Seagul 40 Low Wing חישמול
שלום
אני מעוניין לחשמל סיגול 40 כנף תחתית , חיפשתי די הרבה ולא הצלחתי למצוא סטאפ חשמלי בשבילו
אין לי כל כך רצון להיכנס לעולם הניטרו
השאלה האם מישהו חישמל את הטיסן הזה ואם כן באיזה סטאפ ?
עשיתי מספר בירורים והגעתי לזה .
בגדול הכיוון הוא :
1. טיסן - http://www.seagullmodels.com/Admin/c...ch%20%2010.pdf
2. מנוע - הוצע לי מנוע - amp 910 KV
3. בקר - 60 - 80 אמפר
4. פרופ - 11X6 או 11X7
5. סוללה - 4 תאים 2200 עד 3000
האם זה הכיוון הנכון ?
הערות והארות יתקבלו בברכה .
תודה
משה .
Seagul 40 Low Wing חישמול
משה מה הצפי למשקל הטיסה כולל הסטאפ והסוללה, ומה הצפי שלך מהטיסן מבחינת התנהגות הטיסה וסגנון הטיסה?
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
לפי היצרן משקל טיסה הוא בין kg 2.5-2.8 , לפי איך שאני מבין ותקן אותי אם אני טועה משקל טיסה זה אומר כולל מנוע,
מנוע 46 OS שוקל בערך 480 גרם , סוללת 4 תאים 2200 שוקלת סביב 250 גרם , אז ככה שאפשר לצפות למשקל טיסה סביב 2.3
לגבי התנהגות - הרעיון הוא טריינר כנף תחתית ככה שהוא צריך להיות רוצח אבל כן מספיק חזק לטיסת ספורט בסיסית.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
אתה לא בכיוון..
המשקל הסופי במערך של חשמל יותר גבוהה ממערך של דלק, אם אתה מנסה להגיע למשקל שווה זה טעות,
כי מיכל דלק של כ-250CC (נותן כ-12-15 דקות טיסה) קל משקל בהרבה מסוללה שנותנת חצי מהזמן, סוללת 2200- ואפילו 3000 לא מספיקה,
אז מהתחלה תיקח בחשבון שהמשקל הסופי יהיה קצת יותר גבוה ממשקל טיסה במערך של דלק.
אני מציע לקחת סוללה של לפחות 4000מיל' כדי לקבל זמן טיסה סביר של כמה דקות, תלוי באופן הטיסה..
4 תאים זה מספיק בטח עם KV כזה, לא יודע מה הנתונים של המנוע אבל ה-KV נראה קצת גבוה.
הייתי שוקל לקחת מנוע עם KV נמוך יותר ופרופ ארוך יותר, עדיין להשאר עם 4 תאים (עם אופציה ל-5, אבל ממש לא חייב).
הייתי עולה במידת הפרופ לפחות ל-12 אינצ' אפילו 13 אינצ' עם פיצ' דומה או קצת יותר, 13-7 13-8 יקחו את הטיסן הזה נהדר.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
הייתי הולך על מנוע 5055 400-600KV. אתה יכול להטיס אותו עם 4-6 תאים.
הוא דומה הגודלו ומשקלו למוסטנג שלי. http://www.efly.co.il/forums/showthr...stang-40-Sprot
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
אחלה טיסן תתחדש .משה יש הרבה מה לעשות דבר איתי :)
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
אתה בהחלט בכוון הנכון.
נדמה לי שכל או רוב העצות שקבלת מכוונות אמנם למנועים שווי ערך למנוע בוכנה 0.46 אבל יש לזה מחיר - צריך להשתמש בפרופ' בקוטר 13 - 14 אינץ.
לטיסן Seagul 40 Low Wing אין את מרווח הקרקע המתאים לפרופ' גדול. לכן נכון להשתמש במנוע עם KV גבוה יותר, שיאפשר פרופ' קטן יותר בדומה למה שמשתמשים במנועי בוכנה.
