-
9 קבצים מצורפים
הקורקינט החשמלי שבניתי
הבהרה קטנה לפני הקריאה:
שרשור זה נוצר על מנת לשתף את חברי הפורום בפרוייקט שיצרתי בשנים האחרונות .
לצערי פונים אלי לא מעט אנשים לא קשורים לפורום וחושבים שזה מדריך בנייה כלשהו.
זה לא מדריך בנייה אלא כלי מסוכן שיכול להרוג בשימוש לא נכון בחיבורי הסוללות , הטעינה וההפעלה!
היה כיף לראות את התגובות בשרשור הסקייטבורד אז החלטתי לפנק בשרשור נוסף של הקורקינט הראשון שבניתי עם ציוד טיסנים
הספקתי לעשות הרבה דברים שקשורים לתחום אבל לכמות חומר שיש לי מעיין יאלץ לפתוח פורום מיוחד :o
את הקורקינט הזה בניתי לפני שנה וחצי להתניידות בין הבית לרכבת ובתוך תל אביב כל יום, סה"כ 14 ק"מ .
חיפשתי כלי קל , חזק וזול אך לא מצאתי בפחות מ 8500 ש"ח. קוריקנט במשקל 35 ק"ג זה מה שנפוץ וזול יחסית (מתחיל מ 5000) וממש לא מתאים לנסיעות ברכבת .
לאחר הרבה עבודה קשה הסתיים לו הפרוייקט הזה בהצלחה! במשקל מצחיק של 8-10 ק"ג תלוי בסוללה וביצועים מדהימים , הקורקינט עובד כמו סוס עד היום אצל חבר מהלימודים.
נתוני ציוד:
*מנוע- G160 245KV שמקביל ל 6364 , 70$ לפני משלוח.
*בקר - הכי פשוט זה הכי טוב ! 190-200 HK בעלות 30$ לפני משלוח
*BEC , קונקטורים , חוטי סיליקון, וואט מטר, סרוו טסטר מהובי קינג - כמה עשרות $$
*ידית גז מEBAY כל ידית של אופניים או קורקינט תתאים - סביב ה 80 ש"ח
*יחס תמסורת היה 11:55 , נתן לי סביב ה 26 קמ"ש - עלות של 250 ש"ח לגג"שים ושרשרת
*סוללה- 4 תאים 10 A שהספיקה ל 10 ק"מ במהירות מקסימלית והרבה עליות \ירידות , את הסוללה קיבלתי לאחר שהושבתה אצל טיסנאי לאחר 100 טעינות , לי היא הספיקה ל 500 ק"מ לפני שמתה סופית
תמונות מתהליך הבנייה:
את השלדה קניתי ב 500 ש"ח פה בארץ. מתאימה לילדים במקור עם מנוע 150W אבל עם גלגלי אוויר 8" שסופגים את הזעזועים הקטנים של הנסיעה :
קובץ מצורף 72404
לאחר שהעפתי את הפלסטיקה התחלתי לעבוד על תושבת המנוע . הורדת ברזל מלמעלה , ריתוך תושבת מנוע +תושבות לפלטה - סה"כ חצי שעה עבודה כולל הצבע ו 40 ש"ח אצל בן דוד :
קובץ מצורף 72405קובץ מצורף 72406
על הגלגל הולבשה חריטת דלרין וגלגל שיניים על 4 ברגי אלן : (תודה לגיא אביטוב)
קובץ מצורף 72407קובץ מצורף 72408
קופסה לסוללה מלמטה מבלזה 1 מ"מ מצופה בד - עבודה פשוטה , זולה וחזקה מאוד (התעצלתי להכין תבנית:D) היא נתפסה בהמשך עם 4 ברגים לפלטה והתאימה לקיבולת של עד 6S 15A :
קובץ מצורף 72412
טיסנאי\נגר תותח חתך לי פלטה לצורת השלדה (תודה לחנן דרורי) שאותה ציפיתי בבד לגימור יפה . בנוסף עשיתי חיפוי אחורי לגלגל משאריות בדים והרכבתי וואט מטר לדעת מה מצב הסוללה :
קובץ מצורף 72409קובץ מצורף 72410קובץ מצורף 72411
קצת על הנסיעה והפלוסים:
אחרי הכל זה היה הפרוייקט הראשון שלי אז במבט לאחור יש הרבה דברים שהייתי עושה אחרת.. באותה תקופה הקורקינט נתן מענה מושלם לתחבורה עירונית .
