-
Turnigy Accucel-6 50W 5A
היי
רכשתי את המטען הנ"ל ויש לי כמה שאלות לגביו אשמח אם תענו לי:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...w/_accessories
1.אם אני מטעין סוללה LIPO 2200 MAH האם אני יכול להטעין יותר מ 2.2 אמפר ?
2.כשאני מטעין בשטח האם אני אמור לעשות Charger FAST ? והאם זה הורס את הסוללה ? אני מנסה את זה כרגע בבית וזה לא כזה מהיר...
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
1. לפי ההוראות לסוללה. לרוב אסור לטעון מעל לערך שרשמת, עדיף אפילו להוריד מעט.
2. Fast לא מאזן את הסוללה וטוען אותה לבערך 90 - 95 אחוז, לא הורס אבל עדיף כל מספר טעינות כאלה לבצע איזון לתאים (Balance).
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yanivoz
היי
רכשתי את המטען הנ"ל ויש לי כמה שאלות לגביו אשמח אם תענו לי:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...w/_accessories
1.אם אני מטעין סוללה LIPO 2200 MAH האם אני יכול להטעין יותר מ 2.2 אמפר ?
2.כשאני מטעין בשטח האם אני אמור לעשות Charger FAST ? והאם זה הורס את הסוללה ? אני מנסה את זה כרגע בבית וזה לא כזה מהיר...
1.לא, עדיף אפילו להטעין בזרם מעט נמוך יותר כ 2A.
2.מומלץ תמיד להטעין ב FAST, זו בדיוק אותה טעינה כמו הרגילה ובאותו קצב טעינה אך לכדי 95% קיבולת ולא ל 100% לשמירה על חיי סוללה ארוכים יותר.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
FAST כן מאזן את הסוללה לפי מה שהרבה טוענים כאן
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איזי
1. לפי ההוראות לסוללה. לרוב אסור לטעון מעל לערך שרשמת, עדיף אפילו להוריד מעט.
2. Fast לא מאזן את הסוללה וטוען אותה לבערך 90 - 95 אחוז, לא הורס אבל עדיף כל מספר טעינות כאלה לבצע איזון לתאים (Balance).
1.נכון.
2.לא נכון.
FAST מאזן את התאים בסוללה תוך כדי טעינה ומומלץ לשימוש על פני טעינה רגילה באופן קבוע.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
יש לי מטען כזה , וכאשר אני צריך להטעין סוללת ליפו אני מטעין במוד בלנס ליפו .
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
אתם מתכוונים שה FAST זה כמו ה BALANC ?
אז בעצם זה לא מטען מהיר....כי לוקח לו להטעין כשעה...סוללה של 2200... ובשטח זה לא עוזר לי...
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dikoz
יש לי מטען כזה , וכאשר אני צריך להטעין סוללת ליפו אני מטעין במוד בלנס ליפו .
אפשרי אך לא אופטימלי
אם ברצונך למקסם ולשמור על ביצועי הסוללה שלך לאורך זמן (מספר רב יותר של טעינות) מומלץ להטעין במוד FAST.
הטעות הנפוצה היא שהרבה חושבים שFAST נועד לטעון אל הסוללה מהר יותר ולכן הוא מזיק ולא כך הדבר.
FAST טוען את הסוללה בדיוק באותו האופן שבו מתבצעת הטעינה במודים האחרים (כולל איזון לתאים) במטען אלא שהוא עוצר את הטעינה כשהסוללה טעונה לכדי 95% מהקיבולת המקסימלית שלה.
אמנם מקבלים סוללה עם קצת פחות קיבולת אך כזו שמאריכה ימים ושומרת טוב יותר על הביצועים לאורך מספר רב יותר של טעינות.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yanivoz
אתם מתכוונים שה FAST זה כמו ה BALANC ?
אז בעצם זה לא מטען מהיר....כי לוקח לו להטעין כשעה...סוללה של 2200...
מי קבע שמדובר במטען מהיר?
