PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדליק מסוק 500 חדש במחוזות ארצנו - HC-500SE



ליאור זהבי
10-06-2009, 14:05:19
שלום חברים,

לאחרונה קיבלתי את המסוק הזה:
http://www.helidirect.com/hc500se-kit-g10-frame-carbon-fiber-blades-1320kv-brushless-motor-p-10484.hdx

מדובר במסוק 500 שתוכנן מהתחלה ע"י מטיס ה-3D האגדי וחברי האישי מר Henry Caldwell. ניתן לראות שהושקעה הרבה מחשבה בפיתוח הכלי, והוא בנוי באיכות גבוהה מאוד.

המסוק נבנה ע"י נאור (מנהל פורום המסוקים) - המון תודה נאור !
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
בקרוב טיסת המבחן עם כל הפרטים.
בינתיים, אני מוסיף קצת תמונות מהליך הבניה כטיזר, וסרטונים מחו"ל:

gks-3Ie41BM
Kgodyr_5otk

יש לציין שהתמונות מראות את הכלי STOCK לחלוטין ללא שום שינוי - ככה הוא מגיע מהקופסה !

הציוד המורכב עליו:
- מנוע MEDUSA 036-050-1300V2
- בקר PHOENIX 80
- BEC של CASTLE CREATIONS
- סרבואים INO LAB 251MG לסייקליק ולזנב 261HB
- להבי RADIX (כרגע מורכבים המקוריים)
- ג'ירו LOGICTEC 6100
- סוללות טנדר פאוור Pro Power 30C 6S1P 2700mAh

הביקורות אומרות שהכלי הזה מחסל את הטירקס 500. בקרוב נדע. :)

מאוד מדגדג לי להפוך אותו לפלייברלס....

lior_bar_ami
10-06-2009, 14:14:36
אני מבין שקיבלת את ההמלצה שלי (ESC+BEC)?
לך גם על הלהבים של RT - לא תתאכזב....

אגב בקרוב תראו טיסה משותפת של השניים (HDX וה TREX) - נראה מי יוכל את מי, הדינוזאור מגיע רעב :cool:

אגב המנוע המקורי של ALIGN כמו שאמרתי הוא 1600kV, ואני עובד איתו עם 13T ביחס גיר של 1:12.46 - תוודא שוב שה 1300kV הוא מה שאתה רוצה (לא מכיר את היחס גיר של ה HDX).

ליאור זהבי
10-06-2009, 14:23:25
1300KV זה אכן נכון במקרה שלי. אני מתחיל עם יחס גיר 10.77 : 1 כך שהסל"ד הסופי צפוי להיות דומה לסטפ שלך (הבדל של כ-5%). הסל"ד הסופי צפוי להיות כ-2500 סל"ד (עבור בערך 86% מצערת).
לגבי בקר - החלטתי שה-80 נותן יותר MARGIN לסטאפים חזקים ולגבי ה-BEC, כשיגיע ה-BEC של מדוזה הוא יותקן.
לגבי להבים - אני נשאר לעת עתה עם מה שיש לי - יש הפתעה חדשה בדרך !

כמה סל"ד ראש אתה מסובב אצלך ?

TooLy
10-06-2009, 14:49:28
עוד מעט CC Phoenix ICE עם BEC חזק המבטל את הצורך ב-BEC חיצוני.
תתחדש ליאור.

lior_bar_ami
10-06-2009, 15:21:14
אני בערך על אותו סלד כמו שלך... 2600 עם 90% גרף שטוח (2400 תחת עומס).
לפי החישובים שלי אתה תגיע ל 2500 ב 100% מנוע ביחס גיר שציינת (2200 תחת עומס).

ניסן וצחי
10-06-2009, 19:28:49
שתפו אותנו בחישובים האלה, נלמד עוד משהו;) ליאור (בר עמי) איך אתה מבצע חישובים כאלה
ב"עומס"?
צחי

ליאור זהבי
10-06-2009, 19:44:07
אני חושב שאתה מתבלבל. מנסיון של הנרי מקבלים 2500 סל"ד ב-86% מנוע.
כמו כן לפי חשבון ללא עומס אתה מגיע לסדר גודל של 3041 סל"ד עבור מתח 4.2 וולט לתא (ללא עומס כן?)

