שלום שמי רן, אני חדש בתחום ומעוניין לרכוש את הרכב הראשון שלי.
אשמח אם תתנו לי הצעות לרכב התחלתי.
והתקציב שלי הוא באזור ה3000 ש"ח.
Printable View
שלום שמי רן, אני חדש בתחום ומעוניין לרכוש את הרכב הראשון שלי.
אשמח אם תתנו לי הצעות לרכב התחלתי.
והתקציב שלי הוא באזור ה3000 ש"ח.
זחלן?
מה מעניין אותך יותר, מראה (סקייל), עבירות או ורסטיליות?
אני יותר בכיוון הסקייל.
הי רן.
לפני שנתחיל בשאלות הכוונה איידע אותך שבאתר זה אנו נמנעים מלדון להזכיר או לתת קישורים לאתרים, יבואנים או חנויות בארץ.
אם נרצה לדון במוצר, נעשה זאת ע"י קישור למוצר בחו"ל.
3000 ש"ח זחלן סקייל...
מאיפה אתה רוצה לקנות?
מהארץ או מחו"ל?
יש לך ניסיון בקניות מחו"ל?
יש לך ניסיון בתחביב/רכבים קודמים?
רן ענבר
מעדיף לקנות בארץ.
אין ניסיון, חוץ מכמה שפעמים שהסעתי רכב של חבר.
לגבי חנויות בארץ, פנה אלי בפרטי
כמה סקייל אתה רוצה להגיע?
כמו הרכבים של אקסיאל זה מספיק:
http://www.axialracing.com/t/vehicles/scx10
http://www.axialracing.com/t/vehicles/wraith
http://www.vaterrarc.com/Products/De...rodId=VTR03014
http://www.gmade.net/products/vehicl...back/artr.html
או שצריך רמת גימור עוד יותר גבוהה?
התמקדתי בדוגמאות של RTR או ARTR ולא רק במוצרים שיש בארץ.
צריך להבין שההיצע בארץ אינו בילתי מוגבל ובשלב מסויים לא יהיה מנוס מקניה מחו"ל
רן ענבר
רמת הסקייל של אקסיאל לפי דעתי מספיקה.
לחבר שלי יש axial scx10 הסעתי אותו כמה פעמים ונהנתי.
האם זה רכב מומלץ?
כן...זה רכב מומלץ ...
זו פלטפורמה שאפשר לשחק איתה הרבה וללמוד ממנה להתקדם,בנוסף שיש לאקסיאל
את שוק החלפים וה"אפטר מרקט" הכי גדול שיש היום ...
טל
אני אישית לא אוהב את ה scx10, קודם כל כי הוא נדוש, ודבר שני כי הוא ממש לא משהו בשטח ודורש המון שיפורים.
אם כבר הייתי מעדיף את הרייט שאני אישית הרבה יותר אהבתי, אבל הוא קצת פחות סקייל.
יש גם את vatera acender שעדיף על פני ה scx10 וגם נראה טוב.
אבל, אני הייתי מחכה קצת עד ש hpi venture יגיע לחנויות, עושה רושם של רכב ברמה הרבה יותר גבוהה.
http://youtu.be/27fHUWmx65U
אלון... גם אני כמוך, חשבתי שה scx10 לא משהו בשטח.
עד שראיתי את ההונצ'ו של חיים גיל נוסע...
נכון, הוא רחוק מלהיות סטוק אבל הוא משופר במעשה ידיו של חיים...
והוא נוסע מדהים.
עם הסקליות ניתן לשחק אבל ככל שהרכב יותר סקייל כך העבירות שלו נפגעת...לטעמי הרכבים של אקסיאל מאפשרים משחק הן הסקייל והן עם העבירות.
והם רכבים מוצלחים מאוד.
רן ענבר
הבחור שפתח את השרשור ביקש המלצה לרכב סקייל...למתחיל הייתי עדין ממליץ על האקסיאל SCX בעיקר בגלל אפשרויות של החלקי חילוף...לצערי לוואטרה עדין אין חלקי חילוף בכמות רצינית...נכון שהם טובים ישר מהקופסא ,אבל מהניסיון שלי אין רכב שהוא זהה לשני...כל אחד בשלב זה או אחר בונה/משדרג/יוצר רכב שמתאים לו ופה לאקסיאל יש את היתרון כרגע...מקווה שבעתיד כמו לאקסיאל גם לוואטרה יתחילו לייצר חלקי אפטר מרקט...
