-
11 קבצים מצורפים
טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
בזמן האחרון אני קורא פה על המון חברה שהתחילו לבנות טיסנים מבלזה וזה עשה לי חשק גדול מאוד לבנות לי אחד כזה...
קראיתי שאלתי ואחרי הכל היום הלכתי לחנות טיסנים כדי לקנות בלזה מסורית ולשאול שאלות אחרונות. (דבק נגרים CA נייר שיוף ועוד יש בבית).
אתמול התחלתי לעבוד על הכנפיים.
קובץ מצורף 82462
חיתוך של פרופיל הכנף מדיקט תעופתי 1.5mm ובעזרתו את שאר הפרופילים מבלזה של 2.0mm.
קובץ מצורף 82459
הדבקת הפרופיל על שני קורות אורן של 5.0*5.0mm.
קובץ מצורף 82460קובץ מצורף 82461
קובץ מצורף 82463
יצירת חריצים על גבי שפת ההתקפה והדבקה של השפה לפרופיל הכנף.
קובץ מצורף 82464קובץ מצורף 82465קובץ מצורף 82466קובץ מצורף 82467קובץ מצורף 82468
היום התחלתי עם אחד הצדדים של הגוף.
קובץ מצורף 82469
עידכונים בהמשך....
אשמח לשמוע הערות או הארות על הבניה או להמשך..
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
כל הכבוד נדב,
אין כמו להטיס טיסן שאתה בונה לבד, זה קצת יותר מפחיד אבל הרבה יותר כיף.
איזה טיסן זה? מאיזה תוכנית? תעלה שנוכל לראות אולי בעיות בתוכנית עצמה.
הדיקט הגדול מאחורי החבילה זה דיקט צפצפה? האם רכשת אותו מאותו מקום של הלוחות בלזה? מה המחיר שלו?
בהצלחה.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ידידי היקר, לא דילגת על שום טעות, זה ארוך מדי להתכתבות
מציע לך לעצור את העבודה ולא להשקיע לפני שנשוחח שיחה ארוכה שתחסוך לך ים של עוגמת נפש
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
כן זה דיקט צפצפה גודל מטר על מטר + - מחיר 90 שח.
זה מאותה החנות שדיברנו עליה שבוע שעבר.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
כזקן שפעם היה בונה כך טיסנים אתה עושה עבודה יפה.
לפי התוכנית נראה שזה טיסן גלגל אף, כנף עילית ודיאדרל שהיה נקרא אנפה.
אל תשכח לקדוח חורים ולהעביר מראש מאריכים לסרוואים ו/או פושרים. בשלב הזה בדרך כלל מתקינים חוט משיכה.
שורש הכנף מצריך חיזוק פיבר ואפוקסי כפי שבטח מציינים בתוכנית.
כמו כן קח בחשבון שאם התוכנית היא למנוע ניטרו ואתה משנה אותה לחשמל - מרכזי כובד ישתנו וגם אופי וגודל המחיצות והתאים לציודים.
אולי תרצה לאפשר גישה להחלפת סוללה בלי להוריד כנף.
אני הייתי משתמש ב-CA להחזיק את החלקים במקום בזמן שהאפוקסי או דבק הנגרים היה מתייבש. לפרופילים - רק CA.
המון עבודה אבל גם כיף גדול.
בהצלחה
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
הדבר העקרוני ביותר - לא לבנות באויר. כל הבניה חייבת להיות מורכבת ומוצמדת ע"י סיכות ללוח בניה ישר. אחרת נוצרים פיתולים שקשה להפתר מהם.
לוח בניה - רצוי מעץ (יותר נוח לתקוע סיכות ) או מסנדביץ (כמעט ולא מתפתל עם הזמן) רוחב - בערך 25 ס"מ, עובי - 2 ס"מ (בערך) אורך - מטר (עדיף מעט יותר).
מצורפים שני צילומים........ ועוד אחד ..... סתם שיהיה :)
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
מהתמונות נראה שהוא עושה נכון - לוח עץ ועליו תוכניות ועליהם בונים עם סיכות.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
AvSa וUmbo תודה רבה על העצות.
AvSa. כן זה טיסן כנף עלית והוא בנוי למנוע ניטו שמצריך באמת שינוי בגודל התאים. אני באמת חושב איך עושה יוצר איזה פתח/דלת להחלפת סוללות.
לגבי מקכז הכובד איך אני יכול לחשב ולדעת איפה מרכז הכובד אחרי השינוי ממנוע ניטרו לחשמלי.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
AvSa
מהתמונות נראה שהוא עושה נכון - לוח עץ ועליו תוכניות ועליהם בונים עם סיכות.
ממש לא !
זה שולחן שהדברים סתם מונחים עליו, לעיתים עם שופינים "כמשקולות". זה מה שנקרא בניה באויר שמועדת לפיתולים ושאר צרות. דבר לא מוצמד בסיכות לשולחן, שגם קשה לתקוע לתוכו סיכות וגם חבל להרוס אותו עם חורים מסיכות ולכלוך מהדבקים.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
umbo, נכון שלא עבדתי עם סיכות אבל לא ראיתי שנוצר פיתול או צורה משונה בכנף או שזה יבוא עם הזמן?