בכלל בכל מה שקשור להטענת סוללות וללא קשר לסוג הסוללה, טעינה איטית ומבוקרת בהתאם לסוג הסוללה תמיד עדיפה על פני טעינה מהירה.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
אוקיי אבל זה משמעותי שהסוללה טעונה רק 95 אחוז ? או שלא מרגישים את זה בכלל ?
ומה יקרה בפועל אם אני אטעין סוללה 2200 על 3 או 4 אמפר ? (יזיק,יתפוצץ,יטעין מהר אבל יזיק...)
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yanivoz
ומה יקרה בפועל אם אני אטעין סוללה 2200 על 3 או 4 אמפר ? (יזיק,יתפוצץ,יטעין מהר אבל יזיק...)
מה יכול להיות - תנסה ותראה מה יקרה (רמז - כנראה תקבל את פרס ביטחון ישראל אם תעשה את זה מתחת למיטה של אחמדיניג'ד)
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
הסוללות הן הקובעות את קצב הטעינה ללא כל קשר למטען. המטען רק יכול לעמוד בדרישות או לא .
אין דבר כזה טעינה מהירה בסוללות סטנדרטיות, סוללות טוענים מקסימום עד 1C וכפי שכולם אמרו כאן עדיף אפילו קצת פחות.
כל המודים בתפריט של טעינה מהירה פשוט מדלגים על השלב הסופי שבו הסוללה כמעט טעונה עד הסוף ושם המטען מאיט מאד את הטעינה כדי למנוע נזק, אבל וויתור על השלב הזה רק יקטין במעט את נפח השימוש , שום דבר שם לא מואץ אלא נחסך שלב איטי.
מי שרוצה טעינה מהירה באמת חייב שיהיו לו סוללות דור 3 שיכולות להיטען עד 5C וגם כאן מומלץ לא לסחוט את האופציה הזאת עד הסוף כדי להאריך את חיי הסוללה.
אפשרות נוספת לטעינה מהירה היא לארגן סוללות A123 שניתנות לטעינה מהירה באמת וללא כל נזק. הבעייה היחידה איתם זה היחס אנרגיה-משקל שלהם, מה שלא מתאים לכל מקרה.
בכל מקרה גם אם בחרת בסוללה בעלת אופציה לטעינה מהירה אתה חייב שלמטען יהיה מספיק הספק כדי לאפשר את הפעולה המהירה (המטען שלך מעולה אבל בעל הספק נמוך)
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
הסוללות הן הקובעות את קצב הטעינה ללא כל קשר למטען. המטען רק יכול לעמוד בדרישות או לא .
אין דבר כזה טעינה מהירה בסוללות סטנדרטיות, סוללות טוענים מקסימום עד 1C וכפי שכולם אמרו כאן עדיף אפילו קצת פחות.
כל המודים בתפריט של טעינה מהירה פשוט מדלגים על השלב הסופי שבו הסוללה כמעט טעונה עד הסוף ושם המטען מאיט מאד את הטעינה כדי למנוע נזק, אבל וויתור על השלב הזה רק יקטין במעט את נפח השימוש , שום דבר שם לא מואץ אלא נחסך שלב איטי.
מי שרוצה טעינה מהירה באמת חייב שיהיו לו סוללות דור 3 שיכולות להיטען עד 5C וגם כאן מומלץ לא לסחוט את האופציה הזאת עד הסוף כדי להאריך את חיי הסוללה.
אפשרות נוספת לטעינה מהירה היא לארגן סוללות A123 שניתנות לטעינה מהירה באמת וללא כל נזק. הבעייה היחידה איתם זה היחס אנרגיה-משקל שלהם, מה שלא מתאים לכל מקרה.
בכל מקרה גם אם בחרת בסוללה בעלת אופציה לטעינה מהירה אתה חייב שלמטען יהיה מספיק הספק כדי לאפשר את הפעולה המהירה (המטען שלך מעולה אבל בעל הספק נמוך)
מזה 5C ? מזה ה C ?
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
בתור התחלה, טעינה שהיא לא נמצאת תחת תפריט BALANCE לא משתמשת בשקע BALANCE.