הקיפול היה נוח , המנוע היה חזק מאוד ומשך אותי בעליות ארוכות וקשות , יכולתי לרדת מדרכות בקלות ולהכניס אותו ללימודים , למסעדות ואפילו פעם אחת למועדון ;)
החסרונות :
*המשטח היה גבוה מאוד ומוטה מעט אחורה -התבטא בחוסר יציבות ברגע שהעלתי אותו ל 40 קמ"ש (לקח לי שבוע להתרסק ולהוריד את המהירות חזרה)
*אלקטרוניקה חשופה , המנוע חייב קירור מקסימלי אבל הבקר ושאר הרכיבים היו גלויים
*מעצור אחורי ולא קדמי - מכיוון שרוב העומס הוא על הגלגל האחורי זה התבטא בנעילות גלגל ואיבוד שליטה בעצירת חירום . את הבעייה פתרתי על ידי הרפיית הברקס טיפה . (בקורקינט שבא אחריו עברתי למעצור קדמי בלבד והיה מושלם)
*המנוע היה 6364 עם KV גבוה , לא יכולתי לעלות ל 6 תאים ולכן הזרם היה קצת גבוה בעליות (45A) . בגלל זה עברתי למנועי 6374 שנותנים מענה הרבה יותר טוב לאנשים במשקל 70-90 ק"ג
למרות החסרונות , בשביל כלי שנבנה ללא שום ידע וניסיון שנה וחצי זאת תקופה ארוכה בשביל שימוש מוצלח ללא תיקונים משמעותיים (הייתה תחזוקה של מתיחות שרשרת \ברקס והחלפת סוללה)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ואו חבר אתה מוכשר , לי אין את הסבלנות לפרוייקט כזה[ישלי טרקר כבר שנתיים אבל הוא אוטוטו נמכר לברזל] ..
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
יפה ביותר
איזה פניון שמת על המנוע?
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
הוא כתב שם: פיניון 11 שיניים ועל הגלגל עצמו 55.
ממש מגניב גיא. אתה יודע לגבי עוד שרשורים.. לא מאיימים על יונה ביין
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ממש מגניב, גם זה וגם הסקיטבורד.
הלכתי לחפש את הקורקינטים הישנים של הילדים.....
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
כל הכבוד, ממש עושה חשק.
מזה הפטנט טעינה לא מטען?
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
מדליק ביותר.
הבאתי לפני למעלה מעשר שנים, קורקינט חשמלי איכותי לילד, ששבק אחרי תקופה די קצרה... (תאי ניקל קדמיום.. והרבה)
לשמחתי שמרתי אותו, ואחרי השירשור הזה שלך נראה לי שאשדרג אותו לבראשלס :)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
michaelgl
יפה ביותר
איזה פניון שמת על המנוע?
תוכל לראות אותו בשרשור הסקייטבורד , פיניון 11 שיניים עם קדח פנימי 8 לשרשרת 25#
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק רונן
כל הכבוד, ממש עושה חשק.
מזה הפטנט טעינה לא מטען?
ראיתי שיש אנשים בחו"ל שמרכיבים מטען אוטומטי באופן קבוע על הקורקינט ורק מחברים אותו לחשמל , חלק עושים את זה רק לבלאנסר
אני אישית לקחתי איתי בתיק מטען קטן וטיפש ל 4S שמחובר לספק של לפטופ לטעינה בלימודים..
