צפייה בגרסה מלאה : מה קורה כשלא שמים לוקטייט...
sharonx
17-06-2009, 23:56:10
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/vxQhZLzqmtI&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/vxQhZLzqmtI&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
מושיק
18-06-2009, 07:37:41
וואו :eek:
אבל יצאתי מבולבל מהסירטון הזה,אני מתחיל בתחום המסוקים (עוד לא התחלתי להטיס עדין).
קניתי את ה HK450 מורכב והברגים חוזקו ללא לוקטייט שאלתי את עודד האם כדאי לשים לוקטייט על הברגים ,אז הוא אמר שלא צריך בגלל שאני מטיס מתחיל ועדיף שאני אחזק את הברגים אחרי שתיים שלוש טיסות.
וזאת בכדי שבמקרה שאני ארסק לא יהיה לי קשה לחלץ את הברגים.
אז מה לעשות?
דניאל דקל
18-06-2009, 07:56:11
תשים לוקטייט בחוזק בינוני
כאשר רוצים לשלוף את הברגים, מחממים את האזור עם פן
wind556
18-06-2009, 08:20:15
מי אמר שבסירטון הבעייה היא לוקטייט?
נראה יותר כמו רשלנות בתחזוקה.או פגם כלשהו
במסוקים שלי אין טיפת לוקטייט, אבל יש תחזוקה מונעת ואחראית, ועדיין לא מצאתי בורג אחד משוחרר, לעומת זאת בכל פעם שהגיע אלי מישהו שהשתמש בלוקטייט היתה בעייה אמיתית.
גם לוקטייט חלש מייצר בעייה
לוקטייט שמים איפה שיש בעייה אמיתית ולא באופן גורף
מושיק,תעבור על הברגים שלך לפני ואחרי כל יום הטסה ותדע בדיוק אם יש או אין בעייה
אם תמצא בעייה אקוטית תפתור אותה עם לוקטייט, אבל לא מעבר לזה
YarivD
18-06-2009, 08:30:38
שלום לכולם.
מצטרך לדעה של עודד ... מי אמר שאכן הבעיה היא לוקטייט ...
אם שמתי לב בסרטון נראה כי להב אחד השתחרר ... ואז ...
בכל אופן, מנסיוני במסוקי דלק אשר בהם הויברציות הרבה יותר חזקות לא שמתי אף פעם לוקטייט בברגים של הלהבים והכל היה תקין.
אני לא יודע איזה מסוק טס בסרטון, אך ייתכן כי היה פשוט צריך להחליף את הברגים לברגים יותר איכותיים ...
בברכה,
יריב.
lior_bar_ami
18-06-2009, 11:24:59
מי אמר שבסירטון הבעייה היא לוקטייט?
נראה יותר כמו רשלנות בתחזוקה.או פגם כלשהו
במסוקים שלי אין טיפת לוקטייט, אבל יש תחזוקה מונעת ואחראית, ועדיין לא מצאתי בורג אחד משוחרר, לעומת זאת בכל פעם שהגיע אלי מישהו שהשתמש בלוקטייט היתה בעייה אמיתית.
גם לוקטייט חלש מייצר בעייה
לוקטייט שמים איפה שיש בעייה אמיתית ולא באופן גורף
מושיק,תעבור על הברגים שלך לפני ואחרי כל יום הטסה ותדע בדיוק אם יש או אין בעייה
אם תמצא בעייה אקוטית תפתור אותה עם לוקטייט, אבל לא מעבר לזה
:eek::eek:
שני משפטים שנוגדים אחד את השני...
אם המצב הוא אכן כזה - זה חוסר אחראיות משווע!!
אני מקווה שאתה לא מטיס בקרבת אנשים אחרים ע"מ למזער את הנזק כשיבוא (והלוואי ואני אתבדה).
lior_bar_ami
18-06-2009, 11:26:07
אגב בעיה אקוטית לא פותרים ע"י הדבקה עם לוקטייט - בורג או תבריג לא תקינים, מחליפים!
wind556
18-06-2009, 11:53:51
ליאור,אני מטיס מתחיל יחסית
אבל במכאניקה וטכנולוגיה ההבנה שלי רבה ביותר.יותר מ35 שנה שילמו לי (והרבה) לבדוק ולאמר מה צריך ואיפה, גם במקומות שדברי היו שונים מהמקובל, ובמגוון גדול של תחומים.
