תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
אתה בטוח שאתה רוצה ללמוד לנחות בהתכתבות?
קח מישהו שידריך אותך בשלב הזה.
באמת.
אתה מפחית בחשיבותה של מיומנות נרכשת, ואתה הולך בעיקר עם אינטואיציה וכישרון, ואולי יש לך אותם אבל אוטודידקטיות עולה הרבה זמן וכסף בתחום הזה.
כשקניתי את הטריינר שלי (אחרי הAXN) לקחתי איתי שני אנשים שילמדו אותי לנחות, ובפעם הבאה לקחתי מישהו שלישי שילמד אותי לנחות.
בסימולטור זה הדבר הכי לא רלוונטי, כי אין אפקט קרקע אמין, אין משבי רוח פתאומיים, אין מערבולות ליד שיחים, אין אבנים קטנות על המסלול, אין לך שמש או זבובים בעיניים, אין לך שלושה אנשים שצועקים מאחוריך, או איזה טיסן אחר שדופק לך באז מעל הראש, אין לך את המשקל של השלט, את הרעד בברכיים, את הספקות לגבי האוריינטציה והמרחק...
אתה אחד המתחילים האינטיליגנטים בפורום, אבל אתה עדיין מתחיל - אז קח את יכולותיך מול האגו בפרופורציה.
או בקיצור - בוא להוד השרון, נעזור לך לרסק! :D
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
חמוד אתה :) ( ותודה על המחמאה :) )
לרסק אני יכול לבד ויש מישהו שיטיס איתי ויעזור לי לרסק טיפה יותר קרוב לחיפה :)
( למרות שהבטחתי להגיע ואני אקיים !! )
בנתיים אני מתאמן בלרסק בסימולטור .. בשביל זה הוא קיים .. לא ?
עכשיו ברצינות, מה הדרך הנכונה לנחות עם טיסן עם גלגלים .. ( את הכנף אני מרסק מעולה !! )
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
יש לי עצה, אם אתה ממש רוצה להתאמן בנחיתה בסימולטור תשנה את המהירות ל150% או יותר.
ולא רק זה, כל פעם שאתה מתרסק תמצא לעצמך עונש, כמו לצאת החוצה עד תיבות הדואר ולחזור, כדי שתהיה באמת לחוץ לנחות בלי "קנגורו" ובלי לעוף הצידה מהכביש לשיחים.
כל עוד קל לך אתה לא לומד שם כלום.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
שמתי מלא רוח ומשבים מופרעים לגמרי
ואני לא עפתי לשיחים עדיין
קפיצות כן הצלחתי :) לבצע..
אני אקרא את המדריך של כבוד הרב.
תודה :)
עריכה: זה מגניב אש הקטע של 150%
לא ידעתי שיש את זה !!
:)
( כן, נחתתי כבר פעמיים ככה בלי ריסוק )
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
גיא, חזרתי ודשתי את הנושא הזה בפורום מספר רב של פעמים.
הסימולטור מטרתו לאמן אותך בחומרים שלמדת. אם תתרגל שגיאות, סופך שתטמיע אותן כך שלא תוכל להפטר מהן והן ילוו אותך לעולם.
המתן עד שה'מקס' יהיה מוכן. תבוא איתו לשומרת ואני אלמד אותך איך, כמה ולמה בכל הקשור להטסה, לרבות המראות ונחיתות.
שמעת שהחיפזון מהשטן ? אז זהו שזה ממש כך.
הסבלנות משתלמת.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
כמה אייל צודק הפעם שזה כואב.
בסימולטור אני נוחת חלק בלי בעיה.
יום שישי האחרון שבאתי להוד השרון עם הFUN CUB ושחר (FLYING STUDENT) עזר לי להטיס והסביר איך לבצע נחיתות זה לא מנע ממני עדיין:
1) לנחות פעמיים בשדה.
2) פעם אחת בשיח.
3) לנסות לנחות בצד אחד של המסלול ובסוף להמריא בצד השני כי לא הצלחתי לנגוע בקרקע.
אה והייתה עוד פעם שנחתתי ממש יפה .... על המוגי של בוגל! :eek: (למוגי שלום)
בנית טריינר ממש יפה , חבל אליו , ואולי הסוויפט פשוט להנחתה , גם ה AXN הנחתתי בלי בעיה - ככה זה שמורידים דאון/כנף איפה שרוצים.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
טוב .. בסדר ...
אז אני רק אתאמן בהקפות inverted ...
מבטיח לא לנחות.
עריכה: הערה, קראתי את המדריך של ליאור.
הדבר הזה צריך להיות נעוץ !!! זה כמו הסבר על איך לנשום.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
T_A
כמה אייל צודק הפעם שזה כואב.
בסימולטור אני נוחת חלק בלי בעיה.
יום שישי האחרון שבאתי להוד השרון עם הFUN CUB ושחר (FLYING STUDENT) עזר לי להטיס והסביר איך לבצע נחיתות זה לא מנע ממני עדיין:
1) לנחות פעמיים בשדה.
2) פעם אחת בשיח.
