-
10 קבצים מצורפים
דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
שלום חברים.
בהודעה זו אביא אליכם שלבים בתהליך הבניה של דאון תחרותי מסוג TopSky 2
פרטים על הדאון:
Wings are made of Blue Foam with bagged, 1K woven carbon leading edges and wing tips and roots
Kevlar(57g/m^2) behind weight 117~122grams. Flaperons are cut by cnc
The TopskyII uses a very strong boom,
the stiffest boom weighs just 15-16 grams
0.5mm steel pushrods and Teflon etched push-rod housings are included
bagged balsa tail feathers
Weight is 12~13.5 grams
Pod was made with Kevlar/Carbon Hybrids weight 31~34 grams
Empty weight(at least) :177grams
AUW: 260-280 grams
Airfoil:AG455ct-AG46CT- AG47CT(Designed by Mark Drela)
Wingspan:1490mm
Lenght:1180mm
Wingarea:22.84 dm^2
מדריך באנגלית להרכבת הגה גובה והגה כיוון:
שלב א'
ראשית יש לסמן את מיקום הברגים ע"י הצבת הכנף על הגוף כאשר הברגים מוברגים לגוף בלבד
1. הדבקת הכנף, ע"פ הוראות יצרן הוכן תומך בגובה הכפול מגובה הזווית של כל צד בכנף
שיטת ההדבקה לא צולמה בתחילתה אך הינה זהה כפי שהצגתי בהודעה הבאה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25508
שימוש בקצת דבק אפוקסי מהיר לאחיזה ראשונה בין שני חלקי הכנף.
2. חיזוק מרכז הכנף: הדבקת בד הפיבר עם דבק אפוקסי איטי, שיוף וחיספוס השטח לפני ההדבקה.
ערבוב הדבק ע"פ יחס של 7.3 גרם בסיס + 2.7 מקשה ( לצורך העניין נקנה משקל דיגיטלי בדיוק של עשירית מ - DX )
3. לפני מריחת הדבק יש לתחום את איזור ההדבקה בכדי למנוע זליגה של דבק למקומות לא רצויים.
4. הורדת שאריות הדבק עם סכין גילוח \ או כל כלי אחר.
5. לאחר ייבוש הכנף, הכנסת ה"פג" אותו חלק התומך באצבעות היד הזורקת, הכנת חור בעזרת מקדח קטן \ או באמצעות מכשיר שיוף חשמלי כפי שאני השתמשתי ( זה כלי לשיוף ציפורניים של אחותי שנשדד לטובת העניין )
הדבקתו עם אפוקסי מהיר \ או חצי שעה, כיוונו והמתנה לייבוש.
6. חיזוק היקף ה"פג" משני צידי הכנף ע"י בד קרבון, לאחר ייבוש הבד מהאפוקסי של ה 24 שעות, שיוף השטח וחיספוס שלו, והדבקת בד פיבר, מומלץ שהסיבים יהיו באלכסון לבד הקרבון, מריחת דבק אפוקסי איטי 24 שעות, ולבסוף החלקת השטח לאחר ייבוש.
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
יפה מאד... אחלה פירוט והסבר
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הי,
לאחר עבודה מאומצת מאד עד 5 לפנות בוקר, הדאון כמעט מוכן.
נותר למקם את הסרוואים ( כנפיים - ממתין ל- QA) וכן מיקום תושבת הסרוואים של הגה הגובה והכיוון
גם כן ממתין ל- QA כפונקציה של מרכז הכובד.
אמנם בהערכה גסה הדאון יצא קצת מעל למשקל המומלץ, כרגע הוא שוקל כ - 288 גר'
זאת אני זוקף לחובתם של מספר פרמטרים.
1. שימוש במקלט 15.5 גר' ( כולל פלסטיק ) או 10.4 גר' עירום.