הכנף נראת ישרה מאוד.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nadavz
umbo, נכון שלא עבדתי עם סיכות אבל לא ראיתי שנוצר פיתול או צורה משונה בכנף או שזה יבוא עם הזמן?
הכנף נראת ישרה מאוד.
לפעמים זה מצליח ולפעמים לא. כשיש נסיון בבניה אתה יודע לפי מורכבות הבניה ואיכות החומרים אם אפשר "לבנות באויר" או לא. כנף והגהים בדרך כלל נכנסים להגדרת "לא".
כמו בכל, דבר עדיף להתחיל ללמוד לבנות נכון ולא ללמוד לתקן שגיאות אחר כך. לוח בניה הוא חובה בעבודה על טיסנים.
יתרון נוסף - כשאין חדר עבודה זה גם מאפשר להניח את לוח הבניה עם החלקים המוצמדים אליו שמתיבשים, במקום מתאים, כך שלא יפריעו למהלך החיים הסדיר בבית.
למי שלא מוצא (או שזה יקר מידי עבורו בנגריה) לוח כזה ראיתי טיסנאי שבנה לעצמו לוח בניה מעולה.
קונים קורת עץ (ישרה עד כמה שאפשר) של 2X5 ס"מ באורך סטנדרטי, שהוא 6 מטר, חותכים אותה לחמישה חלקים באורך 120 ס"מ ומדביקים אותם חזק בדבק נגרים או פלסטי, זה לזה על משטח ישר (רצפה ישרה). מתקבל לוח עבודה מעץ, שבגלל ההדבקה של הקורות (למינציה) אינו מתפתל ומתעקם עם הזמן. בזמן ההדבקה, על מנת להגביר את הלחץ ולשמור על משטח ישר כדאי להצמיד את הקורות של לוח הבניה ע"י קורה ניצבת ומסמרים שישמרו את הכל במקום עד התיבשות הדבק (ראה ציור מצורף).
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nadavz
AvSa וUmbo תודה רבה על העצות.
AvSa. כן זה טיסן כנף עלית והוא בנוי למנוע ניטו שמצריך באמת שינוי בגודל התאים. אני באמת חושב איך עושה יוצר איזה פתח/דלת להחלפת סוללות.
לגבי מקכז הכובד איך אני יכול לחשב ולדעת איפה מרכז הכובד אחרי השינוי ממנוע ניטרו לחשמלי.
לא תוכל לחשב מראש אבל די ברור שבהסבה לחשמלי יהיה לך זנב כבד כי מנוע הניטרו שוקל הרבה יותר ממנוע חשמלי ולכן תרצה לקדם את הסוללה כמה שיותר קדימה.
למיטב זכרוני התא הראשון מאחורי חומת האש הוא בעל מכסה עליון מתרומם ויועד למיכל הדלק. תסב אותו לתא סוללה כשהמכסה נצמד עם מגנט במקום הבורג.
תוכל להגדיל את הסוללה לפיצוי הזנב הכבד על ידי הגדלת החור במחיצה הבאה של הגוף.
את מרכז הכובד אתה בטח יודע למצוא עם שתי אצבעות/שתי מעמדים מאולתרים/מתקן קנוי.
תומכים בטיסן ומזיזים קדימה אחורה עד שמגיעים למצב שבו הוא מאוזן לבד. לטריינר מומלץ אף טיפה כבד. זאת אומרת שייטה כמה מעלות קדימה.
נקודת האיזון מצוינת בתוכנית בעיגול מחולק לרבעים שחור/לבן והיא בדרך כלל בטיסנים מסוג זה נמצאת בשליש הכנף כשהוא נמדד משפת ההתקפה.
מצטרף להמלצת הסיכות.
בכל מקרה חשוב לבדוק על משטח ישר או עם כלים מתאימים את איזון וזוויות החלקים לפני ההדבקה.
אם הכל ישר - אז אתה עובד נכון.
כמו כן קח בחשבון שלחשמלי אתה זקוק להפחית משקל ולהרבה פחות חוזק מבני שקיים בתוכניות ונועד להתמודד עם מנוע הניטרו והמשקל של הטיסן.
נסה לבנות את הגוף קל ככל האפשר בעובי משטחים, דבק, וחיזוקים בחלק האחורי, ותוכל לבצע הפחתה מושכלת בעובי חומת האש, תושבת כן הנסע, וכן הנסע עצמו.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
אני הגדלתי טיפה את הגוף, כך שחומת האש יושבת כמה סנטימטרים יותר קדימה מאשר בתוכנית.