בשביל להבין מה ההבדלים בין סוגי הטעינה צריך להבין את שיטת הטעינה של סוללת ליפו :
בתור התחלה, המטען מטעין ב Constant Current, כלומר בזרם קבוע (אותו אתם בוחרים מהתפריט והוא מהווה חסם עליון לזרם הטעינה). המטען מפיל מתח על כל תא בנפרד (במידה ומטעינים דרך שקע ה BALANCE )או כפולה במספר התאים דרך השקע הראשי. המתח המוזן לכל תא מהווה פונקצייה של הזרם שנמשך. כשמתח של כל תא מגיע ל 4.2 אז הסוללה טעונה רק ב 70% מהקיבולת שלה. כעת עוברים להטענה ב Constant Voltage על מנת לא לעבור את המתח המקסימלי של 4.2 וולט לתא (4.23 אם רוצים להיות קטנוניים). כעת הזרם לאט לאט יורד והוא כבר לא זרם הטעינה שנבחר אלא נמוך יותר (קל לזהות את המצב הזה ממבט במסך המטען). במצב הזה, ככל שהסוללה נטענת יותר, הזרם קטן בהדרגה ופחות mAh (מיליאמפר-שעה) נכנסים בכל זמן נתון. כאן מגיעה השאלה כמה זמן בא לנו לחכות. אם אין לנו מגבלת זמן, ניתן למטען לדחוף כמה שאפשר עד שזרם הטעינה ממש אפסי. הרווחנו עוד כמה mAh בודדים, שלרוב הם חסרי משמעות.
בד"כ אנחנו מטעינים בשטח, ולרוב אנחנו לא מתחרים בתחרויות בהן הקיבולת משמעותית אז אפשר להטיס עם סוללה 90-95% מלאה, אבל שלקחה לנו הרבה פחות זמן להטעין (טעינה מהירה).
לא כל טעינה חייבים לאזן את התאים (Balance) ולכן בשטח אפשר להטעין בטעינה מהירה (Fast Chg.) אבל, במידה והטסנו בטיסה הקודמת, וצרכנו זרמים גבוהים, או פרקנו יתר את הסוללה (לרוב מתחת ל 3.3) אז כדאי להטעין דרך Balance.
כמו כן רצוי לקנות מד מתח שנותן מתח של כל תא, במידה והמתחים זהים או מספיק קרובים אין צורך בטעינה מאוזנת.
לסיכום, טעינה מהירה לא מתייחסת לקצב הטעינה (זרם) אלא מתי המטען מחליט על "סוללה טעונה".
ככלל, ככל שזרם הטעינה נמוך יותר, תצליח להכניס יותר אנרגיה לסוללה, ותשמור על אורח החיים שלה. ככל שסוללה עוברת יותר מחזורי טעינה-פריקה אז אורח החיים שלה מתקצר, ככל שתקפיד יותר על טעינות מאוזנות, הסוללה תחזיק יותר זמן ולא תגיע למצב שתא אחד מפתיע ומפיל מתח באמצע טיסה.
לרוב לא מטעינים סוללות במעל 1C למרות שקיימות בשוק סוללות ליפו להטענה ב 2C וגם 5C (ללא עלייה במשקל הסוללה)
המונח C מתייחס לפעם אחת קיבולת הסוללה, כלומר אם סוללה היא 2200 mAh אז 1C שלה יהיה 2.2 אמפר וטעינה שלה ב 1C יהיה טעינה ב 2.2 אמפר. נגיד שהסוללה הזאת עומדת בפריקה של 20C (לרוב כתוב את זה על המדבקה שלה) אז ניתן לפרוק ממנה 44 אמפר, אם תמשוך ממנה זרם יותר גבוה, אז היא תתחמם ויכולה להתנפח ובהמשך להתפוצץ. מה שקובע את הקצב פריקה של הסוללה זה עובי המוליכים. סוללות של C גבוה 30-40C יהיו יותר כבדות מסוללות שמאפשרות פריקה רק של 15C.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
יצרני מצברי לי-פו קובעים סף עליון לקצב הטעינה.
