תגובה להודעה: תופעה מוזרה
התופעה טבעית וקיימת, פשוט רוב האנרגיה שהשקיע המטען עד שהסוללה התייצבה הלך לחום על ההתנגדות הפנימית של הסוללה.
אני, אישית , לא סומך על ניקל מטאל לטיסנים בכלל.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
על כמה אמפר הטענת אותה?
0.2 אמפר.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ניסן צחי ,
אולי יש לך מגבלת זמן טעינה במטען והוא בעצם מפסיק לטעון לפני שאתה מגיע לטעינה מלאה ,האופציה עולה לי בראש כי אתה אומר שאתה טוען בקצב של 0.2 MAH סוללה של 2000 קצב איטי יחסית לקיבולת כזו של סוללה .
בדוק את האופציה במטען למגבלת זמן טעינה .
אין אני שולל את דבריו של בוגל רק מעלה אפשרות נוספת.
כמו כן מתי לאחרונה עשית לך פקירה טעינה אתה יודע קדמיום הן בעלות זכרון .
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
מה קורה אליקופטר?
ההגאים כבר מחוברים לדאון! - ים של תודה.
אין זמן טעינה למטען.
בכל אופן אני טוען בקצב כזה כי הבנתי שזה המקסימום שמותר.
האם אני יכול לתת יותר אמפר?
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
אין לסוללה הזאת זכרון זה ניקל מטאל ולא קדיום
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איתי פרימן
אין לסוללה הזאת זכרון זה ניקל מטאל ולא קדיום
איך זה בה לידי ביטויי?
מה, כל טעינה היא כאילו נטענת מחדש, מבלי לזכור כמה היא הייתה מלאה?
(אני פשוט לא מבין גדול בסוללות)
ניסן
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
שמח שיכולתי לעזור :) ולהכיר את צחי ניסן ואת אודי בע"מ (חייב לכם קפה אבל ראיתם באיזה לחץ הילד קרא לי :))
**החישוב הכי נכון הוא הוא כ 20 % מקיבולת הסוללה יש שאומרים 10 % אני בדקתי זאת עם בעל מקצוע שעוסק בסוללות ביום יום ו 20% זו המידה הנכונה כלומר בקיבולת כמו שלך 2000MAH אתה יכול לטעון ב 0.4 אמפר (400 מילאמפר) נשאר לך רק לחליט בית שמאי או בית הילל לפחות בתחום המסוקים שנה וחצי והסוללות שלי שומרות על אותה קיבולת ( החלפתי כמקדם פדיחה) .
דבר נוסף עם בקדמיום עסקינן לסוללות אילו התנגדות פנימית גדולה בזכות נגד פנימי מה שנותן ביצועים טובים יותר בפיקים צריכת זרם פתאומית במכה מה שטוב לכל מטיסי ה3D.
* טעות שלי לגבי המטאל מישום מה היה לי בראש שיש לך קדמיום.
תגיד תודה לדרימר ותקרא את זה ככה בשביל הידע :
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=2035
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניסן וצחי
איך זה בה לידי ביטויי?
מה, כל טעינה היא כאילו נטענת מחדש, מבלי לזכור כמה היא הייתה מלאה?
(אני פשוט לא מבין גדול בסוללות)
ניסן
ניקל קדיום אם אתה משתמש בה לא כמו שצריך- לא פורק אותה מדי פעם עד הסוף+מטעין אותה עד הסוף היא "זוכרת" את זה והקיבולת שלה קטנה
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
דבר עם שרון פרידמן - הוא היבואן של המטענים האלה, אולי יש לו רעיון לגבי הגדרת המטען נכון.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
בת כמה הסוללה הזו? כמה מחזורי טעינה היא עברה? יש מצב שעברה התעללות או קצר? או שהיא סתם זקנה?
לפי תחושת הבטן שלי הסוללה עברה טראומה, יש לי בדיקה בשבילך..
תעשה לה CYCLE שלם כלומר פריקה מלאה עד 0.8/0.9V לתא ותראה כמה נכנס. תרשום ותשאיר אותה יום-יומיים בצד. פרוק אותה עד הסוף ותראה כמה יצא. אם זה לא בסביבות 2000mAh בסטיה של 200mAh (-) או (+) תחליף סוללה. יכול להיות שהיא התקצרה בלי ששמת לב..
תבדוק ותחזור עם תשובה. זה ממש מעניין אותי.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
בת כמה הסוללה הזו? כמה מחזורי טעינה היא עברה? יש מצב שעברה התעללות או קצר? או שהיא סתם זקנה?