כשאמרתי בעייה אקוטית הכוונה היתה לבורג שמשתחרר מדי פעם, ולא לתבריג מקולקל (ששם כמובן שצריך להחליף)
לעיתים קרובות מגיעים לביתי חברים ששמו לוקטייט בכל מקום אפשרי,וזה הופך לסיוט לפרק ולתקן, מה עוד שהם מרסקים כמעט כל טיסה או שתיים...
אצלי מעולם לא נפתח בורג (ואני בודק אחרי כל טיסה)
אני מתחייב לשמח אותך, אתה תתבדה ;)
ושלא תבין לא נכון, כשאתה ועוד כמה חברים כאן כותבים משהו, אני לוקח את זה למקום של בדיקה ובחינה מעמיקה, ובהערכה רבה לידע והנסיון שלך ושל אחרים
lior_bar_ami
18-06-2009, 12:31:24
אני אתחיל ביד המלטפת ;) - עודד אני מעריך את הידע שלך ואת התרומה שלך לתחביב ואת העזרה שאתה מעניק לאנשים, מבורך! אך עם זאת גם אני מגיע עם מטען ועם ידע וניסיון...
ייתכן שהסיבה שעוד לא נפתחו לך ברגים נובעת מסגנון ההטסה שלך, אך אני אומר לך מניסיון ואני חותם על הדברים האלו - תתחיל לנער את המסוק וברגים יתחילו להיפתח! וזה כבר קרה מול עיני...
ההברגות אינן קוניות, ואין שום איבטוח שימנע בהברגים להפתח פרט ללוקטייט, הדבר אף מתעצם במסוקי ניטרו - שם המסוק מווברץ גם בריחופים..
אגב טכנולוגיה - אני מגיע מעולם הכטב"מ שם אין בורג מתכת למתכת שאינו מאובטח באמצעי מסויים (לוקטייט, האנקר-נט, ניילוק, חוט אבטחה וכו'), מה שטוב לכלי של חצי מיליון דולר - טוב למסוק שלי.
אגב, הבעייה שציינת לגבי חבריך והסיוט לתחזק - אני בטוח שהדבר נובע משימוש לא נכון בלוקטייט, או בדבק לא נכון או בכמות עודפת שאנשים נוטים לחשוב שזה "יותר טוב", אך בסוף מוצאים את עצמם מקללים בניסיון לפתוח את הבורג...
אין לי ספק שלפתוח בורג עם לוקטייט מעט יותר קשה - אך בשימוש נכון, אין שום בעיה עם זה, נהפוך הוא - זה מבורך!
אגב אין לי בעיה עם להתבדות, רק שמור על עצמך ועל הסובבים אותך.
giluriel
18-06-2009, 12:45:11
עודד... הופתעתי .. :eek:
בלי Loctite ??
נוגד אפילו את הוראות הבניה של היצרנים (שגם מספקים את הדבק עם הקיטים ומין הסתם היו שמחים לחסוך עוד 2 דולר - איפה שרק אפשר)
כמו שליאור אמר, יש סיכוי טוב שמי שלא מכיר את הדבר מטביע את המסוק כולו וזו צרה אחת אבל לא לאבטח הברגות עם Loctite נשמע לי כמו הזמנה לתאונה הבאה ..
אני מציע בחום לכל מי שנמצא כאן להמשיך ולהשתמש בדבקים האלה. חשוב ביותר !
