PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה המרת טירקס 450SE V2 לעבודה עם 4 תאים



מר מתוק
22-06-2009, 09:26:03
שלום חברים,

לאור המחירים המצחיקים של סוללות 4 תאים 2200 אצל הסיני, חשבתי לעצמי להפוך את רקסי למפלצת 4 תאים.
אשמח ללמוד מה צריך לשנות מקונפיגורציית ה-STOCK בכדי להפוך את המסוק כך שיעבוד עם 4 תאים.

תודה מראש,

שחר

sagi
22-06-2009, 09:40:03
שחר אח יקר גם אני חשבתי על זה...........
רק אנחנו שוכחים שעוד תא זה עוד משקל !
תחשוב על זה !

דור
22-06-2009, 15:54:53
עוד משקל אבל גם עוד הרבה כוח

Nlackrif
22-06-2009, 16:00:11
המשקל זניח לעומת תוספת הכוח...

sagi
22-06-2009, 16:01:25
בכמה אחוזים היית מגדיר את התוספת כוח ???

wind556
22-06-2009, 16:06:35
בסידור של 4 תאים המתח עולה והזרם יורד, ולכן הסוללה ,הבקר והמנוע מתחממים פחות (יתקנו אותי המומחים אם אני טועה)
אבל בכל מקרה נראה לי שצריך להוסיף BEC חיצוני שיתאים לעבודה עם 4 תאים,וכמו כן כנראה שצריך להחליף פיניון כדי לשמור על סיבובי ראש סבירים
דבר נוסף שנראה לי חיוני (ושוב יתקנו אותי המומחים אם אני טועה) זה הצורך להעלות את הפיטץ' בכמה מעלות יותר, כדי לנצל את הכוח החדש שנוסף.
זה בעצם מעלה דילמה:האם נכון לנצל את עודף הכח דרך הפיטץ'? או להישאר באותו סידור ולנצל את עודף הכוח דרך ה RPM
מה נכון יותר?

wind556
22-06-2009, 16:09:12
בכמה אחוזים היית מגדיר את התוספת כוח ???


הוספת 30% מתח שזה אומר עוד 30% RPM (בערך)
יש להניח שיש על זה הפסדים שקשורים לנצילות המנוע והמערכת כולה
(ראה שאלתי הקודמת)

sagi
22-06-2009, 17:03:01
שחר מה שאני מתכונן לעשות עם הטירקס שלי...
להחליף מנוע לסקורפיון יחד עם הבקר שלו...
לעלות עם הסוללות ל-40C .

דור
22-06-2009, 17:39:00
מיותר לעלות ל40C לדעתי סוללת 30C מספקת מעל ומעבר כל מטיס ממתחיל ועד אלוף...
אגב שגיא עם תצטרך עזרה בהזמנה אני יוכל לעזור!

sagi
22-06-2009, 18:04:30
תודה אבל מאז שהתחלתי להתלבש לבד בגיל 30....:)
אני מסתדר תודה !
שחר יש לך ה"פ .

דור
22-06-2009, 18:11:36
*** התכוונתי בעזרה מאתר להזמנה :D

sagi
22-06-2009, 18:14:49
אני עובד רק עם Zippy דור ויש רק אתר 1 !!!

Death_Keeper
22-06-2009, 18:20:18
עודד, קצת סדר...תשובות והבהרות :)
כאשר המתח עולה - עבור אותו יחס העברה (גיר) נקבל סל"ד גבוה יותר.
מנועים מתחממים עקב הספק - מכפלה של המתח בזרם - לכן עבור אותה המערכת המנוע דווקא יתחמם יותר במקסימום מצערת - כי ההספק גבוה יותר.
בכדי להשאר בתחומי העבודה של המנוע - יש להוריד את הפיטץ' המקסימלי - נקבל סל"ד גבוה יותר - מסוק יציב יותר באופן כללי - וכל תזוזה קטנה ב-SWASH תגרור תגובה חריפה יותר.
מסוכן להעלות ל-4 תאים מבלי לבדוק את חום המנוע - אתה עלול לשרוף אותו בטעות - גם אם עבדת בזרם נמוך מזה שב-3 תאים.
לדעתי התוספת המשמעותית תיהיה בעזרת הורדה של כמה שיניים בפיניון, ומשחק קל בפיטץ', ובכל הזמן יש לבדוק את חום המנוע. רוב הסיכויים שאם המנוע היה גבולי על 3 תאים מבחינת הספק - הוא לא ינוצל טוב ב-4 תאים - אם נקח ממנו יותר הספק - יישרף. אבל, אם יש עוד פוטנציאל במנוע לניצול - מעבר ל-4 תאים, יכול להפוך מסוק חמוד - לחיה רעה... :)