צחי - החשבון הוא פשוט:
המנוע נותן 1300KV זאת אומרת 1300 סל"ד לכל וולט סוללה.
הסוללה היא 4.2 וולט לתא ויש בה שישה תאים (מתח שלה טעונה פול ללא עומס).

בוא נניח 3.8V לכל תא תחת עומס מסוים (זו רק הנחה זה לא מדוד). לכן המנוע מסתובב:
1300 * 6 * 3.8 = 29,640 סל"ד בפול גז.
תחלק את זה ביחס גיר של 10.77 וקיבלת 2750 סל"ד ראש רוטור לערך.

lior_bar_ami
10-06-2009, 20:49:48
החשבון שלך הוא נכון אבל ליאור אתה שוכח מס פרטים חשובים...
א. מנועים לעולם לא יגיעו ל 100% נצילות - הלוואי וכן, אבל לצערנו האיכותיים שבהם שעולים הרבה יותר ממדוזה ואליין מגיעים ל 92%-95%, מנועי INRUNNER כמו המדוזה יהיו איפה שהוא באיזור ה 90% ביום טוב ;)
ב. עומס זה לאו דווקא עומס של הטסה חזקה שיתבטא במה שנהוג לקרוא BOGGING, גם סיבוב הלהבים עצמו הוא בזבזני ומדידת הסל"ד ראש שאני מדבר עליה הוא בזמן ריחוף עם עומס מינימאלי ולא סל"ד תיאורטי שאתה מתייחס אליו - סל"ד זה לעולם לא ימדד במתח של 4.2V לתא, שכן הסוללות מהר מאוד מתייצבות על מתח נמוך בהרבה (כתלות בצריכת הזרם).

ori_lavee
10-06-2009, 21:06:24
תתחדש זהבי.
אחלה מטען Bantam יש לך :)

יאללה תן בראש.
אורי

ליאור זהבי
10-06-2009, 22:05:58
ליאור,

אתה לא חידשת שום דבר, כפי שאתה בוודאי יודע - אני מודע לכל אלו היטב. פשוט הסברתי את החישוב בצורה הפשטנית ביותר. הרי איש מאיתנו לא יכול לחזות נתוני נצילות וכ'ו. המספרים שנתתי הם לצורך הדוגמה בלבד, והינם תאורטיים ולא מעשיים.

lior_bar_ami
10-06-2009, 22:20:41
מסכים - והדבר נאמר רק לצורך הסבר לשאלתו של צחי...
עם זאת מספר חברות מצהירות על אחוזי נצילות של המנוע כך שאפשר להגיע למס' יותר מדוייקים...

בכל מקרה כמו שאמרתי הביצועים של המדוזה אמורים להביא אותך לסל"ד קרוב מאוד לטירקס - יהיה מאוד מעניין לראות אותו טס!

ככה או ככה תתחדש!

ליאור זהבי
11-06-2009, 01:38:28
תודה רבה.
בקרוב נדע מה הוא שווה.

gal
12-06-2009, 08:13:50
מדהים איך כל פעם שיש איזשהו מסוק חדש שאף אחד לא מכיר או שמע עליו הוא אמור להיות הכי טוב לעשות תרגילים הכי חד ולהיות הדבר הבא פעם אחרונה שעשו את זה אני נידפקתי עם פרוטוס

ניסן וצחי
12-06-2009, 09:23:27
מדהים איך כל פעם שיש איזשהו מסוק חדש שאף אחד לא מכיר או שמע עליו הוא אמור להיות הכי טוב לעשות תרגילים הכי חד ולהיות הדבר הבא פעם אחרונה שעשו את זה אני נידפקתי עם פרוטוס

