9 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
15 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תיקון והכנת הגלמים לתבנות
10 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
5 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
מרשים מאד!
בתור אחד שראה את התוצר הסופי המסקנה היא אחת - אין כמו בניה עצמית! הרבה יותר טוב, הרבה הרבה יותר כיף !
איתן.
38 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
10 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
18 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
10 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
12 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
34 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
7 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
12 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
טיסות ראשונות (לשני מטוסים שונים)
8 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תם ונשלם...
מה בהמשך?
אולי גרסה קלה של הגרמלין (1800 גרם)
אולי F5J (כנף קלה במיוחד 2200 גרם מוכן לטיסה עם מנוע 2 kW)
מה שבטוח זה שאחרי ייצור סט שלם של תבניות, פיתוח טכנולוגיות ייצור חדשות, שיטות עבודה מתקדמות, רכש חומרים מיוחדים ואפילו הכנת כיסויים, יותר מהיר לקנות אבל הרבה יותר כיף לבנות!
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
עם ציוד FPV מתאים אפשר לחסל איתו את הכור האירני :D
כל הכבוד על הביצוע ועל השיתוף :)
איתי
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
תגיד רועי - אתה מרגיש הבדל משמעותי בזה שהורדת את המשקל מהחיבור בין הכנף המרכזית לדיהדרלים?
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
רועי, אני מסיר את הכובע :) חשבתי שיש רק גרמלין אחד - והנה מסתבר שיש כבר שניים!
כמה שאלות ברשותך:
1. אני מבין ששני הסרבואים של הזנב בתוך מייצב הכיוון? :cool: האם יש טיסנים אחרים שמשתמשים בשיטה זו, או שזה למעשה פטנט מקורי שלך?
2. אם תוכל להרחיב קצת (בשרשור זה או אולי בשרשור חדש) מה הייתה המתודולוגיה בבחירת פרופילים לכנף כשמדובר בפרופיל משתנה לאורך הכנף? האם יש משהו מעבר להתאמת הפרופיל למספר הריינולדס המקומי? במילים אחרות, מה המניע של פיליפ קולב לקחת את הפרופילים של דרלה ולעשות להם tweaking ומה ההישג הנדרש?
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
הסרוואים בהגה הכיוון הם לטיסן החשמלי בלבד, מסיבות של מרכז כובד ונפח זמין.
בטיסן הקונבנציאונאלי הסרוואים מקדימה ןמניעים את ההגאים באמצעות פושרודים מקרבון.
במקור לקחתי את חתכי הכנף של דרלה ובצעתי להם "יישור" על מנת שניתן יהיה לתבנת את הכנף במצב גלישה ולא רפלקס כפי שתוכנן במקור ע"י דרלה.
לאחר מכן העלתי את העובי בשורש ל-8.5% מסיבות מבניות.
מכיוון שסדרת הפרופילים של דרלה מותאמת לשינויים ברינולדס, בהיבט הזה כמעט ולא נגעתי.
פיליפ עזר בתובנות של משיכות הקורה, המאזנות ופילוג עובי הכנף על מנת למנוע תופעות אי רציפות בין חתכי הכנף.
לאחר מכן ביצע שינויים קלים בעיקר באיזור שליש הכנף בו תצורת הכנף שלי גרמה לשינויי רינולדס טיפה יותר גדולים בין שני חתכים מאשר דרלה תכנן ב-SUPRA.
ההבדל בין החתכים מתבטא בעובי החתך (שקטן לקראת קצה הכנף על מנת למנוע ניתוקים והזדקרות קצה כנף בתמרונים) ושינוי בעקימון על מנת למנוע צורך בפיתול לצורך "התאמת" החתכים לאותם זוויות ייחוס. שינוי העקימון גורם לכנף "שמושכת" כולה ביחד ללא הזדקרות של חתך מקומי לפני שאר הכנף, חשוב מאד כאשר טסים במקדמי עילוי גבוהים קרוב להזדקרות אחרת הטיסן מפסיד ביצועים ללא סימון ברור שעברת את הנקודה האופטימאלית (תכונה אופיינית ב"סמרטוט 2" שהטסת לפני שנתיים).
בעיקרון, ככל שיוצאים לקראת קצה הכנף, הפרופיל נהיה דק יותר, מעט יותר עקמומי, נקודת שיא הגובה נעה קדימה, נקודת שיא העקימון נעה קדימה.
רועי
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
קראתי בזמנו את השרשור שלך בRCGROUPS ועל השסק יצא לי לשמוע בכמה וכמה מקרים אבל תמיד הייתי בטוח שהם שני טיסנים שונים. יש הבדל בין השסק לבין הגרמלין?
עוד שאלה שהייתה לי, איך ניגשים לתכנון של כנף? יצא לי לשחק עם תוכנות כמו profili וxflr5 כדי להבין קצת יותר וכדי לראות בעיניים דברים שעד עכשיו רק קראתי עליהם אבל אף אחת המהתוכנות לא נותנת לך ממש מענה לתיכנון חוץ מ-להכניס מודל לתוכנה, לבדוק נתונים, לעשות את השינויים הנדרשים וחוזר חלילה- זה תהליך מאוד רפטטיבי. זאת השיטה שבה אתה עובד?
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J
ההבדל בין השסק והגרמלין הוא בעיקר בגוף. הכנפיים מאותם מאסטרים, שם הדימיון נגמר.
הג'וינר אחר, הגוף אחר, הגה הגובה אחר, הגה הכיוון אחר.
הגוף שלי צר יותר, נמוך יותר ובעל חתך קטן יותר, הוא גם משמעותית יותר חזק לאותו משקל.
תכנון כנף דורש המון ניסוי וטעייה, אין תוכנה שמכניסים לה פרמטרים והיא יורקת החוצה סט פרופילים.
הכי טוב יהיה לקחת סדרת פרופילים שמישהו כבר עשה עליה את העבודה ולבצע התאמות (בדומה למה שעשיתי בגרמלין).
חשוב לציין כי "אין חדש תחת השמש" אין פרופיל חדשני שמשאיר את כל שאר הפרופילים מאחור, ההבדל המשמעותי היחיד בין הפרופילים "החדשים" לבין "הישנים" מלפני 10 שנים הוא בכך שמכיוון והטיסנים של היום קלים יותר (בגלל שימוש בחומרים טובים יותר ושיטות בנייה יעילות יותר) ולכן הפרופילים החדשים מתוכננים לטיסה יעילה במהירויות נמוכות במעט מהנהוג פעם.
אני גם מאמין שרב ביצועי כנף מודרנית, מקורם לווא דווקא בחתכי הכנף אלא בתצורת הכנף עצמה ויותר נכון בחצי המטר האחרון. שימוש נכון בפרופיל קצה כנף ו"סגירה" נכונה של הטיפ הם אלו שיעשו את רב ההבדל בביצועי הטיסה והניהוג.
תגובה להודעה: "גרמלין" F3J