ניראה לי שבשבת אחפש דשא רחוק יותר להטיס בו .. :D :D :D
גיל :)
bendisar
18-06-2009, 13:06:22
אני אישית חושב שלוקטייט זה בגדר חובה לכל בורג שהולך בין מתכת למתכת, בתנאי שמתתמשים בלוקטייט נכון ובדרך נכונה, אחד הסרטונים של BOB WHITE( הידוע בשמו כ- FINLESS ) מוקדש לנושא הזה, ואני ממליץ לכל מי שלא ראה אותו שיראה, אני אישית משתמש בלוקטייט כחול של DURATRAX לפי ההוראות של בוב וויט ואין צורך כמעט בכוח כדי להסיר אותו, וכך אין סכנה לחרישת ברגים זה פשוט לוקטייט מצויין. וגם הוא מעגן את כל הברגים למקום כמו שצריך. אצלי אם אני לא שם לוקטייט הבורג חד משמעית יפתח, ואני מפעיל עומסים על המסוק בזמן הטסה, אז יכול להיות שבגלל הבורג אצלי יפתח
בתחילת דרכי בטיסה עם הקופטר איקס שלי, שעוד לא השתמשתי בלוקטייט לא שמתי לוקטייט על הספינדל, (והברגתי את הבורג כמו שצריך ) בטיסה התשיעית שלו הבורג של הספינדל השתחרר, ביציאה מפנייה חדה והתוצאות היו הרסניות, ישר אחרי ההתרסקות הלכתי וקניתי לוקטייט, והמסוק עשה מאז עוד כמעט 100 טיסות ללא שום השתחררות ברגים כאלה או אחרים (ואני בודק אחרי כל יום הטסה את הברגים)
זוהי דעתי האישית.. ולא רק הדעת שלי אלא דעתם של רבים וחכמים ממני
בברכת נחיתות כמספר ההמראות לכולנו :D
sharonx
18-06-2009, 21:01:19
1. כששמים טיפה קטנה של לוקטייט על 3-4 התבריגים הראשונים ונוגעים בנייר כדי לנגב והשאיר את התבריג "צבוע" בכחול, לא קשה בכלל לפתוח את הברגים.
2. לחזק ברגים בכל טיסה - לא נכון בכלל. צריך ללקטט כל מתכת למתכת ורק לוודא (בלי לחזק ולהרוס את הלוקטייט) ששום דבר לא השתחרר.
3. אני תומך בדבריו של ליאור, תתחיל לעשות טיקטוק ותראה איך עפים לך ברגים מהרעידות.
אני חושב שאתה יותר מידי מקובע בדעתך וחבל, אבל אני מכבד אותך וכל עוד אתה לא מסכן אחרים (!) תעשה מה שנכון עבורך.
bendisar
18-06-2009, 21:05:04
1. כששמים טיפה קטנה של לוקטייט על 3-4 התבריגים הראשונים ונוגעים בנייר כדי לנגב והשאיר את התבריג "צבוע" בכחול, לא קשה בכלל לפתוח את הברגים.
2. לחזק ברגים בכל טיסה - לא נכון בכלל. צריך ללקטט כל מתכת למתכת ורק לוודא (בלי לחזק ולהרוס את הלוקטייט) ששום דבר לא השתחרר.
3. אני תומך בדבריו של ליאור, תתחיל לעשות טיקטוק ותראה איך עפים לך ברגים מהרעידות.
אני חושב שאתה יותר מידי מקובע בדעתך וחבל, אבל אני מכבד אותך וכל עוד אתה לא מסכן אחרים (!) תעשה מה שנכון עבורך.
למי מופנת התגובה הזאת?
amiramen
18-06-2009, 21:19:43
חדש בעסק: מה זה לוק טייט?
sharonx
18-06-2009, 21:49:56
התגובה מופנית לכולם ובפרט לליאור בר-עמי
שרון הוא התכוון להערה ה3 שנראה לי מופנית לעודד אם אני לא טועה..
אופיר נחום
19-06-2009, 15:17:30
אני חסיד של לוקטייט, אבל מעניין אותי איך למשל ברכיב שסופג הכי הרבה רעידות במסוק ניטרו - המנוע עצמו: אין לוקטייט, ואין לא דיסקיות ולא הברגות קוניות.
עמיתפורת
19-06-2009, 15:28:49
סלח לי עודד אבל זו התרשלות שלך והדרכה גרועה של מתחילים בתחום.
רבותי כל מה שאתם בונים וגם אם זה מגיע בנוי ויש תבריגים למתכת יש לפרק לנקות ולסגור עם לוקטייט מתאים.
ה"צעצועים" האלה יכולים לפצוע אותך בצורה לא נעימה על עצלנות והתחכמות ב "אני רק מרחף, לא עושה כלום.."
סך הכל עוד שעה עבודה אבל ראש שקט - תרתי משמע
eranb
19-06-2009, 17:23:43
סלח לי עודד אבל זו התרשלות שלך והדרכה גרועה של מתחילים בתחום.
רבותי כל מה שאתם בונים וגם אם זה מגיע בנוי ויש תבריגים למתכת יש לפרק לנקות ולסגור עם לוקטייט מתאים.
