תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
יהיה שרשור בניה מעניין :)
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
חח, איזה דג תפסת ברשת?
יש לו הגה כיון מוזר...
הצורה הזאת תורמת למשהו? או שזה רק עניין של אופנה? :rolleyes:
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
הצורה הזאת אמורה להשפיע על משהו בזריקה (רועי...?) אבל אני לא בדיוק יודע מה...
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
זה מה שהיצרן אומר:
Vertical.
For the Vertical we took a good look to some fighterjets. Fighterjets create a vortex at high angles of attack that delivers extra lift and stops the wings from stalling. Same thing is created in the vertical. The root sections is only 4% thick and is symetrical. 2cm above and below the fuse the sections becomes 5% thick is slightly cambered and has an washout of 0.5 degrees making sure that he section still sees the air with CL 0. The rootsection will stall before the rest of the vertical creating a vortex at high angles of attack that runs over the vertical creating extra lift. Even thoug the sections for this vertical are extremely thin and have very little drag the vertical seems to be extremely effective and the plane shows no signs of tailswing and launches very high.
נראה איך זה יהיה בפועל...
דני
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
לפי מה שהוא מתאר זה יהיה מינימום Euro-fighter
18 קבצים מצורפים
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :)
אחרי ציפיה מאד מאד מאד ארוכה, הרבה טלפונים לדואר ו2 ביקרים פיזית בדואר (יחי דואר ישראל!) הטיסנים הגיעו!
הטיסן הוא טיסן DLG תחרותי ושמו של הטיסן המסתורי הוא Twister 3, והוא טיסן חדש מהולנד, מייצר אותו בחור די מוכר בעולם הדאונים בשם Alex hoekstra וזה (כצפוי) הטיסן ה-3 בסדרת טיסני הTWISTER.
אני ודניאל הזמנו טיסן אחד כל אחד, כשאני הלכתי על גרסת Full Carbon, ודניאל הלך על גרסת D-box.
להגיד את האמת הטיסן של דניאל נראה יותר יפה לדעתי, אבל זה כבר עניין של טעם...
לטענתו של המתכנן והבונה זה שההגה כיוון רחב בשורש בצירוף לזה שיש חלוקת פרופילים שונה בין השורש לקצה של ההמייצב אמור לרסן את הסבסוב של הטיסן בזמן זריקה ע"י שימוש בפרופיל שמיועד להישאר יעיל בזויות התקפה גבוהות יחסית, אם זה נכון או לא, אני אדע בעו כמה ימים כשאסיים אותו.
הטיסן עצמו בנוי ברמה די גבוה כמצופה מטיסן High end, יש הקפדה כל הדברים החשובים ועל רוב הפחות חשובים, מבחינת בניה - לא חושב שזה יקח יותר מ5-6 שעות נטו כי הטיסן בא שלם לחלוטין וכל מה שיש לעשות זה להדביק את ההגאים, להדביק את הסרוואים בכנף לעשות מגש לסרוואים בגוף ולחבר את הכל וזהו.
בתוך הארגז...
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1348766912
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1348766969
http://www.efly.co.il/forums/attachm...8&d=1348767016
כתבה ממש מעניינת...
http://www.efly.co.il/forums/attachm...9&d=1348767084
מייצבי כיוון
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348767133
מייצבי גובה
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1348767186
גופים (שלי עם חרטום קרבון)
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348767306
http://www.efly.co.il/forums/attachm...2&d=1348767243
עם מקום יעודי למייצב כיוון
http://www.efly.co.il/forums/attachm...4&d=1348767352
כנפיים צד עליון - הצבעונית שלי (Full carbon), וה DBOX של דניאל
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1348767475
צד תחתון
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1348767540
בתוך הערכה - כוללת שני קפיצים להגה גובה וכיוון (PULL SPRING), ברגים להגה גובה, ברגים לכנף, צינורית עומסים (BALLAST) ועט אחד שכותב ממש טוב (מצטער דניאל.... הוא שלי :p)
http://www.efly.co.il/forums/attachm...5&d=1348767408
משקלים - קצת הופתעי שלא היה הבדל בין סוגי הכנפים, אבל לא מתלונן... סה"כ משקלים לא רעים בכלל.
