-
טיסן הנטען בזמן טיסה
שלום לכולם,
רעיון עלה בראשי בזמן היותי בשירותים:D
הרעיון:
מערכת חשמלית הכוללת סוללה/בקר/BEC ומנוע חשמלי המוטמנת בטיסן, ומשולבת עם מחולל (דינמו), המחובר בגיר (Gear) לפין המנוע הקידמי, היוצר בזמן סיבובו כוח חשמלי הנשלח למעטפת הסוללה הנטענת על ידיו. בנוסף, יחובר רכיב אלקטרוני, אשר יפסיק את טעינת המחולל במצב כאשר הסוללה טעונה במלואה. הרכיב אחראי למנוע מצב של OVERCHARGING הקריטי לסוללות.
כך, באמצעות ניסוי וטעייה של יחסים וואטים יוצאים ונכנסים יווצר טיסן השוהה באוויר למשך שעות ארוכות ללא עצירת ביניים.
רעיונות?
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
תמיד הרעיונות הגדולים יוצאים ממקומות כאלה:D
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
חיבור הציר לדינמו יגרום להפסדי אנרגיה מכנית וכל מיני הסברים פיזיקלים על חוק שימור האנרגיה אך..........
התקנה של פרופ חופשי נוסף (מומחי הפורום ימליצו על מיקום , אולי מאחור כמו ב פאן ג'ט ) וחיבורו לדינמו יכול להיות רעיון מצויין ( עיקרון השבשבת שמייצרת זרם)
לך על זה.....
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
אין כזה דבר "אנרגיה חינם" , זה כמו שרכב חשמלי יסע ותוך כדי יסובב דינמו שיטען את המצברים, האנרגיה שתבזבז בסיבוב דינמו/טעינה/חום וכו.. היא גדולה מדי.
עזוב אותך משטויות
קח איתך בלייזר לשירותים .. :)
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
נכון, אין דבר כזה אנרגיה חינם, אבל יש דבר כזה יעילות האנרגיה.
אפשר להשתמש בדינמו שמחובר למנוע או שמסובב ע"י פרופלור כדי שייצר חשמל שיטען את הסוללה בזמן טיסתו, וכך יכול להאריך את השהייה באוויר!
הדבר עוד בחיתוליו, אני כותב כאן כדי לשמוע עצות ממומחים.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
אין דבר כזה !!!
סוללה לא יכולה לסובב מנוע שיסובב דינמו שיטען אותה ולקבל יותר טעינה מהפריקה שנגרמת בשל כך לסוללה. יש הפסדים בדרך לכל אחד מהרכיבים והם לא יכולים להפיק יותר אנרגיה מזו שמושקעת בהם!!! אין דבר כזה פרפטום מובילה.
האפשרות היחידה כיום לטעינה תוך כדי טיסה היא ע"י ציפוי הכנף בתאים פוטואלקטריים שיטענו את הסוללה מאור השמש.
לגראופנר יש\היה טיסן כזה שמחירו פחות או יותר בשמים
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
umbo
אין דבר כזה !!!
סוללה לא יכולה לסובב מנוע שיסובב דינמו שיטען אותה ולקבל יותר טעינה מהפריקה שנגרמת בשל כך לסוללה. יש הפסדים בדרך לכל אחד מהרכיבים והם לא יכולים להפיק יותר אנרגיה מזו שמושקעת בהם!!! אין דבר כזה פרפטום מובילה.
האפשרות היחידה כיום לטעינה תוך כדי טיסה היא ע"י ציפוי הכנף בתאים פוטואלקטריים שיטענו את הסוללה מאור השמש.