כמה KV יותר גבוה צריך, אני לא בטוח, אתה תצטרך לגלות לבד ולספר לכולם, כי זו בדיוק אחת הבעיות בהסבת טיסן ניטרו לחשמל.
Seagul 40 Low Wing חישמול
אני חושב משה בדומה לאדי שסוללת 2200 ממש לא מספיקה... כדאי לבדוק במחשבון דחף - משקל מה היא צריכת הזרם הצפויה של מנועים ופרופים שונים ובהתאם מה הצפי לזמן טיסה עם סוללות בנפחים שונים.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
חשמלתי טיסן דומה. בהצלחה. אל תשכח לשתף אותנו בסיום.
http://m.youtube.com/watch?v=sIcmmx92Sco
גיל ברקאי. צורן.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
umbo
אתה בהחלט בכוון הנכון.
נדמה לי שכל או רוב העצות שקבלת מכוונות אמנם למנועים שווי ערך למנוע בוכנה 0.46 אבל יש לזה מחיר - צריך להשתמש בפרופ' בקוטר 13 - 14 אינץ.
לטיסן Seagul 40 Low Wing אין את מרווח הקרקע המתאים לפרופ' גדול. לכן נכון להשתמש במנוע עם KV גבוה יותר, שיאפשר פרופ' קטן יותר בדומה למה שמשתמשים במנועי בוכנה.
כמה KV יותר גבוה צריך, אני לא בטוח, אתה תצטרך לגלות לבד ולספר לכולם, כי זו בדיוק אחת הבעיות בהסבת טיסן ניטרו לחשמל.
אז לפי מה שאתה אומר אין לי בכלל אפשרות לחשוב בכיוון של KV נמוך ופרופ גדול יותר ?
איך זה משפיע מבחינת ביצועים של הטיסן?
תרשו לי לתקן את השגיאה שלי בהודעה הראשונה אני לא רוצה טיסן רוצח רק שיהיה לו מספיק כח לטיסה ספורטיבית .
מעבר לזה שאלה נוספת , נגיד שאני הולך על KV גבוה באזור ה 800 - 900 כמו שאשר מציע ובהנחה הסוללה היא 4 תאים 3000 מיל' כמה זמן טיסה משוער אני
יכול לקבל ?
תודה
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mosheks
אז לפי מה שאתה אומר אין לי בכלל אפשרות לחשוב בכיוון של KV נמוך ופרופ גדול יותר ?
איך זה משפיע מבחינת ביצועים של הטיסן?.......
........תודה
לחשוב אתה יכול - לבצע, כניראה שלא :)
אם guyst יתן יותר פרטים על הטיסן\הסרטון שהביא, אולי ממי שפירסם אותו אפשר יהיה להחכים יותר על צורת הפתרון שלו. במבט חטוף נראה לי שהוא השתמש, בין היתר, בגלגל קדמי גדול.
בעיקרון, מנוע עם KV גבוה יותר צורך מעט יותר זרם.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
הסירטון שאני הבאתי, זה מחיפוש חטוף בצינור...
בתיאור הסירטון כתוב:
From an O.S. 46la to
TURNIGY 50-55B 600kv Outrunner/Turnigy Brushless ESC 85A/ Turnigy 4000mAh 6S 20C Lipo with 13x4 APC-E
at syros..
4 קבצים מצורפים
Seagul 40 Low Wing חישמול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mosheks
אז לפי מה שאתה אומר אין לי בכלל אפשרות לחשוב בכיוון של KV נמוך ופרופ גדול יותר ?
איך זה משפיע מבחינת ביצועים של הטיסן?
תרשו לי לתקן את השגיאה שלי בהודעה הראשונה אני לא רוצה טיסן רוצח רק שיהיה לו מספיק כח לטיסה ספורטיבית .
מעבר לזה שאלה נוספת , נגיד שאני הולך על KV גבוה באזור ה 800 - 900 כמו שאשר מציע ובהנחה הסוללה היא 4 תאים 3000 מיל' כמה זמן טיסה משוער אני
יכול לקבל ?
