תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
זה החשמל ששוקל יותר בצד שמאל....
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
זה החשמל ששוקל יותר בצד שמאל....
מה ז״א ??? לא הבנתי.
כשאני שם את הלהבים אל מאזניים אני רואה שהם מאוזנות. כלומר החשמל שוקל אותו הדבר מבחינת איזון
ויש טרקינג בצד שמאל. בצד ימין אין.
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Friman
הייתי בודק מירכוז סרבואים וגם חופשים בתנועה של הסרבו ובלינקים מהסרבו לסוואש בצד שיש בעיית טרקינג.
Gil Friman
שישי בבוקר באנדרטה
למכירה ג׳יירו ספרטן קווארק כחדש
-------------------------------
T-rex 500E 3GX
T-rex 600esp
Multiplex FunCub
Hitec Aurora 9
סבבה. אני אבדוק את זה למרות שזה נראה לי קצת מוזר כי עם הלהבים הרגילות שלי יש לי טרקינג מצויין.
יש עוד פתרונות שיש למישהו להציע ?
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
חבר יש לך חופש בגריפים!
תוודא שהברגים של הספינדל מוברגים עד הסוף.
ואם עדיין יש חופש תוסיף שם דסקיות
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
הבחור אומר שעם להבים רגילות יש טרקינג מושלם ,אז לי זה נראה יותר מרכז כובד שונה
האם בדקת מעבר למשקל מרכז כובד על ציר או משהו ?
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נולד לטוס
הבחור אומר שעם להבים רגילות יש טרקינג מושלם ,אז לי זה נראה יותר מרכז כובד שונה
האם בדקת מעבר למשקל מרכז כובד על ציר או משהו ?
לא. חוץ ממשקל על שני הלהבים לא בדקתי עוד משהו.
איך אני בודק ובמידת הצורך מתקן ?
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
לא נשמע הגיוני שרק בצד אחד אין טראקינג..
אלא אם הסרוו של אותו צד זז רק כשלהב ספציפית מגיעה מעליו..וגם זה לא הגיוני..
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
אתה משתמש בפיץ גייג' דיגטלי או אנאלוגי ?, תבדוק גם את הדמפרים שלך
וחופשים בגריפים
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
naor14
אתה משתמש בפיץ גייג' דיגטלי או אנאלוגי ?, תבדוק גם את הדמפרים שלך
וחופשים בגריפים
סבבה. אני אעשה בדיקה מקיפה היום.
בקשר לפיץ גייג׳... את הכיוונים האחרונים עשיתי עם אנאלוגי. מאז קניתי דיגיטלי אבל לא יצא לי עדיין להשתמש בו.
יכול להיות שאחת מהלהבים לא מכוונת בדיוק ל 0 מעלות ובגלל זה זה קורה ?
(למרות שההגיון אומר שאם זה המצב אז צריך להיות חוסר טרקינג לאורך כל הסיבוב)
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
אני דווקא רוצה להציע שמכיוון שאילו להבי לילה מודבק אליהם איזה רצועה עם לדים,
רצועת הלדים בוודאי משנה את הגרר של הלהב ומקצינה אותו,
יתכן ובגלל שוני במהירות של הלהב מימין בין הלהב משמאל (השמאלי וחווה מהירות אויר גבוהה יותר כי הוא נגד כוון זרימת האויר עליו) נוצר גרר שונה והצד האיטי (ימין) מושפע יותר ולכן ההבדל...
להבים חלקים לא מושפעים כל כך מההבדל במהירות זרימת האויר בין שמאל וימין אבל יתכן והתוספת גורמת להרגשה של התופעה
או שאני מדבר שטויות
במחשבה שניה מדובר על ריחוף אז אני לא חושב שיש הבדל במהירות אויר, רק בטיסה לכוון כל שהוא יהיה את ההבדל...
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
אם עם להבי קרבון אין לך בעיה, אז אתה בודאי מבין שהבעיה נעוצה בלהבי הלילה שייצרת.
אין לי מושג איך יצרת את הלהבים ואיך איזנת אותן, אבל ללהבים מאוזנות יש את אותו מרכז הכובד, איזון רוחבי מושלם וגם איזון אורכי זהה.
אני מתאר לעצמי שבדקת רק איזון רוחבי ולא בדקת מרכז כובד ואיזון אורכי.
כמו כן, אם הדבקת על הלהבים לדים, אז פגעת בזרימת האויר על הלהב ולכן גם ביעילות האוירודינמית שלה.
בשיקלול כל מה שכבר כתבתי, זה לא היה משנה אם היית מרחף עם החרתום אליך או עם הזנב או עם הצד - חוסר הטרקינה היה מופיע בדיוק באותו המקום והוא לא קשור בכלל לצד של המסוק אלא לכיוון הרוח שנשבה באותו הרגע.