sharonx
22-06-2009, 20:28:06
בסידור של 4 תאים המתח עולה והזרם יורד, ולכן הסוללה ,הבקר והמנוע מתחממים פחות (יתקנו אותי המומחים אם אני טועה)
אבל בכל מקרה נראה לי שצריך להוסיף BEC חיצוני שיתאים לעבודה עם 4 תאים,וכמו כן כנראה שצריך להחליף פיניון כדי לשמור על סיבובי ראש סבירים
דבר נוסף שנראה לי חיוני (ושוב יתקנו אותי המומחים אם אני טועה) זה הצורך להעלות את הפיטץ' בכמה מעלות יותר, כדי לנצל את הכוח החדש שנוסף.
זה בעצם מעלה דילמה:האם נכון לנצל את עודף הכח דרך הפיטץ'? או להישאר באותו סידור ולנצל את עודף הכוח דרך ה RPM
מה נכון יותר?

נוגד קצת את חוק אום :D:D
ההסבר של יוסי יפה.

giluriel
22-06-2009, 20:46:21
Death .. אכן הסבר מקסים :-)

ד"א, לגבי המשקל: ה- Trex-ים מסתדרים מצויין עם משקל.
בשביל הדוגמה העלתי על ה- Trex שלי תושבת למצלמה + מצלמה - משקל כולל משהו כמו 300 גרם.
הוא עדיין נושך !! :-)
(להזכירכם סוללת שלושה תאים שוקלת קצת פחות מ- 200 גרם)

חבר'ה מ- Heli freak ענו לי בזמנו שהם העלו אותו לאוויר עם 3 !! סוללת (כדי לבדוק משקל).

אני דיי בטוח שתא אחד נוסף (בערך עוד 60 גרם) לא ישנה מאומה :-)

sagi
22-06-2009, 21:10:27
בקיצור גיל אנחנו משדרגים את שלנו ל-4 תאים או שזה כבר מפחיד אותך ???
תחשוב על זה לפני המנוע סקורפיון :)
ואל תשכח להבי ראדיקס :D
ואני עושה את הטסט פלייט :)

giluriel
22-06-2009, 21:19:03
בקיצור גיל אנחנו משדרגים את שלנו ל-4 תאים או שזה כבר מפחיד אותך ???
תחשוב על זה לפני המנוע סקורפיון :)
ואל תשכח להבי ראדיקס :D
ואני עושה את הטסט פלייט :)

מפחיד ? חח לא.
בטח שלפני הסקורפיון. ככה אחרי שאני אשרוף את ה- Turnigy שיש לי תהיה לי סיבה להחליף...
ראדיקס .. מממממ .. בסדר .. כבר עשית לי חשק ..

הטסט פלייט שלך .. ?? טוב שענית לי בפרטי :D כל פעם שאתה אומר את המשפט הזה אני מאבד דופק ..
במקום שזה יהיה רגוע יותר זה עצבני פי 10 :D
ככה זה .. בסוף האילתי נהיה כריש ..

יש רק בעיה אחת ..:
עכשיו נתחיל לקנות סוללות חדשות ?
ניראה לי שאולי כשנקנה, אקח אחת וננסה .. :-)

לילה טוב ..

sagi
22-06-2009, 21:57:28
שחר אני חושב שזה יענה לך על הרבה שאלות !
תכנס לקישור
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_67&products_id=1145

זה ובמידה אתה משתמש בבקר המקורי

והנה הקישור למנוע המקורי

http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_67&products_id=1566

נראה לי שאני אנסה לעשות את זה :)

Shay
22-06-2009, 22:38:23
האם אפשר להמיר את תוספת הכוח לאורך הלהב?
לפי הבנתי להב ארוך יותר מגיב טוב יותר וגם יותר קל לעשות איתו אוטורוטציות,נכון?

עוז
22-06-2009, 22:41:17
שים לב ש 3700kv ביחד עם 14.8v יתן לך מהירות ראש גבוה מאוד!
אני לא מצאתי פניון מתחת ל 11 שיניים.

אני ממליץ (כמו שהמליצו לי פה בפרום בעבר) להחליף את המנוע ל 3000KV~ ולהתמש בפיניון של 12-13 שיניים.
הטסתי פרק זמן עם המנוע של ה V1 שהוא 3500KV ב 80% מצערת עם פיניון 11 עד שהחלפתי את המנוע לסקורפיון 2221-10 3000KV וללא צל של ספק הביצועים של המסוק מגיעים לרמה אחרת.

שחר אתה מוזמן לעמק חפר להתרשם מהמפלצת שלי :)
עוז

RonEfrat
22-06-2009, 22:59:25
לפי מה שאני יודע לRAVE 450 יש אפשרות להמרה ל4 תאים ואז מחליפים את הלהבים ל350MM במקום 325MM וכמובן שמחליפים מנוע ובקר...
אני כמעט בטוח שלא תהיה בעיה לעשות את זה גם בTREX 450:)
מי מוכן לנסות?:D

murtk
22-06-2009, 23:20:16
המוכרים קונים יש מישהו שמוכר טירקס עם סטאפ של 4 תאים
אולי תבררו איתו מה הוא בדיוק עשה...
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=6635

לילה טוב:)

Shanti
22-06-2009, 23:23:07
הי

הראש של המסוק בנוי לעומס מסוים. העומס תלוי בסל"ד, באורך הלהבים ומשקלם. מעבר ל-4 תאים יכול בקלות לגרום לעומס שיפרק את הראש. כדאי להתיעץ עם Align או לבדוק אם בוצע פרויקט דומה בחו"ל.

Shanti

TooLy
23-06-2009, 00:34:49
סטאפ של 4 תאים מוסיף עוד כ-20-30% כוח.
מומלץ לעבוד עם מנועים בין 2700-3400 KV.
לגבי BEC, ישנם בקרים שיש להם BEC חזק מספיק על מנת לעבוד עם 4 תאים ועדיין להזין את המקלט והסרוואים, במידה ולא יש להוסיף יחידת UBEC חיצונית (5-8 גרם).
לרוב המסוקים היום אין בעיה לעמוד בכוח הנוסף, מה שגם המטיס הממוצע יגביל את המסוק ולא יינצל אותו במלואו.
ל-TREX 450 ומתחריו אין אופציה לעבוד עם להבי 350 מ"מ במקור, יש להחליף מספר מכלולים בשביל זה.

leetal
23-06-2009, 09:48:10
עודד, קצת סדר...תשובות והבהרות :)
כאשר המתח עולה - עבור אותו יחס העברה (גיר) נקבל סל"ד גבוה יותר.
מנועים מתחממים עקב הספק - מכפלה של המתח בזרם - לכן עבור אותה המערכת המנוע דווקא יתחמם יותר במקסימום מצערת - כי ההספק גבוה יותר.
בכדי להשאר בתחומי העבודה של המנוע - יש להוריד את הפיטץ' המקסימלי - נקבל סל"ד גבוה יותר - מסוק יציב יותר באופן כללי - וכל תזוזה קטנה ב-SWASH תגרור תגובה חריפה יותר.
מסוכן להעלות ל-4 תאים מבלי לבדוק את חום המנוע - אתה עלול לשרוף אותו בטעות - גם אם עבדת בזרם נמוך מזה שב-3 תאים.
לדעתי התוספת המשמעותית תיהיה בעזרת הורדה של כמה שיניים בפיניון, ומשחק קל בפיטץ', ובכל הזמן יש לבדוק את חום המנוע. רוב הסיכויים שאם המנוע היה גבולי על 3 תאים מבחינת הספק - הוא לא ינוצל טוב ב-4 תאים - אם נקח ממנו יותר הספק - יישרף. אבל, אם יש עוד פוטנציאל במנוע לניצול - מעבר ל-4 תאים, יכול להפוך מסוק חמוד - לחיה רעה... :)

טעות,מנוע מתחמם רק בגלל הזרם שעובר דרך הסלילים שלו.(זרם בריבוע כפול התנגדות הסלילים זה ההספק שמתבזבז על חום-לכן אם הזרם יהיה קטן יותר החום יקטן הרבה יותר-בגלל שהזרם הוא מכפלה ריבועית)
עודד צודק בהחלט,יותר מתח פחות זרם (להספק נתון) יתן מנוע (הרבה)יותר קר ולכן מנוע עם נצילות יותר גבוהה.
יש רק בעיה אחת שבמערכת נתונה אם יהיה יותר מתח אז יהיה גם יותר זרם .הפיתרון לזה הוא כמו שכתב TooLy :להחליף למנוע עם KV יותר נמוך.

bartovmoti
23-06-2009, 11:59:43
טעות,מנוע מתחמם רק בגלל הזרם שעובר דרך הסלילים שלו.(זרם בריבוע כפול התנגדות הסלילים זה ההספק שמתבזבז על חום-לכן אם הזרם יהיה קטן יותר החום יקטן הרבה יותר-בגלל שהזרם הוא מכפלה ריבועית)


קודם כל, כל משאני כותב כאן זה בהנחה שהוספת תא נוסף מתבצעת על אותו סט-אפ של בקר, מנוע, גרף מנוע, להבים וכד'!

לעניות דעתי זה לא נכון, מנוע מתחמם מההספק שנצרך בו. נתחיל מזה שהזרם נקבע ע"י הצרכן ובתנאי שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם הזה. התנגדות הסלילים היא קבועה והזרם שווה למתח חלקי התנגדות הסלילים (חוק אוהם) ואז, הגדלנו את המתח ובהתאם גם הזרם על אותו צרכן גדל ! ובהתאם גם ההספק כי הספק שווה לזרם כפול מתח. אגב, להגיד שהספק שווה לזרם בריבוע כפול ההתנגדות זה בדיוק אותו דבר.

אתן דוגמא, תנסו להטיס טי-רקס 500 עם 3 תאים ! 11.1V ותתנו מקסימום מצערת. תקבלו מהירות ראש מסויימת נמוכה! ותאמינו לי הוא יתרומם ויטוס אבל כמו עגלה בלי סוס!
עכשיו תחברו 6 תאים בטור 22.2V (מה שבאמת אמור להיות) וגם תתנו מקסימום מצערת - הגדלנו את המתח פי 2 ! הזרם יגדל פי 2 בהתאם! ועכשיו ההספק גדל פי 4! ותקבלו חיה-רעה!

אז קיימים כאן שני מקרים לפחות:
1. מקרה שבו לפני ואחרי הוספת תא רביעי, הנק' עבודה של המערכת לא עוברת את המקסימום שאפשר!
2. מקרה שבו לפני הוספת תא רביעי היינו בקרוב למקסימום האפשרי ועם הוספת התא הרביעי עברנו את הגבול !

במקרה הראשון, לדעתי, הגדלת המתח בהכרח תגדיל גם את הזרם! נניח שעד עכשיו עם 3 תאים, דאגנו שהסוללה תתן לנו עד 20C אבל היא מסוגלת לתת 30C. עכשיו, הוספנו תא נוסף מאותו סוג סוללה . אז הגדלנו את המתח פי 1.3 בערך. הזרם, גם הוא יגדל בהתאמה פי 1.3 אבל עדיין לא יעבור את ה 30C. ואז ההספק יגדל בהכרח בפי כמה הגדלנו את המתח כפול פי כמה הזרם גדל! פי 1.3*1.3= 1.69

אם עד עכשיו היה לנו הספק מקסימלי של 11.1*20C עכשיו נתקבל את אותו הספק כפול 1.69!
הבדל משמעותי . אבל עדיין המערכת שלנו מסוגלת לעמוד בו

במקרה השני, שבו הזרם היה כמעט מקסימלי גם לפני הוספת התא הנוסף. אז המתח גדל אבל הזרם לא השתנה כי הסוללה או הבקר לא יכולים לתת יותר, אז במקרה זה ההספק יגדל רק בפי כמה הגדלנו את המתח. פי 1.3 בערך אם לפני זה הסוללה או הבקר לא נשרפו כבר! כי הצרכן רוצה למשוך זרם שהמערכת לא מסוגלת לתת !

בכל מקרה אני לא יודע מה קורה לסוללה או לבקר שמנסים למשוך מהם יותר מהזרם המקסימלי שהם מסוגים לתת אני מניח שיש בבקרים טובים הגנה כלשהי. (בספקים שולחנים רגילים הם פשוט מורידים את המתח בהתאם, ככל שזרם הנצרך גדל מהמגבלה שנתנו)

בכל מקרה לפני שהייתי מוסיף תא נוסף הייתי מוודא שגם הבקר, גם הסוללה וגם המנוע מסוגלים לעמוד בהספק שבהרכח יגדל!

leetal
23-06-2009, 13:18:17
קודם כל, כל משאני כותב כאן זה בהנחה שהוספת תא נוסף מתבצעת על אותו סט-אפ של בקר, מנוע, גרף מנוע, להבים וכד'!

לעניות דעתי זה לא נכון, מנוע מתחמם מההספק שנצרך בו. נתחיל מזה שהזרם נקבע ע"י הצרכן ובתנאי שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם הזה. התנגדות הסלילים היא קבועה והזרם שווה למתח חלקי התנגדות הסלילים (חוק אוהם) ואז, הגדלנו את המתח ובהתאם גם הזרם על אותו צרכן גדל ! ובהתאם גם ההספק כי הספק שווה לזרם כפול מתח. אגב, להגיד שהספק שווה לזרם בריבוע כפול ההתנגדות זה בדיוק אותו דבר.

אתן דוגמא, תנסו להטיס טי-רקס 500 עם 3 תאים ! 11.1V ותתנו מקסימום מצערת. תקבלו מהירות ראש מסויימת נמוכה! ותאמינו לי הוא יתרומם ויטוס אבל כמו עגלה בלי סוס!
עכשיו תחברו 6 תאים בטור 22.2V (מה שבאמת אמור להיות) וגם תתנו מקסימום מצערת - הגדלנו את המתח פי 2 ! הזרם יגדל פי 2 בהתאם! ועכשיו ההספק גדל פי 4! ותקבלו חיה-רעה!

אז קיימים כאן שני מקרים לפחות:
1. מקרה שבו לפני ואחרי הוספת תא רביעי, הנק' עבודה של המערכת לא עוברת את המקסימום שאפשר!
2. מקרה שבו לפני הוספת תא רביעי היינו בקרוב למקסימום האפשרי ועם הוספת התא הרביעי עברנו את הגבול !

במקרה הראשון, לדעתי, הגדלת המתח בהכרח תגדיל גם את הזרם! נניח שעד עכשיו עם 3 תאים, דאגנו שהסוללה תתן לנו עד 20C אבל היא מסוגלת לתת 30C. עכשיו, הוספנו תא נוסף מאותו סוג סוללה . אז הגדלנו את המתח פי 1.3 בערך. הזרם, גם הוא יגדל בהתאמה פי 1.3 אבל עדיין לא יעבור את ה 30C. ואז ההספק יגדל בהכרח בפי כמה הגדלנו את המתח כפול פי כמה הזרם גדל! פי 1.3*1.3= 1.69

אם עד עכשיו היה לנו הספק מקסימלי של 11.1*20C עכשיו נתקבל את אותו הספק כפול 1.69!
הבדל משמעותי . אבל עדיין המערכת שלנו מסוגלת לעמוד בו

במקרה השני, שבו הזרם היה כמעט מקסימלי גם לפני הוספת התא הנוסף. אז המתח גדל אבל הזרם לא השתנה כי הסוללה או הבקר לא יכולים לתת יותר, אז במקרה זה ההספק יגדל רק בפי כמה הגדלנו את המתח. פי 1.3 בערך אם לפני זה הסוללה או הבקר לא נשרפו כבר! כי הצרכן רוצה למשוך זרם שהמערכת לא מסוגלת לתת !

בכל מקרה אני לא יודע מה קורה לסוללה או לבקר שמנסים למשוך מהם יותר מהזרם המקסימלי שהם מסוגים לתת אני מניח שיש בבקרים טובים הגנה כלשהי. (בספקים שולחנים רגילים הם פשוט מורידים את המתח בהתאם, ככל שזרם הנצרך גדל מהמגבלה שנתנו)

בכל מקרה לפני שהייתי מוסיף תא נוסף הייתי מוודא שגם הבקר, גם הסוללה וגם המנוע מסוגלים לעמוד בהספק שבהרכח יגדל!

אנחנו מדברים על 2 דברים שונים,אתה מדבר על הספק חשמלי כללי ואני מדבר על נצילות.
אני הארתי לזה שאמר שאם מוסיפים תא אז המנוע מתחמם יותר וזה ממש לא נכון.
1.הזרם בריבוע כפול ההיתנגדות הפנימית של הסלילים נותן לנו את בזבוז האנרגיה ולא את ההספק הכללי.
2.אם אנו לוקחים מערכת מסויימת ב-3 תאים אז נגיד שבהספק של 50W המסוק מרחף,אם נוסיף עוד תא אחד אז בכדי שהמסוק ירחף באותם 50W המתח יהיה יותר גדול והזרם יותר נמוך,בגלל שהזרם יותר נמוך המנוע יהיה הרבה יותר נציל(יתחמם פחות וזמן הטיסה יגדל).
הבעיה היא שכשמוסיפים תא אחד אז משקל המסוק עולה ואז צריך יותר מ-50W בכדי שהמסוק ירחף.הפיתרון הוא לקחת סוללה 4 תאים בכיבול יותר קטן וכך לשמור על המשקל.

bartovmoti
23-06-2009, 15:20:52
אנחנו מדברים על 2 דברים שונים,אתה מדבר על הספק חשמלי כללי ואני מדבר על נצילות.
אני הארתי לזה שאמר שאם מוסיפים תא אז המנוע מתחמם יותר וזה ממש לא נכון.
1.הזרם בריבוע כפול ההיתנגדות הפנימית של הסלילים נותן לנו את בזבוז האנרגיה ולא את ההספק הכללי.
2.אם אנו לוקחים מערכת מסויימת ב-3 תאים אז נגיד שבהספק של 50W המסוק מרחף,אם נוסיף עוד תא אחד אז בכדי שהמסוק ירחף באותם 50W המתח יהיה יותר גדול והזרם יותר נמוך,בגלל שהזרם יותר נמוך המנוע יהיה הרבה יותר נציל(היתחמם פחות וזמן הטיסה יגדל).
הבעיה היא שכשמוסיפים תא אחד אז משקל המסוק עולה ואז צריך יותר מ-50W בכדי שהמסוק ירחף.הפיתרון הוא לקחת סוללה 4 תאים בכיבול יותר קטן וכך לשמור על המשקל.

זה לא מדוייק שבשביל לקבל 50W המתח יהיה עכשיו יותר גדול והזרם קטן יותר.., זה נכון שאם אני מעלה את המתח, ואני רוצה את אותו הספק אז אני צריך להוריד את הזרם אבל לא זה מה שקורה בפועל !
שכחת פרט קטן, יש לך בקר מהירות באמצע! הסוללה לא מחוברת ישירות למנוע.

נגיד שאני מתחיל לעלות את המצערת בהדרגתיות בסוללה 3 תאים ,בסוללה 4 תאים או בסוללת 8 תאים או קי? בנק' מסויימות שונות בסטיק המנוע יראה נניח 10V מכל אחת מהסוללות שציינתי.

הבקר הוא זה שקובע את המתח למנוע נכון? אז מה אתה בעצם אומר, שאם אני אתן למנוע 10V מסוללה של 3 תאים או 10V מסוללה של 4 תאים הוא יצרוך זרם שונה ?? זה יהיה בדיוק אותו זרם ! כי 10V זה 10V לא משנה אם זה בא גם מסוללת 8 תאים!
ההבדל היחיד יהיה שבשביל לקבל 10V על המנוע בסוללת 3 תאים הסטיק יהיה במוקם אחד, ובשביל לקבל 10V בסוללת 4 תאים הסטיק יהיה במקום אחר נמוך יותר!
כאילו אתה רוצה להגיד לי, שהבקר פתאום יודע שחיברו לו עוד תא ואז הוא בשביל להוציא 50W הוא בכוונה יגדיל את המתח ויגביל את הזרם ? לא נראה לי. הבקר עושה מה שאומרים לו, תן לי 10% הוא יתן לך 10% ! תן לי 90% והוא יתן 90%.

אמה מה, שבמקרה של 3 תאים - 90% יהיה מתח כלשהו
ובמקרה של 4 תאים - 90% יהיה עכשיו המתח יותר גבוה !
אתה מבין?, בשלט אתה קובע כל פעם כמה אחוז אתה רוצה! ולא כמה W אתה רוצה.
עכשיו נתייחס רגע לעקומת מנוע. בנק' קבועות אתה דורש % מסוים קבוע מהמנוע!
נגיד גרף לינארי: 0% 25% 50% 75% 100%

עכשיו, אם בשביל לקבל נגיד 50W ב 3 תאים הסטיק היה במקום מסויים נניח ב2/3 סטיק 75% בסדר?,
עם 4 תאים בשביל לקבל את אותם 50W הסטיק עכשיו יהיה במקום יותר נמוך אבל שתהיה בטוח שזה יהיה בדיוק אותו מתח.

כל הבעיות יתחילו להתעורר כשתרצה לקבל משהו שהוא יותר גדול מ 11.1V !!.
עד עכשיו המנוע שלך במקסימום (נגיד ב IDLE) עבד ב 11.1V בזרם כלשהו, בהספק כלשהו ושכל המערכת יכלה לעמוד בו ולספק אותו כולל המנוע עצמו גם כשנתת פיצ' מקסימלי הכל היה עוד בסדר.

פתאום עכשיו נתת לו עוד מתח, כאילו אמרת לו קדימה יש לך עוד!! אבל עכשיו הוא אומר, או קי אני יכול אבל אני אצטרך עוד זרם, ואז תצרוך ממני עוד הספק! ואם אתה מבקש ממני את זה אתה צריך לתת לי תנאים לזה. לספק לי זרם, לקרר אותי וכו'

תחשוב, 100% עם 3 תאים זה 11.1V
100% עם 4 תאים זה כבר 15.3V

בהתאם לכך כמו שכבר ציינתי, לפני שאתה מוסיף עוד תא, אתה צריך לבדוק קודם כל שהמנוע שלך יכול לעמוד בזה, שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם גבוהה יותר כי שתהיה בטוח, שכשתשים ב IDLE המנוע שלך יצרח וישאג "אני רוצה עוד זרם" !

leetal
23-06-2009, 16:01:26
זה לא מדוייק שבשביל לקבל 50W המתח יהיה עכשיו יותר גדול והזרם קטן יותר.., זה נכון שאם אני מעלה את המתח, ואני רוצה את אותו הספק אז אני צריך להוריד את הזרם אבל לא זה מה שקורה בפועל !
שכחת פרט קטן, יש לך בקר מהירות באמצע! הסוללה לא מחוברת ישירות למנוע.

נגיד שאני מתחיל לעלות את המצערת בהדרגתיות בסוללה 3 תאים ,בסוללה 4 תאים או בסוללת 8 תאים או קי? בנק' מסויימות שונות בסטיק המנוע יראה נניח 10V מכל אחת מהסוללות שציינתי.

הבקר הוא זה שקובע את המתח למנוע נכון? אז מה אתה בעצם אומר, שאם אני אתן למנוע 10V מסוללה של 3 תאים או 10V מסוללה של 4 תאים הוא יצרוך זרם שונה ?? זה יהיה בדיוק אותו זרם ! כי 10V זה 10V לא משנה אם זה בא גם מסוללת 8 תאים!
ההבדל היחיד יהיה שבשביל לקבל 10V על המנוע בסוללת 3 תאים הסטיק יהיה במוקם אחד, ובשביל לקבל 10V בסוללת 4 תאים הסטיק יהיה במקום אחר נמוך יותר!
כאילו אתה רוצה להגיד לי, שהבקר פתאום יודע שחיברו לו עוד תא ואז הוא בשביל להוציא 50W הוא בכוונה יגדיל את המתח ויגביל את הזרם ? לא נראה לי. הבקר עושה מה שאומרים לו, תן לי 10% הוא יתן לך 10% ! תן לי 90% והוא יתן 90%.

אמה מה, שבמקרה של 3 תאים - 90% יהיה מתח כלשהו
ובמקרה של 4 תאים - 90% יהיה עכשיו המתח יותר גבוה !
אתה מבין?, בשלט אתה קובע כל פעם כמה אחוז אתה רוצה! ולא כמה W אתה רוצה.
עכשיו נתייחס רגע לעקומת מנוע. בנק' קבועות אתה דורש % מסוים קבוע מהמנוע!
נגיד גרף לינארי: 0% 25% 50% 75% 100%

עכשיו, אם בשביל לקבל נגיד 50W ב 3 תאים הסטיק היה במקום מסויים נניח ב2/3 סטיק 75% בסדר?,
עם 4 תאים בשביל לקבל את אותם 50W הסטיק עכשיו יהיה במקום יותר נמוך אבל שתהיה בטוח שזה יהיה בדיוק אותו מתח.

כל הבעיות יתחילו להתעורר כשתרצה לקבל משהו שהוא יותר גדול מ 11.1V !!.
עד עכשיו המנוע שלך במקסימום (נגיד ב IDLE) עבד ב 11.1V בזרם כלשהו, בהספק כלשהו ושכל המערכת יכלה לעמוד בו ולספק אותו כולל המנוע עצמו גם כשנתת פיצ' מקסימלי הכל היה עוד בסדר.

פתאום עכשיו נתת לו עוד מתח, כאילו אמרת לו קדימה יש לך עוד!! אבל עכשיו הוא אומר, או קי אני יכול אבל אני אצטרך עוד זרם, ואז תצרוך ממני עוד הספק! ואם אתה מבקש ממני את זה אתה צריך לתת לי תנאים לזה. לספק לי זרם, לקרר אותי וכו'

תחשוב, 100% עם 3 תאים זה 11.1V
100% עם 4 תאים זה כבר 15.3V

בהתאם לכך כמו שכבר ציינתי, לפני שאתה מוסיף עוד תא, אתה צריך לבדוק קודם כל שהמנוע שלך יכול לעמוד בזה, שהסוללה והבקר מסוגלים לעמוד בזרם גבוהה יותר כי שתהיה בטוח, שכשתשים ב IDLE המנוע שלך יצרח וישאג "אני רוצה עוד זרם" !

מוטי אתה לא מבין איך בקר עובד ולכן אתה טועה ומטעה.
אין לי כוח להסביר איך הוא עובד ומי שלא מבין אלק' גם לא יבין את ההסבר,אבל בפשטות הוא לוקח את כל המתח של הסוללה (10V או 13V או כל מתח של הסוללה) והוא מעביר את כל המתח הזה בפולסים למנוע,ככול שהמצערת יותר גבוהה הפולסים בתדר יותר גבוהה והמנוע מסתובב יותר מהר,כשהמצערת במצב נמוך הוא מעביר את כל המתח בתדר נמוך.
המתח שהמנוע רואה הוא תמיד תמיד מתח הסוללה ולא משנה מה מצב המצערת.
היתרונות של מתח יותר גבוהה:
1.פחות זרם מהסוללה-הסוללה סובלת פחות-אורך חייה גדל.
2.בקר יותר קטן כי יעבור ממנו פחות זרם.
3.פחות חום ז"א פחות בזבוז אנרגיה.
4.החוטים יהיה יותר נצילים.
5.בגלל שנצרוך פחות זרם מהסוללה אז המתח שלה תחת עומס יעלה(בגלל ההיתנגדות הפנימית שלה)-הרווח הוא עוד נצילות.

אין טוב בלי רע-החסרונות:
1.תוספת משקל למסוק.
2.לא תמיד יש מקום לסוללה.
3.שינויי במרכז הכובד.
4 מחיר.
5.כיוונים מחדש של הגרפים בשלט ובבקר.
6.BEC חיצוני-או בקר כמו ש-TOOLY הציע.


לסיכום אם רוצים מערכת יעילה עדיף יותר מתח (תאים בסוללה) אם האילוצים האחרים מאפשרים זאת.

imac1
23-06-2009, 16:17:00
תיקון טעות קטנה
עליית מתח על מוליכים טובה לקווי רשת של חברת חשמל(עליית מתח לטובת הורדת זרם על הקווים)
במקרה שלנו קיים מנוע שנתוניו (מהירות סיבוב עולה ואיתה גם חיכוך גבוה יותר ) משתנים בזמן עליית מתח ולכן גם הזרם וההספק משתנים .
זה בקצרה על שינויי מתח .
מה שכן שווה בדיקה של מנועי סקורפיון כי כמו שראיתי כל המנועים שלהם שמתאימים לTREX עובדים 3 תאים
יכול להיות שפיספסתי משהו איתכם הסליחה.


פרט לכך שגיא קדימה שידרוג כבר אין לי כוח לצלם את המסוק שלך הוא משעמם אותי

מישהו אמר ויסטה
(:

sagi
23-06-2009, 16:21:47
תומר צפויה לך הפתעה עם המנוע שיש לי כרגע :)
מחר בערב יהיה יום צילומים !!!
איפה ה - XP PRO שלי ? :D