-
5 קבצים מצורפים
מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
שלום חברים,
ברשותי סוללות 3 תאים 1550MAH במצב תקין לחלוטין,שורדות בטיסן בין 7 לעשר דקות ועם הרבה כח כבר יותר משנה.
העניין הוא שהם התנפחו כמו בלון, ואינני יודע מה לעשות איתן?
להשליך לקבר "הלכה לעולמה בשיבה טובה"?
להתעלם,ולאחל להן עד 120 טעינות נוספות ועוד אחת לשנה הבאה?
האם קיים חשש שהן תתפוצצנה בטעינה/לאחר טעינה/בטיסה?
מצורפת תמונה של סוללה חדשה לצורך השוואה.
דעתכם חשובה לי.
תודה ושבת שלום.
נעם.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
כפי שזה נראה הדבר הכי יקר בסוללה הוא הקונקטור
כל היתר לפח
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
השאלה שלך היא מה דינו של רכב אחרי טוטאל לוס אבל עם כסאות עור.
הסיכון לא שווה, נהנת שנה, תן לה ללכת בכבוד
-
Re: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
מדוע לפח?
הן תקינות לחלוטין למעט העובדה שהן נפוחות.
במדבקת ההוראות בגב הסוללה לא מוזכר דבר בעניין הנפיחות.
אולי זה הוא פרט שאינו חשוב? :confused::confused::confused:
חשבתי "לשים קרח וללחוץ כל הלילה" ;) אבל אני משער שזה לא יעזור.
-
Re: תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Flying_student
השאלה שלך היא מה דינו של רכב אחרי טוטאל לוס אבל עם כסאות עור.
הסיכון לא שווה, נהנת שנה, תן לה ללכת בכבוד
גדול עם הרכב כסאות עור...אבל ההבדל הוא שלפחות ניתן להוציא את כיסאות ההעור ולשתול אותם ברכב אחר.
כאן הסוללות עדיין נותנות זמן אוויר טוב-מדוע לשחוט?
מה גם שלא מוזכר בשום מקום אורך וחיי זמן מדף של סוללות ליפו.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
סוללות זיפי מתנפחות ככה לפעמים גם אחרי 5-10 טיסות, וממשיכות לטוס נהדר עוד עשרות מחזורים אח״כ. לעומת זאת סוללת קינג מקס שיש לי כבר טסה 50 מחזורים לפחות, ולא התנפחה כלל. אני לא מכיר את סוג הסוללות הללו לומר דעה מגובשת, אבל אני הייתי ממשיך להטיס איתן, מחבר באזר להתראה על מתח תאים נמוך, ונוקט במשנה זהירות.
זה לא סימן טוב שסוללה מתחילה להתנפח, אבל זה לא בהכרח מעיד שהיא פסולה לשימוש.... ימים חמים הגיעו, ואיתם גם התנפחות הסוללות. זה קורה כל שנה :(...
-
Re: תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Friman
סוללות זיפי מתנפחות ככה לפעמים גם אחרי 5-10 טיסות, וממשיכות לטוס נהדר עוד עשרות מחזורים אח״כ. לעומת זאת סוללת קינג מקס שיש לי כבר טסה 50 מחזורים לפחות, ולא התנפחה כלל. אני לא מכיר את סוג הסוללות הללו לומר דעה מגובשת, אבל אני הייתי ממשיך להטיס איתן, מחבר באזר להתראה על מתח תאים נמוך, ונוקט במשנה זהירות.
זה לא סימן טוב שסוללה מתחילה להתנפח, אבל זה לא בהכרח מעיד שהיא פסולה לשימוש.... ימים חמים הגיעו, ואיתם גם התנפחות הסוללות. זה קורה כל שנה :(...
האמת שהן כבר נפוחות יותר משבועיים (עוד לפני הגעת הימים החמים) וחשבתי שהן ימותו בפריקה הבאה או שלאחריה אבל ראו זה פלא....אין ירידה לא במתח ולא בזרם שלה.
כמובן שעד שתגענה החלופיות הנני משתמש בהן תוך כדי משנה זהירות...למרות הכל האם יש סיכויי שהן תתלקחנה באש באוויר?
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
לי זה מעולם לא קרה. אני תמיד מטיס עם באזר התראה למתח תאים, ומקפיד לנחות ברגע שהוא מצפצף. יחד עם זאת, אם יש לך חשש, אז...