לפי תחושת הבטן שלי הסוללה עברה טראומה, יש לי בדיקה בשבילך..
תעשה לה CYCLE שלם כלומר פריקה מלאה עד 0.8/0.9V לתא ותראה כמה נכנס. תרשום ותשאיר אותה יום-יומיים בצד. פרוק אותה עד הסוף ותראה כמה יצא. אם זה לא בסביבות 2000mAh בסטיה של 200mAh (-) או (+) תחליף סוללה. יכול להיות שהיא התקצרה בלי ששמת לב..
תבדוק ותחזור עם תשובה. זה ממש מעניין אותי.
אני יעשה זאת בהזדמנות הקרובה ויעדכן.
בנתיים - סוללה אחרת, אותו סוג בדיוק - היידרימקס, 2000 מל, 4.8, הטענתי פעם ראשונה, לאחר כ- 6 שעות נכנס 800 מל, שזה סביר לעומת הזמן שהטסתי.
עשיתי בדיקה ומייד לאחר שהסתיימה הטעינה, התחלתי טעינה חדשה נוספת - התוצאות היו יותר מוזרות ממוזרות - נטענה 9 שעות נוספות (!!!) ונכנס 1900 מל (!!!!!).
לא התייאשתי וחשבתי אוליי המטען דפוק - אז הטענתי את הסוללה של המסוק.
סוללת פרומקו, 5200 מל', 7.4 - נטענה במשך 4 שעות ונכנס כ- 2000 מל', שזה מתאים לי בדיוק לחישובי הצריכה של מה שהטסתי. עשיתי ניסויי ומייד שהסתיימה הטעינה הכנסתי אותה לטעינה חוזרת - ופה נוכחתי כי למטען אין קוצב זמן, והוא תקין לחלוטין מפני שנכנס רק 13 מל' ומייד לאחר 3 דק' המטען סיים את הטעינה.
בכל אופן הסוללות ניקל מיטל בנות למעלה משנה, אחת עברה הרבה מחזור טעינה (זאת שניסיתי פעם שנייה), הרבה זה כל שבוע במשך שנה היא עברה טעינה גם שישי וגם שבת, ולעיתים גם אמצע שבוע - היא עבדה קשה מאוד - על הטירקס של אחי, עם סרווים הייטק 5695 (אם אני לא טועה) דיגיטאלים, 0.10, 6.6 קילו - הטסות 3D קשות, ודרך אגב הייתה נאמנה ואמינה עד לפניי שבועיים - הוא עבר לליטיום.
הסוללה הראשונה (שאיתה התחלתי את השרשור) גם כן בת למעלה משנה, אך לא עבדה קשה - הטסתי איתה רק טיסנים, ולא בפראות ייתרה.
בנתיים אני מטיס עם הסוללות - בלי עיין רעה - אין בעיות, אני נעזר בוולטאוטצ'.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
אני חושד בחוטי הטעינה. תעדכן.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
זוהי אחת הסיבות העיקריות שבגללן אני אוהב לעבוד עם ליטיום אל מול ניקל. אין פריקה עצמית כמעט בכלל, ואין טעויות בתהליך הטעינה.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
בת כמה הסוללה הזו? כמה מחזורי טעינה היא עברה? יש מצב שעברה התעללות או קצר? או שהיא סתם זקנה?
לפי תחושת הבטן שלי הסוללה עברה טראומה, יש לי בדיקה בשבילך..
תעשה לה CYCLE שלם כלומר פריקה מלאה עד 0.8/0.9V לתא ותראה כמה נכנס. תרשום ותשאיר אותה יום-יומיים בצד. פרוק אותה עד הסוף ותראה כמה יצא. אם זה לא בסביבות 2000mAh בסטיה של 200mAh (-) או (+) תחליף סוללה. יכול להיות שהיא התקצרה בלי ששמת לב..
תבדוק ותחזור עם תשובה. זה ממש מעניין אותי.
ביצעתי את הבדיקה.
עשיתי CYCLE בקצב 0.7, גם טעינה וגם פריקה - נכנס כ- 1400 מל'.
נתתי לסוללה לנוח יומיים, ביצעתי פריקה בקצב 0.7 - יצא כ- 1100.
אין לי מושג מה הבעייה, ובהזדמנות אני יעשה אותה פעולה לסוללה השניה.