ה"צעצועים" האלה יכולים לפצוע אותך בצורה לא נעימה על עצלנות והתחכמות ב "אני רק מרחף, לא עושה כלום.."
סך הכל עוד שעה עבודה אבל ראש שקט - תרתי משמע
צודק במאה אחוז!!!
פעם עפו לי הלהבים של ה-TREX450 בגלל ספינדל ללא לוקטיט שהגיע מורכב מהחברה!
גם שמגיע מסוק בנוי בחלקו יש לפרק את התבריגים ולשים לוקטיט איפה שצריך.
ערן.
wind556
19-06-2009, 17:37:40
לפני זמן , כשהתחלתי את דרכי וביקשתי את אותן עצות ממנוסים ממני, אף אחד, כולל הכותבים כאן לא חשב לרגע לתת אותן או לציין את חשיבותן.מעניין מה קרה עכשיו.....
קוראים לזה מומנטום
wind556
19-06-2009, 17:41:05
צודק במאה אחוז!!!
פעם עפו לי הלהבים של ה-TREX450 בגלל ספינדל ללא לוקטיט שהגיע מורכב מהחברה!
גם שמגיע מסוק בנוי בחלקו יש לפרק את התבריגים ולשים לוקטיט איפה שצריך.
ערן.
איפה שצריך יש....
eranb
19-06-2009, 18:54:49
אז מה הבעיה?!
:)
עמיתפורת
19-06-2009, 19:34:20
אה... רעיון גרוע להאשים אחרים עודד..
wind556
19-06-2009, 19:38:33
אה... רעיון גרוע להאשים אחרים עודד..
זאת לא האשמה ידידי היקר
אם משהו לא בסדר אצלי, רק אני אשם
ציינתי רק עובדות
מה הקשר למומנטום ?.
ונגיד שזה מומנטום .
ובכירי הפורם אנשים בעלי ידע של עשרות שנים ולא 10 חודשים אומרים לך שצריך לשים לוקטייט .וכתוב בספרות שצריך לשים לוקטייט.ואתה בשלך. ממשיך להטעות את כל קהל מעריצך שגרמת למסוק שלהם לרחף?.
בהדרכה שלך אתה מסכן אנשים אחרים .
צריך לתת לאנשים שמתחילים הדרכה נכונה לבטיחות.
אני איש חיל האויר ועובד על מסוקים ומי כמוני יודע עד כמה בטיחות היא דבר חשוב ואין לזלזל בו.היו לא מעט אסונות בגלל זלזול והדבר עלה בפציעות בחיי אדם יקרים .
לכן הדבר הפריע לי מאוד ..בטיחות היא האלף בית בתחביב כזה .
אסור לעבור לסדר היום ולהגיד יהייה בסדר .ולאחר שקורה משהו להגיד נכון היינו צרכים להקדיש לזה יותר מחשבה .
ואנחנו לא רוצים שיקרה אסון ובשביל זה הפורם הזה נועד .
להדריך לייעץ ולתקן טעויות של אנשים ובמיוחד שיש בתחום הזה המון ילדים שזקוקים להדרכה נכונה . ואותם ילדים סומכים עלינו ומיישמים את כל מה שאנחנו מלמדים אותם .
שבת שלום לכולם
WOW קורן !
שים ברקס ומהר !!!
עודד אדם מבוגר ואל תשכח כי כולנו טועים !
ואתה לקחת את זה כל-כך רחוק.... מאיפה אתה יודע מה יש לעודד ומה אין לו ??!!!
למה אתה יורד לפסים אישים ? אתה יודע קל לפגוע באנשים אחרים אבל להתנצל זה מאוד קשה !!!
במקום לרדת עליו צריך להגיד תודה שלא קרה כלום ולתקן את הנושא !
קורן וכולם תחשבו טוב לפני שאתם פוגעים גם אם אתם צודקים...
תקחו דף ניר A4 תקמטו אותו ותעשו ממנו כדור....
עכשיו תנסו ליישר אות בכל דרך שהיא ולהחזיר אותו לקדמותו..... הוא יחזור ??
לא נראה לי וזה מה שקורה לנו לאחר שאנחנו נפגעים...
לא משנה מה נעשה הצלקות תמיד ישארו !
אל תשכחו דרך ארץ לפני הכל ויחסי אנוש למרות טעויות.
