-
התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
מאחר ובעיית התחממות (היתר) של הנוע לא נפתרה בהחלפת הפניון,
אני ממשיך הלאה בבדיקות לפני החלפת מנוע.
1. פרקתי ראש ובדקתי, 2 מיסבי הגוף + המיסב החד כיווני תקינים לחלוטין.
2. עברתי על ה SetUp של הבקר, כרגע ה SetUp אצלי הוא :
1 brake disable
1 low timing
1 High cutoff
2 Helicopter soft start
3 quick speed
http://www.efly.co.il/forums/attachm...1&d=1243513734
מה אתם אומרים,
האם זה הSetUp הנכון ? אולי ה SetUp הזה גורם להתחממות "העצבנית" של המנוע ?
מדובר במנוע סטוק 650L ובבקר סטוק RCE-BL100G 100A.
תודה
אורי
.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avi g
תגובת מנוע מהירה מחממת את המנוע עבור לסטנדרתית, ודא שטימינג נמוך זה מה שנידרש, בדוק זוית מירביות בפסיעה לא עוברות 12 מעלות,
תודה אבי.
הייתי שמח לשמוע מה ה SetUp המלא והמומלץ עם הבקר הזה בכל הפרמטרים,
ומה הם הפרמטרים שאפשר (וכדאי) לשנות על מנת לקבל מנוע קר יותר.
הפיץ' זה הדבר הראשון שנבדק (והוא בסדר).
ב Normal הוא -4 +5 +11
ב Idle הוא -11 0 +11
אורי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
לא מתמצא היטב בסטאפים של ה- TREX 600 אבל באופן כללי כדי שהמערכת החשמלית לא תגיע לטמפרטורות גבוהות כדאי להוריד את צריכת הזרם ע"י העלאת מתח העבודה. זאת אומרת מעבר מ-6S ל-8S במקרה שלך והקטנת הפיניון בהתאם.
כדי להגיע למערכת נצילה ביותר (ולכן גם מתחממת פחות) כדאי להשתמש בפיניון הקטן ביותר כמובן ולכוון את ה- THROTTLE CURVE הכי קרוב שניתן ל-100%. מנועים חשמליים מאוד מתחממים ב-70-80% מהסל"ד המקסימאלי.
לדוגמא - סטאפ מסויים עם פיניון 15 שיניים ועקומת מצערת סביב 70% יכול לתת בדיוק אותה מהירות ראש כמו סטאפ עם פיניון 14 שיניים ועקומת מצערת 100%, אך הסטאפ השני ייתחמם הרבה פחות (נציל יותר).
לגבי תכנות הבקר, הפונקציה היחידה שהיא בעלת משמעות לגבי התחממות הבקר היא ה-TIMING אך בדר"כ שינוי ה-TIMING לא מביא לשינויים מרחיקי לכת...
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
לי יש סט אפ זהה, ואני גם נתקלתי בהתחממות במיוחד עם פניון 15 אז החזרתי את ה 14 במהרה,
אין מנוס, אלו מפלצות אנרגיה, בקר ומנוע שמגיעים סטוק ומוגבלים ל 6 תאים (גם ב ESP) זה סוג של נכות במסוק כזה
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
תודה עודד
אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.
MickeyM תודה.
האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?
תודה
אורי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.
גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.
אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.
תודה לכולם,
דורון ריבניק.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורונצ'יק
היום הטסתי את המסוק במשך כ- 5 דקות במצב היידל וגם אחרי "שהתפרעתי" קצת עם המסוק.
הורדתי אותו והמנוע אכן חמים אבל לא ברמה שלא ניתן לגעת בו.
אפשר לגעת בו ולכן ההגדרה של חם הוא סובייקטיבי וגם משתנה מאצבע לאצבע.
גם אתמול הטסתי את המסוק ולאחר- 5 דקות טיסה בהיידל המנוע היה חמים אבל עדיין לא ברמה של לא לגעת בו.
אני עובד עם פיניון 15, מנוע מקורי ובקר מקורי.
תודה לכולם,
דורון ריבניק.
דורון.
מה ה SetUp של הבקר שלך ?
(אצלי זה 11123).
בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).
היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.
גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.
אורי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודד מזור
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.
איפה בדיוק השירשור???
שבת שלום
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ori_lavee
תודה עודד
אני עשיתי בדיוק את מה שתארת (מלבד סטאפ ל 8 תאים),
אני מחפש בעלי מסוקים זהים ללמוד מהסטאפ של הבקר שלהם.
MickeyM תודה.
האם שאמרת סטאפ התכוונת למנוע ולסוללה ?, או לסטאפ של הבקר עצמו ?
כמה המנוע שלך מתחמם ? האם אתה יכול לנגוע בו אן שהוא חם מדי ?
תודה
אורי
אורי התכוונתי למנוע ובקר של ESP על 6תאים, כשהשתמשתי בפיניון 15 המנוע היה ממש חם
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ori_lavee
דורון.
מה ה SetUp של הבקר שלך ?
(אצלי זה 11123).
בהחלט יכול להיות שהכל תלוי באזור (הגאוגרפי) של שטח ההטסה והטמפרטורה החיצונית.
