תגובות בבלוג

  1. Boogle's Avatar
    אייל- ח"ח.
    רק תיקון לגבי מערכת צירי המטוס
    X כוון הטיסה
    Y ניצב לכוון הטיסה ומקביל לקרקע - ציר מוטת הכנף (פונה בד"כ לכנף הימנית)
    Z כיוון העילוי על הכנף
    ולכן
    PITCH סביב Y
    YAW הוא סביב Z
    ROLL סביב X


    טעויות מתחילים נפוצות הן בתחום כווני הגאים לכן הנה המלצה לוודא שההגאים נכונים ומגיבים נכון:
    1. הרמת אף המטוס מבוצעת ע"י משיכת הסטיק הימני (כאילו הזזה למטה) פעולה זו צריכה לגרום להגה הגובה (ההגה האופקי האחורי) לעלות כלפי מעלה. וכמובן שדחיפה של הסטיק תעשה את הפעולה ההפוכה.
    2. הטיה של הסטיק הימני מבצעת פעולת גלגול הפעולה מתבצעת ע"י המאזנות שהן המשטחים הנעים בכנפיים - גלגול לימין מבוצע ע"י הטיית סטיק ימני ימינה כך ש מאזנת ימין עולה ומאזנת שמאל יורדת. גלגול לשמאל יקרה כאשר נטה סטיק ימין שמאלה כך ש מאזנת ימין יורדת ומאזנת שמאל עולה.
    3. סבסוב האף יבוצע ע"י הטיית סטיק שמאלי. סבסוב לימין יתקיים כאשר הגה הכוון - זהו המשטח הנע האנכי בזנב, ינוע ימינה, ע"י הטיית הסטיק לימין. הטיית הסטיק לשמאל תגרום להגה הכוון לנוע שמאלה וכך האף יסבסב לשמאל.

    ***********************************************
    המלצה ל"בדוק את עצמך" בטרום טיסה:

    משיכת סטיק ימני - מעלה את הגה הגובה כלפי מעלה
    דחיפת סטיק ימני - מורידה את הגה הגובה כלפי מטה
    הטיית סטיק ימני ימינה - מעלה מאזנת ימנית (ומורידה שמאלית)
    הטיית סטיק ימני שמאלה - מעלה את המאזנת השמאלית ( ומורידה את הימנית )
    הטיית סטיק שמאלי ימינה - מסיטה את הגה הכוון ימינה
    הטיית סטיק שמאלי שמאלה - מסיטה את הגה הכוון שמאלה.

    Updated 23-04-2010 at 23:26:42 by Boogle