אני לפני הזמנת בקר ופתאום חשבתי שאם בזמן טיסה, בקר(עם BEC פנימי) נשרף..מה שקורה זה שאין שליטה בכלל על הטיסן=ריסוק.
לעומת זאת בקר עם BEC חיצוני בסיטואציה דומה, נישאר השליטה על הסרוואים מה שמאפשר להנחית את הטיסן בשלום...
האם אני צודק ? :rolleyes:
Printable View
אני לפני הזמנת בקר ופתאום חשבתי שאם בזמן טיסה, בקר(עם BEC פנימי) נשרף..מה שקורה זה שאין שליטה בכלל על הטיסן=ריסוק.
לעומת זאת בקר עם BEC חיצוני בסיטואציה דומה, נישאר השליטה על הסרוואים מה שמאפשר להנחית את הטיסן בשלום...
האם אני צודק ? :rolleyes:
נתון מעניין...
פירוש הדבר שהבקרים של הוביקינג הזולים אמינים יותר :D
לא הבנתי את דרך הסקת המסקנות שלך... אפשר לקנות בקר עם BEC אבל לנטרל אותו(לנתק את החוט האדום בין הבקר למקלט - נכון תמיד?)
פשוט קנה בקר לאמפר גבוה יותר והוא לא יתחמם וישרף לך.
אין טעם להיות בפאניקה מתמדת מהעניין הזה, בקרים נורמאלים לא נשרפים משיעמום.
התכוונתי שיותר בטוח לקנות בקר(לאו דווקא זול) שאין בו BEC ופשוט לחבר לו אחד חיצוני
ככה שאם הבקר נשרף(קרו מקרים-זה מוצר חשמלי אחרי הכל) אז יש את ה BEC החיצוני בשביל הסרוואים...
זה היה מן בדיחה שאמרתי שהבקרים של הוביקינג יותר אמינים :o
יכול להיות דבר כזה שהבקר ישרף אבל הBEC הפנימי לא ?
או לשים בקר עם BEC פנימי ולהוסיף לו עוד אחד חיצוני בתור גיבוי ?
אתה חושב להשתמש ב-BEC הפנימי כגיבוי? לא רעיון טוב כלל!
לחבר 2 BEC במקביל ללא מנגנון הפרדה זה לא בריא במקרה הטוב ויהרוס אותם במקרה הרע. ה-BEC לרוב עובד כמפסק. הוא מדליק ומכבה את המתח מהר מאוד. בעזרת שליטה על כמה זמן הוא דלוק וכמה זמן הוא כבוי הוא יכול לווסת את המתח שהצרכנים מקבלים. תזכור שמבחינה אבסולוטית הצרכנים מקבלים או 100% מתח או 0%. רק הקיבוליות של המערכת מאזנת את זה.
עכשיו, אם אתה מחבר 2 כאלה במקביל אתה הורס את התזמון. יהיו לך רגעים עם המון מתח ורגעים עם מעט מאוד. לא ממש מומלץ. יש מערכות שמסתדרות עם זה יותר טוב ויש כאלה שלא. אפילו אם זה עובד בהתחלה יש אפשרות שזה יפסיק בפתאומיות.
עצתי היא לא להתעסק עם זה. עדיף, כמו שאייל אמר, לקנות בקר יותר גדול ולישון בשקט. לחלופין, ניתן לוותר על BEC ולהשתמש בסוללות יעודיות למקלט - בדיוק כמו שעושים בטיסני דלק!
עריכה: עכשיו הבנתי את שאלתך.
לרוב ה-BEC הפנימי הוא מנגנון נפרד כך שגם אם הבקר הראשי הולך זה לאו דווקא אומר שה-BEC יהרס. אני אוהב יותר BEC פנימי כי יש לך פחות חיבורים חיצוניים (סוג החיבורים שנהרס בקלות).
ארז צריך לסייג את דבריך לBECממותג. אם יש BEC לינארי, אפשר לחבר במקביל.
אבל אשאל את פותח השרשור: ואם נשרף הBEC הנפרד והבקר לא???
אם כבר אז לקחת סוללה נפרדת למקלט, למשל סוללות LIFE.
וואי ואם ישרף המקלט? :D
כבר קרה לי שבקר הריח כאילו נשרף בזמן טיסה (כשהטיסן עבר קרוב הרחתי ריח של משהו נשרף), היתה שליטה על הטיסן אבל חוסר כוח משווע. הנחתתי את הטיסן וגיליתי שהבקר נשרף (וממשיך להישרף), מייד ניתקתי סוללה.
הבנתי, תודה...
עכשיו שאתה מזכיר את זה, להשתמש בסוללות יעודיות למקלט זה האופציה הכי בטוחה לדעתי אבל זה כרוך בעוד תוספת משקל לטיסן. ספק אם מישהו משתמש בזה בחשמליים.
בסופו של דבר הטיסן עובד על חשמל ואין לדעת מה יכול לקרות באוויר..:eek:
לפני שבועיים נשרף לי בקר על ה- MB339, בעזרת ה-UBEC החיצוני הצלחתי להנחית את הטיסן.
כלל אצבע ששמעתי ממישהו, כל טיסן מעל 4 תאים מומלץ להשתמש ב-BEC חיצוני.
*** אתה צודק
לפי דעתי יותר סיכויים שהבקר עם BEC פנימי ישרף מאשר הBEC החיצוני, אתן לך דוגמא:
מכשיר סלולארי המצוייד במצלמה,MP3 , ועוד... לא יחזיק מעמד כמו המכשירים של פעם שהיה אפשר רק להתקשר ולסמס.
כאן ה BEC החיצוני עושה עבודה אחת ולא מחובר לגורם אחר(הבקר לצורך העניין) שיכול להישרף ולשרוף בטעות גם את ה BEC.
:)
כתבתי "לרוב" לא? לא רציתי לסבך.
הנה שוב אנו מנסים לחצות שערות בהשערות. אין הבדל באמינות בין BEC פנימי לחיצוני.
כדי לשפר אמינות צריך להגדיל יתירות. כלומר לחבר 2 BEC עם הפרדה או - יותר טוב - לחבר 2 סוללות נפרדות למקלט. רק ככה יוצרים אמינות מוגברת. כל המשחקים האחרים אינם משפרים דבר.
מכשיר סלולרי שתומך בMP3 ובמצלמה (וכו') לא שונה מאוד חומרתית ממכשירים הישנים
הסיבה העיקרית לשבירה הינה מסך גדול יותר שעלול להשבר (יותר שטח פנים עדין) או הזכוכית\פלסטיק שעל המצלמה
חוצמזה, ההבדל באורך החים של המוצרים הינו בגלל תחום מעניין ומרתק, שנקרא בקרת איכות.
חלק גדול מהתחום הינו לחסוך כמה שאפשר ברכיבים, כך שלא ישרדו יותר מדי, וגם לא פחות מדי,
בגלל זה אתה רואה לעיתים את התופעה שמכשיר כלשהו נשבר חודש אחרי תום האחריות
כל חברה וההחלטות שלה לגבי אורך החיים של המוצר, אך אף מוצר לא יחזיק יותר מדי זמן תחת הבלאי העצום כמו של המכשירים הסלולריים