לגראופנר יש\היה טיסן כזה שמחירו פחות או יותר בשמים
קודם כל.. אין דבר כזה שאין דבר כזה :D
ועכשיו קצת יותר ברצינות בשהייתי קצת יותר צעיר חשבתי על רעיון דומה לקחתי שני מנועים חיברתי אותם נכונה וסובבתי קצה אחד של מנוע ביד והפלא ופלא גם המנוע השני הסתובב הבעיה הייתה שעל כל שלושה סיבובים ב"דינמו" המנוע הריגל היה מפיק רק סיבוב אחד בקיצור מה שאני מנסה לומר לדעתי זה יבזבז זתם אנרגיה ולא יהיה יעיל כיוון שהמנוע יצטרך להסתובב קצת יותר חזק מה שיגרום לבזבוז אנרגיה נוסף מה שכנראה יגרום לזמן טיסה קצר יותר
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
תומר ענבר,
האם שמעת על 'המצאת מרידור' משנות השבעים (ע"ש יעקב מרידור)?
כך זה פועל בדיוק...:rolleyes:
דר צאלון
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
m rochlitz
מכירים את זה: איזה באסה... חשבו כבר על הכל..
אבל זה לא ירתיע אותי, אני אחפש דרך אחרת להטעין את הסוללה בעודי באוויר!
המשך יבוא... :cool:
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ShaharBD
אפשר לעשות ניסיון, הקטע שזה ביזבוז אנרגיה...
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
אם תקח כל מנוע חשמלי ותסובב אותו תקבל חשמל.
חבר את המנוע שלך למברגה ותמדוד מתח בחיבורים והפלא ופלא חשמל חינם , טוב לא בידיוק חינם כי זה החשמל שיצא מהמברגה.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ShaharBD
ע-נ-ק
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
כפי שאמרו כאן לפני, אין דבר כזה
כל מערכת שתוסיף על טיסן למטרת טעינה תעלה לך ביותר אנרגיה ממה שהיא תייצר, וכך בעצם תצא מופסד
זאת אומרת שטיסן עם המנגנון שלך יטוס פחות זמן מאשר בלעדיו
ואת זה אומר לך אדם שכבר בנה טיסן חשמלי ללא צורך לטעון את הסוללות והטיסן טס בהצלחה...
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ShaharBD
שחר, הסרט הזה ירד מהאקרנים עוד לפני שנולדו חלק מחברי הפורום ....
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק רונן
שחר, הסרט הזה ירד מהאקרנים עוד לפני שנולדו חלק מחברי הפורום ....
בדיוק בשביל זה קיימים HOT, שדואגים לחדש את מלאי הסרטים כל עשור בממוצע...
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
לא זו בלבד שאני מכיר את המערכת הזו (Genesys), אלא שיש לי אחת כזו.
המערכת הזו נוצרה לפני שנים והיא מיועדת אך ורק למנועי דלק. באותם ימים קיבוליות הסוללות היתה מוגבלת וזו היתה אפשרות אמיתית להארכת משך שהיית הטיסן באויר.
ברור מעל לכל ספק שהאנרגיה הנוספת שנדרשה ליצירת החשמל נלקחה מהמנוע. במילים אחרות היה צורך במנוע מעט יותר גדול וצריכת הדלק גדלה בהתאם
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
המתקן שמוטי קישר בתגובתו מטעין רק את פאק הסוללות של הרדיו (מקלט, סרוואים וג'יירו).
אין בכוחו לטעון את פאק-הסוללות של המנוע...
וגם זה, שלא תטעה, בא על חשבון הכוח שמועבר למדחף.
טיסן שהציוד הזה אינו מותקן עליו יטוס וינסוק מהר יותר, מטיסן זהה עליו מותקן המחולל...
גם מנוע השריפה הפנימית שמסובב את הרוטור של המתקן, יגיע לסל"ד נמוכים יותר, מאשר בלעדיו.
אז יופי... בובה נמתחת עם קפיץ בתחת... תעשה כמה טיסות ותנחת כשסוללת המקלט מלאה... :rolleyes:
בקיצור, אין ארוחות חינם וחבל בכלל להתפלפל על זה...