כיוון הרוח יותר זרימת אויר אחרת על הלהבים בכל רגע נתון של סיבוב הלהב וברגע שפגעת באיזור של הלהבים ובפרופיל שלהן, תופעות מוזרות מתרחשות.
המלצה שלי - אל תשחק משחקים כאלו של להבי לילה בהרכבה עצמית - זה עלול לעלות לך במחיר של מסוק שלם ואולי במחיר גבוהה יותר (ולא רק נזק רכוש . . . )
פעם, לפני שנים רבות, כשרק התחלתי להטיס מסוקים, את הלהבים היינו מרכיבים לבד - היינו מדביקים את משקולת העופרת באיזור שפת ההתקפה של הלהב, מצפים את הלהב (שהיתה עשויה כמובן מעץ) בשרינק, מדביקים את חיזוקי שורש הלהב ואז מאזנים (קודם מרכז כובד, אח"כ איזון רוחבי ואז גם איזון אורכי). המסוקים טסו בסדר גמור, רק שהם לא היו מיועדים לשום דבר מעבר לריחופים וקצת הקפות. הטכנולוגיה התפתחה מאז, התחילו לייצר להבי פיברגלס ואח"כ להבי קרבון (אפילו עשיתי תבנית ליציקת להבים בעצמי וזה היה נחמד אבל לא משתלם לחלוטין).
המחיר שהיום מוכרים להבים, גם להבי לילה, שפוי וסביר ולדעתי לא כדאי לקחת את הסיכון ולהתעסק עם להבים תוצרת בית.
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
אם עם להבי קרבון אין לך בעיה, אז אתה בודאי מבין שהבעיה נעוצה בלהבי הלילה שייצרת.
אין לי מושג איך יצרת את הלהבים ואיך איזנת אותן, אבל ללהבים מאוזנות יש את אותו מרכז הכובד, איזון רוחבי מושלם וגם איזון אורכי זהה.
אני מתאר לעצמי שבדקת רק איזון רוחבי ולא בדקת מרכז כובד ואיזון אורכי.
כמו כן, אם הדבקת על הלהבים לדים, אז פגעת בזרימת האויר על הלהב ולכן גם ביעילות האוירודינמית שלה.
בשיקלול כל מה שכבר כתבתי, זה לא היה משנה אם היית מרחף עם החרתום אליך או עם הזנב או עם הצד - חוסר הטרקינה היה מופיע בדיוק באותו המקום והוא לא קשור בכלל לצד של המסוק אלא לכיוון הרוח שנשבה באותו הרגע.
כיוון הרוח יותר זרימת אויר אחרת על הלהבים בכל רגע נתון של סיבוב הלהב וברגע שפגעת באיזור של הלהבים ובפרופיל שלהן, תופעות מוזרות מתרחשות.
המלצה שלי - אל תשחק משחקים כאלו של להבי לילה בהרכבה עצמית - זה עלול לעלות לך במחיר של מסוק שלם ואולי במחיר גבוהה יותר (ולא רק נזק רכוש . . . )
פעם, לפני שנים רבות, כשרק התחלתי להטיס מסוקים, את הלהבים היינו מרכיבים לבד - היינו מדביקים את משקולת העופרת באיזור שפת ההתקפה של הלהב, מצפים את הלהב (שהיתה עשויה כמובן מעץ) בשרינק, מדביקים את חיזוקי שורש הלהב ואז מאזנים (קודם מרכז כובד, אח"כ איזון רוחבי ואז גם איזון אורכי). המסוקים טסו בסדר גמור, רק שהם לא היו מיועדים לשום דבר מעבר לריחופים וקצת הקפות. הטכנולוגיה התפתחה מאז, התחילו לייצר להבי פיברגלס ואח"כ להבי קרבון (אפילו עשיתי תבנית ליציקת להבים בעצמי וזה היה נחמד אבל לא משתלם לחלוטין).
המחיר שהיום מוכרים להבים, גם להבי לילה, שפוי וסביר ולדעתי לא כדאי לקחת את הסיכון ולהתעסק עם להבים תוצרת בית.
שחר, אתה צודק לגבי הפגיעה ביעילות הלהב וכד'... אילו לא הלהבים הראשונות שעשיתי והן עושות את מה שמוטל עליהן (הקפות וכד') בצורה מצוניינת כך שבינתיים אשאר איתן (להבי לילה די יקרות לטעמי).
אני אבצע את הבדיקות כולל את מרכז הכובד כפי שאמרו החבר'ה למעלה ... בכל מקרה... אם הבעיה היא בלהבים כמו שאתה אומר...