2. שימוש בסרוואים מסוג hyperion דיגיטלים
DS09AMD - משקל 8.4 גר' ( שני סרוואים) = 16.8 גר'
DS09SCD - משקל 7.45 גר' ( שני סרוואים) = 14.9 גר'
סך כל המשקל - 47.2 גר'
Setup אלטרנטיבי
מקלט - משקל 5-7 גר' מסוג אחר
סרוו - Dymond D47 משקל 4.7 גר ( שני סרוואים )
סרוו - Dymond D60 משקל 6.5 גר ( שני סרוואים )
סה"כ משקל במקס' 29.4 גר'
כבר בבחירת ה- SETUP לפני התחלת העבודה אני בחריגה של 17.8 גר' :confused:
אילו השתמשתי ב- SETUP השני, הדאון היה יושב על ~ 270 גר'
+ אקסטרה פינישים הייתי מגיע אולי ל- מקס' 280 גר' נכספים.
אני מקווה שהגעה לתחום ה - 290 עד 300 גר' לא יגרמו לו להוריד ביצועים
רשימת קניות מומלצת:
סוללה: NiMh 400 מילי אמפר - 31.9 גר'
יש להזמין מהאתר http://cheapbatterypacks.com
תצורת הסוללה כפי שמופיע בתמונה, כאשר אורך החוט בהתאם להיכן שתמקמו את המקלט.
אבל בערך 5 ס"מ לקצר - עד 17 ס"מ אם המקלט יושב מתחת לכנף.
עובי החוט שנבחר הוא 16AWG שזה 1.29 מ"מ.
קונקטור סוללה יהיה לפי העדפתכם
או כוננקטור של סרוו שמתחבר ישירות למקלט.
או קונקטור JST או כל תצורה שמתאימה לכם לפי העדפתכם.
סרוואים:
בדאון הזה ניתן לעבוד עם 4 סרוואים מסוג Hyperion
HP-DS09-SCD|09SCD|Digital servo שעולה 27.95$)
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5684
כאשר לכנפיים זה סרוו נחוץ אבל להגה גובה\כיוון ניתן לשים אחרים שמתאימים מבחינת הגודל
יכול להיות Dymond d47 או D60
http://www.skipmillermodels.com/Sear...x=0&Search.y=0
D47 ממקור באנגליה תחת שם אחר ( אותה גברת בשינוי אדרת )
http://www.electricwingman.com/logic-lsx110-servo.aspx
המשלוח שלהם מגיע תוך שבוע
למאזנות חשוב שיהיה לנו סרוו מדויק חזק ואמין ככל שניתן
קוננקטור מהסרוואים של הכנף למקלט:
לצורך הנוחות קוצרו החוטים וחוברו לקונקטור 4 פינים( המינוס משני הסרוואים משותף)
לגבי סוג הקונקטור, שוב זה לפי העדפה אישית של כל אחד.
אני למשל השתמשתי בקונקטור 4 פינים של מחשב ( זכר \ נקבה) שפירקתי מלוח אם.
יש אפשרות לרכוש קונקטורים מסוגים שונים.
( זה שמגיע עם הקיט לא הייתי ממליץ להשתמש בו, כיוון שנראה קצת עדין מדי)
חנות אלק' http://www.surplus-electronics-sales.com/Zencart/
או לגשת לחנות אלק מקומית בשד' הר ציון בת"א, או באיזור מגוריכם
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הכל שאלה של כמה משקולת צריך בחרטום בשביל מרכז הכובד.
במידה וצריך משקולת בסטאפ הקל אז לא חסכת כלום, רק אמינות. במידה ובסטאפ הכבד צריך משקולת בזנב אז היה צריך לבחור סרוואים קלים.
אישית אני מעדיף לבחור את הסרוואים הכי גדולים שאפשר לשים על חשבון משקולת באף, יותר גדול הוא גם לרב יותר חזק ויותר מדויק.
-
33 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
רועי, תודה על ההכוונה.
להמשך הבנייה
שלב ב'
כיוון הכנף למיקומה הסופי על הגוף, כאשר מרכזה צריך להיות במרכז הגוף והבום
אם נדרש, כפי שקרה אצלי, יש להזיז את מיקום החורים המובילים את צינור הקרבון שבתוכו עובר הבורג.
אני נעזרתי במשייפת ציפורניים של אחותי:rolleyes:
בדיקת המיקום תעשה עם חוט מתיחה בין פינת קצה הכנף לפינת הגה הגובה
התאמת הכנף לגוף התומך:
כיוון שלא תמיד הכנף יושבת באופן מושלם על הגוף ישנם מרווחים שרצוי למלא.