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
הריינו נראת קצת יותר מידי נפוחה, והזיפי ממש לא.
בדרך כלל הסוללות מתנפחות קצת במאמץ, השרינק נמתח, ואז אחרי שהן מתקררות הן חוזרות למצב הרגיל השרינק נשאר מתוח.
אז בזיפי נראה שפשוט השרינק טיפה נמתח, בריינו נראה שהתאים נפוחים.
-
תגובה: Re: תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bna016
האמת שהן כבר נפוחות יותר משבועיים (עוד לפני הגעת הימים החמים) וחשבתי שהן ימותו בפריקה הבאה או שלאחריה אבל ראו זה פלא....אין ירידה לא במתח ולא בזרם שלה.
כמובן שעד שתגענה החלופיות הנני משתמש בהן תוך כדי משנה זהירות...למרות הכל האם יש סיכויי שהן תתלקחנה באש באוויר?
מה קרה נועם, לא היו לך בלונים ביום הולדת אז ניפחת את הסוללות?
הננו טק שלי נפוחות כבר כמעט שנה ולא עושות בעיות מלבד זה שהן נפוחות, אבל קצת פחות משלך...
לפי מה שאני הבנתי, סוללה לא תקינה (קרי התנגדות פנימית גבוהה) תתחמם יותר בזמן פריקה והחום יגרום לה להתנפח.
כלומר סוללות לקראת סוף חייהם מתנפחות.. אבל זה לא אומר שכל סוללה נפוחה נמתא בסוף חייה...
כנראה שבארצנו החמה.. הסוללות הסיניות מתנפחות גם במצב שהם תקינות..
בכל מקרה כדאי אחת לשנה לחדש את מלאי הסוללות ולזרוק קצת מהישנות...
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
זה קורה בגלל השרינק ששמים עליהן.
האוויר בפנים נקלע ומתרחב בגלל החום.
אני פתרתי את הבעיה עם סיכה קטנה, פשוט ניקבתי חור קטן בציפוי וכל האוויר יצא.
כמובן לעשות את זה בזהירות.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
גיל על איזה באזר מדובר
אם אפשר קישור...?
מתאים לסטאפ 6 תאים?
-
Re: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
כן.
לזה התכוון גיל.
אני ניתקתי את הבאזר מהמעגל ושמתי אותו הכי רחוק מהמנוע....לאחר מספר דקות באוויר אתה מחליש מצערת...מביא את הטיסן מעט קרוב אליך ושומע אם הוא מזנזן.
אם כן תתכונן לנחיתה.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...onitor_6S.html
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
מה שכתבתי זה לגבי הריינו. הזיפי נראית במצב טוב.
הריינו נראית מנופחת מאוד, אין ספק שהיא מהווה סיכון
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
תפסיק לשמור על הסוללות במצב טעון.
תשמור אותן במצב של 3.7 וולט לתא ותטעין רק סמוך להטסה.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tomer_inbar
זה קורה בגלל השרינק ששמים עליהן.
האוויר בפנים נקלע ומתרחב בגלל החום.
אני פתרתי את הבעיה עם סיכה קטנה, פשוט ניקבתי חור קטן בציפוי וכל האוויר יצא.
כמובן לעשות את זה בזהירות.
לא אוויר, אלא גזים אחרים שנוצרים במהלך התגובה הכימית בתוך הסוללות. התאים הופכים מאוד מסוכנים אם התגובה שחררה גם חמצן עודף שהופך את התאים לנפיצים. בכל מקרה, אסור לנקב את התאים עצמם (אם זה היה רעיון טוב, היצרנים היו מנקבים את המעטפת בעצמם). בזהירות או לא בזהירות, לא צריך לעודד אנשים לעשות בדיוק מה שכתוב על הסוללות שאסור לעשות, ומסיבה טובה מאוד. הרשת מלאה בסיפורים של אנשים שניסו להוריד את הנפיחות של הסוללות באמצעות ניקוב והסוללה התפוצצה להם.
-
Re: תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Flying_student
מה שכתבתי זה לגבי הריינו. הזיפי נראית במצב טוב.
הריינו נראית מנופחת מאוד, אין ספק שהיא מהווה סיכון
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
הזיפי היא חדשה לגמרי ואין בה שום בעיה.