ראיתי שכבר חתכת את הגוף אז לא בטוח שזה אפשרי, אבל אם חומת האש אמורה לשבת כ 4 סנטימטרים מקצה האף, תוכל למקם אותה ממש בקצה האף
ככה גם תרוויח יותר מקום לשחק בסוללה, וגם יש יותר סיכוי לאזן את הטיסן מבלי לעלות לסוללות ממש כבדות.
-
12 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
אם אתה מעונין, קבל הערה ראשונה.
תושבת של סרוו לא עושים מבלזה - ביחוד לא את האזור שבו נמצא הבורג שמחזיק את הסרוו. הבלזה רכה מידי ולא מחזיקה את ההברגה. דיקט או עץ קשה יותר מתאים יותר (אפשר גם להדביק מעל או מתחת לבלזה).
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
התושבת הזאת רק לדוגמא ליפני שאני יכין אותה מדיקט... יותר נוח לחתוך ולעצב את הבלזה....
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nadavz
התושבת הזאת רק לדוגמא ליפני שאני יכין אותה מדיקט... יותר נוח לחתוך ולעצב את הבלזה....
אם כך שים לב שמספיק בהחלט להשתמש בשתי קורות עץ מודבקות לרוחב הגוף, שישמשו תושבת לסרוו. לתושבת מדויקת אין שום יתרון (אפילו קשה יותר להכניס את הסרוו למקום).
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
רעיון יפה נראה לי אפילו יותר נוח...
תודה.
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
נדב מה עם המשך , מחכה לראות מה יצא :D
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
אני קצת תקוע בגלל חוסר זמן כל היזדמנות שיש לי אני ממשיך עוד קצת...
שאלה לאלו שבונים בבית מה מומלץ יותר סרבו לכל מאזנת או אחד לשניהם..?
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
סרוו בודד במרכז הכנף ממש לא מתקינים בצורה שאתה עשית !
כל התושבת שעשית מדיקט מיותרת והורסת את צורת הפרופיל באזור הזה.
מדביקים את שני הפרופילים המרכזיים במקומם. את הסרוו מרכיבים ביניהם צמוד לקורה הראשית (אפשר לנצל אותה כאחת התושבות או שמכפילים\מרחיבים אותה באזור הזה) ומדביקים תושבת נוספת בין הפרופילים כתושבת אחורית של הסרוו. את כל האזור המרכזי מצפים בבלזה. (אתה יכול לראות בתמונה המצורפת איך זה נראה בטיסן QB10 שבונה איתי )
אם הכנף דקה מידי אפשר להדביק את התושבות של הסרוו על ציפוי הבלזה של הכנף - אין בעיה זה מספיק חזק. (הערה - ציפוי הפיברגלס של מרכז הכנף שבתצלום לא קשור לצורך לחזק את תושבת הסרוו)
-
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
אחי אין צורך בעצבים... לפחות ככה זה נראה אבל הכל טוב.
שתי דברים:
1.ברור לי שצריך לצפות את מרכז הכנף בבלזה והסרבו נלכך בחשבון.
2. אין לי מושג על איזה ציפוי פיבר אתה מדבר... אבל זה בסדר כבר אמרתי לפעמים הפורום סתם עושה רעש מתמונות לא הכי בר ורות.
תודה בכל זאת.
ואם אפשר תשובה מממשהו מה עדיף יותר סרבו בודד לשני המאזנות או אחד לכל אחת.?
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: טריינר בלזה ראשון מתוכנית (בניה עצמית)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nadavz
אחי אין צורך בעצבים... לפחות ככה זה נראה אבל הכל טוב.
שתי דברים:
1.ברור לי שצריך לצפות את מרכז הכנף בבלזה והסרבו נלכך בחשבון.
2. אין לי מושג על איזה ציפוי פיבר אתה מדבר... אבל זה בסדר כבר אמרתי לפעמים הפורום סתם עושה רעש מתמונות לא הכי בר ורות.
תודה בכל זאת.
ואם אפשר תשובה מממשהו מה עדיף יותר סרבו בודד לשני המאזנות או אחד לכל אחת.?
חס וחלילה - למה עצבים ? מצטער אם כך הבנת, ואני מתנצל על כך :):):)
בתמונה של הטיסן שלי מרכז הכנף מצופה בפיברגס - אם לא שמת לב אז ממש לא משנה ותתעלם מההערה.
ולשאלתך - לדעתי בטיסנים פשוטים בהם המאזנות מגיעות עד לשורש הכנף מספיק סרוו אחד. הענין הוא שצריך לדעת איך להעביר את המפעילים (בצורת ל - הסימון השחור בתמונה) אל המאזנות כשזה "מוסתר" בתעלה שבתוך החלק המרכזי של שפת הזרימה של הכנף. יש כמובן מפעילים כאילו בחנויות טיסנים. בנוסף, רעיון איך לעשות את המובילים הללו בזול ובקלות, יש בפוסט הזה.
אם זה מסובך מידי, אפשר בהחלט להשתמש בשיטה עם שני סרוו (מה שמוסיף מעט משקל לכנף ויוצר "סיבוך" אחר בבניה - כל אחד לפי ההעדפות שלו).