בקצרה מה שעושים הוא:
א. הדבקת סילוטייפ באיזור המגע של תחתית הכנף עם הגוף
ב. מורחים על הסילוטייפ מעט חומר שמנוני, כגון ווקס למכוניות
ג. מורחים שכבה של דבק אפוקסי 1/2 שעה על נקודת המגע של הכנף על הגוף ( מעט בהיקף המגע ) יש לחספס קצת לטובת אחיזה טובה יותר של הדבק.
ד. הברגת הכנף לגוף והמתנה לייבוש.
ה. בתום הייבוש ניתוק הכנף ושיוף השאריות של הדבק.
הכנת תושבת לסרוואים בגוף
במקור התושבת מגיעה לסוג אחר של סרוו מאלו שהזמנתי,
לכן נאלצתי לייצר תושבת חדשה משאריות דיקט תעופתי שנותר לי.
בעיקרון המסגרת החיצונית של התושבת זהה, אך הייתי זקוק לתושבת ארוכה יותר כפועל יוצא של גודל הסרוואים שברשותי.
ואם כבר נתשמש בשאריות CF לחזק את התושבת, ובדיקת התוצאה בתוך הגוף
עדיין לא נקבע את התושבת לגוף אלא נשאיר זאת לסוף כפונקציה של מרכז הכובד הסופי.
שלב הדבקת הבום לגוף - שלב קריטי !!!
בשלב זה לאחר שכיוונו את מרכז הכנף וחיברנו אותה לגוף בברגים המצורפים, נדביק את הבום לגוף כאשר הגה הגובה המודבק עליו צריך להיות מאוזן ביחס לכנף הראשית (מקביל ), לתוצאה המיוחלת נגיע באמצעות העין המדוייקת שלנו.
ישנן דרכים נוספות לעשות זאת באמצעות עזרים טקטיים שלא נמצאים ברשותי.
א. שיוף קצה הגוף - שיפור פני ההדבקה
ב. שיוף תוך הבום - שיפור פני ההדבקה
ג. שימוש בדבק אפוקסי 1/2 שעה לצורך מתן זמן לכיוון העינומטר :D:eek::eek:
בדיקת מיקום הציוד בתוך הגוף
לציין שאני נוטה להשתמש במעין ספוג להכנת תבנית תומכת לסוללה + למקלט כמופיע בתמונות.
הסוללה ממוקמת בחרטום הגוף.
הסרוואים במרכז.
המקלט בהמשך כאשר עלי לדאוג להוציא את קצה האנטנה, לצוך מניעת חסימת הקליטה \ שידור של גוך ה- CF \ KEVLAR
הכנת חורים בגוף להובלת ה- פושרוד
שימוש במקדח 1.5 מ"מ, ויצירת תעלה יפה באמצעות המשייפת
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
מרשים ביותר... צריך להטיס אותו כבר :)
-
19 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
טוב,
אני נמצא בישורת האחרונה, מספר נושאים קטנים טופלו, תמונות בהמשך....
ֿעובד על הפושרוד להגאים האחוריים.
ֿבבדיקה ראשונית על פניו הדאון יהיה בעל מרכז כובד קדמי ( אף כבד ), טוב או לא נדע בשטח.
קצת אלקטרוניקה, וחיווט, SwitchJack רעיון פשוט ויעיל.
תמונות אח"כ, אני פשוט לא רוצה לבזבז זמן יקר.
שלב ג'
הכנת הקונקטור של סרוואים בכנף.
בתחילה השתמשתי בקונקטור המקורי שהגיע, אך איכותו לא הרגישה לי שאני יכול לסמוך עליו.
לאחר פירוק קונקטור אחר מלוח אם של מחשב, הוחלף החיבור בחיבור חדש כפי שתראו בתמונה ( אפילו אם לקח לי כפול זמן, עכשיו אני הרבה יותר רגוע בקשר לאמינותו של הקונקטור)
חיזוק נוסף לקצה הבום:
ליפוף קצה הבום בחוט קבלר והדבקתו עם אפוקסי, נועד למנוע את היפרמות הבום עם הזמן.