זו הדעה שלי בכל אופן...
טל
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
מה המחירים של כל אחד מהרכבים? (אקסיאל, ווטרה...)
יש הבדלים בין הדגמים של הscx10?
טל,
האמת שהקטגוריה הזו לא כל כך מעניינת אותי (למעט הרכב החדש של hpi שבאמת נראה מעולה) אבל בעקבות מה שכתבת בדקתי קצת את זמינות השדרוגים לווטרה וזו לא כל כך גרועה.
מצאתי ״שדרוגי״ אלומיניום כמעט לכל חלק ברכב (למעט axel housing), רובם מיותרים לגמרי בדיוק כמו שהם מיותרים באקסיאל.
החלקים מאלומיניום החשובים באמת לדעתי הם הנאקלים והאבים ואותם ניתן למצוא בשפע, בשלל צבעים וממספר יצרנים ידועים.
לגבי הרכב עצמו, בגרסת ה-rtr הוא הרבה יותר טוב.
נתחיל בזה שכל הרכב עם לינקים מאלומיניום (פלסטיק באקסיאל) וזה מאוד משמעותי (האקסיאל סטוק פשוט בדיחה לדעתי, כל גלגל וציר הולכים לאיפה שבא להם).
בנוסף הרכב מסודר טוב יותר כאשר בית הסוללה ממוקם מקדימה (באקסיאל מגיע מאחור וצריך לקמבן עד כמה שאני זוכר).
דבר חשוב נוסף הוא בית דיפ קטן משמעותית מה שנותן לווטרה מרווח גחון טוב משמעותית מאקסיאל.
גם זווית ההיגוי של הווטרה חדה יותר והפגושים מתוכננים טוב יותר.
הווטרה מגיעה עם שלט איכותי יותר.
המחיר של הווטרה נע בין 2100-2200₪ בייבוא מחו״ל (כולל משלוח ומס).
המחיר של האקסיאל נע בין 1900₪ (לגרסת ה-ram) ל2130₪ לגרסת ה-wrangler ultimate היפה (עם מערכת תאורה נאוד נחמדה).
בכדי להביא את האקסיאל לרמה של ווטרה rtr יש להשקיע לא מעט כסף.
זה נכון שניתן לשפראת האקסיאל בלי סוף אבל בסופו של דבר היא לא תהיה טובה יותר מווטרה ולמתחיל הייתי ממליץ על רכב שבא כמעט מושלם ישר מן הקופסא.
לווטרה יש גירסה מאוד יפה של ford 72.
https://www.ebay.com/ulk/itm/141855404746
אלון
אני מאוד אוהב את מה שוואטרה עשו בכל מה שנוגע לסרנים,זוויות היגוי,סרבו על השלדה ועוד כמה דברים ...הם עשו את שעורי הבית שלהם
אני מאמין שבעוד לא הרבה זמן הם ישתוו לאקסיאל ברמת החלקים והשדרוגים...
HPI גם נראה שעשו שעורי בית בקטגוריה הזו...
אני למשל מאוד רוצה לשים אצלי בגיפ הירוק שלי סרנים של וואטרה רק שעדין אין למצוא סרנים שלמים בכמויות...עוד "בעיה" שיש לוואטרה היא(בעיניי)
הנושא של הדרייבשאפטים שלהם...אפשר רק להשתמש בשלהם וזה חיסרון...
בכל מקרה אני שמח שכל מה שרציתי והייתי צריך לבנות לפני 10 שנים...יש היום שוק שמתפתח ואתה יכול ישר לקנות ללא צורך בידע מסויים...
טל
דווקא ראיתי שיש להשיג דרייב שאפטים של MIP לרכב.
אני חושב שגם ווטרה וגם hpi התקדמו בתחום בזמן שאקסיאל קצת דורכים במקום.
כל מה שהם עשו בגזרת הסקייל היא להוציא עוד גירסה ועוד אחת של אותו השטנץ, וזה דיי משעמם ולא באמת משפר משהו ברכב.
אני חושב שכרכב rtr הוא דיי חנטריש בעיקר בגלל הלינקים מפלסטיק.
