שלום,
מבקש המלצות לגוברנור למסוק בנזין גדול-כ-13 ק"ג.
מה בעצם חשוב? על מה אסור לוותר? מה אפשר לוותר וכיוב. אופי הטיסה רגוע לחלוטין-סקייל.
תודה.
אבי.
Printable View
שלום,
מבקש המלצות לגוברנור למסוק בנזין גדול-כ-13 ק"ג.
מה בעצם חשוב? על מה אסור לוותר? מה אפשר לוותר וכיוב. אופי הטיסה רגוע לחלוטין-סקייל.
תודה.
אבי.
עבור אופי טיסה רגוע:
1. אין שום צורך בגוברנור.
2. במידה ותבחר לשים אחד בכל אופן - כל יחידה שיש היום בשוק תספק את הסחורה ללא כל בעיה.
3. יש לי ATG חדש אם תרצה במחיר טוב. אני משתמש בו והוא מצוין.
ממליץ או על ה-ATG או על יחידה מצויינת שלא נמכרת בארץ, ה-MULTIGOV.
בשניהם בשילוב עם יח' LCD ניתן לכוון את כל כיווני הגוברנור ללא צורך בניחושים אלא עפ"י ערכים אמיתיים כגון קביעת יחס העברה, מהירות ראש וכו'. אין צורך בטאכומטר ובחבר על תקן מודד "מתאבד" :D.
אני משתמש ב-MULTIGOV V2 שזו הגירסה הלפני אחרונה ובגירסת ה-PRO שזו האחרונה הכניסו גם בקרת טמפ' לחום המנוע . ב-MULTIGOV ניתן לכוון 3 מהירויות ראש תלויות מפסק ה-F.MODE וכמדומני ב-ATG ניתן לכוון יותר מהירויות ראש. אני באופן אישי לא מכיר מישהו שזקוק ליותר מ-3 מהירויות לבחירה. יתרון נוסף ל-MULTIGOV הוא שיכול לשמש גם כגוברנור וגם כלימיטר עפ"י בחירת המשתמש. זהו כמדומני :)
דבר נוסף,
אני ממליץ בחום להשתמש בסנסור מהירות של ספקטרום של יח' ה-AR7100R שיושבת על ה-BACKPLATE של המנוע ולשכוח לנצח מהתעסקות עם מגנטים וקידוחים במניפה או הדבקות וכיוצא באלה. פשוט PLUG AND PLAY. הסנסור הזה מתאים כמעט לכל סוגי הגוברנורים למעט ה-GV1 של FUTABA שבלאו הכי לא הייתי נוגע בו עם מקל:D גוברנור מיושן להחריד במחיר מופקע.
אני מבין שיש חשיבות עליונה לקריאת סל"ד מנוע ורוטור. מהן השיטות ובעצם מהי השיטה הכי אמינה(מגנטים\חיישני סלד וכיו"ב)?
אבי,
הקריאה של הגוברנור היא של סל"ד מנוע בלבד, לא של סל"ד הרוטור.
השיטה הנפוצה ביותר היא בעזרת חיישן מגנטי שקורא מגנט אותו משתילים במניפה.
תודה לשניכם.
פתאום חשבתי לעצמי, רגע, הבחור אמר על מסוק בנזין!! :D
הסנסור של ספקטרום לא יתאים ל-BACKPLATE של מנוע בנזין, אלא אם תהנדס לו תושבת מתאימה במקום זו שנמכרת ומתאימה למנועי ניטרו 50 או 90.
אני יודע שקיים פיתרון גם למנועי הבנזין והוא נקרא STATOR GATOR של MODEL AVIONICS והוא פועל באופן דומה לסנסור של ספקטרום, תצטרך רק לוודא תאימות לגוברנור שתבחר. ואם לא אז תמיד יש את המגנט על המניפה. בהצלחה.
המלצתי היא על הRevmax של Model avionics, אני פשוט לא חושב שיש גוברנר שעובד יותר טוב או יותר פשוט לכיוון ממנו. מחברים, סטאפ של דקה אפילו פחות ומטיסים...
חן,
הבנאדם הולך להטיס סקייל בנזין לא 3D, בשביל מה הוא צריך לימיטר?? אם כבר היית אומר TJ PRO מילא...
אתה לא חייב להטיס 3D בשביל להשתמש בלימיטר, אני מטיס גם FAI עם לימיטר וזאת בגלל שהתגובות שאתה מקבל מהסרוו מנוע יעילות יותר וכפועל יוצא מהירות הראש אחידה יותר.
מצטרף לדעתו החיובית ולהמלצתו של חן על ה-RevMax.
אופס... המלצתי על רכיב שאלון ממומן שלו. רגע...., OK: אזהרה: הכותב הינו אבא/עבד של מטיס ממומן!!!