גל, בפעם האחרונה שראיתי אותך בשטח הייתי מאוד מבסוט מהפוטוס... מה קרה?
ובכלל מה העניין עם הפרוטוס ? כל יום אני שומע על מישהו אחר שלא מתלהב מהמסוק שהוא שיבח
כלכך בהתחלה! מה לא טוב בו?

gal
12-06-2009, 09:57:32
אני מאוד מבסוט ממנו שלא תטעה אבל כשרציתי למכור אותו ולהביא טירקס 600 חשמלי פשוט אף אחד אבל אף אחד לא פנה אלי לאחר פרסום המודעה
אז אני לא יודע אם זה בגלל שטירקס יותר מוכר או בגלל שהוא נוצץ עם האלומינום או בגלל שאנשים שרפו את הפרוטוס באופן שיטתי פה בארץ
אבל זה מסוק שפשוט לא ניתן למכור וגם החברה בחול עשתה לי קצת בעיות כשחיפשתי משהו אבל שלא תטעה לרגע בתור מסוק הוא מדהים ואני לא נוגע במסוק דלק שלי כמעט מאז שאני מטיס אותו
בערך אותו סיפור של הסינרג'י שהיה בארץ זה אחד ממסוקי ה 90 הטובים בעולם יש לו תמיכה בארץ אבל כמה זמן לקח לך למכור את הסינרג'י שלך שהיה אחד המושקעים אם זה היה טירקס 700 זה כבר לא היה בעיה

RoiA
12-06-2009, 10:05:54
אני מבין שקיבלת את ההמלצה שלי (ESC+BEC)?


מאיך שאני מבין לבקר 80 הנ"ל של CC יש BEC אז למה ללכת על BEC חיצוני? (או שאני מפספס פה משהו..), אתה ממליץ לשלב BEC חיצוני בדרך קבע לכל בקר (ללא שום קשר אם יש לו BEC מובנה) או רק לבקר הספציפי הזה??
ומה היתרונות בBEC חיצוני??

עודד מזור
12-06-2009, 10:56:54
השרשור הבא מכסה את כל עניין ה-BEC - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=1835&highlight=%E7%E9%F6%E5%F0%E9

lior_bar_ami
12-06-2009, 11:53:31
מאיך שאני מבין לבקר 80 הנ"ל של CC יש BEC אז למה ללכת על BEC חיצוני? (או שאני מפספס פה משהו..), אתה ממליץ לשלב BEC חיצוני בדרך קבע לכל בקר (ללא שום קשר אם יש לו BEC מובנה) או רק לבקר הספציפי הזה??
ומה היתרונות בBEC חיצוני??

לבקר הנ"ל קיים BEC אך הוא ישים רק בשימוש עם 3S במקרה המדובר משתמשים בסוללת 6S ולכן אי אפשר להשתמש ביח' ה BEC של הבקר ויש צורך ביח' חיצונית.


השרשור הבא מכסה את כל עניין ה-BEC - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=1835&highlight=%E7%E9%F6%E5%F0%E9

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
תקרא את החומר שבקישור המצורף ואם יהיו עוד שאלות אשמח לענות...

ליאור זהבי
12-06-2009, 12:14:20
לגבי הפרוטוס - לעניות דעתי כלי באיכות מאוד מאוד ירודה. תשאלו את אופיר נחום. :)

ולגבי ה-HC500, כלי שבנוי טוב ותוכנן ע"י מטיס 3D ברמה עולמית צריך לתת תוצאות טובות. כולנו נדע בקרוב !