3) לנסות לנחות בצד אחד של המסלול ובסוף להמריא בצד השני כי לא הצלחתי לנגוע בקרקע.
אה והייתה עוד פעם שנחתתי ממש יפה .... על המוגי של בוגל! :eek: (למוגי שלום)
בנית טריינר ממש יפה , חבל אליו , ואולי הסוויפט פשוט להנחתה , גם ה AXN הנחתתי בלי בעיה - ככה זה שמורידים דאון/כנף איפה שרוצים.
לבוגל יש מוגי???
לא מספרים לי כבר כלום בבית הזה...:)
(אני חושב שהתכוונת לסוויפט...)
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
תומר ביום שישי האחרון היו רוחות צד (ביחס למסלול), אל תהיה קשה עם עצמך אלה היו תנאים רחוקים מאידיאליים והעובדה שחזרת עם אותו מספר חתיכות טיסנים זו הצלחה לא מבוטלת.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
גיא, רוצה להתאמן על דברים שיעזרו לך? שפר את יכולותיך במקרי חירום.
1. תטיס רחוק בלי החלונית שמראה לך את מצב הטיסן, ותתרגל לזהות את הכיוון שלו לפי התגובות שלו לסטיקים - במציאות זה קורה 90% מהזמן.
2. תעשה הקפות דווקא לכיוון שאתה פחות רוצה, זה שאתה מתחמק ממנו. אצלי למשל זה עם כיוון השעון משמאל לימין.
3. נסה להטיס בלי מאזנות, רק עם הגה כיוון. אותי זה הציל פעם אחת כשלא החלפתי מודל והן היו הפוכות - ביצעתי הקפה ונחתתי בלי לגעת במאזנות.
4. טוס הפוך עם הראש כלפי מטה. האינסטינקט לדחוף את הסטיק של הגה הגובה בלי פחד יציל אותך מהמראות ממש ממש ממש ממש ממש ממש גרועות.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
באופן כללי :
* גלישה בשליש מצערת עד תחילת מסלול , הקפד על מהירות הגלישה שלא תזדקר .
* תחילת מסלול (דימיוני או אמיתי) אתה חצי מטר מעל הקרקע , סגירת מצערת והצפה עד לנגיעה .
* פינוי מסלול
שימוש במנוע בזמן ההצפה ? אשמח לדעת מה הצורך .
* אתה חש לא בטוח , פתח מצערת ולך סביב , לדוגמא אפקט קרקע או קנגרו גרמו לך
להגיע לנקודה שאתה חש שאתה לא מצליח לסיים ת'נחיתה , לך סביב .
* יש רצון להגיע במינימום מהירות , אבל זה מתורגם להגה גובה שכבר כמעט מגיע לקצה
הטווח שלו , כך שלא נותר מקום לתיקונים , מצא את הנקודה האופטימלית שתאפשר לך
עוד קצת UP למקרה הצורך .
בהצלחה .
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
T_A
אה והייתה עוד פעם שנחתתי ממש יפה .... על המוגי של בוגל! :eek: (למוגי שלום)
.
זה לא מוגי, וזה לא היה אשמתך היתה שם אנדרלמוסיה כי נגמרו לו הסוללות או משהו כזה. וחוץ מזה, זה היה ממש ממש ממש מצחיק:D
ולגיא- תתחיל לתרגל גם לצעוק "נחיתה" לפני... כדי שבשטח לא תשכח
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ilan_l
באופן כללי :
* גלישה בשליש מצערת עד תחילת מסלול , הקפד על מהירות הגלישה שלא תזדקר .
* תחילת מסלול (דימיוני או אמיתי) אתה חצי מטר מעל הקרקע , סגירת מצערת והצפה עד לנגיעה .
* פינוי מסלול
שימוש במנוע בזמן ההצפה ? אשמח לדעת מה הצורך .
* אתה חש לא בטוח , פתח מצערת ולך סביב , לדוגמא אפקט קרקע או קנגרו גרמו לך
להגיע לנקודה שאתה חש שאתה לא מצליח לסיים ת'נחיתה , לך סביב .
* יש רצון להגיע במינימום מהירות , אבל זה מתורגם להגה גובה שכבר כמעט מגיע לקצה
הטווח שלו , כך שלא נותר מקום לתיקונים , מצא את הנקודה האופטימלית שתאפשר לך
עוד קצת UP למקרה הצורך .
בהצלחה .
בנוסף למה שכתב ilan_l חשוב למתחיל (וגם ללא-כל-כך-מתחיל) לנצל את טיסת המבחן כדי ללמוד את התנהגות הטיסן. כשקונים טיסן, טיסת המבחן היא לא בשביל לבדוק אם הדבר הזה בכלל טס - זה כבר נבדק, כן, בטוח שהוא טס. גם ממש לא חשוב לבדוק אם הוא עושה לולאות וכמה מהר הוא טס. המטרה היותר חשובה היא ללמוד את ההתנהגות של הטיסן שלך, עם ה-setup שאתה קנית עבורו, בטיסה איטית.