עשיתי איזון רוחבי אבל איך אני בודק איזון אורכי ?
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
איזון להבים נעשה בדרך הבאה:
1. מצא את מרכז הכובד של כל להב וסמן אותו.
2. השווה את מרכזי הכובד כך שיהיו באותו המקום ע"י הוספת משקל בקצה הלהב המתאימה (לא בבסיס הלהב)
3. אחרי שמרכזי הכובד זהים, אזן את הלהבים עם מאזן להבים. את המשקל ללהב הקלה יש להוסיף בנקודת מרכז הכובד.
4. אחרי שהלהבים מאוזנות, תוודא שגם האיזון האורכי תקין ע"י תליה של הלהבים באמצעות חוט שעובד בחור שבבסיס הלהב. להבים שמאוזנות איזון אורכי נכון ייתלו באותה הזוית. אם יש הבדל בזוית יש להוסיף משקל בשפת ההתקפה עד לאיזון.
5. אחרי איזון אורכי כמובן שיש צורך לבצע שוב איזון רוחבי
בד"כ אין צורך לבצע איזון אורכי אבל אם הוספת על הלהבים לדים וכו, כנראה שלא תהיה לך ברירה.
בהצלחה
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
איזון להבים נעשה בדרך הבאה:
1. מצא את מרכז הכובד של כל להב וסמן אותו.
2. השווה את מרכזי הכובד כך שיהיו באותו המקום ע"י הוספת משקל בקצה הלהב המתאימה (לא בבסיס הלהב)
3. אחרי שמרכזי הכובד זהים, אזן את הלהבים עם מאזן להבים. את המשקל ללהב הקלה יש להוסיף בנקודת מרכז הכובד.תודה על המדריך הקצר והמדוייק
4. אחרי שהלהבים מאוזנות, תוודא שגם האיזון האורכי תקין ע"י תליה של הלהבים באמצעות חוט שעובד בחור שבבסיס הלהב. להבים שמאוזנות איזון אורכי נכון ייתלו באותה הזוית. אם יש הבדל בזוית יש להוסיף משקל בשפת ההתקפה עד לאיזון.
5. אחרי איזון אורכי כמובן שיש צורך לבצע שוב איזון רוחבי
בד"כ אין צורך לבצע איזון אורכי אבל אם הוספת על הלהבים לדים וכו, כנראה שלא תהיה לך ברירה.
בהצלחה
תודה על המדריך הקצר והמדוייק
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
איזון להבים נעשה בדרך הבאה:
1. מצא את מרכז הכובד של כל להב וסמן אותו.
2. השווה את מרכזי הכובד כך שיהיו באותו המקום ע"י הוספת משקל בקצה הלהב המתאימה (לא בבסיס הלהב)
3. אחרי שמרכזי הכובד זהים, אזן את הלהבים עם מאזן להבים. את המשקל ללהב הקלה יש להוסיף בנקודת מרכז הכובד.
4. אחרי שהלהבים מאוזנות, תוודא שגם האיזון האורכי תקין ע"י תליה של הלהבים באמצעות חוט שעובד בחור שבבסיס הלהב. להבים שמאוזנות איזון אורכי נכון ייתלו באותה הזוית. אם יש הבדל בזוית יש להוסיף משקל בשפת ההתקפה עד לאיזון.
5. אחרי איזון אורכי כמובן שיש צורך לבצע שוב איזון רוחבי
בד"כ אין צורך לבצע איזון אורכי אבל אם הוספת על הלהבים לדים וכו, כנראה שלא תהיה לך ברירה.
בהצלחה
+1
תודה, האם ההליך הוא זהה בעבור להבי FBL ?
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
אז ככה אנשים יקרים.
בדקתי מרכז כובד אופקי ואנכי - שניהם תקינים זהים לחלוטין.
בדקתי חופש בגריפים - תקין.
הזוכה המאושר הוא גיל :--))
הבחנתי שגם בפיצ׳ וגם באיילרון יש חופש (קטן מאוד מאוד) אבל בבירור ניתן להבחין שהפיצ׳ משוחרר קצת יותר מהאיילרון כך שנראה לי שזה מקור הבעיה.
מה שמביא אותי לשאלה... נראה לכם שבשביל חופש ממש קטן כדאי להחליף סט גלגלי שיניים ?
(החופש לא כלכך מפריע לי כמו שהוא מפריע פסיכולוגית)
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
כן
תחליף
אם יש חופש מורגש ברמה כזו שיוצר טרקינג בטיסה משמעו שמתחיל תהליך שחיקה בשיניים שמגדיל את הסיכוי לזה ששן תשבר תחת עומס.
