צפייה בגרסה מלאה : זנב מתנדנד (Wag) ב-Trex 450
rankorn
18-06-2009, 15:52:20
שלום
יש לי Trex 450 V1 ולאחר תיקון מהתרסקות אחרונה התחילה הבעיה הבאה. כאשר אני משתמש בבטריה חדשה וטעונה במלואה (Zippy Flightmax 2200) הזנב מתחיל לעשות Wagging כבר בריחוף. לאחר 1-2 דקות טיסה זה נרגע.
המפרט הוא:
Trex450 v1
ג'ירו GP750
שלט Futaba 8UAPS
הגיין של הג'ירו מחובר לערוץ 7 שנשלט ע"י מתג C בשלט. פונקצית ה-Gyro לא פעילה (כדי שתהיה פעילה הג'ירו צריך להיות מחובר לערוץ 5). אני שולט בגיין ע"י ה-ATV, גם על ה-HH וגם על הנורמלי. ה-ATV מכוון ל-30, ב-Futaba זה הערך הנמוך ביותר (!) ועדיין הזנב מתנהג כאילו הגיין גבוה מידי.
יש למישהו רעיון מה עוד אפשר לעשות?
מקווה שנתתי את כל הנתונים הרלוונטיים
giluriel
18-06-2009, 15:59:23
היי רן,
בגלל שציינת שהכל התחיל אחרי התרסקות אני לא חושב שזו בעיית סטאפ ..
אני הייתי בודק מספר דברים בתור התחלה:
1. האם סרוו הזנב זז בחופשיות ?
2. בדוק שהטבעת (קולר) שנמצאת על הציר הראשי - בדיוק מעל גוף המסוק) לא מהודקת חזק מידיי אל הגוף.
3. מהירות ראש ? היה שינוי כלשהו ? בעיות זנב נובעות גם ממהירות ראש נמוכה מידיי
4. השראות אלקטרומגנטיות - וודא שכבלי הסרוואים רחוקים מהשראות של המנוע והבקר.
5. ציר הזנב ישר ? (בוודאות?)
6. - בלי קשר להתרסקות - אם אופתייץ ה- Governer בבקר מופעלת - הייתי ממליץ לך לכבות אותה
עדכן אותנו ..
בהצלחה - גיל
rankorn
18-06-2009, 16:05:39
שלום גיל ותודה על התשובה המהירה. התייחסתי לשאלות בתוך הציטוט.
1. האם סרוו הזנב זז בחופשיות ?
כן עד כמה שאני רואה, המסוק סה"כ טס טוב לאחר סיום הנדנוד ועם סוללות אחרות יותר ישנות.
2. בדוק שהטבעת (קולר) שנמצאת על הציר הראשי - בדיוק מעל גוף המסוק) לא מהודקת חזק מידיי אל הגוף.
אני אבדוק. מה זה אומר חזק מידי?
3. מהירות ראש ? היה שינוי כלשהו ? בעיות זנב נובעות גם ממהירות ראש נמוכה מידיי
היה שינוי, אבל לכיוון השני. ה-th curve עלה קצת. האם כזה דבר יכול להגרם ממהירות גבוהה מידי?
4. השראות אלקטרומגנטיות - וודא שכבלי הסרוואים רחוקים מהשראות של המנוע והבקר.
אני אבדוק.
5. ציר הזנב ישר ? (בוודאות?)
נראה לי שכן, אני אבדוק שוב.
6. - בלי קשר להתרסקות - אם אופתייץ ה- Governer בבקר מופעלת - הייתי ממליץ לך לכבות אותה
איך עושים דבר כזה? רק אציין שלא השתנה כלום ב-ESC. ה-ESC של Align דרך אגב.
giluriel
18-06-2009, 16:21:40
רן,
2. בדוק שהטבעת (קולר) שנמצאת על הציר הראשי - בדיוק מעל גוף המסוק) לא מהודקת חזק מידיי אל הגוף.
אני אבדוק. מה זה אומר חזק מידי?
