-
7 קבצים מצורפים
מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
שלום חברים.
בחודשיים האחרונים, התחלתי להשתמש בדלק למסוקים של חב' Rapicon.
השימוש נעשה במנועים חדשים שרכשתי במקביל בחודשיים האחרונים אשר שתולים בשני Trex 600
עלי לציין כי אני מטיס עם תערובת עשירה (כמעט 2 סיבובים) ואני נוהג למדוד חום ב BACK PLATEשבתחתית המנוע.
חלילה לי להאשים את הדלק או איכותו, אולם גם לי סימני שאלה ואני רוצה לדעת מה קורה למשתמשים אחרים.
למרות כל הרשום לעיל, ביום שישי האחרון, הלכו המייסבים במנוע.
בפירוק ראיתי כי המייסבים אינם מקוריים והם של חברת NTN.
האם יש למישהו הסבר, מדוע המייסבים הגיעו למצבם הנוכחי?
האם עדיף להחליפם במייסבי HIGH SPEED והאם המקור לבעיה זה הדלק?
מצ"ב תמונות .
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
כמה גלונים עברת עד עכשיו עם המנוע הזה?
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
אילן, כמה גלונים סיימת? איך אתה בודק טמפ'? ואיך הגיעו מייסבים לא מקוריים למנוע חדש??:eek:
צחי
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
המיסבים המקוריים שמגיעים עם OS זה NTN
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
אני חושב שבשביל לדעת אם מקור הבעיה היא מהדלק.
צריך לבדוק כמה מנועים ולא רק אחד.
יצא לי להטיס גם עם הרפיקון לא ניתקלתי בבעיה.
אני לא פוסל אפשרות כזאת, אבל הבדיקה צריכה להיות רצינית ולא חובבנית לפני שפוסלים את הדלק.
אילן שלא תחשוב שאני חושב אותך לחובבן .
יהיו לזה השלכות מאוד קשות ליבואן , לכן צריך במקרה כזה לנהוג בזהירות.
הרי אנחנו לא רוצים לפגוע בפרנסה של אף אחד ,כמובן לא על חשבון הכיס שלנו.:)
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
אילן,
כשפרקנו את המנוע, הדבר הבולט היה הגוון הכהה על המייסב הראשי וכן מעיין שריטות על הבוכנה עצמה. הגוון הכהה (שרוף) מופיע גם על הקראנק ושאר החלקים.
מאחר ואני בספק גדול שהנזק הוא כתוצאה מסוג הדלק, אני נוטה לשער כי בעיה במייסב גרמה לחיכוך, העלאת החום ויצירת גרדים שעלו לבוכנה וגרמו לשריטות.
אם זאת לא הסיבה, אני לא מוצא הסבר אחר למעט הדלק.
לדעתי צרכת 2-3 גלונים של Rapicon בתקופה הזאת.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
אני חושב שבשביל לדעת אם מקור הבעיה היא מהדלק.
צריך לבדוק כמה מנועים ולא רק אחד.
יצא לי להטיס גם עם הרפיקון לא ניתקלתי בבעיה.
אני לא פוסל אפשרות כזאת, אבל הבדיקה צריכה להיות רצינית ולא חובבנית לפני שפוסלים את הדלק.
אילן שלא תחשוב שאני חושב אותך לחובבן .
יהיו לזה השלכות מאוד קשות ליבואן , לכן צריך במקרה כזה לנהוג בזהירות.
הרי אנחנו לא רוצים לפגוע בפרנסה של אף אחד ,כמובן לא על חשבון הכיס שלנו.:)
משה,
אני מסכים ב 100% איתך, אבל חושב שצריך הסבר למה שרואים בתמונות. ממה ששמענו ביום שישי האחרון, כנראה שגם המנוע ב Trex 600 השני בדרך. למעט פירוק ובדיקה, יש דרך מקצועית נוספת לשער ממה הנזק?
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
levyoram
משה,
אני מסכים ב 100% איתך, אבל חושב שצריך הסבר למה שרואים בתמונות. ממה ששמענו ביום שישי האחרון, כנראה שגם המנוע ב Trex 600 השני בדרך. למעט פירוק ובדיקה, יש דרך מקצועית נוספת לשער ממה הנזק?
יורם
קשה מאוד לבדוק מנוע תקול ולזהות את הבעיה מסיבה פשוטה שיש פה הרבה משתנים.