מה שמפליא אותי זה גם אם הסוללה דפוקה - היא עבדה על הטירקס ועבדה טוב, ואני מטיס איתה מידיי שבוע.
בכל אופן אני ממשיך להסתמך על הוולטאצ' - שאכן עובד. (אחרי טעינה ירוק, ולאחר כמה מכלים מתחיל לדבר)
כנראה שאם לא היה לי מטען חכם - לעולם לא היה לי בעיות כאלו.
משמע - מטען חכם הופך אותך טיפש ואילו מטען טיפש הופך אותך חכם - מוסר השכל : אין שכל - אין דאגות:p
האם יש דבר כזה סוללת לטיום 4.8?
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניסן וצחי
האם יש דבר כזה סוללת לטיום 4.8?
כן , זה נקרא סוללת ליטיום בשילוב עם רגולטור :D עובד כמו שעון.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
למה לא עשית פריקה אחרי שהיא שכבה יומיים? פיספסת את מטרת הבדיקה.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
למה לא עשית פריקה אחרי שהיא שכבה יומיים? פיספסת את מטרת הבדיקה.
ביצעתי פריקה, פשוט טעיתי במודעה שלי.
לאחר יומיים ביצעתי פריקה ויצא 1100.
טעות שלי - תוקנה המודעה
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
אם לחוטי הטעינה יש התנגדות גדולה מדי זה יכול לשגע את המטען. חוצמזה סוללות ניקל מטאל זה ממש לא מדע מדוייק והתופעה שאתה מתאר (10 אחוז טעינת יתר) נראית לי סבירה.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ניסן צחי, או השסוללה דפוקה (1400 מ"א ואח"כ 1100 מ"א זה לא מתקרב בכלל ל2000) ואז אתה מסכן את הכלי שלך ואת הסובבים או שכפי שאמרתי בהתחלה, חוטי הטעינה שלך משגעים את המטען(זה גם גרוע כי זה אומר שהסוללה לא נפרקת/נטענת כמו שצריך). תן עליהם פרטים: סוג חוט, מחבר אורך בס"מ.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
טוב, בשורות טובות.
לאחר הפריקה (שפרק 1100) הכנסתי לטעינה.
נכנס 1850.
הכנסתי שוב לטעינה, כמו במקרים הקודמים, אך ראו זה פלא - נכנס 18 מל' בלבד.
כנראה הסייקל שעברה הסוללה יישר לה את הראש - לא יודע.
אני אמשיך לבדוק ולעדכן בהתאם.
תודה לכולם
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
אתה בטוח שזה לא ניקל קדמיום?
בכל מקרה, זה לא בשורות טובות- מה שמסתדר בלי שאתה יודע את הסיבה לו יבוא בהפוכה.
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אופיר נחום
אתה בטוח שזה לא ניקל קדמיום?
בכל מקרה, זה לא בשורות טובות- מה שמסתדר בלי שאתה יודע את הסיבה לו יבוא בהפוכה.
ניקל מייטל מיליון אחוז.
בכל אופן - הטסתי שישבת, מסתמך על הוולטאצ', ובלי עיין רעה עובד מצויין.
אני בכלל מאמין - מה שעובד טוב - אל תפרק כדי להבין למה זה עובד.(ואם יתרסק - כנראה שהיה צריך להתרסק)
או בעברית - סוס דוהר לא עוצרים....:)
תגובה להודעה: תופעה מוזרה
אהלן לכולם
הסבר התופעה מגיע ממקום אחר -
ברוב המטענים נעשה זיהוי סוף הטעינה ע"י זיהוי תופעה יחודית לניקל מטל הידריד-
יש לזכור שסוללה איננה קבל אשר רק מעלה מתח בזמן הטעינה. בסוללה מסוג זה קיימת תופעה של עליית המתח בזמן הטעינה עד להגעה לנקודה מסוימת (כ 1.5V לתא - מתח של תא מלא מעל ומעבר) בה מתח התא יורד מעט במקום להמשיך לעלות. מחשב המטען מזהה נקודה זו ומפסיק את הטעינה.
הירידה היא של כ 0.1V ואין לה משמעות אנרגתית אבל המטען יודע לחכות לה.
תופעה זו איננה קיימת בסוגי כימיה אחרים.
אבל - נקודת השינוי תלויה בטמפרטורת התא ובמידה והסוללות התחממו בזמן הטעינה הרי יהיה שינוי בנקודה המדויקת של סוף הטעינה.
אשמח לענות לשאלות נוספות
יורם