלא אם תעשה להם מסאז'ים.....
כלכלת הליפו עובדת.
חשוב מאוד!!!- גם בליפו לבדוק את מתח הסוללה (לא הBEC!), גם תחת עומס, לפני יום הטסה!!!

giluriel
18-06-2009, 17:56:22
בזכות החבר מעלי שמתי לב שאתה מחכה לתשובה:rolleyes:
מד מתח חיצוני עם עומס מודדים על שקע הטעינה של הסוללה. לא צריך לנתק אותה פיזית רק לכבות את מפסק הרדיו.

בהצלחה.

ולגבי שימוש בליפו, אז מה אם מתקצרים חייה? ליפו של 700-1000 מילי שני תאים עולה כ5-10$, פאק של ניקד עולה כ 30$, שניהם ימותו בערך אחרי אותו הזמן אלא אם תעשה להם מסאז'ים.....
כלכלת הליפו עובדת.
חשוב מאוד!!!- גם בליפו לבדוק את מתח הסוללה (לא הBEC!), גם תחת עומס, לפני יום הטסה!!!

באמת חשבת שזאת תהיה השאלה האחרונה ? :)
אני מנצל עוד קצת את הבקיאות שלך (ושל כולם) בנושא.

הגיע לי אורגן האורות ..
מעבר למדידה מסודרת בבית - תחת עומס, אני יכול לחבר אותו באופן קבוע למערכת בטיסן - כך שכל זמן שהמפסק דולק הוא יראה את מצב הסוללה או שההתנגדות שלו פשוט תרוקן אותה יותר מידיי ?

תודה :-) גיל

RonEfrat
18-06-2009, 18:10:22
באמת חשבת שזאת תהיה השאלה האחרונה ? :)
אני מנצל עוד קצת את הבקיאות שלך (ושל כולם) בנושא.

הגיע לי אורגן האורות ..
מעבר למדידה מסודרת בבית - תחת עומס, אני יכול לחבר אותו באופן קבוע למערכת בטיסן - כך שכל זמן שהמפסק דולק הוא יראה את מצב הסוללה או שההתנגדות שלו פשוט תרוקן אותה יותר מידיי ?

תודה :-) גיל

אתה יכול לחבר אותו לאחד הערוצים הפנוים במקלט.
הוא לוקח ממש מעט מתח ככה שזה כמעט לא משפיע

giluriel
18-06-2009, 18:34:19
אתה יכול לחבר אותו לאחד הערוצים הפנוים במקלט.
הוא לוקח ממש מעט מתח ככה שזה כמעט לא משפיע

ואחרי המקלט הוא עדיין ישקף את מצב הסוללה ? (אין איזשהו מייצב במקלט ? - לעצם העניין - Spektrum)

Boogle
18-06-2009, 22:19:50
אתה יכול לחבר אותו למקלט, ואז יתחיל הדיסקו, אם הכל תקין ולא תזיז את הסטיקים הואע יראה את מצב הסוללה ללא עומס, אם תזיז סטיקים הוא יראה לך שהסוללה תקינה וגם לא תקינה :D עכשיו לך תחליט מה לעשות.
תהנה...