vinay
12-06-2009, 12:39:47
אני מאוד מבסוט ממנו שלא תטעה אבל כשרציתי למכור אותו ולהביא טירקס 600 חשמלי פשוט אף אחד אבל אף אחד לא פנה אלי לאחר פרסום המודעה
אז אני לא יודע אם זה בגלל שטירקס יותר מוכר או בגלל שהוא נוצץ עם האלומינום או בגלל שאנשים שרפו את הפרוטוס באופן שיטתי פה בארץ
אבל זה מסוק שפשוט לא ניתן למכור וגם החברה בחול עשתה לי קצת בעיות כשחיפשתי משהו אבל שלא תטעה לרגע בתור מסוק הוא מדהים ואני לא נוגע במסוק דלק שלי כמעט מאז שאני מטיס אותו
בערך אותו סיפור של הסינרג'י שהיה בארץ זה אחד ממסוקי ה 90 הטובים בעולם יש לו תמיכה בארץ אבל כמה זמן לקח לך למכור את הסינרג'י שלך שהיה אחד המושקעים אם זה היה טירקס 700 זה כבר לא היה בעיה

ישראל זה ישראל - תופעת העדר בהתגלמותה וצריך לקבל זאת ולהחליט מתי להצטרף לעדר ומתי לא - כל אחד לפי שיקוליו. ה"רכב הכי טוב" הוא מאזדה 3, ה"מיניוואן הכי טוב" הוא מזדה 5 (ושניהם תכלס זבל יחסית לאלטרנטיבות במחיר זהה) והשאלה הראשונה והעיקרית שישראלי ממוצע חושב עליו כאשר הוא קונה רכב זה איך ימכור אותו :). זה עד כדי כך שהונדה עשו מסע פרסום שלם על איך שהרכב מאבד מערכו הכי מעט ומזגני טורנדו בנו מותג שלם ומצליח על פרסום נרחב ש"כולם קונים טורנדו" שהתברר כהצלחה מסחררת (מסע הפרסום, לא המזגן).

gal
12-06-2009, 12:54:56
וממתי אופיר נחום הפך למבקר איכות כששמים ציוד לא משהו כמו גירו של איסן אז ברור שהמסוק לא משהו ושלא תטעה אני מאוד מעריך את אופיר שעזר לי לא פעם

ליאור זהבי
12-06-2009, 12:59:36
וממתי אופיר נחום הפך למבקר איכות כששמים ציוד לא משהו כמו גירו של איסן אז ברור שהמסוק לא משהו ושלא תטעה אני מאוד מעריך את אופיר שעזר לי לא פעם

גל,

אני חושב שהתגובה שלך לא לעניין. ציינתי את אופיר מפני שראיתי את המסוק של בעצמיו מקרוב לא פעם (עם ג'ירו GY401 אגב!) והוא פשוט ערמה של חלקים זולים עם מספר רב של כשלים. בתור בעל המסוק הוא הביע בעיניי את אכזבתו, ולאחר שראיתי במו עיניי במה מדובר - אני מוכרח להסכים איתו.
מסתבר שכל סרטוני הפרוטוס היפים שרואים ברשת הם של מסוקים מאוד משופרים.

כעת - אשמח אם נוכל להחזיר את השרשור לנושא המקורי שלו, בבקשה.

שבת שלום.

ניסן וצחי
12-06-2009, 13:08:12
אני מאוד מבסוט ממנו שלא תטעה אבל כשרציתי למכור אותו ולהביא טירקס 600 חשמלי פשוט אף אחד אבל אף אחד לא פנה אלי לאחר פרסום המודעה
אז אני לא יודע אם זה בגלל שטירקס יותר מוכר או בגלל שהוא נוצץ עם האלומינום או בגלל שאנשים שרפו את הפרוטוס באופן שיטתי פה בארץ
אבל זה מסוק שפשוט לא ניתן למכור וגם החברה בחול עשתה לי קצת בעיות כשחיפשתי משהו אבל שלא תטעה לרגע בתור מסוק הוא מדהים ואני לא נוגע במסוק דלק שלי כמעט מאז שאני מטיס אותו
בערך אותו סיפור של הסינרג'י שהיה בארץ זה אחד ממסוקי ה 90 הטובים בעולם יש לו תמיכה בארץ אבל כמה זמן לקח לך למכור את הסינרג'י שלך שהיה אחד המושקעים אם זה היה טירקס 700 זה כבר לא היה בעיה