כגון האם המנוע התחמם, מי כיוון את המנוע ואיך ,האם ניכנס משהו למנוע, וכדומה.
אבל אם התופעה תחזור על עצמה עם כמה וכמה מטיסים אז כנראה שיש משהו .
אנחנו לעומת זאת קבוצה של כמה מטיסים אשר ניסינו דלק מסויים (לפחות על 10 מסוקים).
ולא ניתקלנו בבעיה.
אני מאמין שאם יהיו עוד בעיות כמו לאילן שכולם השתמשו ברפיקון אז יש פה בעיה.
כרגע עוד מוקדם לשייך את הבעיה לדלק אלא אם יש מישהו מוסמך שיכול לקשר בין השניים.
נ.ב. האם המסוק השני גם שייך לאילן ומי מכוון לו את המנועים?
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
חברים, רק רציתי להזכיר שמנועי ה-50 של OS ידועים כבעייתיים בנושא המיסב האחורי.
הרס של מיסב אחורי יכול לגרום להרס גדול מאד בכל המנוע ולא משנה באיזה דלק משתמשים.
למען הסר ספק אני לא מטיס עם הדלק של RAPICON אבל בכל מקרה לפני שחורצים גורלות יש להתייחס לממצאים במנוע בשיקול דעת ובהגיון, ולא להגיע למסקנות שגויות.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
levyoram
משה,
אני מסכים ב 100% איתך, אבל חושב שצריך הסבר למה שרואים בתמונות. ממה ששמענו ביום שישי האחרון, כנראה שגם המנוע ב Trex 600 השני בדרך. למעט פירוק ובדיקה, יש דרך מקצועית נוספת לשער ממה הנזק?
שריטות בבוכנה בד"כ נובעות מחימום יתר של המנוע , בהנחה שלא חדר למנוע שום גוף זר כגון חול
וכדומה... יש מצב שאילן לא בודק חום מנוע נכון. 2-3 גלונים, אני בספק אם הבעיה מגיע מהדלק,
למרות הצבע הכהה שנגרם לכל המיכלולים שהוא כן מהדלק, מה שלדעתי לא כל כך מזיק.
צחי
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נאור
המיסבים המקוריים שמגיעים עם OS זה NTN
זה מעניין, לא ידעתי...
צחי
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
חברים, רק רציתי להזכיר שמנועי ה-50 של OS ידועים כבעייתיים בנושא המיסב האחורי.
הרס של מיסב אחורי יכול לגרום להרס גדול מאד בכל המנוע ולא משנה באיזה דלק משתמשים.
למען הסר ספק אני לא מטיס עם הדלק של RAPICON אבל בכל מקרה לפני שחורצים גורלות יש להתייחס לממצאים במנוע בשיקול דעת ובהגיון, ולא להגיע למסקנות שגויות.
שחר, לפני שהמייסב גורם הרס גדול למנוע, ניתן להבחין ולשמוע שהמייסב לא תקין.
חוץ מזה לא שמעתי על בעיה גורפת של מיסב שנזוק אחרי 2-3 גלונים:eek:
אני טוען שבהקפדה קנאית של בדיקת המנוע בכל טיסה, כל מנוע יאריך חיים, כמובן שצריך
מישהו שיודע לכוון את המנוע למקסימום כח ומינימום חום, ולא סתם להוריד את המסוק באמצע
טיסה ולדחוף את האצבע לבקפלייט.
צחי
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
יורם
קשה מאוד לבדוק מנוע תקול ולזהות את הבעיה מסיבה פשוטה שיש פה הרבה משתנים.
כגון האם המנוע התחמם, מי כיוון את המנוע ואיך ,האם ניכנס משהו למנוע, וכדומה.
אבל אם התופעה תחזור על עצמה עם כמה וכמה מטיסים אז כנראה שיש משהו .
אנחנו לעומת זאת קבוצה של כמה מטיסים אשר ניסינו דלק מסויים (לפחות על 10 מסוקים).
ולא ניתקלנו בבעיה.
אני מאמין שאם יהיו עוד בעיות כמו לאילן שכולם השתמשו ברפיקון אז יש פה בעיה.
כרגע עוד מוקדם לשייך את הבעיה לדלק אלא אם יש מישהו מוסמך שיכול לקשר בין השניים.
נ.ב. האם המסוק השני גם שייך לאילן ומי מכוון לו את המנועים?
