View RSS Feed

Boogle

מציאת סט אפ חשמלי בהסבת טיסני דלק

דרג את הבלוג הזה
יש לנו טיסן קיים או בתוכנית.

נתון קיים :
מנוע - פונים לדף היצרן של המנוע דלק ומוציאים נתונים.
שוקל M גרם
מפיק Phכ"ס במקסימום . נמיר את זה ל Pw (הספק בוואט כאשר כל כ"ס =736W).
את ההספק הנ"ל המנוע דלק מפיק עם פרופ DxP (קוטרXפסיעה).
בסל"ד מירבי של RPM
יש להעריך את משקל הדלק בטיסן Mf ע"פ נפח המיכל ביחס 1:1 גרם לנפח. - הנתון הזה מאפשר לנו לדעת כמה חופש יש לנו במשקל הסוללה שכן עם סוללה משקל הטיסן לא משתנה ובטיסן דלק מאזנים ללא דלק.

מכאן שהשילוב של מנוע סוללה ובקר שיבחר צריכים לתת משהו באזור M+Mf בכדי לאזן את הטיסן. אגב, יש לזכור שלהבדיל ממערכת דלק שבה מאזנים עם מיכל דלק ריק צריך לאזן עם סוללה מותקנת (לא חייב טעונה).

נתחיל בניתוח:

אנו נחפש מנוע שיכול להניף פרופ של DxP ב80-100% RPM סל"ד ולמשוך בתנאים הללו הספק של כ Pw.
שיטה 1 :
ננסה להחליט על מתח הסוללה עימה נרצה להטיס - חלוקה הגיונית היא
3 תאים עד משקל טיסן של 2Kg .
4 תאים עד ל4Kg
וכן הלאה.
זו לא תורה מסיני ויש חפיפות, אנו נגזור זאת מטווח המנועים שנמצא.
ניקח את מתח הסוללה הנומינלי שבחרנו V כמתח ייחוס ואז נחלק את RPM/V לעיל בכדי לקבל את הKV המצופה מהמנוע. מכאן ניתן ללקחת טווח של KV לעיל עד כ20% פחות .

נמצא את הזרם שהמנוע יצרוך במצב הנ"ל I=Pw/V

נפנה לאתר מנוע בעל הנתונים הבאים:

0.8-1KV
0.8-1.2Pw
I
נאתר כשלושה מנועים פוטנציאליים ונבחן את התאמתם לפי החישובים לעיל.

במידה ולא מצאנו מנוע מתאים, למשל מוצאים מנועים בעלי KV נמוך ממה שצריך בשביל ההספק Pw הנדרש, זה אומר שעלינו לעלות במספר התאים של הסוללה, ובמידה וKV שלנו נמוך מKV של המנועים , כמובן לרדת במספר התאים של הסוללה.

יש לוודא שהמנוע הנבחר מסוגל לעמוד בזרם I שחושב לעיל.

זהו תהליך איטרטיבי שכדאי מאוד לעבור גם על מדידות ונתונים של משתמשים במנועים הללו.


שיטה 2:

לחפש מנועים בטווח הספקים של 0.8-1.2Pw

בודקים KV
בודקים מהו הזרם המירבי המותר למנוע I
מחשבים את Pw/I=V1 זהו המתח המינימלי בו ניתן להפיק את ההספק מהמנוע.
מחשבים את RPM/KV=V2 זהו המתח שידרש על מנת להניף את הפרופ בסל"ד דומה למנוע הדלק.

מוודאים ש V2>V1 אם כן בוחרים סוללה לפי מתח נומינלי הקרוב ל V2.

במידה ולא התכנסנו יש לבחור במנוע אחר.

צריך לזכור שאם אנו רוצים "יותר כח" או פוטנציאל ליותר כח , הרי שעלינו לחפש מנוע בעל הספק גבוה יותר שיקיים KV*V2 =RPM אז נוכל, למשל לעלות בפסיעה של הפרופ ולקבל מהירות רבה יותר או לעלות בקוטר הפרופ לקבלת כח רב יותר.


לאחר שבחרנו מנוע לעיל, אנו נבחר בקר לפי הכפלת הזרם I לעיל ב1.5 לערך. (50% מהזרם המירבי שחישבנו לעיל)

נפנה לניתוח משקל:
בחרנו מנוע = Mm =משקל המנוע
בחרנו בקר = Mc = משקל הבקר
צריך משקל סוללה = Mb

נפנה למשוואה שהכנו בתחילה:
שיקולי משקל לטיסן ריק מדלק
M=Mm+Mc+Mb1
טיסן מלא דלק
M+Mf=Mm+Mc+Mb2

משקל הסוללה ינוע בטווח Mb1-Mb2

כאשר נרצה להיות קרובים ככל האפשר לMb1.

נחפש סוללות בעלות המתח לעיל שבחרנו שמשקלן בטווח לעיל. ונבחן את עמידתן בתנאי הטסה ע"י חלוקת I המירבי שמצאנו בקיבול הסוללה (שימו לב ליחידות אמפרים או מיליאמפרים).
Cact=I/Capacity
נקבל מהו ה C שידרש מהסוללה .
יש לוודא שהוא נמוך מה C המירבי
C>Cact

בכדי לדעת זמן טיסה שנקבל נחלק 60 ב Cact
T=60/Cact
T הוא זמן הטיסה המינימלי (בהנחה שטסים כל הזמן בהספק המקסימלי).

יש לבחון שמימדי הסוללה מתאימים לתא הדלק או למיקומה בגוף.
יש לוודא גם איזון משקלי במידה וסרוו מצערת לא היה במרכז כובד.
במקרה של בניה עצמית יש לערוך ניתוח שינוי מיקום CG ולהתאים את הגוף לאיזון נכון של CG (בד"כ הארכת האף).

בהצלחה
קטגוריות
ללא קטגוריה

תגובות