בתמונה שראית יש מטען גדול של ROBBE , אבל הוא היה מונח מתחת לקורקינט:D
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ZvikaF
מדליק ביותר.
הבאתי לפני למעלה מעשר שנים, קורקינט חשמלי איכותי לילד, ששבק אחרי תקופה די קצרה... (תאי ניקל קדמיום.. והרבה)
לשמחתי שמרתי אותו, ואחרי השירשור הזה שלך נראה לי שאשדרג אותו לבראשלס :)
מה גודל הגלגל?
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
תודה לכם על המחמאות ! בקרוב עוד שרשור ואפילו יותר מפורט :)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
יפה מאד!!
תמשיך לעניין אותנו...:D:D
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
:rolleyes:גיא, אני רוצה להסב את הפולקסוואגן שלי לבראשלס, אתה בעניין? :D:o
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
שרפר אימג' X2, גלגלים בקוטר 5 אינץ, אלומיניום מרותך עם ידיות נשלפות וכידון מתקפל, שעה תחקיר באל-על, טרם נתקלו בדברים כאלה בזמנו.
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Boogle
:rolleyes:גיא, אני רוצה להסב את הפולקסוואגן שלי לבראשלס, אתה בעניין? :D:o
אמנם לא בראשלס אבל בכל זאת - חיפושת חשמלית
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Boogle
:rolleyes:גיא, אני רוצה להסב את הפולקסוואגן שלי לבראשלס, אתה בעניין? :D:o
בטח עוד מעט יעלו לנו גם את מחירי החשמל , חכה עם זה;)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ZvikaF
שרפר אימג' X2, גלגלים בקוטר 5 אינץ, אלומיניום מרותך עם ידיות נשלפות וכידון מתקפל, שעה תחקיר באל-על, טרם נתקלו בדברים כאלה בזמנו.
ניסיתי למצוא תמונות נורמליות שלו אבל ללא הצלחה.. זה קורקינט שעובד באמצעות אצבע מתכתית שמסובבת את הגלגל?
לדעתך ניתן להכניס גלגלים 6" רחבים? או 7" צרים?
נסעתי על גלגלי גומי מלא 6" וגם ב 27 קמ"ש זה לא היה הכי בטיחותי .. רק אספלט
-
6 קבצים מצורפים
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא חנוך
בטח עוד מעט יעלו לנו גם את מחירי החשמל , חכה עם זה;)
ניסיתי למצוא תמונות נורמליות שלו אבל ללא הצלחה.. זה קורקינט שעובד באמצעות אצבע מתכתית שמסובבת את הגלגל?
לדעתך ניתן להכניס גלגלים 6" רחבים? או 7" צרים?
נסעתי על גלגלי גומי מלא 6" וגם ב 27 קמ"ש זה לא היה הכי בטיחותי .. רק אספלט
זה משהו שנקנה לפני 10 שנים.. נראה מאוד איכותי, ובמבט שני יתאים גם למבוגר.. צריך למצוא את פק הסוללות, נדמה לי שהמתח היה 26-22 וולט
הנעת רצועה,מעצור חיכוך על הגלגל האחורי, צריכות גם להיות אצלי רצועות נוספות (משוננות) ...
קובץ מצורף 72490קובץ מצורף 72491קובץ מצורף 72492קובץ מצורף 72493קובץ מצורף 72494קובץ מצורף 72495
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
לא שווה את ההשקעה חבר , חפש ביד שניה יש המון שלדות של קורקינטים [למבוגרים] במחירים נמוכים \ אם בהישג ידך רתכת ואתה קצת מבין עניין אתה יכול לבנות יופי של שילדה .. לפני כמה שנים הייתי חזק בעניינים האלה , בניתי קרוב ל20 קורקינטים רובם יועדו למנוע בנזין בנפחים קטנים , זה כיף ענקי במיוחד שגודלים במושב ;)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
גיא, איך העברת פיקוד לבקר דרך המצערת?