העליתי את התמונה שלה רק לצורך השוואה בלבד בכדי להראות את ההבדל.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
הסוללות במצב הזה מהוות סיכון לא רק בטיסה, הן יכולות בקלות להגיע לנקודת אל חזור במהלך טעינה ולהתלקח
ראיתי את זה מתרחש יותר מדי פעמים.
אתה תמיד יכול לנסות לסחוט מהן עוד כמה טיסות, אבל אתה הולך על חבל דק
העצה שלי היא לבצע המתת חסד על פי ההוראות הכתובות בריכוז המידע בחתימה שלי.
והעצה הכי מסוכנת שקיבלת כאן זה לנקב משהו בסוללה. כבר היו אנשים שעשו את זה וזה נגמר רע (מאד)
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
master_bebe
תפסיק לשמור על הסוללות במצב טעון.
תשמור אותן במצב של 3.7 וולט לתא ותטעין רק סמוך להטסה.
נראה לי שמכל הכותבים את עם הניסיון הרלוונטי. יש לך מושג האם לאחר התנפחות מסוכן להשתמש בסוללה?
Tapatalk 2 הרשמו, חבל"ז
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
master_bebe
תפסיק לשמור על הסוללות במצב טעון.
תשמור אותן במצב של 3.7 וולט לתא ותטעין רק סמוך להטסה.
לא ראיתי אף פעם בעייה עם השארת סוללה טעונה למשך זמן ארוך
נוכחתי לדעת שגם זמן של 5 שנים בסוללה טעונה לגמרי לא מזיק לסוללה, שלא לדבר על כמה חודשים
זאת לא המלצה להשאיר סוללה טעונה למשך זמן רב, אבל חודשים ספורים של טעינה מלאה בוודאות לא גורמים שום נזק , אפילו לא מזערי, שלא לדבר על כמה שבועות של טעינה מלאה
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
אכן כדאי להחזיק סוללות במצב לא טעון. אזור ה-3.8.
לטובת הסוללה ולהארכת זמן האיחסון... ברוב המטענים יש פונקצייה יעודית לכך.
וכל עוד שאתה מטעין באופן בטוח - בתוך כלי חסין אש, סגור ומבודד אני לא רואה בעיה להמשיך ולהשתמש בהן.
על ההטענה חסינת האש והפיצוצים הייתי ממליץ גם לסוללות שאינן נפוחות :)
שבת שלום
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
סתם כדי להגביר מודעות לסכנות בליפו - תמונה שפורסמה היום בקבוצת הפייסבוק...
קובץ מצורף 92856
סוללת זיפי 6 תאים שהושארה בהטענה ללא השגחה, גרמה לשריפה בביתו של אחד החברים - שרפה כליל X7 חדש וגרמה לנזק בכל הבית.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
לא ראיתי אף פעם בעייה עם השארת סוללה טעונה למשך זמן ארוך
נוכחתי לדעת שגם זמן של 5 שנים בסוללה טעונה לגמרי לא מזיק לסוללה, שלא לדבר על כמה חודשים
זאת לא המלצה להשאיר סוללה טעונה למשך זמן רב, אבל חודשים ספורים של טעינה מלאה בוודאות לא גורמים שום נזק , אפילו לא מזערי, שלא לדבר על כמה שבועות של טעינה מלאה
למרות הטון הפסקני בדבריך, סלח לנו אם בינתיים נסמוך יותר על מי שמפרסם נתונים מספריים (אחרים).
http://www.efly.co.il/forums/attachm...7&d=1372514762
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ZigiStar
אני מניח שלכל סוג בטרייה זה שונה...הנתונים האלה ספציפים לליפו?
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
הטבלה היא קישור למסמך - ראה את כותרתו. הטבלה נכונה, לטענתם, למשפחת ה-Li-X בעלת הכימיה המשותפת, ובין היתר - לליפו.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
הם לא בדקו סוללות מסיני.. אצל הסיני הסוללות מאבדות קיבול גם שהם טעונות 40%....
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
הגז שנוצר ומנפח את הסוללה הוא מימן, גז דליק ונפיץ עם חמצן..
כל עוד הוא כלוא בסוללה, לא יקרה כלום, אם המעטפת תתבקע ויהיה מקור אנרגיה להצתה או פיצוץ המצב יהיה בעייתי :mad:
במידה ויש נפיחות קטנה בסוללה שנוצרת בפריקה ונעלמת אחרי קירור, לא הייתי דואג, אבל נפיחות קבועה וגדולה ?.. חבל על הסיכון, להשמיד את הסוללה ולא להסתכן :cool:
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ZigiStar
תודה רבה על המאמר, קראתי את כולו ואכן מדובר בבחור משקיען ששומר את סוללות הליפו שלו במקרר קטן שהוא קנה במיוחד לסוללות (אחרי שאישתו זרקה את הסוללות ממגרת הירקות).