לרוב המצברים המסורתיים הערך הוא 1C.
אבל היום ישנם מצברי לי-פו עבורם גם 3C ו-5C הם לא גבוהים מדי.
טעינה ב-Fast Mode, עלולה להעביר יותר זרם דרך המצבר בעת טעינתו.
אם הזרם המוגבר עולה על הסף שקבע יצרן המצבר, אל לו לשום חוכמולוג פה 'לקבוע' שלא ייגרם נזק, אלא אם הוא מוכן להחליף ליניב עוז את מארז המצברים, על חשבונו, במידה והוא יקדים לאבד מקיבולתו, או שייכשל באופן דרמטי יותר...
אם הזרם ב-Fast Mode, הוא במסגרת המגבלות שקבע יצרן המצבר, חייו לא ייתקצרו.
מוזר שבמדריך לא כתוב דבר; על יישום, או על השמטת פעולת האיזון, בעת טעינה ב-Fast Mode.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
יצרני מצברי לי-פו קובעים סף עליון לקצב הטעינה.
לרוב המצברים המסורתיים הערך הוא 1C.
אבל היום ישנם מצברי לי-פו עבורם גם 3C ו-5C הם לא גבוהים מדי.
טעינה ב-Fast Mode, עלולה להעביר יותר זרם דרך המצבר בעת טעינתו.
אם הזרם המוגבר עולה על הסף שקבע יצרן המצבר, אל לו לשום חוכמולוג פה 'לקבוע' שלא ייגרם נזק, אלא אם הוא מוכן להחליף ליניב עוז את מארז המצברים, על חשבונו, במידה והוא יקדים לאבד מקיבולתו, או שייכשל באופן דרמטי יותר...
אם הזרם ב-Fast Mode, הוא במסגרת המגבלות שקבע יצרן המצבר, חייו לא ייתקצרו.
מוזר שבמדריך לא כתוב דבר; על יישום, או על השמטת פעולת האיזון, בעת טעינה ב-Fast Mode.
Fast chg לא משפיע על זרם הטעינה.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
איפה רשום אם הסוללה היא דור 3 או לא?
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
תבדוק מאיפה שקנית, אבל אני מאמין שאם לא כתוב עליה שאפשר לטעון אותה מהר אז כנראה שלא.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
master_bebe
Fast chg לא משפיע על זרם הטעינה.
גיא,
הערך המרבי נקבע ע"י המשתמש.
אבל ב-Fast Charge בשלב הטעינה האחרון, הזרם יורד ל-1/5 מהערך שנקבע, בעת שהוא טוען למקסימום; דבר העלול 'להקפיץ' את המתח גבוה יותר, מאשר בשיטה הרגילה, בה הזרם בשלב האחרון הוא 1/10...
אם השיטה היא CC ואחר כך CV, איזו חשיבות יש לזרם? הרי המתח אמור להיות קבוע בשלב זה, לא?
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
גיא,
הערך המרבי נקבע ע"י המשתמש.
אבל ב-Fast Charge בשלב הטעינה האחרון, הזרם יורד ל-1/5 מהערך שנקבע, בעת שהוא טוען למקסימום; דבר העלול 'להקפיץ' את המתח גבוה יותר, מאשר בשיטה הרגילה, בה הזרם בשלב האחרון הוא 1/10...
אם השיטה היא CC ואחר כך CV, איזו חשיבות יש לזרם? הרי המתח אמור להיות קבוע בשלב זה, לא?
השליטה על הזרם היא רק בשלב ה CC. שם אתה מגביל את ה זרם, ב CV המתח לא קופץ ואני גם לא בטוח מאיפה הערכים של ה 1/5 או 1/10, אני יודע שטעינה מהירה מסתיימת מוקדם יותר, כשזרם הטעינה יורד מתח מתחת לאיזשהו זרם.
בויקיפדיה אומרים, שליפו נחשבת טעונה 100% כשזרם הטעינה מגיע ל 10% מזרם הטעינה ההתחלתי, כנראה בהנחה שאתה מטעין ב 1C.