חשוב ללמוד בעיקר את התנהגות הטיסן במהירות נמוכה ואת צורת ההזדקרות שלו. לשם כך כדאי לטוס בגובה סביר, (שהטיסן יכול לצלול ממנו ואתה יכול לחלץ אותו מהמצב הזה בבטחון) ולהוריד מצערת בטיסה אופקית בלי להפסיד גובה. חשוב לשים לב למצב המצערת כשהטיסן טס במהירות המינימלית שנוח לך להטיס אותו (בלי שהוא מסרב לשמור גובה או מפיל כנף) מצב המצערת הזה הוא המצב הכי דומה לזה שהמטיס צריך להיות בו בנחיתה, אולי קליק אחד או שנים גבוה יותר במצערת בשביל הביטחון. בטיסן אחד זה יכול להיות מצערת כמעט סגורה ואילו בטיסן אחר הוא יכול להיות באמצע המהלך של המצערת. כך אפשר להעריך "ולהרגיש" גם מה המהירות המינימלית שבה כדאי לנחות.
תרגול חשוב נוסף הוא לבדוק את צורת ההזדקרות של הטיסן בטיסה אופקית תוך סגירת המצערת לחלוטין (אבל בהדרגה - לא בפתאומיות). המטיס יכול להרגיש באיזה מהירות מתרחשת ההזדקרות. האם הטיסן מפיל חרטום בחריפות או בעדינות והאם הוא מפיל כנף וכו'. גם המידע הזה יאפשר נחיתה בטוחה יותר והמטיס יוכל לצפות לתגובת הטיסן בגובה נמוך ומהירות איטית.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
כל נמה שאני יכול להוסיף הוא שאתה לא נוחת נכון ואין תחליף למדריך!
לא שמנה כמה תברח מזה, רק הדרכה מסודרת בשטח תסדיר לך את הנחיתות כי ממה שאתה רושם- אין לך מושג מהי הצורה הנכונה לנחות.
מצטער על הישירות אבל ככה זה כשמתעלמים ממה שרושמים לך.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
טיפ שקיבלתי מעודד כשהטסתי טיסן חדש בפעם הראשונה וחששתי לנחות - לפני שאתה נוחת באמת תעשה איזה שני סיבובים של כמעט נחיתה, תישאר בגובה 2-3 מ' מעל המסלול ותבחן את המהירות שבה הוא מגיע, את כיוון הרוח בציר המסלול ואת המרחק שאתה צריך כדי להתיישר ולהנמיך.
ולגבי מה שיגאל אמר -
את האפרנטיס הפכתי פעם בהמראה לא מסודרת, כשפתחתי מצערת עד הסוף עם UP מקסימלי, עם רוח צד ושיחים גבוהים שיצרו מערבולת ששאבה לי את הטיסן במהירות. התוצאה היתה דומה למה שקרה לT_A - ביצעתי חצי לופ ונחתתי הפוך בשיחים לידי. (ונשבר מייצב הכיוון)
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
זו הדרך שלי :
נוחתים מול הרוח
מורידים סל"ד לשליש בסיום ההקפה
בעקרון מתכננים ככה שלא יהיה צורך לגעת בהגה גובה, נותנים להפחתת הכוח במנוע לתת לטיסן לרדת
כחצי מטר מעל הקרקע מעבירים את הסלד לסרק (בחשמלי זה בעצם כיבוי)
ושנייה לפני הנגיעה מרימים אף בעדינות וממש קצת על מנת שהגלגלים האחוריים יגעו קודם במסלול
אחרי נגיעה מיד משחררים הגה גובה ונותנים ברקס (אם יש)
אם יש מדפים אפשר לפתוח בסיום ההקפה לנחיתה
זה משפר את העילוי ומאיט את הכלי
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Flying_student
זה לא מוגי, וזה לא היה אשמתך היתה שם אנדרלמוסיה כי נגמרו לו הסוללות או משהו כזה. וחוץ מזה, זה היה ממש ממש ממש מצחיק:D
ולגיא- תתחיל לתרגל גם לצעוק "נחיתה" לפני... כדי שבשטח לא תשכח
ומה עם לצעוק "גלגלים" ? :D
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
נושא טעון :)
עכשיו ברור שאני אצטרך לנסות לבד :)
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
הנושא לא טעון בכלל
המראה ונחיתה היא עניין שיטתי ומטודי ונורא קשה להשתפר או ללמוד בניסוי וטעיה.
בעולם האמיתי אין את מקש הרווח שמאתחל את הטיסן למצבו הקודם.
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
רק כדי להמחיש את העניין
http://www.youtube.com/watch?v=2LiGJCInKK4
הנחיתה מתחילה ב 3:30
תגובה להודעה: שאלה על נחיתות
פוסט חשוב, אבל הוא מבהיר רק דבר אחד קטן:
לא לומדים שחייה בהתכתבות, וכנ"ל גם לא טיסנאות
אין תחליף למדריך. גם כשלמדת להחנות את האוטו היה לידך מורה נהיגה...
כל העצות האחרות נכונות, אבל ברגע האמת רק מוטוריקה מלומדת תפעל, ולא דיפדוף בתאים האפורים לזכור מה נכתב כאן ;)