תודה
להלן הצפי התאורטי:
לפרופ 11x6
קובץ מצורף 82372
קובץ מצורף 82373
לפרופ 11x7
קובץ מצורף 82374
קובץ מצורף 82375
אם התכוונת למנוע אחר פשוט הזן את פרטיו ותקבל את הצפי המתאים לגדלי הפרופים השונים
החישוב נעשה לפי סוללת 4 תאים 3.3 אמפר, 30-45c. לא הייתה אופציית בחירה ל3 אמפר, תוריד 10% מהחישוב... כמו כן שים לב שכידוע לך לא מומלץ לנצל יותר מ80% מתכולת הסוללה בטיסה, אז מה90% שנותרים לך הפחת עוד 20%. הצפי אם כן הוא שבטיסה ממוצעת תקבל עם פרופ 11x7 סביב 7 דקות עם סוללת 3 אמפר. מה שכן, לדעתי הדחף שתקבל עם פרופ בגודל הזה מעט נמוך. ועם המנוע הזה זה גודל הפרופ המקסימלי והפסיעה המקסימלית שתוכל להשתמש.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמי
לכיוון הזה בדיוק התכוונתי, זה סטאפ מצוין, לא הייתי משנה כלום, קח אותו עם פרופ 13X8 והבטחה לטיסן מושלם:cool:
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
גיל תודה על החישוב
עמי תודה על ההצעה לסטאפ : איך זה מתיישב עם העניין שלטיסן אין מרווח מספיק מהקרקע בשביל פרופ 13X8 כפי
שנטען פה קודם , והאם זה נתון לשליטתי זאת אומרת האם אני יכול להגביה את הטיסן ?
תודה .
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
א. אתה יכול לשים גם 12X8.
ב. אתה יכול להעריך מעט את המוט של גלגל האף (אפילו אם תהיה זווית קטנה למעלה).
ג. את יכול להגדיל את גלגל האף.
ד. אני לא בטוח שיש בעיה כזו..אבל הפתרון הטכני, מה שלא יהיה- יהיה פשוט..
4 קבצים מצורפים
Seagul 40 Low Wing חישמול
משה המשכתי בשוונג, הנה החישובים ליחס הדחף משקל, צריכת זרם מקסימלית וצפי לזמן טיסה לסטאפ שהוצע לך לעיל עם סוללת 4 אמפר בגדלי פרופים שונים:
קובץ מצורף 82376
קובץ מצורף 82377
קובץ מצורף 82378
קובץ מצורף 82379
עם פרופ 12x8 יש פוטנציאל להזדקרות קצה הלהב (אך אני מניח שזה רק במהירות המנוע המקסימלית לא?), פרופ 13x7 לדעתי ייתן לך איזון מיטבי בין כח לזמן טיסה. בכל אופן אכן זה סטאפ שנשמע מוצלח ויאפשר לך לשחק בין גדלי פרופים שונים (תזמין כמה מידות שונות שתוכל לבדוק) ולראות מה מתאים לך לסגנון ההטסה ולקצב ההתקדמות שלך.
יאללה מחכים לראות את טיסת הבכורה בשטח, רק לא בפברואר כי גם אני וגם שלומי נהיה בחו״ל ;).
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ה-G46 מקביל למנוע אותו הצעתי 50-55, אבל הוא עד 5 תאים.
ללידרס הובי יש את המנועים האלה ל-6 תאים על מנת לא לחסום אפשרות זו, וכמדומני, זולים יותר.
https://www.leaderhobby.com/product....=9394001224324
3 קבצים מצורפים
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
בלי להכנס לויכוח איזה מנוע עם איזה KV צריך, יש בעיה עם ההיגיון בבחירת הרכיבים המוצעים.
המנוע - טוב ללא ספק, אך עם KV יחסית נמוך, יכול לשאת זרם קבוע של 40A וזרם רגעי למשך 15 שניות של 55A.