הכנת חיזוק למקום הברגים בכנף, מ -CF
חיתוך פיסות קטנות של בד CF והדבקתם עם אפוקסי 1/2 שעה
הכנת Jack Switch
מחבר פשוט ויעיל המשמש גם כמתג הפעלת המקלט (אספקת מתח מהסוללה למקלט )
בכן מצב שני כאשר הבננה בפנים, ניתוק הסוללה מהמקלט, ופתיחת האפשרות לחבר מטען חיצוני לטעינת הסוללה בתוך הדאון, מבלי הצורך להוציאה.
הדבקת המשולשים בהגה הגובה והכיוון - תמונות מצ"ב (אפוקסי 5 דקות )
הכנת התושבות לבית הסרוואים
1. שימוש ב 2 פיסות דיקט תעופתי, קביעת מיקום החורים מראש, בתושבת הסרוו הכנת חור עובר באמצעות מקדח 1.5 מ"מ, ובתושבת חור עם מקדח 1 מ"מ, זה בכדי למנוע פיצוץ של העץ ע"י הבורג.
חיבור תושבת הסרוואים לבית הסרוואים, תוך כדי הדבקת נייר סילוטייפ בכדי למנוע הדבקת בית הסרוו בטעות.
מריחה של מעט דבק אפוקסי 5 דק' ומיקום התושבת במקום, לחיצה בדפנות והמתנה לייבוש.
הוצאת בית הסרוו בעדינות מתוך התושבת, יתכן מעט קושי, עקב תפיסה של האפוקסי את נייר הסילוטייפ.
הכנת המובילים להגה הגובה והכיוון.
אני חייב לציין כי אני לא מרוצה מהשיטה הזו, כאשר משתמשים בפלדה קפיצית של 0.5 מ"מ שרצה בתוך צינור מוביל מפלסטיק.
הפלדה דקה מאוד וגמישה בקצוות
אני חושב למצא דרך יותר יציבה וטובה, אני פתוח לרעיונות שלכם, עקב חוסר נסיון שיש לי בתחום.
תמונה של הדאון מוכן לטיסה.
ד"א לצערי משקלו הכולל כ - 304 גרם שמנים :(
גיל
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
יפה מאד!
כמה דברים:
1. אמשח אם תוכל לתת קישור לשירטוט האלקטרוני ומפרט של הקונקטור של הSWITCH JACK (איזה סוג של קונקטור בדיוק?)
2. בכדי לחסוך במשקלים הדרך הכי טובה (שאותה תילמד עם הזמן) זה לחסוך גרם פה וגרם שם ע"י שימוש מועט בדבק, או שימוש בכל מיני פטנטים מצחיקים... זה נשמע מצחיק אבל ההבדלים האלה מבדילים בין טיסן של 260 ג"ר ל280 ג"ר!
3. הדרך למנוע "שפיל" בפושרודים היא אך ורק ע"י זה שתקבע את הצינורית טוב טוב לכל האורך, ושהמקומות שלא מקובעים (עקב קירבה להורנים\זרועות סרוו) יהיו מינימליים! עקרונית הדבר הזה יכול גם לעבוד עם פושרודים בעובי 0.2 מ"מ אבל זה כבר לא הכי פרקטי.
עבודה נקיה ו"חכמה" עם חשיבה קדימה ללא שום ספק תתגמל אותך בטיסן טוב בעל ביצועים מרשימים, אל תדאג למשקל שלו כרגע, אני מבטיח שככל שתתקדם בתחום ותלמד אותו לעומק אתה תשפר עוד ועוד! אל תשכח שזה בסה"כ הטיסן הראשון בסדר גודל כזה שאתה בונה, והעבודה שעשית מאד יפה.
תמשיך ככה ואולי תתוגמל בעוד כמה דברים :rolleyes:
איתן.
נ.ב - איך לעזאזל אתה מתפקד בשעות האלה???
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eitan-ro
יפה מאד!
כמה דברים:
1. אמשח אם תוכל לתת קישור לשירטוט האלקטרוני ומפרט של הקונקטור של הSWITCH JACK (איזה סוג של קונקטור בדיוק?)