2 שינויים נוספים שעשיתי זה תיקון נוסף למאש (המרווח בין הפניון לגיר) והרמת גרף ה Idle ל 100 100 100 (היה 100 85 100).
היום היה יחסית קריר בבוקר ולאחר 6.5 דקות ב Idle המנוע היה חם מאוד (עם פניון 14) אבל אפשר היה לגעת בו ל 2-3 שניות וזה עדיין לא נראה לי סביר.
גם "ההתפרעות" שאתה מתאר היא עניין שניתן לפירוש.
אני ב 6.5 דקות טיסה לא עשיתי 3D אגרסיבי, אבל גם לא נותן למסוק לנוח יותר מדי.
הטיסה כולה היא ארובטית (לופים, סטים של 3 פליפים, פירואטים וכדומה....).
היום עשיתי תרגיל "חדש" שלקחתי קצת מעולם ה F3A ששם הוא מכונה "מפולות" (לופ שבשיאו סנפ-רול),
ביצעתי לופ שבשיאו פליפ הפוך (וחזרה למצב הפוך) והמשך הלופ עד לסיומו,
לא מדובר בתרגיל "קל" כי בשיא הלופ אחרי הפליפ למסוק מהירות אופקית אפס וקשה להשלים לופ עגול ויפה.
אורי
אורי,
אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.
אני יכול להגיד לך שזה ממש לא היה- 3D אגרסיבי פשוט הפכתי אותו כמה פעמים פירואטים וטיסה רגוע.
אבל את כל הטיסה עשיתי בהיידל.
דורון ריבניק.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
גם כאשר העמסתי על המנוע.
ונתתי בלימות חזקות למסוק שזה מעמיס מאוד על המנוע לשם הניסוי
המנוע לא היה חם ברמה שאורי מתאר.
המש אצלי הוא ברמה כזו שעובר דף נייר דק בין הגלגל שיניים לפיניון.
דורון ריבניק.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
נותן למסוק לרדת מגובהה יחסית גובהה ואז נותן לו פול מצערת שבולמת את זה.
כמובל שאני עושה את זה בהיידל.
מעביר אותו מצד לצד ובולם אותו תוך כדי.
ניסיתי להעמיס על המנוע כמה שיותר כדי לבדוק את נושא החום אצלי.
דורון ריבניק.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
דורון,
מה שאתה מתאר הוא כאפס וככלום אל מול טיסת 3D ממוצעת.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
כפי שאורי ציין הוא לא הטיס טיסת- 3D.
אורי מציין מצב דיי מוזר שהוא לא יכול לגעת בכלל במנוע!
מנוע עובד מתחמם אין מה לעשות אבל לא צריך להגיע לרמת רתיחה.
דורון ריבניק.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דורונצ'יק
אורי,
אני לא ממש יודע לענות לך על השאלה הזו.
רועי- TOOLY כיוון לי את הבקר של המסוק.
דורון ריבניק.
אתה יכול לבדוק את זה בשניה.
פשוט אחרי שאתה מחבר את הסוללה (מנוע) הבקר נכנס למצב "מעבר על ה SetUp" ומשמיע סדרה של צפצופים שכל אחד מהם מסמל שלב אחר ב SetUp.
בתחלה תשמע צפצוף עולה > ואז צפצוץ עולה/יורד מהיר > ורק אז תשמע את צפצופי ה SetUp.
זו סדרה של 5 שבכל שלב תשמע צפצוף אחד, שניים או שלוש צפצופים ברצף (תלוי ב SetUp של הבקר).
אצלי זה 1 > 1 > 1 > 2 > 3.
איך זה אצלך ?
אורי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ליאור זהבי
לסגנון הטיסה יש השפעה חזקה מאוד על חימום המערכת.
טיסה רגועה = זרם נמוך = חום נמוך. סביר להניח שזה המקור להבדל בתוצאות.
זה כמובן נכון,
לאגרסיביות הטיסה השפעה עצומה על התחממות המנוע.
אבל !
בהנחה שסגנון ההטסה אינו אגרסיבי מדי, המנוע אמור להתחמם פחות במצב Idle עם 100% מאשר במצב Normal עם 70-85%.
אורי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודד מזור
מי שמעוניין ללמוד קצת על הקשר בין גודל הפיניון, מתח הסוללה ומהירות הראש מוזמן להיכנס לשרשור זה בו מוסברת הנוסחה לחישוב העניין.
שכחתי את הלינק - http://www.efly.co.il/forums/showthr...F0%E5%F1%E7%E4
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותי
-
תגובה להודעה: התחממות המנוע והסטאפ של הבקר ב Trex 600ESP - שאלה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
avi g
הי אורי ניסיתה כבר לטוס עם תגובת מנוע סטנדרתית זה אומר לשנות את הסטאפ של הבקר באחרון במקום 3 ל1 זה אמור להיות מאד משמעותי
עד כמה שאני מבין ל Response speed השפעה זניחה על התחממות המנוע.
הגורם המשפיע ביותר על ההתחממות הוא דווקא ה Timing ושם אני כבר ב Low :cool:
אורי