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
אפשר להנות מהקורקינט הזה , כמובן שבמהירויות נמוכות בלבד ונסיעה על אספלט אחרת כל אבן יכולה להפוך את הרוכב עליו
שלדה גדולה שמאימה לגלגלי 8-12" עם אוויר תהיה עדיפה מכל הבחינות
מושיק , הפקודה עוברת דרך סרוו טסטר . אני אעלה שרשור נוסף עם שלבים שלא הופיעו פה ואז תוכל לראות איך הכל מחובר
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
גיא, עדיף שתשאיר את המידע פה, זה טוב כי השרשור במאמרים ..
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
אין בעייה , אני אעלה תמונה והסברים על חיבור ידית הגז ובקר תוך יום יומיים..
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
נראה מטורף לגמרי!!!
ניסית לעשות משהו דומה על טרקר?
עשית לי חשק לעשות הסבה לבראשלס לטרקר שלי (די עגלה עם המנוע המקורי...)
אשמח לקישורים אם יש לך המלצה לסטאפ מהובי קינג :)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
היי רון , כמה אתה שוקל?
על 80-90 ק"ג אתה יכול ללכת בשקט על סטאפ ל 6 תאים שמשמעותית יותר זול ויסחוב אותך בעליות הכי קשות
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
מחפש משהו ל60-80 ק"ג...
סוללות יש לי בבית מלא לפחות להתחלה,
איזה מנוע ובקר אתה ממליץ לשים? אפשר להישאר עם הנעת רצועה או שאתה ממליץ לעבור לשרשרת?
אשמח גם להסבר לגבי חיבור ידית הגז לבקר
תודה רבה :)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
אם אתה יכול להשאר עם הנעת הרצועה אני לא רואה סיבה להחליף , רק תן לי את היחס של השיניים ואדע לבחור לך KV מתאים למנוע..
סט אפ מומלץ למשקל שלך למהירות 25-35 קמ"ש בלי לטגן את המנוע:
מנוע - 6374 אני אמליץ לך על KV אחרי שתיתן לי את יחס השיניים
בקר - 190-200 מהובי קינג 35$
סוללה - 6S 10-20A תלוי בטווח הנסיעה
בלאנסר - מובנה או במטען , החלטה שלך .. אני מעדיף לא להשאיר כלום מחובר לסוללות אם אני לא צריך
ידית גז - מסוג Hall Effect זאת הידית הנפוצה והיא עובדת באמצעות חיישן מגנטי ולא פוטנציומטר . זולה משמעותית! (17$ כולל משלוח)
BEC - ל 6תאים הכי זול שיש
סרוו טסטר- של טורינג'י כחול
חוטי סיליקון - 10AWG
קונקטורים - החלטה שלך .. הזרמים נמוכים גם ככה
את החיישן המגנטי בידית מחברים לסרוו טסטר מוסב . אני אוהב לעבוד עם הכחול של טורינג'י ..
את הפוטנציומטר מוציאים באמצעות שואב בדיל ועושים גשר כמו בתמונה. אני ממליץ לך גם להלחים את הבקר והידית ישירות לסרוו טסטר כי במידה ומתנתק לך אתה על קרוז קונטרול :D
בנוסף-חשוב מאוד!!! את הכפתור שמחליף מצבים בסרוו טסטר תקבע עם סיליקון או דבק חם!! במידה והוא נלחץ במהלך הנסיעה אתה נוסע על מצב של חצי גז ללא אפשרות לעצור.
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא חנוך
אם אתה יכול להשאר עם הנעת הרצועה אני לא רואה סיבה להחליף , רק תן לי את היחס של השיניים ואדע לבחור לך KV מתאים למנוע..