הכנף DBOX של דניאל
http://www.efly.co.il/forums/attachm...8&d=1348767601
כנף Full carbon שלי
http://www.efly.co.il/forums/attachm...9&d=1348767650
מייצבי גובה (הבדל של 0.2 גרם בין שניהם)
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348767706
מייצבי כיוון (הבדל זניח במשקל ביניהם)
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1348767757
גוף קרבון שלי - האמת שציפיתי למשקל נמוך יותר בלפחות 4-5 גרם, וגם ציפיתי לחוזק מאט גבוה יותר למרות שהגוף ללא ספק חזק מאד
http://www.efly.co.il/forums/attachm...2&d=1348767807
והגוף של דניאל
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348767862
זהו לבנתיים, תחילת בניה ועדכונים כנראה מחר.
איתן.
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
יפים מאוד!!
האף נראה ממש קצר...לא נורא נסתדר.
מחר נראה אותם בלייב :)
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
תתחדשו שניהם נראים מדהים (אני לעומת זאת התלהבתי מהכנף הצבעונית יותר )
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
דניאל אתה צודק, החרטום באמת טיפה קצר יותר בכ2.5-3 ס"מ.
לדעתי הוא עשה את זה כדי להוריד את האינרציה בזמן הזריקה כדי למנוע עד כמה שניתן את הזריקת זנב.
איתן.
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
תתחדשו,
מהמשקלים של החלקים אני מעריך משקל סופי של 275 גרם בהנחה שלא תצטרכו יותר משניים עד שלושה גרם בחרטום.
לטיסן יש שטח כנף גדול יחסית, אפילו מעט מעל ה-FLOW ולכן זה משקל טוב מאד.
איתן,
איך הקשיחות של הכנפיים לפיתול, האחת ביחס לשנייה?
מה לגבי קשיחות המאזנות לפיתול?
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
תתפלא לשמוע (אני מאד התפאלתי) אבל הקשיחות של שתי הכנפיים כמעט זהות, אבל במאזנות יש הבדל מאד גדול לטובת הקרבון, מה שאומר שהחברה של PCM שיצאו עם FLOW בגרסה של D-BOX עם מאזנות קרבון כנראה עשו דבר מאד חכם, כי ממה שאני רואה פה זה מבנה עדיף.
לכפיפה יש יתרון לא קטן לטובת הכנף קרבון (די צפוי).
ההגאים מאד קשיחים לפיתול, אבל ביחס למה שאני רגיל הם גמישים לכפיפה.
הגוף חזק לכפיפה צידית, אבל כמו שאמרתי קודם היתי מצפה ממנו להיות קצת יותר קשיח.
מה שמאד לא אהבתי זה את הצירים בכנפיים שעשויים מבד קילוף במקום קוולאר, זה פשוט מרגיש עדין מאד ולא עמיד לאורך זמן.
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
33 קבצים מצורפים
תגובה: בקרוב הוא מגיע.... :) ==הוא הגיע!!==
זה לא לקח הרבה זמן (בערך 6-7 שעות כולל הפסקות) והטיסן מוכן לטיסה!
הבניה היתה מאד פשוטה אם כי היו חסרים לי כמה דברים בקיט שבד"כ מסופקים ע"י היצרן והיו חסרים הסברים לגבי מוקום החורים לפושרודים של המאזנות (אולי כדי לקדם את הגרסה היותר מתקדמת של הטיסן שבה הסרוואים שתולים בכנף עם מנגנון הזזה למאזנות).
כנף
את הבניה התחלתי מהדבקת הסרוואים בתוך הכנף, סימנתי את המקום שלהם על הכנף, ובזהירות חתכתי את הסקין
http://www.efly.co.il/forums/attachm...9&d=1348911144
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348911220
המחשבה הראשונה שלי היתה להדביק את הקונקטור לכנף, ואז כל פעם לחבר את הקונקטור בגוף וזהו. אבל אחרי שראיתי באתר אחר שמישהו עשה צמה ארוכה שיוצאת מהכנף ונכנס עד לחרטום ושם מתחברת לקונקטור של המקלט, החלטתי לעשות את אותו הדבר הדבר מכיוון שמתחת לכנף אין הרבה מקום ואם יהיה שם את הקונקטור אז יש סיכוי שלא אוכל להכניס את המשקולת עומס (BALLAST) כשאצטרך, ואילו אם יהיה שם רק חוטים אז לא תהיה בעיה כזאת.