דר צאלון
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
לדעתי, ואני לא מומחה לחשמל, הדרך היחידה להפעיל מנוע חשמלי מאנרגיה 'חינם' היא באמצעות תאים סולריים שיהיו ממוקמים על המשטח העליון של הכנף. כל עוד גודל התאים מספיק והשמש זורחת, הטיסן יטוס.
אינני יודע, אבל לא מן הנמנע שדבר כזה כבר נוסה בעבר.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
אולי בכל זאת אפשר קצת לשפר את היעילות:
מה דעתכם על הרעיון לנצל את סיבוב הפרופ בצלילות בסרק לצורך טעינה?
או
פרופ נוסף עם פסיעה משתנה המחובר בכיוון הפוך שישמש כברקס אקטיבי על ידי שינוי זוית הפסיעה (כמו REVERSE THRUST)
בשני המקרים הרעיון לנצל אנרגיה מבוזבזת (פוטנציאלית או קינטית)
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
flatspin
לדעתי, ואני לא מומחה לחשמל, הדרך היחידה להפעיל מנוע חשמלי מאנרגיה 'חינם' היא באמצעות תאים סולריים שיהיו ממוקמים על המשטח העליון של הכנף. כל עוד גודל התאים מספיק והשמש זורחת, הטיסן יטוס.
אינני יודע, אבל לא מן הנמנע שדבר כזה כבר נוסה בעבר.
נוסה....
ומי שניסה זה אני ;)
ובהצלחה מסויימת, זה היה לפני חצי מליון שנה, כשהמנועים היו כבדים וחלשים, ובכל זאת זה עבד
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ShaharBD
ענק!! הרגת אותי!
אגב אם כבר יעילות, הדרך הטובה ביותר לדעתי זה להפוך דלק לחשמל באויר להשתמש בו כדי להפעיל מנוע חשמלי. צפיפות האנרגיה של דלק היא גבוהה יותר מכל תא אנרגיה ונצילות מנוע חשמלי גבוהה יואת ממנוע דלק.. השאלה אם זה יעיל מספיק
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
התייחסויות, לפי הסדר:
1. למי שלא מכיר, http://en.wikipedia.org/wiki/Perpetual_motion
בקיצור, כבר אלף שנים אנשים מנסים לייצר אנרגיה מכלום.
2. אני בהתקף נוסטלגיה לדלוריאן.
3. ל-Flatspin, ברוך הבא, לכבוד לנו. אכן קיימים כלי טיס סולריים ניסיוניים, הגדול שבהם הוא ה-Helios המפורסם. אפילו בארץ היה לנו אקספרימנט מכובד, ה- Sunsailor. אני מניח שאתה מכיר היטב פיגורה מסויימת בתמונות...
4. ל-Ronys: פה אתה כבר מתחיל לדבר ברצינות. לדוגמא, ישנו פיתוח בתחום המדחפים הימיים שבו ישנו מדחף חופשי המסתובב מאחורי המדחף המונע, הרעיון הוא לנצל את האנרגיה שהולכת לאיבוד בעקבה המסתובבת. ע"י תכן מאוד מדוייק אפשר לגרד עוד כמה אחוזים בנצילות. בקיצור, עוד רעיון לקלסר הרעיונות שלי.
5. דרימר: זה מה קוראים תא דלק. הטכנולוגיה עדיין בחיתולים אבל עוד מעט (20 שנה :rolleyes:) זה יהיה "הדבר הבא". אולי אפילו לתעופה. הרעיון של מטוס חשמלי לא מופרך לגמרי, כבר יש כמה אקספרימנטים בתחום.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ומה בדבר יצור אנרגיה בטרמיקות
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
הדוגמה הכי טובה למשהו שכן עובד היא רכבים שבעזרת גלגל תנופה (או לא יודע בדיוק איך) מצליחים לנצל אנרגיה מבוזבזת (מפעולת העצירה לדעתי). יש מקביל לברקס על מטוס? :confused:
או, אולי, במקרה של מנוע ובקר מאד לא יעילים שמתחממים נורא אז ניתן את אנרגית החום להפוך בחזרה לחשמל. תאורטית אולי היה אפשרי אבל המכשור שיהיה בו צורך בטח יהיה כבד מידי.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ההמצאה המקבילה לזה בתחום הרכב שייכת לממציא שחיבר גלגלים גדולים לחלק האחורי וגלגלים קטנים לחלק הקידמי כך שהרכב יהיה כל הזמן בירידה...
