-
11 קבצים מצורפים
חזרה לתחום
אין כמו בניה מתכנית על מנת לחזור לתחום
שני קנדידטים היו :האחד טיסן F3A מוצלח Dirty Birdy(ככל שהתעמקתי בתכנית כך גדלה ההבנה שהטיסן מסובך/מורכב לפעם ראשונה😳)
קנדידט שני: סטיק (אחד מיני רבים) הדגם הנבחר Aero Sport של Midwest (נראה הרבה פחות מאיים ומתלווה לתכנית חוברת הדרכה להרכבת קיט) למנוע 46
לאחר הכנת כתב כמויות נוסעים לחיפה לרכוש חומר גלם - לא זול הבלזה הזה (כפי שזכרתי😁)
מדפיסים את התכנית ויאללה לעבודה (בלילה אחרי שכולם הלכו לישון מפנה כמה שעות לבניה - את החיתוכים הרועשים תוחם בין שמונה לתשע😇)
קצת תמונות עד השלב שאליו הגעתי (עובד על המייצב גובה וכיוון על מנת להתקדם עם הרכבת הגוף)
קובץ מצורף 137690קובץ מצורף 137691קובץ מצורף 137692
קובץ מצורף 137693קובץ מצורף 137694קובץ מצורף 137695קובץ מצורף 137696קובץ מצורף 137697קובץ מצורף 137698קובץ מצורף 137699קובץ מצורף 137700y
-
תגובה: חזרה לתחום
כל הכבוד
כמו שהיינו בונים פעם:)
-
תגובה: חזרה לתחום
יפה מאוד, בהצלחה!
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: חזרה לתחום
אין כמו הריח של דבק אצטון על הבוקר...
נראה טוב, בהצלחה!
-
6 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
אז איפה היינו.....
לאחר הדבקת מייצב הכיוון למייצב הגובה והדבקת החלק האחורי משהו נראה נמוך מעט...!?
בדיקת התאמה של הגה כיוון הראתה שהוא נמוך מידי וכמעט נוגע בהגה/מייצב גובה.
קובץ מצורף 137985
חיתוך החלקים של מייצב הכיוון מהתכנית לא נעשה כיאות(גזרתי לאורך הגוף במקום לגזור לאורך החלק העליון של מייצב הגובה)
צריך לחתוך ולבצע שוב
קובץ מצורף 137986קובץ מצורף 137987קובץ מצורף 137988קובץ מצורף 137989קובץ מצורף 137990קובץ מצורף 137991
העבודה על הגוף הסתיימה לעת עתה
עוברים לכנפיים......
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
הטיסן שלך בהחלט בסדר ונראה שהוא בנוי לא רע.
יחד עם זאת אני ממליץ לשפר את מבנה\מראה ההגהים כדי שהם יהיו בנויים יותר נכון מבחינה אוירודינמית ויחד עם זאת גם יראו יותר טוב....
קובץ מצורף 138002
-
תגובה: חזרה לתחום
ההגאים נראים כמו שהם נראים בהתאם לתכנית
מה אתה מציע ?
-
תגובה: חזרה לתחום
כל משפחת טיסני ה-ugly stick למינהם מתוכננים כטיסנים עם מבנה בסיסי פשוט ומרובע. אם אתה רוצה להישאר צמוד לתוכנית, יפה מאוד. אם אתה רוצה לשפר מעט את הצורה ואת התכונות, אז גם זו אפשרות.
בכל מקרה הוא אמור לטוס טוב :)
-
תגובה: חזרה לתחום
פתוח לרעיונות
בכנפיים תכננתי להוסיף סרוו (אחד לכל מאזנת) ולוותר על הדיהדרל
-
תגובה: חזרה לתחום
בתקופה שהטיסן תוכנן (1988) היה נהוג לשים סרוו אחד במרכז הכנף (חשוב לזכור, זו משפחת טיסנים שבנויים פשוט וחסכוני) ושתפקד יפה מאוד.
אם אתה רוצה להשאר צמוד לתוכנית, סרוו אחד עובד יפה מאוד ואפשר להרכיב דיפרנציאל מכאני בראש הסרוו (זרועות horn מוטים בזוית ) שיגרום למאזנת העולה לעלות יותר מזו שיורדת.
כיום עם מערכות רדיו הרבה יותר משוכללות, אפשר בכל מערכת רדיו עם יותר מ-4 ערוצים להרכיב סרוו לכל כנף ולכוון כל מאזנת בניפרד ויש מי שמעדיף את זה.
לבטל את זוית הדיהדרל בכנף לדעתי לא כדאי, בעיקר עם טיסן כל כך ותיק שכבר שנים מוכיח שאיך שהוא תוכנן ובנוי הוא טס טוב מאוד.
-
תגובה: חזרה לתחום
האח הגדול שלו aero sport 60 בעל מבנה זהה ואופציית בחירה עם וללא דיהדרל כך שלדעתי מרווח הטעות בבחירת ביטול דיהדרל הוא קטן אבל אשקול זאת
מה לגבי ההגאים מאחור? מה רצית להציע?
-
תגובה: חזרה לתחום
אני חושב שהכוונה לכך, שבתמונות נראה כאילו טרם עיגלת את השפות של משטחי הזנב...