אני הייתי על סף יאוש לפני כמה חודשים. היתה לי תופעה דומה לשלך. החלפתי .. הכל ! בסוף התברר לי שכשאני מהדק את הטבעת אני מרים את הגיר מלמטה ולוחץ את הקולר כלפי מטה ותוך כדי מהדק ומכאן כל הבעיה.
היום, אני מחזיק את הגיר כלפי מעלה ומהדק את הקולר בלי ללחוץ עליו כלפי מטה.
3. מהירות ראש גבוהה מידיי ?
האמת ? לא יודע .. לא נתקלתי ולא שמעתי על זה . אבל לא ניראה לי שמהירות גבוהה תגרום לזה (תחושה והגיון בלבד)
6. לבקר של Align יש אופציה של גוברנר. גם אצלי וקראתי הרבה שגם בחו"ל אנשים התלוננו על בעיות זנב "בזכות" הפונקציה הזו.
יש פרוצדורה כדי לכוון את הבקר (מדליקים את המסוק כשהסטיק הימני במקום הכי גבוהה .. הוא מצפצף צלצול אחר ואז מורידים את הסטיק וככה ממשיכים. אתה מכיר את זה ? יש לך את הדף המקורי ?
אנסה לעזור לך לפי רמת הידע שלך. עדכן אותי)
:-) גיל
rankorn
18-06-2009, 16:24:40
לא מכיר איך לתכנת את הבקר, אבל בהנתן העובדה שלא שיניתי שם כלום האם יכול להיות שפתאום זה מתחיל להשפיע?
מה בדיוק עושה ה-Governor?
giluriel
18-06-2009, 16:31:33
הוא אמור לשמור על מהירות ראש שתואמת למצב בסטיק (לכאורה - לפצות על התנגדויות) - למיטב הבנתי .. !!
לגבי התיכנות - אשב מאוחר יותר ואעביר פוסט מסודר על איך מתכנתים את הבקר - לטובת כולם.
האם פתאום יכול להתחיל להשפיע ?
ההגיון אומר שלא. שנה אחת בסה"כ שבה אני מטיס למדה אותי שהכל יכול להתחיל בכל נקודת זמן ..
אצלי - זה פתר את הבעיה (שכמו אצלך - לא היתה שם מהיום הראשון או שלא הרגשתי בה....)
גיל
rankorn
18-06-2009, 16:34:56
הוא אמור לשמור על מהירות ראש שתואמת למצב בסטיק (לכאורה - לפצות על התנגדויות) - למיטב הבנתי .. !!
לגבי התיכנות - אשב מאוחר יותר ואעביר פוסט מסודר על איך מתכנתים את הבקר - לטובת כולם.
האם פתאום יכול להתחיל להשפיע ?
ההגיון אומר שלא. שנה אחת בסה"כ שבה אני מטיס למדה אותי שהכל יכול להתחיל בכל נקודת זמן ..
אצלי - זה פתר את הבעיה (שכמו אצלך - לא היתה שם מהיום הראשון או שלא הרגשתי בה....)
גיל
אוקיי, אני אשמח לקרוא את הפוסט שלך.
מה לגבי הזנב, הסרוו משהו מהכיוון הזה?
[QUOTE=giluriel;63740]היי רן,
2. בדוק שהטבעת (קולר) שנמצאת על הציר הראשי - בדיוק מעל גוף המסוק) לא מהודקת חזק מידיי אל הגוף.
אפשר בבקשה לדעת באיזו טבעת מדובר
rankorn
18-06-2009, 16:57:45
מצאתי את ה-manual של ה-ESC. עכשיו אני סוף סוף מבין מה המשמעות של הצפצופים :D... המדריך נראה כמו שיעור ראשון בפסנתר עם כל התווים האלה.
יש שם משפט מעניין:
Please note that the sensitivity of the gyro should be set to lower if flying in idle up 1 or idle up 2 modes if tail hunting (wag) occurs due to higher rotor speed.