לאיזה צורך יש סוללה של 4000Mah שיכולה לתת 70C ובאופן "מקרי" עולה כפול מסוללת 4000Mah 20C. הסוללה "החלשה" תגיע כאמור ל-40 אמפר שזה...... ל-10C !! ומקסימום רגעי ל-55 אמפר שזה 13C - ז"א - 50% מהיכולות שלה בטיסה רגילה ( היא יכולה לספק 80A קבוע ו-120A רגעי, רחוק ממה שנקרא - "לסחוט את הסוללה"). נכון, היא קצת פחות טובה, אבל אפשר לקנות 2 סוללות כמעט באותו מחיר (לזמן טיסה כפול).
כדאי להתחיל ללמוד לקנות רכיבים שמתאימים זה לזה ולא רכיבים "מיותרים משהו" וזה בלשון עדינה.
ועוד לא דיברנו על איזה מנוע באמת צריך הטיסן הזה בלי לעשות לטיסן שינויי מבנה .........
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ממליץ לך לכוון לסטאפ 5 תאים תצטרך סוללה 4000-5000 מילי כדי לקבל זמן טיסה סביל
כדי שטיסן כזה יטוס טוב צריך 800W-1000W
תתעלם ממרווח הגחון כיוון שניתן לתקן זאת בקלות , ע"י החלפת גלגל קדמי לגדול יותר ושני הגלגלים הראשיים לקטנים יותר ו/או להחליף את כן הנסע הקדמי לגבוה יותר.
טיסן דיי דומה לשלך
https://www.youtube.com/watch?v=2LiGJCInKK4
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
מלבד ההערה לגבי ה-C הגבוה שאינו נחוץ ועם זה אני מסכים, אפשר גם C נמוך יותר, הסטאפ הזה מוכח ועובד נהדר,
כולל המנוע שניתן לשים עליו גם 5 תאים, אבל פותח השרשור דווקא מעוניין לכיוון ה-4 תאים, ולא 6, אז הוא אכן מתאים לו.
מלידרס הובי יצא לי לרכוש ציוד שחלקו ברמה ממש נמוכה כולל בקרים ומנועים, אישית הפסקתי לקנות משם, למרות שחלק מהסחורה כן טובה.
דבר אחרון, לרשום משפט כזה: "כדאי להתחיל ללמוד לקנות רכיבים שמתאימים זה לזה ולא רכיבים "מיותרים משהו" וזה בלשון עדינה.
ועוד לא דיברנו על איזה מנוע באמת צריך הטיסן הזה בלי לעשות לטיסן שינויי מבנה ........."
זה קצת מזלזל, ו"זה בלשון עדינה", לא אוסיף יותר.
תגובה: Seagul 40 Low Wing חישמול
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
adibenbasat
לכיוון הזה בדיוק התכוונתי, זה סטאפ מצוין, לא הייתי משנה כלום, קח אותו עם פרופ 13X8 והבטחה לטיסן מושלם:cool:
לא, זה בהחלט לא מזלזל !
היתה הצעה של עמי שאתה כתבת שלא היית משנה כלום. לזה באתי בטענה - אבל אתה מסכים גם למה שאני כתבתי כתגובה ?!
מערכת צריכה להיות מאוזנת מבחינת ביצועים יכולות ..... ומחיר.
טיסן כזה מצריך לפחות שתי סוללות (אם לא יותר ) כדי להטיס. להציע למישהו להוציא 40 דולר מיותרים זה לא נכון, ואתה חיזקת את ההצעה כשאמרת "שלא היית משנה כלום" - על זה "קיטרתי", כי ההצעות שלך נחשבות בפורום הזה.
כשמציעים למישהו (לאו דווקא במקרה הזה, בכלל) שיתכן שלא מבין בניואנסים של הרכיבים, כדאי וצריך תשומת לב לאיזון נכון של רמת הרכיבים, ולא להציע רכיבים לא מתאימים בינהם באיכותם או מחירם.