משה,
לאחר שאילן ואני שוחחנו בנדון, אני יכול להגיב בשמו כדלקמן:
1.אילן מכוון לעצמו את המנועים.
2.אילן פותח סיכה ושלושת רבעי סיבוב לתערובת עשירה.
3.המנועים נקנו חדשים בחנות מוכרת ועברו הרצה לפי הכללים.
4.אילן בודק טמפרטורה כפי שכתב ומעולם לא זיהה בעיה של חום.
5.אנו מטיסים ומנחיתים על אספלט/מדרכה, כך שאין סיבה לגרגירי חול וכו' לחדור.
6.את כל האמור לעיל, ביצע אילן גם על מסוקים אחרים ומנועים שונים עם דלק אחר (לא רפיקון) ולא הייתה לו בעיה.
7. אם יש משהו שפיספסתי, אילן יוסיף.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניסן וצחי
שחר, לפני שהמייסב גורם הרס גדול למנוע, ניתן להבחין ולשמוע שהמייסב לא תקין.
חוץ מזה לא שמעתי על בעיה גורפת של מיסב שנזוק אחרי 2-3 גלונים:eek:
אני טוען שבהקפדה קנאית של בדיקת המנוע בכל טיסה, כל מנוע יאריך חיים, כמובן שצריך
מישהו שיודע לכוון את המנוע למקסימום כח ומינימום חום, ולא סתם להוריד את המסוק באמצע
טיסה ולדחוף את האצבע לבקפלייט.
צחי
אין מה להגיד בזכותך המנועים שלי עוד עובדים .:)
הוי כמה מנועים שרפתי:(
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
levyoram
משה,
לאחר שאילן ואני שוחחנו בנדון, אני יכול להגיב בשמו כדלקמן:
1.אילן מכוון לעצמו את המנועים.
2.אילן פותח סיכה ושלושת רבעי סיבוב לתערובת עשירה.
3.המנועים נקנו חדשים בחנות מוכרת ועברו הרצה לפי הכללים.
4.אילן בודק טמפרטורה כפי שכתב ומעולם לא זיהה בעיה של חום.
5.אנו מטיסים ומנחיתים על אספלט/מדרכה, כך שאין סיבה לגרגירי חול וכו' לחדור.
6.את כל האמור לעיל, ביצע אילן גם על מסוקים אחרים ומנועים שונים עם דלק אחר (לא רפיקון) ולא הייתה לו בעיה.
7. אם יש משהו שפיספסתי, אילן יוסיף.
כמו שצינתי מבלי לפגוע באף אחד .
הנושא צריך להיבדק ברצינות ובאחריות.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
אין מה להגיד בזכותך המנועים שלי עוד עובדים .:)
הוי כמה מנועים שרפתי:(
בזכותך המסוקים שלי טסים;)
צחי
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נאור
המיסבים המקוריים שמגיעים עם OS זה NTN
אז אלו באמת NTN והם כנראה מקוריים.
לשאלת ניסן-פחות משני גלונים!!
בודק חום מנוע גם בעזרת מד חום מדוייק, וגם אצבע על ה בק פלייט ( יותר מדוייק ממד חום ) אני מנוסה האמן לי.
לא יוצא בהצהרות, אבל בהחלט בודק אפשרות של הדלק, עם CP הגעתי לטמפ' ממוצע ב3D של 105-117, עם RAPICON ב20% פחות , גם ככה אני מטיס עשיר (מאז ומתמיד) יכול להיות שאני עובד קר מדי וב3D נוצרת שחיקה מוגברת??קיימת שחיקה מטורפת על הבוכנה!וזה לא מנוע ראשון שאני פותח!
לצערי יש לי עוד מנוע דומה במסוק דומה שמתחיל להרעיש מעט יותר.
לא מתאים לOS נקודה.
רוצה לציין שהדלק מסונן כל הדרך בקפידה כולל פילטרים החל ממיכל הדלק והמשאבה ועד למסוק כך שניתן לשלול לחלוטים גופים זרים.
:(
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
אני חושב שבשביל לדעת אם מקור הבעיה היא מהדלק.
צריך לבדוק כמה מנועים ולא רק אחד.
יצא לי להטיס גם עם הרפיקון לא ניתקלתי בבעיה.