פרט לכך ערן, העבודה שלך נראית נקייה ומדוייקת!
לדעתי, אתה בהחלט יכול (צריך !) לבנות טיסן מורכב ומתקדם יותר, וכמובן לפרסם כאן את שרשור הבניה !
חג שמח.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
הי,
אכן יש עוד עבודות שיוף לפני ציפויים, כרגע מתרכז בבניית הכנפיים - חיתוך הצלעות זו עבודת נמלים😎
קובץ מצורף 138020
אין ספק שלאחר שהעבודה תסתיים ויהיה מה להטיס אתחיל לתור אחר הפרויקט הבא F3A
חג שמייח לכל הפורום
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
כנף שמאל בשלבי סיום - נותרה עוד כנף
קובץ מצורף 138126קובץ מצורף 138127
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
בניה יפה, אבל יש לך שגיאה בסיסית בהדבקת חתיכות הבלזה שבין קורות הכנף.
כוון הסיבים חייב להיות אנכי לקורות כדי למנוע קריסה של הכנף תחת לחצי עומס בתרגילי אוירובטיקה (הקורות ירצו להתקרב זו לזו והמבנה יכול להשבר)
כוון סיבים כמו שהדבקת הוא בכוון החלש של הבלזה ואינו מועיל כלל לחוזק, בהדבקה כזו הוא רק מוסיף משקל מיותר.
ראה תמונה, הכוונה לכל החיזוקים ולא רק לאילו שמסומנים. שווה לפרק ולהדביק מחדש בכוון הנכון.
-
תגובה: חזרה לתחום
נכון מאד, אם תשים לב גם בתכנית שלך רואים את החיזוקים האלו במבט צד עם קווים אורכיים ולא עם נקודות, כך שהכוונה היא עם כיוון סיבם מלמעלה למטה ולא לאורך הכנף, מלבד זה העבודה יפה מאד ואיכותית.
-
תגובה: חזרה לתחום
צודקים,
נתקן וניישם גם בכנף ימין
תודה
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
עדכונים
מתחיל להראות כמו טיסן.....
הכנפיים בשלבי סיום, נשארו המאזנות ואפשר להתחיל במלאכת הציפויים
בתקווה שעד יום העצמאות הוא יהיה מוכן לטיסת בכורה
קצת תמונות
הכנת שפת זרימה, הדבקת הכנפיים כל זאת ועוד....
קובץ מצורף 138341קובץ מצורף 138342קובץ מצורף 138343קובץ מצורף 138344קובץ מצורף 138345
-
תגובה: חזרה לתחום
הערה קטנה ברשותך:
נראה שאתה משתמש בניירודס לניהוג משטחי הזנב.
לפי אחת התמונות, נראה שיש לך מרחק ממש גדול בין מוצא הניירוד מצידי הגוף, ועד לחיבורו למשטח ההיגוי.
קטע ניירוד ארוך כזה ללא תמיכה, מזמין צרות, במיוחד בשימוש עם ניירוד אדום, אבל גם עם הכחול.
המשמעות היא ניהוג גמיש ולא מדוייק במקרה הפחות גרוע, עד לפירפור הגה במהירות גבוהה, במקרה היותר גרוע.
עיין בהוראות שהגיעו עם הניירודס, יש שם הנחיות לגבי אורכי מקטעים מקסימאליים ללא תמיכה.
-
תגובה: חזרה לתחום
הי
אני עושה שימוש בפושרוד ולא בניירודס, הפלסטיק האדום משמש לחציצה בין הגוף לפושרוד
תודה בכל אופן על ההערה
שבת שלום
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
הכנפיים מתקדמות
סיימתי לצפות את הכנף (ברוח הפריימריז בארה״ב) נשאר לצפות ולהרכיב את המאזנות
השלב הבא ציפוי הגוף קיבוע הגאים , כני נסע , רדיו מנוע ויאללה להטיס
התכנית להטיס בשישי ו/או שבת (אולי נספיק)
לילה טוב
ערןקובץ מצורף 138430קובץ מצורף 138431קובץ מצורף 138432קובץ מצורף 138433
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: חזרה לתחום
זהו זה....
הבניה הסתיימה, שלב הציפויים הסתיים(בסה״כ לא רע - יש אזורים קצת מקומטים בעיקר בקצה כנף)
רדיו מכוון.
נשאר להטעין ולהטיס - ככל הנראה מחר
קצת תמונות
קובץ מצורף 138499קובץ מצורף 138500קובץ מצורף 138501
-
תגובה: חזרה לתחום
בניה יפה מאוד כל הכבוד.
תמיד יפה להיווכח שיש עוד אנשים שתחביב הטיסנאות אצלם מגוון ועמוק יותר עם יצרה ויצירתיות..
-
תגובה: חזרה לתחום
כל הכבוד, נראה מצויין..
משום מה (יכול להיות שזה עניין של פרספקטיבה) נדמה שהכנף מעט קצרה, לא כך?
אשמח לראות סרטון טיסה כי הטיסן נראה מאוד מעניין!
Forum Modifications By
Marco Mamdouh