סט אפ מומלץ למשקל שלך למהירות 25-35 קמ"ש בלי לטגן את המנוע:
מנוע - 6374 אני אמליץ לך על KV אחרי שתיתן לי את יחס השיניים
בקר - 190-200 מהובי קינג 35$
סוללה - 6S 10-20A תלוי בטווח הנסיעה
בלאנסר - מובנה או במטען , החלטה שלך .. אני מעדיף לא להשאיר כלום מחובר לסוללות אם אני לא צריך
ידית גז - מסוג Hall Effect זאת הידית הנפוצה והיא עובדת באמצעות חיישן מגנטי ולא פוטנציומטר . זולה משמעותית! (17$ כולל משלוח)
BEC - ל 6תאים הכי זול שיש
סרוו טסטר- של טורינג'י כחול
חוטי סיליקון - 10AWG
קונקטורים - החלטה שלך .. הזרמים נמוכים גם ככה!!!!!
את החיישן המגנטי בידית מחברים לסרוו טסטר מוסב . אני אוהב לעבוד עם הכחול של טורינג'י ..
את הפוטנציומטר מוציאים באמצעות שואב בדיל ועושים גשר כמו בתמונה. אני ממליץ לך גם להלחים את הבקר והידית ישירות לסרוו טסטר כי במידה ומתנתק לך אתה על קרוז קונטרול :D
בנוסף-חשוב מאוד!!! את הכפתור שמחליף מצבים בסרוו טסטר תקבע עם סיליקון או דבק חם!! במידה והוא נלחץ במהלך הנסיעה אתה נוסע על מצב של חצי גז ללא אפשרות לעצור.
תסלח לי אבל אני חולק על דעתך הזרמים המתפרצים בקורקינט כמו ברכבים על שלט גבוהים מאוד
תסתכל על הנתונים של בקרי המהירות של המכוניות זרם עבודה הוא בערך עשרה אחוז מהזרם המתפרץ (מדובר במאות ואלפים )
אני אישית חושב שעדיף להשקיע בכבילה "מאסיבית יותר" כמו כן גם בקונקטורים .
ואם מתיחסים לנושא הזרמים חשיבות עדיף להשקיע עוד כמה עשרות דולרים ולרכוש בקר מהירות של רכבים + מאוורר
זו דעתי האישית כמובן והיא מבוססת רק על הניסיון שלי עם מכוניות אם יש כאן בעלי ניסיון גדול יותר בתחום הקורקינטים נשמח לשמוע את דעתם
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא חנוך
תוכל לראות אותו בשרשור הסקייטבורד , פיניון 11 שיניים עם קדח פנימי 8 לשרשרת 25#
היי
בשאלתי התכוונתי לאיזה פיניון שמת מבחינה פיסית
כלומר איזה גג"ש שמת על המנוע ואיזה על הגלגל, ואיפה קנית אותם
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
imac1
תסלח לי אבל אני חולק על דעתך הזרמים המתפרצים בקורקינט כמו ברכבים על שלט גבוהים מאוד
תסתכל על הנתונים של בקרי המהירות של המכוניות זרם עבודה הוא בערך עשרה אחוז מהזרם המתפרץ (מדובר במאות ואלפים )
אני אישית חושב שעדיף להשקיע בכבילה "מאסיבית יותר" כמו כן גם בקונקטורים .
ואם מתיחסים לנושא הזרמים חשיבות עדיף להשקיע עוד כמה עשרות דולרים ולרכוש בקר מהירות של רכבים + מאוורר
זו דעתי האישית כמובן והיא מבוססת רק על הניסיון שלי עם מכוניות אם יש כאן בעלי ניסיון גדול יותר בתחום הקורקינטים נשמח לשמוע את דעתם
למה בכזה אדום מוגדל?
למה אני צריך לראות תגובה משתחצנת אחרי כל ההשקעה ??? אם אתה חולק על מה שאני כותב פה אתה יכול לפנות אלי בשאלות ולא בהצהרות :(
אני חולק פה הרבה ידע מקצועי שצברתי ואני לא צריך אנשים נוספים שיאמתו את מה שאני כותב לחברי הפורום.