הבעיה במאמר שהוא כותב אותו על סוללות ליפו והעתיק טבלה ממאמר אחר שדיבר על סוללות Lithium-ion
הבעיה הנוספות היא שהוא הפך את המספרים - במאמר המקורי הם מדברים על הקיבול שנותר בסוללה לאחר אחסון של שנה
זה לא כל כך ברור האם הכוונה לקיבול הסוללה או לקיבול שנותר זמין לשימוש .
מה שאני רוצה להגיד זה שהמאמר המקורי יכול להיות שהם התכוונו לפריקה של הסוללה ולא לאובדן הקיבול שלה..
אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המקורי ולחוות דעה..
http://batteryuniversity.com/learn/a...tore_batteries
ההגדרה של אובדן הקיבול
recoverable capacity of lithium- and nickel-based batteries at various temperatures and charge levels over one year. The recovered capacity is defined as the available battery capacity after storage with a full charge.
הטבלה המקורית
קובץ מצורף 92859
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אננס
תודה רבה על המאמר, קראתי את כולו ואכן מדובר בבחור משקיען ששומר את סוללות הליפו שלו במקרר קטן שהוא קנה במיוחד לסוללות (אחרי שאישתו זרקה את הסוללות ממגרת הירקות).
הבעיה במאמר שהוא כותב אותו על סוללות ליפו והעתיק טבלה ממאמר אחר שדיבר על סוללות Lithium-ion
הבעיה הנוספות היא שהוא הפך את המספרים - במאמר המקורי הם מדברים על הקיבול שנותר בסוללה לאחר אחסון של שנה
זה לא כל כך ברור האם הכוונה לקיבול הסוללה או לקיבול שנותר זמין לשימוש .
מה שאני רוצה להגיד זה שהמאמר המקורי יכול להיות שהם התכוונו לפריקה של הסוללה ולא לאובדן הקיבול שלה..
אתם מוזמנים לקרוא את המאמר המקורי ולחוות דעה..
http://batteryuniversity.com/learn/a...tore_batteries
ההגדרה של אובדן הקיבול
recoverable capacity of lithium- and nickel-based batteries at various temperatures and charge levels over one year. The recovered capacity is defined as the available battery capacity after storage with a full charge.
הטבלה המקורית
קובץ מצורף 92859
לא, בזה הוא לא טעה. האתר המקורי מסביר בפירוש שליפו היא מאותה משפחה, ושמה המדוייק הוא "Lithium-Ion Polymer". מה שאנחנו מכנים "סוללת ליפו", היא בדרך Lithium-Ion עם קובלט: http://batteryuniversity.com/learn/a...stance_or_hype
בשקשר ל-Permanent Capacity Loss בגלל Aging (ראה הערה מתחת לטבלה) - אין פה מקום לדו-משמעות. לאפשרות השניה קוראים Self-Discharge.
-
Re: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
טוב,אחרי כל השירשור המעניין הזה...
מהו הנוהל הנכון על פיו יישק דבר בנושא הסוללות הנפוחות?
כמו שזה נראה...הרוח נושבת לכיוון המתת חסד למרות היותם תקינות בהיעדר ראיה חותכת שאוסרת את השימוש בהן במצב של נפיחות.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
אני הייתי משתמש בהן באותה זהירות (רבה) שאני נוהג בסוללות שאינן נפוחות. בזמן הטענה, שימוש ואיחסון.
אם לא השתכנעת תמסור אותן למישהו שחושב כמוני במדור "נותנים מקבלים" :)
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
מכיר את הפתגם "תמונה אחת שווה אלף מילים"?
אז הנה 2 תמונות, תחליט לבד מה אתה מעדיף - "לזרוק" 20$ או 1000000+ שקל
http://www.efly.co.il/forums/attachm...5&d=1372563067
http://www.efly.co.il/forums/attachm...6&d=1372563068
-
תגובה: Re: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
bna016
טוב,אחרי כל השירשור המעניין הזה...
מהו הנוהל הנכון על פיו יישק דבר בנושא הסוללות הנפוחות?