נאורצ'יק, אתה רואה מה עשית לי?:)
וברצינות, צריך להבין שמטיס רציני שממומן ע"י חברה בוחר את החברה ע"פ טיב המוצרים ולא לוקח כל מוצר שניתן לו חינם.
אי לכך, אותו מטיס כנראה היה נותן את המלצתו על אותו מוצר ללא קשר אם הוא ממומן של החברה או לא. סתם נקודה למחשבה לגבי האובייקטיביות של דעת הכותב.
בברכה,
נדב ברק.
טוב נדב לא צריך להגזים
מספיק שם היצרן בחתימה
אני מטיס עם multigov (גם Lukas Riva ,Bobby Watts)
http://www.aerospire.com/
לדעתי יותר טוב מ revmax
יותר קל לכיוון
מכניסים יחס גיר ואת המהירות שרוצים
אבל מה אני מבין
וואטס מנכל חברת חשמל וריבה מנכל תעשיות ריבות בגולה
לא מכיר אותם?
רשרש מטיס עם??.... לאפה עגולה עמוסה בשווארמה לא?.:D
נדב מתראים השבת? אני יותר מאשמח לארח אתכם בשבת בבוקר בפלמחים!
נדב ככה אתה מדבר על לוקס
אני אספר לאבא שלו
:D
מצטרף להמלצות על ה REVMAX, קל לכיוון, זול, ללא צורך במסכים או עזרים נוספים והתוצאות...
אין עוררין עליהן.
נדבו'ס יקירי...
שבת בבוקר כבר לא יהיה... מה לגבי הערב? יש תכנון?
איך זה:
http://www.helikraft.com/Model+Avion...+Standard.html
אני צריך גוברנור ופחות לימיטר.(כל גוברנור הוא לימיטר אבל לא כל לימיטר הוא גברנור...)
אבי שלחתי לך PM.
ניסן ידידי,
סל"ד מנוע = סל"ד של ציר המנוע = סל"ד של הפעמון כאשר הקלאץ' מחובר.
אילו המגנט היה על גלגל השיניים הראשי - הקריאה היתה של סל"ד ראש. הפעמון מסתובב יחד עם המנוע בעוד הגג"ש מסתובב יחד עם הלהבים (באותו קצב).
דווקא נראה לי שהפעמון הוא זה שמסתובב בדיוק כמו הגלגל שיניים.
שהרי - לצורך העניין אם הקלצ' מחליק אזיי המנוע יכול לעלות לטורים מטורפים אך עדיין הפעמון לנצח יסתובב בקצב של הגלג"ש.
נראה לי כי עדיף כך שהמגנטים הם על הפעמון ולא על המניפה.
ניסן
ניסן, אתה מתבלבל. תחשוב על כל שוב. פעולה תקינה של המערכת היא כאשר הקלאץ' לא מחליק !
לדוגמה, בוא נניח שעל הפעמון ישנו PINION גיר עם 10 שיניים ושעל הגג"ש הראשי 150 שיניים (לצורך הדוגמה בלבד) ואז יחס הגיר הוא 1:15.
זאת אומרת שעל כל 15 סיבובים של המנוע הגיר הגדול מסתובב סיבוב אחד. או במילים אחרות - על כל 15 סיבובים של הקלאץ'/פעמון (כאשר הקלאץ' מחובר) - הגיר והלהבים מסתובבים סיבוב אחד.
עכשיו יותר ברור ?
לגבי מה עדיף, הגוברנור דוגם סל"ד מנוע והקריאה הכי מדויקת בהתאם לכך היא על המניפה ולא על הפעמון (הסטיה יכולה לקרות כאשר יש החלקה של הקלאץ' בפעמון).
ליאור ידידי, פה אני חולק עליך מאחר והפעמון מחובר לפניון שמחובר לגלגל שיניים הגדול ,זה לא משנה
איפה יהיו המגנטים- על הפעמון או על הגלגל שיניים הרי שניהם יסתובבו תמיד יחד באותו הקצב וזה לא
משנה עם המערכת תקינה או לא.
ניתן אפילו להגיד שהפעמון הוא חלק אינטגרלי ,קבוע ובילתי נפרד מהגיר ,כי כמו שאמרתי הוא מחובר
לפיניון שיוצר יח ד עם הגלגל שיניים הגדול את יחס העברה ,ואילו לעומת זאת המניפה היא חלק קבוע של
מערכת המנוע ,והיא תסתובב תמיד במהירות סיבובי המנוע.
ניסן
ידידי,
שכחת דבר אחד. בין הפעמון לגיר הגדול יש יחס גיר. היחס רחוק מאוד מ-1:1.
לכן עבור מידה של 15,000 סל"ד מנוע , אחרי הגיר מקבלים יחס קטן בהרבה (בד"כ מקסימום 2000 סל"ד ראש)
מקווה שהבנת את אי הבנה.