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ZvikaF
ההמצאה המקבילה לזה בתחום הרכב שייכת לממציא שחיבר גלגלים גדולים לחלק האחורי וגלגלים קטנים לחלק הקידמי כך שהרכב יהיה כל הזמן בירידה...
:):):)
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
האפשרות היחידה שיכולה אולי לעבוד היא מה שבאמת הזכירו כאן, מעיין מערכת "מעצורי אויר" בעלי שני שימושים, עצירה ושימוש באנרגיה הנאגרת בעצירה לטעינת המצברים, הבעיה לדעתי היא שכמות העצירות לא תספיק לעולם למלא את הסוללות במידה מורגשת
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
ענק!! הרגת אותי!
אגב אם כבר יעילות, הדרך הטובה ביותר לדעתי זה להפוך דלק לחשמל באויר להשתמש בו כדי להפעיל מנוע חשמלי. צפיפות האנרגיה של דלק היא גבוהה יותר מכל תא אנרגיה ונצילות מנוע חשמלי גבוהה יואת ממנוע דלק.. השאלה אם זה יעיל מספיק
הרכבות עובדות בשיטה זו
גנרטור מייצר חשמל
הרכבת זזה באמצעות מנועים חשמליים
מנוע דלק שעובד בסלד קבוע הרבה יותר יעיל ממנוע שצריך להאיץ בסלד .
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
דרכים יחידות לקבלת אנרגיה שתשמש לטעינה:
1. תאים סולרים.
2.מתי שלא חשוב גרר נוסף על המטוס (מעצור אוייר ,בצלילה וכו'..) ניתן לנצל את סבוב המדחף ולנצל אנרגיה .דרך אגב קיים במכוניות היברידיות שכאשר לוחצים על הברקס הרכב מעמיס את האלטרנטור וכך גם מסיע לבלימה וגם טוען את מצבר המנוע החשמלי.
3. תאי דלק כבר היום בשמוש והטכנולוגיה קימת פחות בכלי תעופה משום שהטכנולוגיה עדין כבדה במקצת - יקח הרבה פחות מ- 20 שנה ונראה גם במטוסים..
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafwei
האפשרות היחידה שיכולה אולי לעבוד היא מה שבאמת הזכירו כאן, מעיין מערכת "מעצורי אויר" בעלי שני שימושים, עצירה ושימוש באנרגיה הנאגרת בעצירה לטעינת המצברים, הבעיה לדעתי היא שכמות העצירות לא תספיק לעולם למלא את הסוללות במידה מורגשת
זו שטות מוחלטת
לכלי טיס אין סיבה לעצור, למעט אם יש רמזור אדום ;)
אוטו שעוצר נשאר באותו גובה , מטוס שעוצר, נופל,
צריך להרחיב עוד?
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
יש לי את הפתרון המושלם!!!!
טיסן עם זוית התקפה שלילית....
הוא צולל ואוסף מהירות, עקב הגדלת המהירות העילוי גדל, והטיסן פשוט נוסק למעלה כל עוד הוא בצלילה......
אפילו לא צריך מנוע :cool:
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ברגע זה נראה לי שהשירשור מיצה את עצמו.
כשהשטותניקיות חוגגת, זה הזמן המתאים לחדול.
:) :) :)
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
בכל הנושא צריך לקחת את ההפסדים בהמרות האנרגיה שהינם עצומים.
מה שהופך את הרעיון לממש פרפטו מובילה שהרי בסופו של דבר מערכת האנרגיה פה סגורה ולא ניתן לייצר אנרגיה יש מאין שלא לדבר על ההפסדים מתוספת המשקל בממירי האנרגיה.