כמו שזה נראה...הרוח נושבת לכיוון המתת חסד למרות היותם תקינות בהיעדר ראיה חותכת שאוסרת את השימוש בהן במצב של נפיחות.
לא מבין מה זה "ראיה חותכת". זה שלא כתוב בשום מקום לא להשתמש כשהסוללה נפוחה ? גם לא כתוב שאסור להשתמש בסוללה מתחת למים. גם לא כתוב שאסור להשתמש בסוללה כשתקוע בה ענף של עץ (גם זה קרה) ...
בטח כתוב באיזשהו מקום (אם לא אצל הסיני אז אצל יצרנים אחרים) שאסור להשתמש בסוללה אם יש פגיעה/שינוי פיזי במבנה הסוללה.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ה-ZIPPY נראית סבירה עדיין אבל חשוב לשמור עליה כמו על כל סוללות הליפו, בתוך כלי חסין אש.
ה-RHINO גמורה! אתה משוגע אם אתה שומר עליה בבית! כבר ראיתי סוללות שהתחילו להתחמם ולבעור ככה סתם, ללא טעינה וללא פריקה, סתם כי הכימיה שלהן היתה גמורה והן התחילו תהליך פירוק פנימי בלתי נשלט (החומר שמפריד בין הקטודה ואנודה בתוכם נפרץ והן התקצרו בפתאומיות).
זרוק סוללות מנופחות לפח, אל תיקח סיכון מיותר בשביל 10$.
תזמין סוללות חדשות, טובות, ובעלות קיבול מעט יותר גבוה כדי להוריד את קצב הפריקה בהם (להיות רחוק יותר מהמגבלה), וודא שיש מספיק קירור בתוך הטיסן (כניסת אוויר). עוד 20 גרם ועוד 20$ שווים את השקט שבסוללות בטוחות.
בהצלחה
רועי
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
זה מה שנשאר מהמנטור שלי, והסוללת ריינו 3700 4 תאים...
תחליט כמה שווה לך הטיסן, לעומת למשוך עוד כמה הטסות עם הסוללה...
קובץ מצורף 93007
קובץ מצורף 93008
קובץ מצורף 93009
קובץ מצורף 93010
קובץ מצורף 93011
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
בוא ואעזור לכם, כי נראה שתחום הליפו חדש לרובכם.
1. יש ליפו תקינה, ויש ליפו נפוחה. אין ליפו תקינה נפוחה, כמו שאין נשים שמנות רזות. הליפו מתחילת השרשור צריכה להגיע לפח כמה שיותר מהר (לעבור בדרך במי מלח או פריקה במטען ואז קצר בין הקונקטורים). במקרה הכי טוב היא תפסיק לעבוד כשהטיסן באוויר. במקרה הכי גרוע היא תעלה באש אחרי טעינה (כשאתה כבר לא משגיח עליה). סוללה שנראית ככה לא נכנסת אלי הביתה.
2. מאחר והסוללה הזו עולה $10.72 אצל הסיני, אתה צריך להיות קמצן או מפגר בשביל להמשיך להשתמש בה. אני משער שמפגר אתה לא, כי בכל זאת באת ושאלת. לגבי סוגיית הקמצנות, קח בחשבון את (נזק הכספי מליפו פגומה) * (הסיכוי למימוש הנזק הזה בפועל). במקרה של הסוללה שלך, אני מבטיח לך שתגיע ליותר מ$10.72 שהיא עולה.
3. סוללות ליפו שומרים במצב STORAGE, גם אם זה ליומיים. דבר ראשון כי שמירה בטעינה מלאה, לפי יצרנים ולפי עדויות אמפיריות (batteries and chargers בRCG) זה הגורם מספר 1 לקיצור חיי הסוללה (עליה בIR). דבר שני, כי סוללה במצב STORAGE מסוכנת פחות מסוללה בטעינה מלאה. אני מתייחס לכל אחת מ20 הסוללות שלי כמו פצצה. אני טוען אותן על הרצפה, רחוק מדברים דליקים ותוך השגחה מלאה ומאחסן אותן על מדפי ברזל מתחת גלאי עשן. כשאני חוזר הביתה אחרי הטסה, אם במקרה לא סיימתי את כולן, אני מיד פורק את אלו שנשארו.
אני מטעין בבוקר שלפני ההטסה (עם PL8 וטעינה של ארבע במקביל אני יכול להטעין את כל ה20 בשעה).