אני לא פוסל אפשרות כזאת, אבל הבדיקה צריכה להיות רצינית ולא חובבנית לפני שפוסלים את הדלק.
אילן שלא תחשוב שאני חושב אותך לחובבן .
יהיו לזה השלכות מאוד קשות ליבואן , לכן צריך במקרה כזה לנהוג בזהירות.
הרי אנחנו לא רוצים לפגוע בפרנסה של אף אחד ,כמובן לא על חשבון הכיס שלנו.:)
ההערה הינה מקצועית לחלוטין והכוונה לא לפגוע ביבואן, אני לקוח טוב שלו ואמשיך להיות נקודה.
לא אמרתי שזה הדלק העלתי מספר השערות ובינהם את הדלק, בהזדמנות זו רוצה לומר שהדלק "מנגן" פצצה ואני עדיין מטיס איתו!
אני בין הראשונים שהללתי את הדלק פה על דפי הפורום אך יחד עם זאת אציין שדיברתי עם מיטב המטיסים המטיסים עם הRAPICON שלא נתקלו בבעיה דומה.
אך מה שאני מתאר פה זו עובדה.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
יורם
קשה מאוד לבדוק מנוע תקול ולזהות את הבעיה מסיבה פשוטה שיש פה הרבה משתנים.
כגון האם המנוע התחמם, מי כיוון את המנוע ואיך ,האם ניכנס משהו למנוע, וכדומה.
אבל אם התופעה תחזור על עצמה עם כמה וכמה מטיסים אז כנראה שיש משהו .
אנחנו לעומת זאת קבוצה של כמה מטיסים אשר ניסינו דלק מסויים (לפחות על 10 מסוקים).
ולא ניתקלנו בבעיה.
אני מאמין שאם יהיו עוד בעיות כמו לאילן שכולם השתמשו ברפיקון אז יש פה בעיה.
כרגע עוד מוקדם לשייך את הבעיה לדלק אלא אם יש מישהו מוסמך שיכול לקשר בין השניים.
נ.ב. האם המסוק השני גם שייך לאילן ומי מכוון לו את המנועים?
הכיוונים אופטימלים (סיכה פנימית וחיצונית) אנוכי יודע לא מעט, ובעזרתו של ציקי שבעיני "שף בכיוון מנועים.(לא הכיוון הוא הבעיה)
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
matalon
ההערה הינה מקצועית לחלוטין והכוונה לא לפגוע ביבואן, אני לקוח טוב שלו ואמשיך להיות נקודה.
לא אמרתי שזה הדלק העלתי מספר השערות ובינהם את הדלק, בהזדמנות זו רוצה לומר שהדלק "מנגן" פצצה ואני עדיין מטיס איתו!
אני בין הראשונים שהללתי את הדלק פה על דפי הפורום אך יחד עם זאת אציין שדיברתי עם מיטב המטיסים המטיסים עם הRAPICON שלא נתקלו בבעיה דומה.
אך מה שאני מתאר פה זו עובדה.
ההערה מקצועית ביותר!
אני רק מציין שיש לבדוק יותר לעומק את הבעיה.
ואני לא חשבתי לרגע שיש לך כוונה לפגוע ביבואן.
אם זאת התגובה של יורם
"ציטוט"
לאחר שאילן ואני שוחחנו בנדון, אני יכול להגיב בשמו כדלקמן:
1.אילן מכוון לעצמו את המנועים.
2.אילן פותח סיכה ושלושת רבעי סיבוב לתערובת עשירה.
3.המנועים נקנו חדשים בחנות מוכרת ועברו הרצה לפי הכללים.
4.אילן בודק טמפרטורה כפי שכתב ומעולם לא זיהה בעיה של חום.
5.אנו מטיסים ומנחיתים על אספלט/מדרכה, כך שאין סיבה לגרגירי חול וכו' לחדור.
6.את כל האמור לעיל, ביצע אילן גם על מסוקים אחרים ומנועים שונים עם דלק אחר(לא רפיקון) ולא הייתה לו בעיה.
7.אם יש משהו שפיספסתי, אילן יוסיף.
פיספסתי משהו:confused:
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
חברים, רק רציתי להזכיר שמנועי ה-50 של OS ידועים כבעייתיים בנושא המיסב האחורי.
הרס של מיסב אחורי יכול לגרום להרס גדול מאד בכל המנוע ולא משנה באיזה דלק משתמשים.