הוא השתמש בחיבור של אוזניות. נקרא גם PL 3.5mm יש שם מיקרו סוויטצ' שסוגר/פותח 2 מעגלים בהתאמה כך שכאשר הוא מטעין כלומר מכניס קונקטור החיבור בין הסוללה למקלט מתנתק ומתחילה טעינה כאשר אין חיבור למטען אז יש חיבור רציץ למקלט ולסרווים בשאר הזמן (הובלה/אחסון) צריך מחבר בננת דמה כדי "לפתוח את המעגל" בין המקלט לסוללה.
אני אישית מאוד לא אוהב את הפתרון הזה וחושב שהוא לא טוב.. בעיקר למקרה הזה אבל ימים יגידו. הסיבה היא המיקרו סוויטצ' הזה לא עומד טוב במכות/זעזועים. הוא פשוט יכול להתנתק לך. בעיקר בזריקת דיסקוק כאשר כל הכלי עובר טראומה רצינית.
כאמור כל זה אם זה מחבר סטנדרטי ואין "הפתעות"
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
eitan-ro
יפה מאד!
כמה דברים:
1. אמשח אם תוכל לתת קישור לשירטוט האלקטרוני ומפרט של הקונקטור של הSWITCH JACK (איזה סוג של קונקטור בדיוק?)
תמשיך ככה ואולי תתוגמל בעוד כמה דברים :rolleyes:
איתן.
נ.ב - איך לעזאזל אתה מתפקד בשעות האלה???
הי,
לקחתי את הסכמה למפסק מפה:
http://www.vvsss.com/switchjack/index.html
לגבי הדגם או המודל של הקונקטור, לא יודע להגיד כיוון שלא רכשתי, אלא ניגשתי לשכני הטוב מר VOVA שאצלו ניתן למצא כל מיני דברים מהסוג הזה, וד"א גם הקונקטור לסרוואים של הכנף פירקנו אצלו מאיזה לוח :)
בעיקרון זה מפסק שני מצבים, ניתן למצא כזה בכל מיני מכשירים חשמליים לדוגמא, שממנה לא הצלחנו לשלוח את הקונקטור ( שהיה אפילו יותר קטן ואלגנטי) המכשיר הוא דיבורית לרכב אם אפשרות לחבר אליה אוזניות, בדיוק בקונקטור שמתאים גם לנו.
לגבי השעות, זה התלהבות של מתחילים, מה גם שאלו השעות הכי טובות לעבוד בהן, כאשר שלושת הילדים שלי ישנים שנת ישרים שקטה ושלווה לאבא :D
אני מאד מקווה שהעבודה לבסוף תהייה מוצלחת, לפחות לפי ה- עיינומטר :rolleyes::eek::eek:
לא שאני לא חושב שיש לי דיוק בעיין לא רע, אך העין שלי זה לא מכשור ליזר אופטי :cool:
למה התכוונת " תתוגמל " האם יש פרסים :p
לגבי עמידת המפסק בזעזועים, אני מקווה שלא יהיו כאלו, למרות שהתושבת של המתג מונחת על גומי מבודד וקצת בולם זעזועים.
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
הוא השתמש בחיבור של אוזניות. נקרא גם PL 3.5mm יש שם מיקרו סוויטצ' שסוגר/פותח 2 מעגלים בהתאמה כך שכאשר הוא מטעין כלומר מכניס קונקטור החיבור בין הסוללה למקלט מתנתק ומתחילה טעינה כאשר אין חיבור למטען אז יש חיבור רציץ למקלט ולסרווים בשאר הזמן (הובלה/אחסון) צריך מחבר בננת דמה כדי "לפתוח את המעגל" בין המקלט לסוללה.
אני אישית מאוד לא אוהב את הפתרון הזה וחושב שהוא לא טוב.. בעיקר למקרה הזה אבל ימים יגידו. הסיבה היא המיקרו סוויטצ' הזה לא עומד טוב במכות/זעזועים. הוא פשוט יכול להתנתק לך. בעיקר בזריקת דיסקוק כאשר כל הכלי עובר טראומה רצינית.
כאמור כל זה אם זה מחבר סטנדרטי ואין "הפתעות"
יכול להיות שאתה צודק, אבל יש אלפי\עשרות אלפי מטיסים בעולם שמשתמשים בSWITCH JACK מהסוג הזה ועד היום אני אישית לא שמעתי שלימשהו היו בעיות מגע... אם אני לא טועה כל העסק מתבסס על קפיציות של איזה חתיכת פחית בתוך הקונקטור, ואם זה אכן כך אז המכות הרגילות לא מספיק חזקות כדי לשבור אותו, וכל מכה שהיא יותר מרגילה כבר תפוצץ את הטיסן בכל מקרה...