בנוסף, כל המרה של דלק לחשמל או לכוח/סיבוב אינה יעילה בעליל ופחות או יותר זהה בהפסדים כך שפשוט ניתן להשתמש במנועי דלק להנעה מלכתחילה.כך שגם הרעיון הזה לא הכי הכי.
הדבר היחידי שאולי כן ניתן לעשות זה לשפר נצילות ע"י שילוב של הרעיונות של יניב ודר.
האטה תתבצע ע"י פרופ נוסף שבמהלך הטיסה (שלא בהאטה) יהיה מוסתר אשר יסובב דינמו ויחזיר קצת מהאנרגיה לסוללה ובדומה בתפיסת טרמיקה.
בכל מקרה מדובר על תוספת אנרגיה מזערית.
אולי דאון עם שטח פני כנף גדולים ופנאלים סלולריים יהיה כיוון קצת יותר ישים.
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
זו שטות מוחלטת
לכלי טיס אין סיבה לעצור, למעט אם יש רמזור אדום ;)
אוטו שעוצר נשאר באותו גובה , מטוס שעוצר, נופל,
צריך להרחיב עוד?
דוקא לטיסני 3D היה נחמד אם היו יכולים לעצור וליפול ולהמשיך :)
זוכרים גם את ה FUNJET עם בהיגוי הוקטורי (דרך אגב מה קורה איתו - לא ראינו סרטים שלו בטיסות מעניינות) ? במטוס כזה הוא טס לכיוון אחד ופתאום במהירות מסתובב ומייצר דחף לכיוון השני. לא ניתן להתייחס לזה כסוג של בלימה?
וכמובן תזכרו שטורבינות רוח (כמו אלו שמייצרות חשמל ברמת הגולן) זה סוג של מטוס שתקוע בקרקע :)
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
זו שטות מוחלטת
לכלי טיס אין סיבה לעצור, למעט אם יש רמזור אדום ;)
אוטו שעוצר נשאר באותו גובה , מטוס שעוצר, נופל,
צריך להרחיב עוד?
בפעם הבאה שאתה מטיס תחשוב קצת על מה שנכתב כאן, אולי זה יעזור לך להבין...
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafwei
בפעם הבאה שאתה מטיס תחשוב קצת על מה שנכתב כאן, אולי זה יעזור לך להבין...
אל תיקח את זה אישית, הכל ברוח טובה
ואת מה שאני מבין בנושאים האלו הרבה היו שמחים להבין...
חג שמח
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
wind556
אל תיקח את זה אישית, הכל ברוח טובה
ואת מה שאני מבין בנושאים האלו הרבה היו שמחים להבין...
חג שמח
כנ"ל
-
תגובה להודעה: טיסן הנטען בזמן טיסה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
MDreamer
אגב אם כבר יעילות, הדרך הטובה ביותר לדעתי זה להפוך דלק לחשמל באויר להשתמש בו כדי להפעיל מנוע חשמלי. צפיפות האנרגיה של דלק היא גבוהה יותר מכל תא אנרגיה ונצילות מנוע חשמלי גבוהה יואת ממנוע דלק.. השאלה אם זה יעיל מספיק
זה קיים.
אתה חותר לכיוון הנכון אך לא במטוסים..
לצבא יש גנרטור שפותח אמנם לא בגודל שיכנס לטיסן אבל מאד קטן משהו כמו 30סמ אורך על 20 רוחב ועומק 5סמ... יש לו תא של מטנול..(הדלק של הטיסנים) והוא עובד פשוט על תרכובת חומרים ומפיק חשמל... לוקח לו 18 דקות רק להתחיל לייצר חשמל ואחרי שהוא מתחיל אז הוא מייצר 2.5A בשעה. הגנרטור הזה לא מתאים לטיסנים אלה לטעינת מצברים בשטח ללא הגבלת זמן.