כדי לעזור ולפנות כמה שיותר מקום למשקולת BALLAST עשיתי את הפתח יציאה של החוטים לא בקו האמצע של הכנף, אלא טיפה הצידה.
ככה תכננתי לעשות את זה בהתחלה, ואיך שעשיתי בסופו של דבר ניתן לראות לקראת הסוף
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1348911297
אחרי שהכל היה מוכן ואחרי שבדקתי שהסרוואים יושבים טוב וכו', הדבקים אותם עם טיפה דבק מבני ע"י זה ששמתי דבק מעורבב עם אירוסל (מסמיך את הדבק) רק על האוזניים של הסרוואים, ואז מה שקורה זה שזה מספיק חזק לעמוד בכל עומסי היסה והזריקה, אם סרוו אחד יעשה בעיות אז יחסית פשוט להחליף אותו, ואם המאזנת מקבלת מכה פתאומית חזקה מידי אז הסרוו (בתקווה) יצא מההדבקה וימנע שבירה של המאזנת או טחינה של הגג"ש.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...2&d=1348911362
כשהדבק התייבש, עשיתי את הפושרודים כו שאני תמיד תמיד עושה, אין צורך להרחיב במילים...
http://www.efly.co.il/forums/attachm...9&d=1348912275
אחרי שעשיתי את הפושרודים וההורנים, הלחמתי את הקונקטור וכו' חיברתי הכל וסגרתי את הפתח של הסרואים ע"י זה שהשתמשתי באותה החתיכה שחתכתי בהתחלה
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1348912398
עשיתי פתח בקצה הכנף ללהב זריקה
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348912337
ושמתי עליו בד קרבון כדי לודא שהוא לא יעוף בזמן זריקה
http://www.efly.co.il/forums/attachm...2&d=1348912452
והדבר האחרון שנותר לעשות בכנף הוא לשים כיסוי על החריץ של המאזנות (מסופק עם הקיט מן סלוטיים שמתאים לזה)
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348912521
http://www.efly.co.il/forums/attachm...4&d=1348912585
הגאים וגוף
להגאים אין הרבה עבודה, בסה"כ להייצר 2 הורנים, להדביק את המייצב כיוון לגוף, להבריג את המייצב גובה לגוף ולשים את הסלוטייפ לכיסוי החריצים.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...4&d=1348911472
http://www.efly.co.il/forums/attachm...5&d=1348911524
לגוף לעומת יש הרבה עבודה (למעשה רוב העבודה היא על הגוף).
התלחתי בזה שפתחתי עם דרמל את הפתח היעודי למייצב כיוון וחריץ להורן של המייצב גובה
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348911422
http://www.efly.co.il/forums/attachm...8&d=1348911675
הדבקתי עם דבק מהיר את המייצב כיוון למקום שלו
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1348911835
את ההגה גובה אני הולך להפעיל בעזרת מערכת PULL SPRING.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1348911628
ימשוך אותו כבל פלדה, ואת הלולאה שמתחברת להגה גובה הלחמתי בעזרת ע"י זה שליפפתי סביבה חוט נחושב (גיד של כבל אחר) ולחמתי את הכל ביחד
http://www.efly.co.il/forums/attachm...9&d=1348911723
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348911771
את ההגה כיוון אני מפעיל בעזרת פושרוד (לדעתי יותר אמין ופחות מעמיס על הסרוואים) - את הצינורית לפושרוד הדבקתי ע"י זה שהשחלתי בתוכה פלדה קפיצית להצמדתי את הצינורית לגוף בעזרת מגנטים כמו שעשיתי בטיסנים הקודמים שלי, לצערי שכחתי לצלם את השלב הזה, אבל הנה תמונה מהטיסן הקודם:
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1313820882
ואז חיברתי פושרוד קרבון בשיטה הרגילה שאני עושה תמיד
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1348912164
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1348912114
הגאים מורכבים
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1348912690
http://www.efly.co.il/forums/attachm...5&d=1348912639
כדי להחליט באיזה סרוואים להתשמש עשיתי סימולציה שבה הרכבתי את כל הטיסן, שמתי בפנים את הסוללה והמקלט במקום שהם יהיו בו ואת הסרוואים במקום שלהם, ראיתי שחסר לי מעט משקל ולכן שמתי סרוו אחד קל ששוקל 4.7 גרם (Dymond D-47), וסרוו אחד גדול יותר וחזק יותר ששוקל 10 ג"ר (Futaba S3110). הסרוו החזק יותר מחובר להגה גובה בגלל שהוא מתנגד לקפיץ.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348911944
בניתי מגש לסרוואים והדבקתי אותו עם חיזוק של בד פיבר
http://www.efly.co.il/forums/attachm...4&d=1348912005
חיברתי את הסרוו של ההגה כיוון
http://www.efly.co.il/forums/attachm...5&d=1348912060
ושל ההגה גובה.