יש על כל כלי חדש וואט מטר שבודק את הזרמים והפיקים. הפיק המקסימלי שקיבלתי מהתחלת נסיעה מהמקום עד היום אחרי כמה כלים היה 120A (זה היה בעלייה ובממוצע זה עומד על ה 100A)
זרם בעבודה הוא בין 5A ל 40A בין ירידה לעלייה .
הבקר גם ללא קירור בתוך קופסת פיבר סגורה נבדק לאחר נסיעות ארוכות ונמצא קר לגמרי! בשלושה כלים שונים ואני לא מוצא שום סיבה הגיונית לשלוח בן אדם ולקנות בקר של 70$ שיעשה את אותה עבודה בדיוק. בסקייטבורדים הסיבה שאני עובד עם בקרי מכוניות היא לפונקציית הבלימה
אני נוסע על כלים כאלה כבר מעל שנה וחצי עם קונקטורים DEANS סיניים ואין סימני בלאי , חימום ,או כל דבר אחר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
michaelgl
היי
בשאלתי התכוונתי לאיזה פיניון שמת מבחינה פיסית
כלומר איזה גג"ש שמת על המנוע ואיזה על הגלגל, ואיפה קנית אותם
תחפש בגוגל 25# Sprocket ויקפצו לך הרבה חנויות
אני את שלי קניתי מאיביי ..
רשמתי כבר קודם , על הגלגל יש גג"ש 55 שיניים , על המנוע מורכב פיניון 11 שיניים
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא חנוך
אם אתה יכול להשאר עם הנעת הרצועה אני לא רואה סיבה להחליף , רק תן לי את היחס של השיניים ואדע לבחור לך KV מתאים למנוע..
סט אפ מומלץ למשקל שלך למהירות 25-35 קמ"ש בלי לטגן את המנוע:
מנוע - 6374 אני אמליץ לך על KV אחרי שתיתן לי את יחס השיניים
בקר - 190-200 מהובי קינג 35$
סוללה - 6S 10-20A תלוי בטווח הנסיעה
בלאנסר - מובנה או במטען , החלטה שלך .. אני מעדיף לא להשאיר כלום מחובר לסוללות אם אני לא צריך
ידית גז - מסוג Hall Effect זאת הידית הנפוצה והיא עובדת באמצעות חיישן מגנטי ולא פוטנציומטר . זולה משמעותית! (17$ כולל משלוח)
BEC - ל 6תאים הכי זול שיש
סרוו טסטר- של טורינג'י כחול
חוטי סיליקון - 10AWG
קונקטורים - החלטה שלך .. הזרמים נמוכים גם ככה
את החיישן המגנטי בידית מחברים לסרוו טסטר מוסב . אני אוהב לעבוד עם הכחול של טורינג'י ..
את הפוטנציומטר מוציאים באמצעות שואב בדיל ועושים גשר כמו בתמונה. אני ממליץ לך גם להלחים את הבקר והידית ישירות לסרוו טסטר כי במידה ומתנתק לך אתה על קרוז קונטרול :D
בנוסף-חשוב מאוד!!! את הכפתור שמחליף מצבים בסרוו טסטר תקבע עם סיליקון או דבק חם!! במידה והוא נלחץ במהלך הנסיעה אתה נוסע על מצב של חצי גז ללא אפשרות לעצור.
יש 12 שיניים בפולי על המנוע ו60 על הגלגל כלומר יחס של 1:5.
למה צריך bec ? מתח לסרוו טסטר?
המון תודה על העזרה!!!
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
מנוע 6374 בעל 170KV ייתן לך מהירות ממוצעת של 36 קמ"ש בסט אפ של 6 תאים (לפי גלגל 10" של טרקר והנתונים של היחס)
אם הפולי יכול להתלבש על ציר 10 מ"מ ההסבה תהיה קלה מאוד , תוכל לבדוק את העניין במבט על המנוע
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא חנוך
מנוע 6374 בעל 170KV ייתן לך מהירות ממוצעת של 36 קמ"ש בסט אפ של 6 תאים (לפי גלגל 10" של טרקר והנתונים של היחס)
אם הפולי יכול להתלבש על ציר 10 מ"מ ההסבה תהיה קלה מאוד , תוכל לבדוק את העניין במבט על המנוע
זה המנוע? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=18182
איזה משני הבקרים הבאים עדיף?
