-
מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
שלום חברים
בעקבות שרשור בפורום תפוז, רציתי לבצע סקר קטן
לאחר הטסה, כאשר הביפר ציפצף/הבקר חתך את המנוע
מה מתח התא שאתם מודדים על הקרקע לאחר שהפק התקרר?
אצלי זה בדרך כלל עומד על 3.7-3.75 , בפורום תפוז החברים טוענים ל 3-3.2 וולט
לדעתי הם טועים. במתח של 3-3.2 הבקר חותך את המנוע. ערך זה נמדד תחת עומס.
כאשר העומס על הבטריה נפסק, והיא מתקררת, המתח אמור לחזור לערך של כ 3.7 וולט.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בזמן מנוחה הוולט של הסוללה מתפס מעט.לאחר היתקררות מסוימת
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
V3.7-3.8 לכל תא כאשר המדידה מתבצעת ישר אחרי הטיסה
כל מתח מתחת ל-3.6V לתא אחרי טיסה מזיק לסוללה ומקצר את חייה
לעבוד ב-3.0-3.2V לתא הורס את הסוללה ובנוסף לכך מסכן את הכלי טייס מכיוון שהבקר יכול להכנס לקאט-אוף, היות והמתחים באוויר נמוכים יותר מכיוון שהמתח יורד תחת הפעלת עומס
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בדרך כלל הבקרים מגבילים את סיבובי המנוע כשהמתח בסוללה יורד מיתחת ל-3,6 וולט
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
פעם יחידה שחטפתי קאט מהבקר הסוללה הייתה 3.5 לתא.
כל הפעמים לפני ואחרי אני מוריד על לא פחות מ 3.8, וזה די קל לחשב אצלי כי בשלט יש טלמטריה , מבחינת ניצול המטען טוען לי בדרך כלל 60-80% (לפעמים אני מוריד מהר מידי ב 3.85)
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
טיפ נוסף, הוא לא לרוקן את הסוללה יותר מ-80-85% מהקיבולת שלה
כלאמר שטוענים את הסוללה לאחר הטיסה, לראות כמה מיליאמפר נכנס כדי לדעת האם הסוללה נפרקה יותר מידי
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
אצלי הסוללות יורדות מטיסה כמעט תמיד בV3.8~
לעיתים V3.6~
לעיתים רחוקות מאוד V3.4 או פחות, אבל מאוד משתדל לא להגיע לזה כי זה כבר תחום הCut Off של הבקר.
מי שמטיס עד איזור הV3.2 יכול בפתיחת מצערת להגיע בקלות מתחת לV3 ולהזיק לסוללה.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
הבקרים לא מאפשרים לרדת פחות מ3.2 תחת עומס (בתלות בתכנות שלהם)
לכן אין שום סכנה לסוללות!!!
הסוללות האיכותיות של טורניג'י טסות לי על הסוויפט , בו אני סוחט אותן עד שהבקר חותך ויורדות ב3.3-3.4V ללא עומס (!)
אף אחת מהסוללות שלי לא מתה עדיין ויש להן כבר מעל שנה וחצי של עבודה...
לא להכנס ללחץ, ולקנות רק טורניג'י.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Boogle
הבקרים לא מאפשרים לרדת פחות מ3.2 תחת עומס (בתלות בתכנות שלהם)
לכן אין שום סכנה לסוללות!!!
הסוללות האיכותיות של טורניג'י טסות לי על הסוויפט , בו אני סוחט אותן עד שהבקר חותך ויורדות ב3.3-3.4V ללא עומס (!)
אף אחת מהסוללות שלי לא מתה עדיין ויש להן כבר מעל שנה וחצי של עבודה...
לא להכנס ללחץ, ולקנות רק טורניג'י.
כרגיל אתה אף פעם לא טועה חוץ מהפעם שאתה צודק;)
כך בידיוק אני נוהג ומעולם לא הלכה לי סוללה כמובן שהסוללות של טורניגי בעצתך :)
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
אני חושב שאין סכנה בירידה מתחת ל3 וולט, הסכנה היא בטעינה, זה לא בריא לאורך החיים של הסוללה, כבר עברתי מצבים שהסוללות נפרקו מתחת ל3 וולט ובטעינה זהירה חזרו לחיים.
בדרך כלל ניתן לזהות סוללה מרוקנת ע"י תגובת הטיסן ולא צריך לחכות לקאט.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בנצי, האם אתה מכוון את הבקרים שלך ל LOW VOLTAGE CUTOFF ?