למען הסר ספק אני לא מטיס עם הדלק של RAPICON אבל בכל מקרה לפני שחורצים גורלות יש להתייחס לממצאים במנוע בשיקול דעת ובהגיון, ולא להגיע למסקנות שגויות.
נכון מאוד
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
משה שמואלי
ההערה מקצועית ביותר!
אני רק מציין שיש לבדוק יותר לעומק את הבעיה.
ואני לא חושבתי לרגע שיש לך כוונה לפגוע ביבואן.
אם זאת התגובה של יורם
"ציטוט"
לאחר שאילן ואני שוחחנו בנדון, אני יכול להגיב בשמו כדלקמן:
1.אילן מכוון לעצמו את המנועים.
2.אילן פותח סיכה ושלושת רבעי סיבוב לתערובת עשירה.
3.המנועים נקנו חדשים בחנות מוכרת ועברו הרצה לפי הכללים.
4.אילן בודק טמפרטורה כפי שכתב ומעולם לא זיהה בעיה של חום.
5.אנו מטיסים ומנחיתים על אספלט/מדרכה, כך שאין סיבה לגרגירי חול וכו' לחדור.
6.את כל האמור לעיל, ביצע אילן גם על מסוקים אחרים ומנועים שונים עם דלק אחר(לא רפיקון) ולא הייתה לו בעיה.
7.אם יש משהו שפיספסתי, אילן יוסיף.
פיספסתי משהו:confused:
משה,
מה שיורם התכוון והוא מכיר את המציאות כי הוא נמצא שם הוא שהמנוע האחרון שהראה סימנים של "פרישה מהעולם הזה" עשה זאת בממוצע של 20 גלונים,
אני לא מבין אסור להביע דעה?
מעלים ספקולציות זה חלק מהעניין, יורם הינו מטיס מושבע של רפיקון, והיום אמר לי בעצמו שזה בטח המייסבים וזהו דלק של אלופים, פולימר מיוחד ששומר על המנוע...וכד
אך יחד עם זאת הוא ציין עובדה.
רוצה לציין שוב!! מאוד מעריך את תגובתך ומערך את הידע שלך אך מלכתחילה בסך הכל העליתי זאת כהשערה וזה חלק מעניין של פורום מקצועי.
ושוב אחזור להיבט המקצועי, אולי אני צריך לסגור סיכה ולעבוד חם יותר?
אגב אני מטיס עם OS מס 8 \ENYA מס3 קבוע.
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נאור
נכון מאוד
אף אחד לא הגיע למסקנות??!!
-
תגובה להודעה: מנוע OS 50 - תמונת מצב לאחר חודשיים עם Rapicon
אצלי בOS 50 היו הולכים מיסבים כל שלושה גאלון עם CP 30 אחוז. זה לא קשור למספר הגאלונים כמו שזה קשור לתכיפות ההטסה - כמה שתטיס יותר, המצב יהיה יותר טוב. כמה שתתן למסוק לעמוד בין טיסות, כך תיווצר חלודה, עד לחופש במיסב. התכנון של הקייס בOS50 הוא לקוי וגורם לצרות עם המיסבים, זה שופר ב55, וכמעט ולא קיים ב91.
בלי שום קשר, 117 מעלות צלזיוס זו טמפרטורה גבוהה מאוד - אתה מודד על הקרקע אחרי טיסות? או עם מד שמורכב על המטוס? אם זו טמפרטורת מקסימום מסנסור על המסוק, אז בסדר, אם על הקרקע, זה מאוד גבוה. גם הצבע של הבוכנה\סליב\פנים ראש המנוע נראה כאילו המנוע עבד בטמפרטורה גבוהה. זה לחלוטין לא נשמע הגיוני לאור ה1.75 סיבובים בסיכה על הOS - אני הייתי מטיס את שלי עם סיבוב ושניים-שלושה קליקים והייתי רואה 100 מעלות צלזיוס ולא יותר.
ובחזרה למיסבים - אין ממש פתרון לסיפור הזה, כל אחד מספר משהו אחר - חלק מנקזים דלק, חלק לא, חלק מרססים כלמיני דברים אחרי טיסות, חלק לא, והתוצאות לא נראות עקביות.
פשוט תתן להם למות בשקט ותחליף, אפשר לקנות מיסבים טובים בrc-bearings או להזמין NTN מקוריים מkeimod.