עודד מזור
20-06-2009, 13:18:17
התגובות של KORN נערכו וחלקן הוסרו, לא תתבקש פעם נוספת !
לא צריך להיות כל כך דראמתיים, אין לי ספק שהמסוקים של עודד לא ייתפרקו באוויר.
גם אני בדיעה שיש צורך להשתמש בלוקטייט בכל תבריג של מתכת למתכת, למתחילים בעיקר יש נטיה לשים כמויות מסחריות כדי "להיות בטוחים" - מתכון לצרות בעתיד.
העניין עם לוקטייט הוא בדיוק בשביל למנוע בדיקת כל ההברגות בסוף כל הטסה, נשמע לי כמו סיוט מארץ הסיוטים. שים לוקטייט ותוכל לעשות בדיקות תקופתיות כמו רוב המטיסים, אין צורך אחרי כל הטסה לבדוק את כל ההברגות.
TooLy
20-06-2009, 14:10:27
אני חסיד של לוקטייט, אבל מעניין אותי איך למשל ברכיב שסופג הכי הרבה רעידות במסוק ניטרו - המנוע עצמו: אין לוקטייט, ואין לא דיסקיות ולא הברגות קוניות.
בראש המנוע ניתן להבין מדוע אין צורך בלוקטייט (הלחץ הנובע מחלל הבעירה), כנראה שזה תקף גם לבקפלייט.
ShaharBD
20-06-2009, 18:46:27
דעתי האישית,
צריך לשים לוקטייט על כל הברגת מתכת למתכת. כמות קטנטנה על קצה ההברגה מספקת.
חבל שהחברה שמתחילים בתחביב רואים את "בכירי הפורום" מטיסים בגובה אפס, קרוב למטיס ולצופים ומבצעים המון תרגילים שהמסוק נע לכיוון הצופים. צורם לי לראות אנשים טובים עם ידי זהב חושבים שיש להם שליטה על הפרעות רדיו וכשלים טכניים אחרים שלא קשורים כלל ללוקטייט (כי "בחיים לא הייתה לי הפרעת רדיו עם השלט הזה"). פירופליפים 5 מטר מהמטיס בגובה מטר (או פחות) אומנם מרשים (אותי לפחות...) אך יכול להסתיים בחלק של להב או חלק אחר של ראש המסוק פותח למשהו את הצורה.
שחר
gaeitan
20-06-2009, 18:51:42
בראש המנוע ניתן להבין מדוע אין צורך בלוקטייט (הלחץ הנובע מחלל הבעירה), כנראה שזה תקף גם לבקפלייט.
לדעתי לא קשור ללחץ מחלל הבעירה.
לוקטייט נמס בחום גבוה ומאבד את השפעתו ולכן אין טעם לשים בחלקי המנוע.
בנוסף, החום הגבוה גורם להתרחבות הברגים וכתוצאה מכך להידוק יתר.
giluriel
20-06-2009, 18:55:10
דעתי האישית,
צריך לשים לוקטייט על כל הברגת מתכת למתכת. כמות קטנטנה על קצה ההברגה מספקת.
חבל שהחברה שמתחילים בתחביב רואים את "בכירי הפורום" מטיסים בגובה אפס, קרוב למטיס ולצופים ומבצעים המון תרגילים שהמסוק נע לכיוון הצופים. צורם לי לראות אנשים טובים עם ידי זהב חושבים שיש להם שליטה על הפרעות רדיו וכשלים טכניים אחרים שלא קשורים כלל ללוקטייט (כי "בחיים לא הייתה לי הפרעת רדיו עם השלט הזה"). פירופליפים 5 מטר מהמטיס בגובה מטר (או פחות) אומנם מרשים (אותי לפחות...) אך יכול להסתיים בחלק של להב או חלק אחר של ראש המסוק פותח למשהו את הצורה.
שחר
מסכים עם כל מילה שלך (בדר"כ.. פשוט בורח אחורה .. :D :D :D)
תמיד כשאני רואה את זה אני חושב מה יקרה אם ..
טעות של המטיס, חלק שמשתחרר (ראו התרסקות בלתי מוסברת של דורונצ'יק), הפרעות רדיו, חללקים שפשוט לא עומדים בעומס ... 1001 סיבות טובות
זה באמת יפה ומרשים אבל .. מרחוק :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.