מרבית הבקרים מכוונים ל HIGH, ולכן אני ושאר החברים כאן מקבלים בסביבות 3.7 וולט ללא עומס ...
זה שווה ערך לכ 3.2 וולט תחת עומס...
איני בטוח בכך, אבל לדעתי ככל שהסף גבוה יותר אורך החיים של הסוללה עולה
לכמה מחזורי פריקה אתה מגיע בצורה כזו?
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
הבקר 'חותך' במתח הנמדד תחת עומס; בעוד שהבדיקה שרובנו עושים לאחר הטיסה, היא של המתח ללא עומס. תא לי-פו ריק באופן פרקטי, כשהמתח שלו הוא כ-3.6V ללא עומס. תחת עומס מלא הוא ירד ל-2.85V-3.1V; ואז הבקר יחתוך, לפי הבחירה (High, Med, Low); אבל המדידה לאחר הטיסה שוב תראה את המתח הגבוה יותר ללא עומס.
המתח בו ניתן לאחסן מצברים לאורך זמן, הוא כשהם ב-40% טעינה והמתח הוא 3.8V-3.85V לתא.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
אני אדם ממוצע ולכן אני בוחר בממוצע (MED), בינינו, במחירי הסוללות , הייתי סוחט עוד קצת מהסוללה :D
מי שראה את הסוויפט לילה שלי ראה שהבקר חותך כשהלדים נכבים.....ז"א כ3V תחת עומס.
מצד שני אין תחליף לתכנון נכון של הטיסה וקביעת טיימרים בהתאם (או שימוש בטלמטריה).
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בנצי, 3 וולט תחת עומס שווה ערך ל 3.7 וולט ללא עומס
0.7 וולט זה בדיוק מפל המתח עליו אני מדבר
אם כך, כיצד אתה מצליח למדוד 3.2 וולט לאחר שהסוללה התקררה, ללא עומס?
אתה אמור למדוד 3.7 כפי שמרבית החברים כאן כתבו
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
דניאל, אספת גיבוב של נתונים ומידע חלקי שקראת בכל מיני פוסטים והפכת אותו לתורה.
פתח את עקומת הפריקה של סוללת ליפו ותראה שערך של 3.3 וולט ללא עומס הוא ערך חוקי לקיום הסוללה.
אתה פשוט פורק מעט מדי את הסוללה ונדמה לך שככה תשמור על חייה, לא כך הדבר.
כאשר אתה מודד 3.7V לתא בסוללת ליפו אתה תכניס בטעינה רק כ75% מהקיבול שלה, ז"א שיש לך עוד 25% מהקיבול שלה לצרוך.
השרשור הזה פה ובתפוז (קראתי וחייכתי) מזכיר לי את ההחלטיות שבה טענת שהKV של מנוע יורד ל50% תחת עומס.
אני מדבר רק על מדידות שאני עשיתי, ואני יכול להעיד שסוללות שירדו ב3.2-3.3V אחרי טיסה (מדידה ללא עומס) אחרי שבוע עלו לאזור ה3.4.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1225968512
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
הבקר חותך את המתח כאשר המתח נופל תחת המתח אליו תוכנת הבקר, מתח זה הוא מתח תחת עומס ועל כן תמיד יהיה זה מתח נמוך יחסית להמתח ללא עומס.
מכיוון שכך, אין שום בעייה לפרוק את הסוללה עד חיתוך הבקר. לא יגרם שום נזק לסוללה בתנאי שהיא מאוזנת ואחד התאים לא נופל משמעותית מתחת לערך התאים האחרים (לדוגמא סוללה 4 תאים, שלושה 3.3 ואחד 2.9, הממוצע 3.2)
המתח בו נגרם נזק לסוללה הוא 2.9, ב-3.2 לא נגרם כל נזק לסוללה. הבעייה נעוצה בכך שמתח התא נופל מ-3.2 מאד מהר ולכן במידה ונצרוך סוללה בהגעתה ל-3.2 אנו עלולים ליפול למתחים נמוכים יותר תוך שניות ספורות (כתלות בצריכה)
גרפי הפריקה של הסוללות ואורך החיים שלהן מחושבים תוך פריקה של 3.2 וולט ולכן פריקה שכזו לא תקצר את חיי הסוללה.