ראשון
שני
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
לגבי המנוע
מניסיון איתו הוא מנוע מצויין ואמין אך קצת חלש לעומת מנועים מקבילים שניסיתי מלידרס הובי
אני רואה שיש גם 149KV , למרות שתאבד כמה קמ"שים הייתי הולך עליו .. בן אדם ששוקל 80 ק"ג ונוסע הרבה בעליות יגרום לו להתחמם ב 36 קמ"ש
בנוגע לבקר - בקר כזה עשה צרות בתכנות לחבר מהפורום שבנה אופניים חשמליות , ה 190-200 עובד על הכלים שבניתי תקופה ארוכה מאוד ללא תקלות
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
גיא שלום רב
אחלה שרשור שלמדתי ממנו המון
אני אמור לקבל תוך חודש טרקר בן 4 שנים
היית ממליץ רק לשדרג סוללות או גם מנוע ?
אני שוקל 90 קילו הייתי שמח לשמוע על עבודת החלפת המנוע ולקבל המלצה למנוע שיביא אותו למהירות 40+ אפילו מלידרס הובי
האם משתמשים בסןלולות לייף או ליפו רגילות?
תודה
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
היי ליאור
יש לך כמה אפשרויות , אבל הן כרוכות בהשקעה כספית גדולה משמעותית בגלל הסט אפ שביקשת. אם אתה מרוצה מ 25 קמ"ש שים לו LIPO 6S וואט מטר , אתה תהנה ממנו
לטרקר אין בולמים ולכן מהירות גבוהה + מכשול קטן בכביש אם במדרכה יכולים לגרום לך להחליק מהמשטח או לאבד שליטה
מכיוון שהבקרים הייעודיים של הקורקינטים מוגבלים להספק מסויים המהירות הסופית מושפעת מאוד מהמשקל של הרוכב . . -> נמדד 25 קמ"ש בעבר לרוכב במשקל 80 ק"ג בגרסה הסטנדרטית
האפשרויות העומדות בפנייך הן:
1. מנוע HUB - בראשלס מובנה בגלגל .תקבל נצילות מקסימלית של המערכת אם תלך על משהו איכותי , אך בגלל גודל הגלגל לא תקבל את המהירות שביקשת אם לא תחליף בקר ותעלה למתח ממש גבוה.
ראיתי כמה שעשו זאת בחו"ל ועבדו עם מתחים מעל 60V אבל ידע כזה תוכל לשאוב מפורומים שם.. מעבר ליכולותיי :D
2. מנוע בראשד 1000W +בקר 1000W של קורקינטים שייתן לך (במשקל דומה לשלי) בסביבות ה 40+ . החיסרון הוא המחיר הגבוה פה בארץ והקושי להכניס אותם .
3. מנוע 80-100 מלידרס הובי שעם היחס של הטרקר 1:5 ו 10S ייתן לך מהירות ממוצעת של 46 קמ"ש , החיסרון זה המחיר של הבקר ..
קיימות סוללות LIFEPO4 לקורקינטים ואופניים , הזרמי פריקה שלהן נמוכים מאוד ולא יתאימו למה שביקשת . הסוגים האיכותיים ל 1000W עולים פי 3 מ LIPO לפי מה שביררתי בעבר
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
גיא, שרשור מעולה עם הרבה מידע ותובנות.
כל הכבוד :)
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
הי גיא (גם אני כזה),
פרוייקט יפה ואלגנטי - אהבתי את השימוש החופשי בקרבון.