כדי למנוע מצב שבו הכבל שהולך להגה גובה יתנגש\יתחכך במשהו מתחת לכנף, השחלתי אותו בתוך צינורית קצרה שמודבקת לדופן של הגוף ואז אין סיכוי שמשהו יפריע לכבל הזה (אם קצת מתאמצים אז אפשר לראות את הצינורית), את הכבל בצד של הסרוו סגרתי באותה שיטת הלחמה כמו בצד של ההגה גובה.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...8&d=1348912209
עשיתי חריץ בגוף בשביל הקונקטור שיוצא מהכנף
http://www.efly.co.il/forums/attachm...2&d=1348911886
הרכבת הטיסן
בתכלס כל מה שצריך לעשות זה להעביר את בתוך הגוף את הקונקטור שיוצא מהכנף, לחבר את הברגים של הכנף לגוף וחבר את הקונקטור למקלט.
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1348912736
http://www.efly.co.il/forums/attachm...8&d=1348912793
http://www.efly.co.il/forums/attachm...0&d=1348912846
וזהו! הטיסן גמור! הוא יצא מאוזן כמעט בדיוק לפי ההוראות יצרן (מרכז כובד ב-50% מיתר, מאד לא אופייני לטיסני רדיו), אבל הוספתי עוד 4-5 גרם בחרטום כדי להיות "On The Safe Side" ולהטיס עם מרכז כובד טיפה קדמי.
המשקל הסופי יצא בול כמו רועי אמר (לפני התוספת בחרטום)!
http://www.efly.co.il/forums/attachm...4&d=1348912951
http://www.efly.co.il/forums/attachm...3&d=1348912904
בקרוב הדיווח מהטסט!
איתן.
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
בתמונה שהוא מורכב על הרצפה מדהים
בא לי גם חתיך כזה (לא במובן הומוהי) שוב תתחדש
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
איתן,
נראה יפה, מחכה לדיווח מפורט על הטיסה.
אני מדביק את הלולאה של החוט ולא מלחים, החוט הזה מצופה והוא לא אוהב בדיל.
אני מקפל את החוט, לוחץ עם פלייר כדי לשטח את הלולאה (שלא תהייה קפיץ בעצמה), מלפף חוט תפירה פשוט ומטפטף עליו טיפה של דבק מהיר דליל.
מעולם לא נפתח לי בטיסה, אני משתמש בשיטה הזו מאז הדיסקוס הראשון שלי בשנת 2001 ובטיסנים חופשיים עוד קודם לכן (מ-1996)
חשוב למעוך את הלולאה אחרת היא עובדת כקפיץ. לאחר המעיכה הגמישות מהחוט היא אפסית (הרב מהסרוו ומההגה)
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
תתחדש
איזה מהפך תוך 24 שעות!
נראה יפהפה ובנוי לתפארת
בהצלחה בטסט והרבה... של הנאה
רק בשמחות
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
עבודה ממש יפה איתן!
מחכה לעדכונים מהטסט.
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
עשיתי היום בצהריים טסט ביחד עם גיל. למרות שמזג האויר היה רחוק מלהיות מושלם והתאפיין ברוחות חזקות ואוויר מאד מערבולי, ההתרשמות מהטיסן אחרי שעתיים של הטסה היא מאד חיובית.
הטיסן עולה גבוה מאד, גולש נהדר וחודר בצורה סבירה למרות משקלו הנמוך יחסית.
בהשוואה מול הטיסנים ה"ישנים" שלי יש כמה הבדלים די בולטים:
- הטיסן הזה עולה משמעותית יותר גבוה
- קל יותר לניהוג ואין לו נטיה להפיל כנף בפניות בניגוד לטיסנים הנוכחם שלי.