בכל מקרה, אל תצפו מסוללה לתת ביצועים מלאים מעבר ל-100 פריקות, גם בתנאים אופטימליים הביצועים יפלו באחוזים רבים.
רועי
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בנצי, תודה על ההרמה להנחתה...
הגרף ששמת רק מצדיק את מה שרשמתי
עבור סוללה של 1200 מיליאמפר, ניצול של 1000 מיליאמפר (80%) נופל בדיוק על 3.2 וולט עם עומס
אם נוסיף לזה את מפל המתח, נגיע בקלות ל- 3.7 וולט, וזה מה שכולנו מקבלים כאן, חוץ ממך כמובן...
אתה כנראה מנצל קרוב ל - 100% מקיבולת הסוללה, ולכן ויורד ל 2.8 וולט תחת עומס שזה מתחת לסף המותר של תא ליפו
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל דקל
בנצי, תודה על ההרמה להנחתה...
הגרף ששמת רק מצדיק את מה שרשמתי
עבור סוללה של 1200 מיליאמפר, ניצול של 1000 מיליאמפר (80%) נופל בדיוק על 3.2 וולט עם עומס
אם נוסיף לזה את מפל המתח, נגיע בקלות ל- 3.7 וולט, וזה מה שכולנו מקבלים כאן, חוץ ממך כמובן...
אתה כנראה מנצל קרוב ל - 100% מקיבולת הסוללה, ולכן ויורד ל 2.8 וולט תחת עומס שזה מתחת לסף המותר של תא ליפו
דניאל , אתה שוגה !! (עריכה: אופס שכחתי - תחת עומס מותר להעמיס ליפו עד 2.5V לתא וזה עוד נתון מתקופת ליפו 10C ...)
ועל איזה מפל מתח אדוני מדבר ???
1. אין מפל מתח כאשר מודדים את הדקי הסוללה ללא עומס
2. מפל המתח שהבקר לא רואה אבל בגינו ,נראה לו שהסוללה בעלת מתח נמוך יותר, נולד עקב ההתנגדות הפנימית של הסוללה במכפלת הזרם הנצרך ממנה.
המסקנה ממה שכתבתי לעיל היא שככל שתעמיס יותר את הסוללה הבקר יחתוך יותר מוקדם את העומס עליה. או בעברית הסיכוי שלך להרוג את הסוללה , כל עוד אתה מתחת לעומס המירבי המותר, הולכת וקטנה בשימוש עד לקאט אוף של הבקר.....
אם תבחר קאט אוף HIGH אז בהחלט לא תנצל את הסוללה עד הסוף - משמע אתה סוחב משקל סוללה מיותר! ובמקום להטיס עוד 2 דקות אתה נוחת עם סוללה רבע עד שליש מלאה...
אגב הכי בטוח זה לא לפרוק את הסוללה כלל, ככה היא תשרוד שנים רבות (על המדף)
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
כמעט בכל הסוללות שלי אני מטיס עד שהבקר מנתק, בדרך כלל המתח בתאים הוא בין 3.2-3.3 אלו הם סוללות ננו-טק . ועל מנת להוסיף חטא על פשע אני גם מטעין את אותן סוללות ב 4.5C . נכון לעכשיו הם כבר עברו המון מחזורי טעינה (אני מעריך שסביב ה 100) ועדיין כוחם במותנם.
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
אני אונס את הסוללות עד 3.5 בדרך כלל והם יורדות חמות ואז טוען ב10 אמפר.איזה כיף ,סוללה טעונה תוך 15 דקות.מחזיק שנים.ועוד במחיר שווה לכל כיס:D
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בוגל תתחדש ,שמעתי קנית F18 90 מ"מ.כמה עלה?
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
haimgil
בוגל תתחדש ,שמעתי קנית F18 90 מ"מ.כמה עלה?
אני? F18? בחיים לא :D
אבל כזה כן...
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
נו אז למי אתה מחכה רוצה הלוואה:D
-
תגובה להודעה: מתח תא ליפו לאחר הטסה מלאה
בנצי, עדיין לא הסברת כיצד אתה מגיע לערך של 3.2 וולט במדידה על הקרקע כאשר הסוללה לא
תחת עומס.
משמע, שהיא הגיעה ל- 2.7 וולט תחת עומס בזמן טיסה שזה מתחת לרף המותר (3 וולט)
אשמח אם תתמקד לענות לשאלה זו לטובת כולנו
גם אני אשמח ללמוד משהו חדש...