אגב זה שמרכז הכובד של הלהבים זהה אנכית ואורכית עדיין מותיר את האפשרות שכמו ששחר אמר הסוגייה היא שינוי פרופיל הלהב שיוצר תנועה לא סימטרית כתגובה לרוח. זו בהחלט אפשרות הגיונית. אבל אם יש חופש ניכר בסרבואים תחליף גיר, כמה זה כבר עולה, ותראה אם זה פותר את הבעיה או לא.
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Friman
כן
תחליף
אם יש חופש מורגש ברמה כזו שיוצר טרקינג בטיסה משמעו שמתחיל תהליך שחיקה בשיניים שמגדיל את הסיכוי לזה ששן תשבר תחת עומס.
אגב זה שמרכז הכובד של הלהבים זהה אנכית ואורכית עדיין מותיר את האפשרות שכמו ששחר אמר הסוגייה היא שינוי פרופיל הלהב שיוצר תנועה לא סימטרית כתגובה לרוח. זו בהחלט אפשרות הגיונית. אבל אם יש חופש ניכר בסרבואים תחליף גיר, כמה זה כבר עולה, ותראה אם זה פותר את הבעיה או לא.
סבבה. אני אחליף ובקשר לרוח...
לא היתה רוח. בדקתי את המסוק על הריצפה בבית. מצערת ב 50% וזה מה שראיתי
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
LiorNT
מה ז״א ??? לא הבנתי.
כשאני שם את הלהבים אל מאזניים אני רואה שהם מאוזנות. כלומר החשמל שוקל אותו הדבר מבחינת איזון
ויש טרקינג בצד שמאל. בצד ימין אין.
זאת הייתה בדיחה ידידי :rolleyes:
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
אם הבעיה היא חופש של הסרוואים - למה עם להבים אחרות שלא הסבת ללילה אין בעיה ????????????
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שחר לזרוב
אם הבעיה היא חופש של הסרוואים - למה עם להבים אחרות שלא הסבת ללילה אין בעיה ????????????
הסיבה לבעיה לא חייבת לנבוע מגורם אחד, למעשה הגיוני שתנבע משילוב של גורמים, או שתהיה מוגברת עקב משתנה אחר. כלומר - ייתכן שחופש בסרבו מייצר טרקינג חד צדדי אך רק במידה זניחה ובלתי נראית לעין בהינתן שימוש בלהב בפרופיל תקני, אך כשפרופיל הלהב איננו מיטבי התופעה מוגברת והופכת לבולטת לעין. ההתניה יכולה כמובן להיות גם הפוכה - שהלהב בפרופיל הלא מיטבי יוצרת את הבעיה באופן כללי והחופש בסרבו בצד אחד מביא לביטוי יתר של הבעיה בצד שלו כשלעומתו בצד השני התופעה זניחה עד כדי בלתי נראית לעין. זה לא אומר שאם הבעיה לא נראית לעין, אין פוטנציאל לקיומה בתנאים מסויימים. מעניין יהיה לשמוע אם החלפת הגיר בסרבו עם החופש יביא להעלמת הטרקינג, אבל גם אם זה יקרה עדיין לא די בזה כדי להפריך את הטענה ששימוש בלהב עם פרופיל לא תקני הוא פוטנציאל לבעיות; משמע אני מסכים עם מה שכתבת שחר שמיותר לאלתר בלהבים, וגם חושב שאם יש חופש בסרבו מן הראוי להחליף גיר, ולו רק ליתר ביטחון. כולה 2-3$.
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
גיל - חופש בסרוו לא יכול ליצור בעיית טרקינג !!!
מיותר לדון בכך ועוד יותר יהיה מיותר לפותח השירשור לבזבז זמן על העניין.
חופש בסרוואים אף פעם לא מומלץ, אבל כמעט בכל מסוק יש חופש מסויים של הסרוואים (אתה מוזמן לבדוק את זה גם במסוק שלך)
בסרוואים איכותיים יותר יהיה פחות חופש ובסרוואים פשוטים יותר יהיה יותר חופש.
גם אצלי במסוק ה-550 עם הסרוואים של אליין יש חופש של הסרוואים ואין עם זה שום בעיה.
לפותח השירשור - הבעיה של הטראקינג נעוצה בלהבים בלבד.
יצרת להבי לילה בסוג של אילתור - במסוקים לא מאלתרים !!!
בעצמך אמרת שלהבים אחרות (לא מאולתרות) עובדות בלי בעיה. מה צריך יותר מזה בשביל שתבין ????
בכל מקרה - שיהיה בהצלחה
תגובה: אין טרקינג (רק חצי)
תודה רבה לכולכם על העזרה...
בע"ה בימים הקרובים אני אעלה סרטון של מה שיצא ואיך המסוק טס