הפרוייקט הבא מתקרב לסיום
ללא מילים:
Printable View
הפרוייקט הבא מתקרב לסיום
ללא מילים:
בניה יפה מאוד !!
איך אתה נמנע מפתולים בכנף בזמן הדבקת הפרופילים לציפוי הבלזה?
חן
או, איזה תענוג לראות בנייה אמיתית, מקצועית ברמה, מה מוטת הכנף הבילתי נגמרת הזו?:o
נראה טוב , באמת מעורר תיאבון .....
ספר קצת פרטים
קצת פרטים:
הטיסן הנ"ל כולו פרי תיכנוני מאפס
הפרופיל שנבחר הוא MH32
מוטת הכנף 1.60
הכנף מצופה בלזה 1 מ"מ ומחוזקת בתוכה בקורות אלומיניום מצופה קרבון, ולאחר שהכל יסתיים הכנף תקבל ציפוי פיברגלס 12 גרם.
המאזנות חלולות וגם הן יצופו פיברגלס
הזנב בתצורת V גולף מגוש בלזה לצורת פרופיל מושלם, גם הוא יצופה פיברגלס.
חלק גוף קדמי גולף בקלקר שיצופה פיברגלס ולאחר מכן הקלקל יומס החוצה ותישאר רק קליפת הפיברגלס.
החלק האחורי של הגוף הוא קורת קרבון קונית, חזקה ביותר ובאיכות קרבון מהגבוהות שקיימות (לא קרבון סיני)
מנוע גדול וחזק כמובן עם פרופ מתקפל
ושאיפה למהירויות גבוהות עם מנוע כבוי.
כשהכל יסתיים ארכז את כל המידע ועוד המון תמונות בפוסט נפרד.
ובלי כל קשר, עוד לפני שזה מסתיים, הפרוייקט הבא כבר התחיל:cool:
אז זה ההוטלינר שספרת לי עליו?
עודד, עוד 5-6 שנים אני והבן שלי נבוא אליך לפתח תקווה לשיעורי בנייה בטיסנאות קלאסית.
תרשום תרשום.
העבודות שלך בבלזה (ובכלל) כל פעם מרשימות מחדש
לבנות טיסן מאפס באמצע הסלון :) כל הכבוד לך!!
פיברגלס 12 גרם?
אני לא מכיר בד פיבר 12 גרם, אני מכיר 20 גרם למטר ומעלה. האם הכוונה היא שכל הכנף דורשת 12 גרם לצורך הציפוי? (משקל הבד למטר כפול השטח?)
הפיבר הכי קל שאני מכיר שאינו בד ארוג הוא MAT (נקרא גם טישו) כלומר, סיבים שדחוסים למשטח בכיוונים רנדומליים. משקל הטישו הקל שאני מכיר הוא 7 גרם למטר.
הבעיה בבד לא ארוג הוא שהוא סופג הרבה אפוקסי יחסית לכמות הסיבים ויוצא מאד חלש.
טעיתי במספר
18 גרם למ"ר וזה לא טישו אלא אריג
הנה הקישור לחומר:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...per_Thin_.html
שים לב שהאריג שבחרת הוא כנראה 104 (למרות שאצל היפני אף פעם אי אפשר לדעת באמת)
הבד באמת שוקל 18 גרם למטר אבל אינו "מאוזן" (BALANCED). משמע, כמות הסיבים לכיוון אחד אינה זהה לכמות הסיבים בכיוון השני (60 לעומת 52)
המשמעות היא שהמשטח עלול להתעוות לאחר ייבוש של האפוקסי עקב התפשטות חום של הפיבר. נפוץ למדי בהגאים של טיסני דיסקוס ולכן לרב משתמשים בדיסקוסים בבד 106 שלא 56 סיבים לכל כיוון ולכן הוא "מאוזן".
על מנת להימנע מפיתול המשטח יש לחתוך את היריעות תוך "סיבוב" של 90 מעלות. כלומר, לחתוך את רצועת הבד שנועדה לחלק העליון של הכנף/המאזנת מרוחב היריעה ואת רצועת הבד שנועדה לחלק התחתון של הכנף/המאזנת מאורך היריעה.
במידה ואין לך יכולת לעשות את זה (רוחב היריעה לא מספיק או לא מספיק בד שכן השיטה בזבזנית) אז אתה עלול לסבול מבעיות של פיתול קל במשטחים, בעיקר בקצה המאזנות.
מידע על סוגי הבדים:
http://www.cstsales.com/fiberglass_data.html
רועי
קודם כל תודה על הטיפ
הכנף עצמה עוד לפני הפיבר, חזקה ועמידה מאד לפיתולים.
קורות הקרבון הפנימיות מצופות בלזה מכל הכיוונים ומחברות בין הציפוי העליון לתחתון, כך שהתוצאה עמידה ביותר לפיתולים וכפיפה.
אחת מהמטרות של הפיבר זה להקשיח את פני השטח ולעשות את הטיסן כולו עמיד יותר, רובסטי יותר .
אני אפילו שוקל לשים את הפיבר עם סיבים באלכסון ולא ניצבים לכנף, עוד לא גיבשתי החלטה בעניין.
אני הנחתי שאתה מניח את הסיבים באלכסון, זה מה שנדרש לפיתול.
למעשה במבנה שלך אין כמעט משמעות לשים את הסיבים ה-0/90 מעלות.
בכנפיים שני הקורות הם אורכיות (מן הסתם) וכל המבנה החיצוני ב-45 מעלות