האם אפשר להבין מזה שדווקא מהירות גבוהה מידי יכולה לגרום לנדנודים?
דרך אגב, יש שם פיצ'ר מעניין: Aircraft locator
אם אתה לא מוצא את המסוק לאחר איזה התרסקות באמצע שדה, אפשר לכבות את השלט. אם ה-ESC לא מקבל סיגנל 30 שניות הוא מתחיל להשמיע אזעקה. גדול.
rankorn
25-06-2009, 09:33:49
טוב, סוף סוף נפתרה הבעיה, ויותר טוב מזה, פתרתי אותה לבד (אני עוד בשלב של להתלהב מהעובדה הזו.. כמו כל דבר ראשון בחיים :rolleyes:)
מה שהחלטתי לעשות זה Setup חדש לכל הזנב:
1. העברתי את ה-gain לערוץ 5 (היה בערוץ 7) - זה סתם בשביל להשתמש ב-gyro function ב-futaba שלי, ובפועל כנראה לא ממש השפיע על הפתרון. לפני זה היה שימוש ב-ATV.
2. פרקתי את הזרוע של הסרבו וכיוונתי אותה ל-90 מעלות. בשביל זה השתמשתי גם ב-Subtrim על הזנב, מה שמסתבר שעובד בסדר עם הגירו של Align.
3. העברתי את הכדור לחור הכי קרוב לציר בסרוו זנב. זה נותן לי זרוע של 8 מ"מ במקום 11 שהיה קודם.
4. מירכזתי את הזנב שוב אחרי מיקום הסרוו על הבום וכיוון האורך של המוט שמתחבר לזנב.
5. כיוונתי מחדש את ה-limits של הג'ירו.
זהו, מ-gain עומד עכשיו על 70% והג'ירו עובד מעולה, גם במכות מצערת.
giluriel
25-06-2009, 09:49:20
ויותר טוב מזה, פתרתי אותה לבד (אני עוד בשלב של להתלהב מהעובדה הזו.. כמו כל דבר ראשון בחיים
כל הכבוד !!
על הפתרון, על זה שעשית את לבד - כן כן תהיה גאה!
ולא פחות חשוב - על זה שעדכנת מה הפתרון :-)
:) גיל
כל הכבוד לך על הפתרון !
גיל תקרא טוב מה הוא רשם !!!!
הוא העביר את הזנב לערוץ 5 ושינה בשלט !!!
בדיוק כמו שאני עשיתי :) אני לא עובד ב-TRAVEL ADJ !!!
תשנה אצלך גיל ותראה מה זה שומר זנב !!! :)
rankorn
25-06-2009, 10:55:34
כל הכבוד לך על הפתרון !
גיל תקרא טוב מה הוא רשם !!!!
הוא העביר את הזנב לערוץ 5 ושינה בשלט !!!
בדיוק כמו שאני עשיתי :) אני לא עובד ב-TRAVEL ADJ !!!
תשנה אצלך גיל ותראה מה זה שומר זנב !!! :)
לא נראה לי שזה ספיציפית משנה, כי סה"כ בסופו של דבר זה אותו אות כמו לסרוו. לכן אם אתה מגדיר ATV על 70% זה כמו ב-Gyro function.
היתרון הוא שב-gyro function אתה יכול להגדיר gain שונה גם ל-Idle 1 ו-Idle 2
ב-DX7 שלי ניסיתי את 2 הוריאציות..
ואתמין לי שעשיתי 3D היה הבדל בין ההגדרות.
בשביל זה נתנו לכל פונקציה בשלט את השם שלה !
תשמע לימדו אותי ללכת לפי הספר וככה למנוע ריסוקים.
כל 1 ואיך שנוח לו. אני אישית מוגדר על רגישות ג'ירו בשלט בדיוק לפי הספר
והכל עובד פצצה .
rankorn
25-06-2009, 11:37:22
אני מסכים, גם אני מעדיף לפי מה שכתוב.
והכי חשוב שיעבוד כמו שמצפים
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.