4. בהמשך ל3, אם החלטתם להגדיל ראש ולשמור את הסוללות בצורה הולמת, בבקשה אל תסגרו אותן בחלל הרמטי. כל מי שראה מה קורה לסוללה כזו כשהיא מחליטה שמספיק, יודע כמה גז נפלט ממנה. בכלי הרמטי, הסוללה הופכת מספקית אנרגיה חביבה, למטען צד. למרבה נוחיותנו, ליפו בוערות בריאקציה כימית, הן לא צריכות חמצן, כך שכל האטימה ההרמטית שבעולם לא תעזור למנוע בעירה, או לפחות venting של הגזים החוצה מהתאים.
אני לוקח את הסוללות שלי בקייס של PELICAN, ומהסיבה שלעיל אני סוגר רק צד אחד של הקייס וכשהן באוטו אני מניח את הקייס על גבו ופותח את שני הקליפים (כשהמכסה סגור בצורה רופפת).
-
Re: תגובה: Re: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Tiran
לא מבין מה זה "ראיה חותכת". זה שלא כתוב בשום מקום לא להשתמש כשהסוללה נפוחה ? גם לא כתוב שאסור להשתמש בסוללה מתחת למים. גם לא כתוב שאסור להשתמש בסוללה כשתקוע בה ענף של עץ (גם זה קרה) ...
בטח כתוב באיזשהו מקום (אם לא אצל הסיני אז אצל יצרנים אחרים) שאסור להשתמש בסוללה אם יש פגיעה/שינוי פיזי במבנה הסוללה.
טיראן,על אותו משקל של איסור שימוש בסוללה מתחת למים ניתן לומר כי אין שילוט בשום מקום על הכנסת מסמר או מברג לתוך שקע חשמל 220 וולט,יש רק שלט שאומר "220 וולט".
אתה אמור להבין זאת לבד,המה מה? כאן בסוללה לא רשום כלום למעט:
להטעין לא בסביבה דליקה ברדיוס של 3 מטר לפחות-לא מעל 2 סי טעינה-לא לנקב בה חורים-ולהרחיק מהישג ידם של ילדים.
כך שנניח ומדובר באדם חדש בתחביב -לא יחשוב שמשהו לא בסדר בה-ימשיך להשתמש למרות היותה נפוחה.
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
עזוב, אנחנו טוחנים מים.
אדם סביר יבחין מיד שמשהו לא בסדר בסוללה נפוחה וישאל (כמו שאתה עשית) ויקבל תשובה ברורה. הסוללה סיימה את חייה.
אגב, היפריון שמייצרים גם סוללות כותבים שאם תא אחד התנפח יש אפשרות להחליף סוללה תחת אחריות בתשלום סמלי. אם יותר מתא אחד התנפח יש בעיה במטען או באופן השימוש בסוללה (צריכת יתר, קצר, פגיעה פיזית וכו').
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
ראיתי סוללות מתלקחות, לא ביו טיוב, אלא אצלי, ובכלי טייס שלי
ראיתי סוללות חדשות לגמרי שהתנפחו בטעינה ראשונה למימדים מבהילים, שכמובן הלכה מיד להשמדה ולא נשארה כדי להישלח חזרה תחת האחריות.
ראיתי סוללה מתלקחת גם בתוך דלי מי מלח, ורק העובדה שהיו שם מספיק מים מנעו קטסטרופה. יצא המון עשן, אבל לא התפתחה להבה. נוצר שם ג'אקוזי של ג'יפה
ראיתי את זה מתרחש אצל חברים ואצלי יותר מדי פעמים
תמיד יש סימנים מקדימים לאיבוד השליטה על הסוללה, אלו הסימנים שיש אצלך
שוב, קרא בעיון את תהליך השמדת הסוללה בריכוז המידע בחתימה שלי, ואל תנהל אפילו עם עצמך דיון על הכדאיות של זה.
ואם אתה עדיין לא משוכנע, חפש סרטים ביו טיוב על התפוצצות ליפו, יש המון כאלה
-
תגובה: מה עושים עם סוללות נפוחות במצב תקין לחלוטין?
טוב, אני חייב להודות שהשרשור הזה הדליק לי נורה אדומה. זרקתי 3 סוללות ״קומבינה״ שמצבן לא היה מושלם, כל אחת מסיבה אחרת, היישר לדלי מי מלח. למרות שאחת מהן טסה יופי. עדיין, זה לא שווה את הסיכון.