רק הבהרה קטנה, את הסינרגי מכרנו מסיבה פשוטה: עלות חלקים מטורפת! חוסר תמיכה בארץ( ואני לא יודע על סמך מה אתה אומר שיש תמיכה) וקושי להזמין חלקים מחו"ל זהו. כל הסיבות הנ"ל
הביאו אותי ואת אחי למסקנה חבל על הזמן שלנו ,פשוט היה מפחיד להטיס אותו עם המחשבה שעלות תיקון יהיה שווה ערך (כמעט) למחיר של קיט 700 ובקצב כזה קשה מאוד להיתקדם. מלבד זאת
לא "נדפקנו" עם המסוק, שאגב היה טס מדהים למרות משקלו הכבד יחסית, ולעולם לא חשבנו שאנחנו נדפקים כי אף אחד לא יקנה את המסוק... תאמין לי תנסה למכור היום רפטור ואני בספק אם תקבל חצי
ממה שיכולת לקבל לפני שנתיים:( מה זה אומר שנדפקת? לא! נהנת ממסוק נפלא, שמה לעשות, נשאר קצת מאחור. ואני עדיין תמוהה וסקרן, מה יש לו לפרוטוס הזה שהגיע לפני מספר חודשים עם הרבה רעש והיום, למי שאין לא רוצה לקנות ולמי שיש לא יכול למכור:confused:
צחי

RoiA
12-06-2009, 13:44:30
לבקר הנ"ל קיים BEC אך הוא ישים רק בשימוש עם 3S במקרה המדובר משתמשים בסוללת 6S ולכן אי אפשר להשתמש ביח' ה BEC של הבקר ויש צורך ביח' חיצונית.


הנה הנתונים של הCC 80A:
Manufacturer Castle Creations
Applications Heli/Airplanes/Sailplanes
Special Features Phoenix Link Programming
Cont/Max Amp 80/120A
Cells NiMH/NiCD 6-20 cells
Cells Li-poly 2-6 cells
Voltage 6-24V
Programming Fully Programmable
Type/Max BEC (A) Linear/3A
Max #Servos/V 3-4/5V
Dimensions 73mm x 25mm x 12mm
Weight 60g

לא ממש הבנתי...
אתה אומר שהוא ישים רק בשימוש עם 3s מפני שהBEC מספק 3A ואילו זה הסטנדרט בבקרים יותר קטנים של 40A לדוגמא ששם הBEC גם כן מספק 3A...

לפי מה שאני מבין זה שהבקר הזה כמובן משמש לתצורה של 6 תאים ומן הסתם אפשר להסתדר איתו גם ללא BEC חיצוני בתצורת 6 תאים, אך משום שלBEC המובנה שלו יש מגבלה של 3A עם מתח היציאה שהוא מספק (שאגב אני לא יודע מה הוא לפי הנתונים - כמובן שהוא 4-6V אבל לא מצויין במדוייק וגם על זה יש לי שאלה שתכף אשאל....) אז עדיף להשתמש בBEC חיצוני כי מן הסתם מסוק שטס על 6 תאים זה מסוק יותר גדול שהסרבואים בו דורשים יותר זרם וכנראה 3A זה די גבולי ומשום כך הBEC יכול להשרף בסוף במידה ויש דרישה של יותר מ3A לאורך זמן... האם הבנתי נכון?

2 שאלות:
1) עם איזה BEC מובנה יהיה לי "ראש שקט" במסוק 500 - למשל BEC שמספק 4A במתח סטנדרטי (5V פלוס מינוס 1 וולט) יניח את הדעת?? (זה נגיד הזרם שמספק הBEC המובנה בבקר קונטרוניק ג'אז 80) - כמובן שזה בעיקר תלוי בסרבואים שעל המסוק (בהנחה שכל הסרבואים סטנדרטים למסוק 500)

2)קראתי איפושהו למשל שהGY401 עובד רק במתח של 4.8V ובמתח אחר הוא עלול להשרף האם זה נכון?? ואם כן איך ניתן לשנות את המתח יציאה של BEC מובנה?? או שהסטנדרט הוא שבכל BEC מובנה מתח היציאה הוא 5V ?

טוב נראה לי שסבכתי את העיניינים מספיק :)
מחכה לתושבות..

vinay
12-06-2009, 13:48:40
ממה שיכולת לקבל לפני שנתיים:( מה זה אומר שנדפקת? לא! נהנת ממסוק נפלא, שמה לעשות, נשאר קצת מאחור. ואני עדיין תמוהה וסקרן, מה יש לו לפרוטוס הזה שהגיע לפני מספר חודשים עם הרבה רעש והיום, למי שאין לא רוצה לקנות ולמי שיש לא יכול למכור:confused:
צחי

מאד פשוט - שוק קטן בשילוב עם רב סרן שמועתי ותופעת העדר :)

בחו"ל היצרן לא עומד בעומס הייצור בגלל הדרישה הרבה. בישראל הקטנה שמועה קטנה, גם אם מקרה פרטי ולא תמיד נכונה מיד מתפשטת לאוכלוסיה סה"כ מוצמצמת ואנשים לא רוצים לקחת סיכון (אולי בצדק לגביהם). לכן יש מבחר קטן מאד של מסוקים בארץ. זה שבכלל PROTOS מיובא לארץ זה נס (חפשו LOGO, HURRICANE, OUTRAGE, ATOM, SWIFT...). חוץ מאשר TREX נראה לי שזה נחשב למסוק נפוץ מאד אם יש יותר מחמישה משתמשים.

על הבעיות של TREX אף אחד לא מדבר (תחנת כוח של חשמל סטטי, ברגים בעיתיים ועוד). לא שהוא מסוק גרוע אבל כמו כל מסוק יש לו בעיות שלא לדבר על כמות השדרוגים שאנשים עושים ל TREX, אבל מי יעיז להגיד שלמזדה יש בעיות :)

מזלנו ש COPTERX הצליח אחרת ממש כולם היו עם TREX. כנראה בגלל שהוא תואם TREX.

ליאור זהבי
12-06-2009, 13:53:59
RoiA - הבעיה היא לא שה-BEC עומד ב-3A. אלא שהוא מוגבל במתח הכניסה שלו ע"מ שלא יישרף.
BEC הוא ווסת מתח, וה-BEC של CC בבקר שמגיע מובנה מוגבל למתח כניסה של על 3 תאים והדבר כתוב מפורשות באתר שלהם. הבקר עובד עד 6 תאים ואין קשר בין הדברים. יש לא מעט BECים בשוק שעובדים עם מתח כניסה של עד 6 תאים בקלות.

לגבי זרמים, במסוק 500 לדעתי BEC של 3A יהיה די והותר.

אופיר נחום
12-06-2009, 20:55:33
וממתי אופיר נחום הפך למבקר איכות כששמים ציוד לא משהו כמו גירו של איסן אז ברור שהמסוק לא משהו ושלא תטעה אני מאוד מעריך את אופיר שעזר לי לא פעם

המסוק שלי מצוייד בג'יירו 401 עם הסרוו 9257. - הבעיות שלי עם המסוק היו של פלסטיקים שנשברו באוויר וחופשים גדולים בכל מקום.


אגב, מאז ששמתי את הלהבים האדומות של SAB - רד-דוויל ושדרגתי כמעט את כל הראש לאלומיניום המסוק סביר. נשאר להחליף רק את השלדה והסקידים וזה כבר לא פרוטוס:D:D:D


ליאור: מזל טוב על הצעצוע החדש - נראה מיליון דולר.

lior_bar_ami
12-06-2009, 21:08:04
RoiA - הבעיה היא לא שה-BEC עומד ב-3A. אלא שהוא מוגבל במתח הכניסה שלו ע"מ שלא יישרף.
BEC הוא ווסת מתח, וה-BEC של CC בבקר שמגיע מובנה מוגבל למתח כניסה של על 3 תאים והדבר כתוב מפורשות באתר שלהם. הבקר עובד עד 6 תאים ואין קשר בין הדברים. יש לא מעט BECים בשוק שעובדים עם מתח כניסה של עד 6 תאים בקלות.

לגבי זרמים, במסוק 500 לדעתי BEC של 3A יהיה די והותר.

http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
בדיוק כך!

עודד מזור
13-06-2009, 00:05:39
מה שחשוב ב-BEC הוא בעיקר סוגו. BEC לינארי נוטה מאוד להתחמם וגם אם מיועד (לפי הצהרת היצרן) לעבוד עד 3A, אין להשתמש בו לאפליקציות חשמליות מתקדמות (הגדרה זו כוללת גם את מסוקי ה-500). זרם של 3A שמסוגל להעביר BEC לינארי ילך וירד ככל שהמתח עולה, זאת אומרת שב-6S סביר להניח שיהיה מסוגל להעביר זרם של עד 1A.

BEC מומלצים הם מסוג SWITCHING בלבד ואלה הם גם ה-BEC החיצוניים ולכן משתמשים בהם. סוג זה של BEC אינו מתחמם ואכן עומד בזרמים המצויינים. בקרי ה-JAZZ של קונטרוניק מגיעים עם BEC פנימי (חלק מהבקר) מסוג SWITCHING.

חשוב מאוד לברר מהו סוג ה-BEC , וחשוב מאוד גם לקרוא את הלינק לשרשור שמסביר את הנושא... ;)

RoiA
13-06-2009, 13:42:49
מה שחשוב ב-BEC הוא בעיקר סוגו. BEC לינארי נוטה מאוד להתחמם וגם אם מיועד (לפי הצהרת היצרן) לעבוד עד 3A, אין להשתמש בו לאפליקציות חשמליות מתקדמות (הגדרה זו כוללת גם את מסוקי ה-500). זרם של 3A שמסוגל להעביר BEC לינארי ילך וירד ככל שהמתח עולה, זאת אומרת שב-6S סביר להניח שיהיה מסוגל להעביר זרם של עד 1A.

BEC מומלצים הם מסוג SWITCHING בלבד ואלה הם גם ה-BEC החיצוניים ולכן משתמשים בהם. סוג זה של BEC אינו מתחמם ואכן עומד בזרמים המצויינים. בקרי ה-JAZZ של קונטרוניק מגיעים עם BEC פנימי (חלק מהבקר) מסוג SWITCHING.

חשוב מאוד לברר מהו סוג ה-BEC , וחשוב מאוד גם לקרוא את הלינק לשרשור שמסביר את הנושא... ;)

דבר ראשון תודה על כל התשובות!

לגבי תשובתך - עודד מזור - תקן אותי אם אני טועה...
1) אמרת שלפי דעתך BEC שנותן 3A אין להשתמש בו במסוקי 500 - לפי דבריו של ליאור זהבי ולאחר בירורים אני סבור שלא כך הדבר.. (כמובן שהזרם יציאה של הBEC קטן עם עליית מתח היציאה של הBEC אך כאשר היצרן מצהיר על זרם 3A זה לרוב לפי סטנדרט קבוע - במתח יציאה 5V... וזה אמור להספיק ל4 סרוואים + ג'ירו המתאימים למסוק 500)

2) נראה לי שיש כאן בלבול...
ציטוט : "זרם של 3A שמסוגל להעביר BEC לינארי ילך וירד ככל שהמתח עולה, זאת אומרת שב-6S סביר להניח שיהיה מסוגל להעביר זרם של עד 1A."
אכן זרם היציאה של BEC ילך וירד ככל שמתח היציאה (כלומר המתח שהBEC מספר למערכות המסוק (סרוואים, ג'ירו וכו' - כמובן לא למנוע) ילך ויעלה... אין זה קשור למתח ההזנה (כניסה) של הBEC שכביכול הינו מתח הסוללה, כלומר קישרת בין שני דברים שונים...

3)נתוני קונטרוניק ג'אז 80:
Manufacturer Kontronik
Applications Heli/Airplanes/Sailplanes
Special Features Governor, Smooth Throttle
Cont/Max Amp 80/100A
Cells NiMH/NiCD 6-18 cells
Cells Li-poly 3-6 cells
Voltage 6-25V
Programming Fully Programmable
Type/Max BEC (A) Linear/4A
Max #Servos/V 4-6/5V
Dimensions 75mm x 25mm x 11mm
Weight 60g

יש לו BEC לינארי ולפי מה שהבנתי (לא רשום בנתונים האלה) מחיפושים באינטרנט שהBEC בו מסוגל לעבוד עם מתח הזנה של סוללת 6 תאים ומסוגל לתת 4A זרם יציאה במתח של 5V.. מכאן שעם 4 אמפר לעומת 3 אמפר הוא יכול לתמוך ביותר סרוואים...

עודד מזור
13-06-2009, 16:20:25
מתח הכניסה הוא מה שחשוב. BEC לינארי פשוט לוקח את מתח הכניסה (מתח הסוללה הראשית) ומוריד אותו למתח עבודה של המערכת החשמלית, בדר"כ סביב 5V. ככל שמתח הכניסה גבוה יותר כך נידרשת הורדה גבוהה יותר (כדי להגיע ל-5V) ופירושו של דבר התחממות ה-BEC (מתחמם יותר ככל שמפל הורדת המתח גדול יותר).

BEC מסוג SWITCHING עובד בשיטה שונה לגמרי ואינו מתחמם ולכן מיועד למתחים גבוהים יותר.

בקרים פשוטים עם BEC BUILT IN בדר"כ הם מסוג לינארי ולכן מומלץ על שימוש ב-BEC חיצוני שהוא כמובן מסוג SWITCHING. לקחת בערבון מוגבל את נתוני היצרן.
הפעם, בגלל שמדובר בבקר מאוד איכותי של קונטרוניק , בהחלט הייתי סומך על נתוני היצרן ואם אכן מותאם ה-BEC הפנימי של הבקר עד 6S אז ככה"נ אפשר לסמוך על זה.

לפי שאלותיך, יש לי הרגשה שעדיין לא קראת את הלינק שנתתי שהוא הכרחי למי שמתעסק עם התאמת מערכת חשמלית למסוק.

RoiA
14-06-2009, 20:11:15
תודה לכולם!

ליאור זהבי
17-06-2009, 20:03:37
OK חברים, הכלי מוכן לטיסה !
החלפתי את ה-BEC לזה של MEDUSA והתקנתי את כל הרכיבים, סידרתי את החוטים וביצעתי SETUP לרדיו.

כעת נותר רק לטעון סוללות ולהמריא.
בתמונות - הכלי החדש מוכן לטיסה.

ranbs
18-06-2009, 19:26:02
מדהים איך כל פעם שיש איזשהו מסוק חדש שאף אחד לא מכיר או שמע עליו הוא אמור להיות הכי טוב לעשות תרגילים הכי חד ולהיות הדבר הבא פעם אחרונה שעשו את זה אני נידפקתי עם פרוטוס


למה נדפקת אם הפרוטוס אני נהנה מאוד אם שלי!

ותתחדש נראה מדהים

ניסן וצחי
18-06-2009, 19:33:11
OK חברים, הכלי מוכן לטיסה !
החלפתי את ה-BEC לזה של MEDUSA והתקנתי את כל הרכיבים, סידרתי את החוטים וביצעתי SETUP לרדיו.

כעת נותר רק לטעון סוללות ולהמריא.
בתמונות - הכלי החדש מוכן לטיסה.

ליאור בהצלחה! מתי ואיפה הוא הולך לטוס?
צחי

ליאור זהבי
19-06-2009, 10:14:39
צחי,

סביר להניח שבמנחת ליד הבית. רוצה לקפוץ איתי לטסט ?