אז טעינה מהירה מסיימת מוקדם יותר.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
כמה כתבו כאן ש-Fast מאזן את הסוללה.
כיצד מתבצע האיזון? היות ש-Fast טוען דרך הדקי הפלוס והמינוס של הסוללה ולא דרך החוטים שמחוברים לכל תא.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
חברים
כל ההבדל בין FAST לטעינת ליפו רגילה הוא כמו שגיא כתב.
אותה עקומת טעינה בדיוק רק שב FAST המטען מפסיק לטעון קודם.
אפשר לבדוק זאת ע"י בדיקה פשוטה, טעינה ב FAST ולאחר מכן טעינה משלימה במוד הטעינה הרגיל מה שיכניס עוד כ5% קיבולת לסוללה ויבא אותה לטעינה מלאה של 100% קיבולת.
FAST אינו טוען טעינת יתר ואינו טוען מהר יותר או בזרם גבוה יותר, הוא פשוט עוצר את הליך הטעינה לפני השלב האחרון בו המטען משלים את 5% הקיבולת הסופית של הסוללה.
כמו כן ניתן לעקוב אחר התאים ולראות שב FAST מתבצע גם איזון.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איזי
כמה כתבו כאן ש-Fast מאזן את הסוללה.
כיצד מתבצע האיזון? היות ש-Fast טוען דרך הדקי הפלוס והמינוס של הסוללה ולא דרך החוטים שמחוברים לכל תא.
לא נכון
ב FAST נדרש לחבר גם את קונקטור הבאלנסר וכן מתבצע איזון.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
המושג FAST מטעה, היה יותר נכון לקרוא קצר (ז"א ההפך מארוך), בגלל שהמטען מפסיק את הטעינה ליפני בשלב הסופי של טעינת הזרם, הסוללה מגיעה ל- 4.2V בסוף השלב השני של הטעינה והיא מלאה ב-95% במצב הזה, השלב האחרון (CC) שהוא דחיפת זרם עד למצב שהסוללה לא מסוגלת לקבל עוד והיא כבר מלאה ב-100% , מאוד לא טוב לסוללה. בגלל שבמצב FAST המטען לא מבצע את השלב האחרון, זהו המצב המומלץ לטעינה.
אם מחברים את הבאלנסר למטען אז הוא כן יבצע איזון, הוא מבצע את האיזון מיד בתחילת הטעינה.
-
תגובה להודעה: Turnigy Accucel-6 50W 5A
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
leetal
המושג FAST מטעה, היה יותר נכון לקרוא קצר (ז"א ההפך מארוך), בגלל שהמטען מפסיק את הטעינה ליפני בשלב הסופי של טעינת הזרם, הסוללה מגיעה ל- 4.2V בסוף השלב השני של הטעינה והיא מלאה ב-95% במצב הזה, השלב האחרון (CC) שהוא דחיפת זרם עד למצב שהסוללה לא מסוגלת לקבל עוד והיא כבר מלאה ב-100% , מאוד לא טוב לסוללה. בגלל שבמצב FAST המטען לא מבצע את השלב האחרון, זהו המצב המומלץ לטעינה.
אם מחברים את הבאלנסר למטען אז הוא כן יבצע איזון, הוא מבצע את האיזון מיד בתחילת הטעינה.
השלב האחרון הוא CV ולא CC, ב FAST מתבצעים שני השלבים ולא רק השלב הראשון,
ההבדל היחיד הוא סיום ב 95% ולא ב 100%, שלב שרק לוקח עוד זמן (הרבה יותר יחסית למעט שנכנס).
בסוף השלב הראשון היא טעונה ב 70%, וזרם לא נדחף, אלא נמשך,
בכלל לא כל כך הבנתי מה כתבת אבל לי זה לא היה נראה הגיוני...
ואם מישהו יביא ציטוט מאיזשהו מקור אמין למה סוללה טעונה ב 100% זה "מאוד לא טוב לסוללה" אני אשמח.