גם אני במהלכו של פרוייקט דומה מאוד: קניתי ב HK מנוע 149KV, בקר 100A HK, סוללות 6S ומטען. כרגע המדגים בנוי על קוקינט ישן עם גלגלי 50X200 (כבשלך כמדומני), כי יש כמה דברים לבדוק לפני הדבר האמיתי.
התכנון שלי היה לנצל כחצי מהזרם המותר בקונפיגורציה של 6S, דהיינו כ1KW. את ה ESC אני אורז בקופסת חשמל עם מאוורר, ולשם כך הסרתי את השרינק שמקיף אותו, במטרה לשדרג את ההיטסינק.
אמנם ה ESC שלי חלש יותר משלך אבל נראה זהה, מה שגורם לי לחשוב שהמבנה כנראה זהה ואולי השוני טמון ברכיבים - לכן יש לי כמה שאלות:
1. כשפרקתי את השרינק מסביב לבקר חשכו עיני: בנוסף לכך שהטרנזיסטורים נפטרים מהחום דרך הפלסטיק ולא הטאב, השכבה התחתונה של הטרנזיסטורים כלל אינה מעבירה חום לסינק, אלא ללוח שמעליה, זה שמתחת לשכבת הטרנ' העליונה...פשוט עלוב. אני בספק גדול שהבקר שלי יכול להתמודד עם יותר מ 30A במתח 22V.
שאלתי היא איך הבקר שלך עומד בעומס(מדדת טמפרטורות במקרה)? והאם הוא בנוי באותה צורה?
2. איך אתה מתמודד עם העיכוב בתגובת המנוע(מאפס)? האם זה מפריע בנסיעה? אצלי יש 2-3 עשיריות שנייה. עדיין לא רכבתי אבל נראה לי שזה יהיה בעייתי.
תודה!
-
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
היי
פיקים - מהכמה שבניתי הגעתי ל 120A עד היום וזה גם היה בעלייה..
בנסיעה רגילה מדובר בזרמים נמוכים במיוחד , הרבה מתחת למתמשך המקסימלי של הבקר .
ציינתי קודם שהבקרים גם בתוך קופסת פיברגלאס בקורקינטים אחרים לא התחממו כלל.. לפחות לא משהו שמרגישים עם האצבע .
הבקר שאני משתמש בו בנוי בדיוק באותה צורה , ללא אוורור גדול יותר מחור בגודל הצלע שנעשה בקופסת הפיבר .
לגבי תגובת המנוע לא מוכרת לי בעייה אבל זה גם ככה לא משהו שאמור לשנות לך יותר מידי , תתכנת את הבקר לגבולות של הידית גז , SOFT START , CUTOFF 6S , ותבטל את הברקס .
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הקורקינט החשמלי שבניתי
אני בסוף החלטתי ללכת על משהו קצת שונה, ממש במקרה מצאתי את האתר הזה:
http://www.czbrushlessmotors.com/10-...quq4hajiusu5v0
מנוע האב בראשלס, כמו של רוב האופניים החשמליים היום, 500W 36V, שלחתי להם מייל, ודיברתי עם בחור נחמד בשם טוני שנתן לי בקר תואם (35$) בנוסף הוא אמר שהמהירות המקסימלית היא 35 קמ"ש במשקל של עד 150 ק"ג.
החלטתי לקחת סיכון, הזמנתי בשבת שעברה והיום בבוקר כבר הגיע אלי הביתה, כמובן שרצתי להרכיב על הטרקר שלי :)
דבר ראשון גיליתי שזה 12 inch ולא 10 inch כמו שכתוב, לא משמעותי מבחינתי, קצת עבודות התאמה וחיבורים, סוללות טורניג'י 5 תאים בחיבור טורי (10 תאים - 40V) ועובד!! בינתיים עושה רושם שהדבר הזה פשוט חיה!! 35 קמ"ש בכל עלייה ויש אפשרות לבטל את הגבלת המהירות ואז בכלל....
השבוע אני אסע איתו ונראה איך הוא יתפקד, בינתיים עושה רושם מעולה :cool: