View RSS Feed

HeliDraco

לידת הלוגו - ראש

דרג את הבלוג הזה
אז ראשי הסרוואים הגיעו והיה אפשר לשלב את הסרוואים במסוק:



התחלתי מסרוו ה-ELEV בגלל הגישה המורכבת אליו. הסרוו הזה מורכב אנכית עם הראש פנימה כך שהגישה לראש הופכת לבלתי אפשרית כמעט לאחר התקנת הסרוו.
לכן התחלתי מקישור הסרוו הזה למקלט ויישור שלו. כאן חיכתה לי הפתעה (?) לא נעימה מספר 1 - איכשהו שכחתי שהמקלט שהחלטתי להשתמש בו (R6106HFC) הוא רק בעל 6 ערוצים. מספיק למסוק, אבל לא מאפשר להכניס את מקור המתח (BEC) בערוץ נפרד (מה שאומר משחקים עם חיוט שאר הערוצים וחיבור קו המתח דרכם). התחלתי את ה-Setup עם המקלט הזה, אבל אחרי עוד קצת מחשבה - פשוט החלפתי את המקלט עם ה-R617FS של הקופטר (שבו יש 7 ערוצים). הקופטר משתמש ב-6 ערוצים בלבד (BEC משולב ב-ESC) ולכן יוכל לקבל את ה-R6106HFC בלי בעיות. החיסרון היחיד - אני לא בטוח שה- R617FS יודע להתמודד עם הסרוואים הדיגיטליים שיש לי בלוגו, כך ששיפור ברמת ההטסה ידרוש ממני להחליף מקלט. נו שוין - אני מעדיף לא לאלתר עם מתחים כשאני לא חייב *.
באותה הזדמנות כיילתי 90 מעלות גם בסרוואים האחרים והתחלתי בהתקנה. טיפ חשוב - בהתקנת סרוו ה-ELEV תצטיידו במפתח פיליפס ארוך. אחרת מגש הג'ירו פשוט ימנע מכם גישה לברגים התחתונים של הסרוואים. ייצור קצר של לינקים:



ומתקינים את הסרוואים האחרים. הפתעה לא נעימה נוספת שגיליתי כאן (ודווקא כן קשורה למסוק) היא העובדה שקשה מאד לנתב את החיוט של סרוו ה-AIL, בלי שהוא יפריע ללינק ה-ELEV.בסוף הצלחתי להוציא אותו החוצה דרך הפתח העליון. כיון שכבר הייתי ב"שוונג", החלטתי להתקין גם את סרוו הזנב, מה גם שפינלס סיפר לי ש -(1) הג'ירו שלי כולל יכולת Sub-Trim פנימית ואפשר ליישר את ראש הסרוו גם אחרי ההתקנה ו-(2): הראשים של לוג'יטק משתמשים בעקום קדחים (Spline) זהה לראשים של פוטאבה, כך שראשי מיקדו שקניתי בדיוק יתאימו. הכל טוב ויפה, אבל במקביל גיליתי ש-(1) משום מה ברגי ההתקנה לסרוו נעלמו לאנשהו ו-(2) הבורג המתאים להידוק הראש של הסרוו לא נכנס טוב בסרוו. כדי לחסוך את כל הבלגן - פשוט הזמנתי סרוו זנב אחר (BLS251) וברגים דומים לברגי ההתקנה.. שוב עיכוב...
אחרי התקנת הסרוואים ניגשתי ליישור הסוואש עם מכשיר יישור (Leveler). כאן המקום לציין שבניגוד למסוקים בסגנון טירקס, הלינק האחורי של הסוואש לא יכול לצאת ממסילת ה- Anti Rotation בלי לכופף אותה בצורה די רצינית, ולכן בלתי אפשרי כמעט לכייל את הלינק הזה מכנית. מה שכן, באופן מפתיע, לאחר היישור של הסוואש - לא ראיתי שום סימן לאינטרקציות. ה-Leveler לא זז כלל בכל מסלול הפסיעה של המסוק. שאפו לפוטאבה על הדיוק *:



דבר מעניין נוסף - את המקלט של המסוק החלפתי כבר אחרי ביצוע היישור של הסרוואים והמצב הטוב נשאר גם אחרי ההחלפה. שוב שאפו לפוטאבה - הפעם על העקביות.
כיון שכיול הזנב נראה תקוע עד הגעת הסרוו החדש - עברתי להרכבה של הראש.
התחלתי (בדיוק עפ"י פינלס) מהרכבת הגריפים:
בדיעבד - יכול להיות שעדיף להתחיל דווקא מהפלייבר, שכן הגריפים מקשים מאד על הגישה לאזור הזה.
מתחילים מלחבר את זרועות ה-Mixing לגריפים:


הזרועות עצמן כמובן בנויות מחלקים שצריך לחבר ביניהם. תהליך הבנייה די דומה לזרועות אחרות שכבר בנינו - מבנה מפרק של שני מיסבים ושרוול ביניהם וכדורים:



חשוב לשים לב למנואל - קודם כל ניתן לכייל את הזרועות עפ"י תגובות רצויות. חובבי האגרסיות מוזמנים להכניס את הכדור לפתח הפנימי של הזרוע. אני חיברתי בחיצונית *;D .חוץ מזה *בצד השני של הזרוע יש 4 (!) פתחים שונים לכדורים. ממה שהבנתי מפינלס - הכיוון הנכון ל-5003D הוא הקדח הימני-עליון. בכלל, מה שאולי ייחודי כאן זו מעררכת הפלייבר של המסוק, שבגללה זרועות ה- Mixing *מאונכות לגריפ ולא מקבילות אליו (כמו למשל בטירקס ובפרוטוס). הרכבת הגריפים עצמם לראש לא מורכבת במיוחד - כמו בזנב יש כאן שני מיסבים רדיאליים, שני מיסבי דחיקה וספייסר בכל גריפ. הדבר היחיד שכן חשוב לזכור - זה הכיוון. בלוגו השליטה היא עפ"י שפת ההתקפה (Leading Edge Control) וצריך להזהר לא לחבר את הגריפים הפוך:



לאחר הרכבת הגריפים מתחילים להרכיב את מכלול הפלייבר. מתחילים ממין חבית קטנה כזאת שמחזיקה את הפלייבר והוא ה- Seesaw :



אותה מרכיבים משני חצאים עם מין חלק באמצע שצריך לדחוף פנימה כשה-Seesaw נמצא כבר בתוך מזלג הראש, אבל הברגים שבונים אותו עדיין רופפים מעט. הבעיה - מאד קשה ליישר את ה-Seesaw *במצב הזה. אחרי כמה מאמצים - זה נכנס נכון והיה אפשר להדק את הברגים - לא לפני שקיבענו מיסבים לפלייבר ול-Seesaw בתוך המכלול. ה-Seeesaw מורכב:



השלב הבא הוא להכין שני לינקים שישבו על הפלייבר ויתחברו לזרועות ה-Mixing. פינלס ממליץ להרחיב אותם כיון שהטבעות של הלינקים קשות מאד על הכדורים. ההמלצה שלו לנושא הזה היא... משחת שיניים מרוחה על הכדור והרבה סיבובים, שכן "משחת שיניים היא חומר מחוספס". כן -גם לי זה נשמע הזוי, אבל החלטתי לנסות בכ"ז. כשראיתי שרידים של פלסטיק במשחת שיניים שניקיתי מהכדור, הבנתי שפינלס כמו (כמעט) תמיד צודק *:



בשלב הבא מברגים שני כדורים לכלוב הפלייבר, *מכניסים מין צינוריות כאלה עם ברגי קיבוע לתוך ה-Seesaw , שמים מעל את כלוב הפלייבר וטיפת CA, כדי שהמוטות לא יזוזו ומהדקים את הכלוב עם ברגים לשני חלקי חיזוק די קטנים עם ברגים:



כאן הזמן לפלייבר - הוא מוכנס לתוך הצינוריות שהכנסנו קודם ומקובע (כשהוא מאוזן בדיוק, כמובן) ע"י ברגי הקיבוע. עליו מולבשים מין שרוולי מרווח ושני הכדורים עם המשחת שיניים (יש בהם ברגי קיבוע):



השלב הבא -שני הפאדלים. הפאדלים עצמם חלולים לחסכון במשקל ומצורפים דקאלים לציפוי הפאדל. כאן חשוב לשים לב ליישור (הצד הארוך מיושר עם שפת הזרימה) והכיווניות (רק בכיוון אחד הדקאל יתמקם נכון - בדוק). וכמוכן - זהירות, סבלנות והתמדה יביאו לכם בסוף פאדל מצופה וללא קפלים ובועות:



הברגת הפאדלים למקום די סטנדרטית, צריך רק לשים לב לכיוונים.
עכשיו - שני פינים ליישור בתחתית הראש וסיימנו - אפשר לחבר את הראש למסוק. כאן מורודים קודם את ה-Washout, ואז שמים את מכלול הראש המורכב ומקבעים אותו עם בורג ישו ייעודי. אבל: הפתעה לא נעימה 4 - לי אין בקיט בורג כזה. פינלס התריע אמנם שבורג כזה (M3X18) קל לבלבל עם בורג אחר (M3X20) שגם נמצא בקיט, אבל זה היה משאיר בורג M3X20 אחד ספייר ולי זה לא קרה. בינתיים קיבעתי את הראש במקום עם בורג קצר יותר, רק כדי לא לעצור את כיול הראש ובינתיים הזמנתי את הבורג המתאים.
בין לבין - סיימתי גם את מיקום המקלט והג'ירו:



והכנתי את החופה (שזה אומר להכניס גרומטים לחופה עצמה ולחבר ארבעה ברגים עם ספייסרים ופקקים מיוחדים לקיבוע החלק הקדמי) עצה חשובה - לקצר את הפקקים כך שיתאימו בדיוק לגובה הבורג:





(לא לדאוג, הדקאלים בשבילה בדרך).



תהנו.
נ.ב. מסקנה מיידית ממדידת החופה, אגב הייתה צורך בחיוט צמוד כמה שיותר במסוק, שכן החופה הזאת עוטפת היטב את הגוף. וגם נראית טוב, אפילו בלי דקאלים *
קטגוריות
ללא קטגוריה

תגובות