- חודר ברוח טוב יותר
- מסמן טרמיקות חלשות (הידועים בשם "פלוצים") פחות טוב, אבל אני מאמין שאם הזמן אני אלמד לקרוא אותו טוב יותר.
- מאד מעניש במקרה של הזדקרות, מאד לא סלחן בקטע הזה
- בזכות צבעי הגאווה רואים אותו מצוין גם בתנאי תאורה בעיתיים כשמחשיך ומעונן.
כמובן שכל הדברים האלה הם התרשמות ראשונית בלבד וצריך עוד לפחות 2-3 הטסות כדי להביא אותו לכיוון סופי גם מבחינת מיקסים בשלט וגם מבחינת משחקים עם המרכז כובד.
בקיצור ולסיכום - הטיסן מצוין, יש לו פוטנציאל אדיר אחרי שאני אסיים לכוון אותו, וכנראה שאני מתחיל לחסוך לעוד איזה 1-2 כאלה... אז כל מי שצריך שאני אבנה\ארכיב\אתקן טיסן מוזמן לפנות אלי :rolleyes:
וכמובן כמה תמונות מהיום שצולמו ע"י גיל והבן שלו (סרטונים בקרוב).
את כל התמונות אפשר לראות כאן: https://picasaweb.google.com/eitan.r...3DLGTestFlight
והנה כמה מובחרות:
https://lh6.googleusercontent.com/-l...2/IMG_7546.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-D...2/IMG_7545.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-X...2/IMG_7554.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-n...2/IMG_7588.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-R...2/IMG_7591.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-7...2/IMG_7842.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-2...2/IMG_7765.JPG
והגיע גם צופה מהקיבוץ
https://lh4.googleusercontent.com/-Y...2/IMG_7677.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-j...2/IMG_7686.JPG
כמובן שגם גיל רצה סיבוב, אבל אין לי מושג אם הוא נהנה או לא
https://lh4.googleusercontent.com/-P...2/IMG_7681.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-S...2/IMG_7757.JPG
וזאת סתם סדרת תמונות שאהבתי
https://lh6.googleusercontent.com/-u...2/IMG_8021.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-B...2/IMG_8022.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-U...2/IMG_8023.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-b...2/IMG_8024.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-d...2/IMG_8025.JPG
איתן.
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
בוודאי שנהנתי :D
האם יכול להיות מצב שלא ? אצלי כל יום הטסה הוא יום חג
ההתרשמות שלי די זהה למה שהרגיש איתן, אם כי נדרשים עדיין כיוונים עדינים בכדי להביא את הדאון שיתאים לסגנון ההטסה שלי/ או של איתן
זה לא משהו שניתן לבצע במקצה אחד.
לפי ההתרשמות הראשונית, כנראה שיש ממה לדאוג בתחרות הקרובה :mad:
לא רק שאיתן זורק חזק, עכשיו זה גם בא לידי ביטוי עם הדאון הזה בגובה משמעותי:mad:
גיל
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
עבודה יפה דני!
רעיון פשוט עבור ההורנים, להכנת שניים זהים לחלוטין בלי מאמץ מיותר -
אפשר להדביק את שתי חתיכות הגלאס איפוקסי אחת לשניה באמצעות ממש טיפה של דבק מהיר.
לאחר מכן משייפים את ההורן (הכפול) בצורה הרצויה, וקודחים את החור.
לבסוף בעזרת סכין יפנית מפרידים את שני ההורנים אחד מהשני וקיבלת תאומים זהים :)
תגובה: Twister 3 DLG ==עדכון 29.9.12 - מוכן לטיסה==
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Liav
עבודה יפה דני!
רעיון פשוט עבור ההורנים, להכנת שניים זהים לחלוטין בלי מאמץ מיותר -
אפשר להדביק את שתי חתיכות הגלאס איפוקסי אחת לשניה באמצעות ממש טיפה של דבק מהיר.
לאחר מכן משייפים את ההורן (הכפול) בצורה הרצויה, וקודחים את החור.
לבסוף בעזרת סכין יפנית מפרידים את שני ההורנים אחד מהשני וקיבלת תאומים זהים :)
בדיוק מה שאני עושה
אני גם גוזר אותם עם מספריים קרוב לצורה ואז מדביק ביחד כך שיש לי פחות עבודת שיוף מכיוון שהם כבר כמעט בגודל.