גיל תודה על הסירטוט.
איתן.
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הניסיון שלי בצוק בת ים אומר אחרת
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
מעניין... שווה לחקור את הנושא הזה... נראה מה יגידו על זה בRCG
-
18 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
טוב חברים,
לאחר בדיקת ה - QA לצערי אני נדרש למקצה שיפורים.
יש מקום לגלח מעט גרמים, ואין סיבה לא לעשות כן, לאחר שאתגבר על מחסומים של מתחילים :p
שלב ד'
1. התקנה של ה - פושרודים וצמצום מרווחים, קיבוע הצינור המוביל בכדי למנוע חופשים
2. סגירת פתח הסרוואים בכנף עם סילוטייפ שקוף ( אילו לא הייתי בחריגת מטען, הייתי סוגר זאת בצורה יותר אלגנטית עם בד פיבר)
3. התחלה בדיאטה שומן :D, פירוק מכסה המקלט וחיסכון של 3.1 גר'
4. בכ"ז הכנת כיסוי למקלט דמוי ניילון עטיפה לדיסקים במשקל 0.1 גר'
5. ניקוי משטח ההדבקה על הבום לטובת הפושרוד ( אלכוהול 70%)
6. קיבוע הגה הגובה באמצעות 2 סרגלים, ומיתקון המוט המוביל ע"ג הסרוו בגוף הדאון (כנ"ל לה. כיוון )
7. הסרת משקל מתושבת הסרוואים ע"י ביצוע חורים ( מה גם שנראה יותר טוב :rolleyes:)
8. הדבקת תושבת בין שני הפושרודים בתוך הגוף.
9. קיבוע הפושרודים בסמיכות לסרוואים (ה.גובה \ כיוון )
10. הדבקת מוטות הפלדה בתוך המשולש עם דבק מהיר, בכדי לצמצם מרווחים ( לאחר הייבוש של ה - CA + תנועת סרוו אחת המוט הפלדה משתחרר ומקבל מיסב החלקה צמוד בדוגמת הדבק המהיר)
משקל סופי: 299 גר'
כרגע נותר לכייל את השלט החדש לטיסן ולצאת להטיס.
אני מקווה שמחר אחה"צ יתאפשר
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
מגניב... מחכים לתמונות\וידאו מהטסט פלייט
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
שלום
היום הקובע הגיע :)
08:05 גבעת ברנר, כיוונים אחרונים לפני המראה.
חייב להודות לחברים שעזרו לי להגיע ליום המיוחל.
רועי ואיתן, בלעדיהם לא הייתי מגיע למצב טיסה.
הרבה שעות התייעצות בשעות לא שעות.
אני בטוח ששעות התמיכה ילכו וירדו בהתמדה בדאונים הבאים :-)
תמונות מצ"ב
סרט של הטיסה הראשונה של איתן בהמשך.
והפתעה, פעם ראשונה שלי תופיע גם כן בסרט.
גיל
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
גיל תתחדש :) :) :)
מזל טוב ובשעה טובה ;)
האמת ציפיתי לראות אותך מטיל את הטיסן ,איפה אתה ?
ד.א
בתמונה הראשונה ,נראה לי שהטיסן עושה שריטות ב B.M.W ;)
-
12 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
תתחדש גיל! אחלה טיסן! האמת שציפיתי שהוא לא יהיה טוב, כי בד"כ טיסנים בכאלה מחירים לא שווים יותר מידי, אבל כאמור נורא הופתעתי לטובה!
צירפתי מספר תמונות שלך (די מעפנות למען האמת), אם תרצה אותם בגודל אמיתי תשלח לי את המייל שלך.
מחכים לוידאו!!
תהנה!
איתן.
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הי איתן,
אכן אתה צודק, התמונות שלך יותר מיוחדות :)
אני מניח שקצת התרגשות של פעם ראשונה הוציאה אותי מפוקוס :rolleyes:
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
דוקא אתה בפוקוס... הדאון הוא זה שלא בפוקוס
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
גיל כל הכבוד על הבניה והירידה לפרטים הקטנים!
הנה הגרוש וחצי של על מפסקים...
לפני כמה שנים בניתי מפסק המבוסס על PHONE JACK.
אישית לא יכולתי לתת אמון במחבר הנ"ל להעביר את הזרמים לארבעה סרבואים.
לכן השתמשתי במפסק רק בכדי לתת פיקוד ל-MOSFET.
הנה סכימה בסיסית:
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1282057274
הסבר קצר על המעגל.
בזמן שאין פלאג בתוך ה-PHONE JACK נגד R1 מכניס את ה-MOSFET מסוג P-CHANNEL להולכה (R2 מנותק).
כאשר רוצים לנתק את המעגל מכניסים פלאג שמקצר בין פינים 1 ו 2 ואז נגד R2 מעביר את ה-MOSFET לקיטעון. הזרם שיצרוך המעגל פחות מ-5 מיקרו אמפר מסוללת 4.8V.
כאשר רוצים לטעון את הסוללה, מחברים פלאג שהפלוס של המטען מחובר לפינים 1 ו 2 והמינוס לפין 3.
הרכיב שמעביר את הזרם הוא הטרנזיסטור ולא ה-PHONE JACK. כל שבר פנימי ב-PHONE JACK פרט לשבר שיקצר את פינים 1 ו 2 ישאיר את הטרנזיסטור בהולכה.
אם יש שאלות אשמח לענות.
עריכה: אופס...הסכימה הוקטנה יותר מדי. מקווה שהיא מספיק ברורה.
שחר
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הי,
בכדי לשפר את מרווח ה- 0.5 מ"מ שקיים בין הפושרוד פלדה לבין החור במשולש על גבי הגה הגובה והגה הכיוון, יש לטפטף טיפה קטנה של דבק מהיר ca באופן כזה שהוא ימלא ממש טיפה את החור במשולש כאשר הפושרוד נמצא בתוך המשולש.
את הטיפה יש לשים בצד איזור הכיפוף אך יש לעשות זאת מראש לפני שמדביקים את המשולש להגה, כפי שמופיע בהדגמה בסרטון של אחרי
צירפתי סרטון של הרווח לפני ואחרי
לפני
http://www.youtube.com/watch?v=NugeCksoK3o
אחרי הטיפול בדבק CA
http://www.youtube.com/watch?v=Er6fQ-GwmEk
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
אז כמו שהבטחתי לגיל, אני אצרף לשרשור הבניה שלו, את תהליך הבניה שלי.
בינתיים עוד לא התחלתי לבנות, אבל לפחות אפשר להציג את תכולת הקופסה.
http://lh4.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6547.JPG
זו כל תכולת הקופסה (חוץ מחוברת ההוראות)
http://lh4.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6555.JPG
בתוך הגוף אפשר לראות תפירה מפיברגלאס בתחתית, וחיזוק מקרבון בצד
http://lh4.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6556.JPG
פג, הורנים ולינקים
http://lh6.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6558.JPG
פושרודים ממתכת להגאים וצינוריות, פושרודים מקרבון למאזנות, ברגים לחיבור הכנף, פלאג לחיבור מהיר של הסרווים בין הכנף לבין הגוף, תושבת הגה גובה (קלקר כחול מצופה קרבון), תושבת לסרווים שיהיו בתוך הגוף (מדיקט), צינור פחמן(?) שדרכם יעברו הברגים בתוך הכנף, כדי לא ליצור לחץ על הקלקר ולמעוך אותו.
http://lh5.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6561.JPG
וההגאים - קלקר כחול מצופה פיברגלס, ועם חיזוקי קוולאר וקרבון במקומות המתאימים.
http://lh6.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6562.JPG
http://lh5.ggpht.com/_btjoWt5H21s/TM...0/DSCF6563.JPG
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
הי ליאב,
תתחדש, וכמה שהם נראים יפים ומבריקים ההגאים :D
מעניין כמה זמן הם יראו כך :rolleyes:
-
תגובה להודעה: דאון זריקת דיסקוס - TopSky2 Viper [תחרותי]
תתחדש!
איחלתי לחייל הצלחה בהמשך בנייתו
איתן.