וזה לא שיש לי משהו נגד פלסטיקה ברכב, להיפך, אבל אלו של אקסיאל פשוט ברמה נמוכה.
בכדי שלא יהיו שבירים הם הלכו על גמישות גבוהה וזה גורם לרכב להרגיש flemsy, לצירים לנוע לצדדים ולהיגוי לא מדוייק.
הדרייב שאפט שלהם גם דיי חלש והבורג נעילה משתחרר בשטח ואז הרכב תקוע.
הסרוו ממוקם לא טוב ולפעמים יש binding עם הקורה הקידמית.
ויש עוד המון דברים שמציקים לי ברכב.
אז נכון שמגיע לאקסיאל קרדיט על כך שהם החיו את הקטגוריה (טמיה היו שם לפניהם) אבל היום לדעתי המתחרים טובים יותר.
וזה נכון שניתן לפתור את כל הבעיות של הרכב אבל למה להתאמץ כאשר המוצר המתחרה בא עם כל השיפורים ופותר את מחלות הילדות..
אגב גם רמת הסקייל של ווטרה ובטח של hpi גבוהה משמעותית מזו של אקסיאל.
בקיצור, הם ניצחו אותם במגרש הביתי שלהם ועל זה מגיע להם כל הכבוד.
הבעיה בדריבשאפטים היא שאין "פין יציאה חיצוני"כמו בכל הסרנים של החברות האחרות
יש כבר פתרון לזה רק שזה עדין לא בכמות מספיקה...
טאמיה נרדמו בשמירה ולכן הם נעלמו...בזמנו עם הCR היה ניצוץ שהם מתחילים לישר קו עם הדרישה של השוק...
אבל לצערי נעלמו מהשולחן...חוץ מחופות הקשיחות שאין שני להם...השלדות שלהם עדין באובר דיזין מפגר...אם בכלל.
אקסיאל היא האופציה הזולה והנגישה להתחיל בתחום כרגע. ורוב מה שמשלמים על הקיטים שלהם הולך על הרישיונות יצור שקבלו מקריזלר ומותג הג'יפ
שלהם...הם די התקבעו אם אפשר להגיד את זה. אני לא שולל אותם ובגדול אני מרוצה מהמוצר
שלהם למרות שצריך לשפר אותו(אני נהנה מזה, חלק מהכייף של התחביב אצלי) מה שכן...אני חושב שהרכב הבא שאקנה יהיה של וואטרה
למרות שיש עוד זמן לזה...החברה החדשים בשכונה גורמים לאקסיאל להזיע,וזה רק עושה טוב לנו...
טל
תסלחו לי אני כבר מבולבל, אז או axial scx10, או vaterra.
ומה אתם אומרים על axial wraith ?
הWRAITH הוא לא "סקייל" בבסיס שלו...צריך לעבוד הרבה כדי להפוך אותו לאחד...
אם נכנס לך בתקציב לך על הוואטרה...אם לא אז לך על SCX10...
מאיפה אתה בארץ?
טל
טל אתה מתכוון לזה:
https://www.ebay.com/ulk/itm/331793656552
זה של mip שבדרך כלל עושים מוצרים מעולים.
יש גם של gpm
https://www.ebay.com/ulk/itm/191804730113
אם יורשה לי:
יש לי את הרכב הזה:http://www.vaterrarc.com/Products/De...rodId=VTR03000
הוא לא ממש סקייל אבל הוא מאפשר להנות משני עולמות, גם זחלן וגם רכב טיפה מהיר יותר [קטגוריה שנקראת רוק רייסר]
הוא עושה את זה ע"י 2 הילוכים [בעברה מהשלט]
ווטרה [חברה שכבר הוזכרה בדיון] מייצרת רכבים באיכות מצויינת.
גם לרכב הזה יש שלל שיפורים
יש לו גם חסרונות... לדוגמה: הוא לא רכב גדול והביצועים שלו הם בין זחלן לרוק רייסר...יש לו סוללה פחות אוניברסלית משל שאר הרכבים ועוד...
אם אתה אוהב את הצורה שלו אז זה יכול להיות רכב נחמד מאוד.
רן ענבר
אני יכול להתפשר על עניין הסקייל, והווטרה נראת לי מצוינת היא ניתנת להשגה בארץ ?
אני קניתי בארץ...
למיטב ידיעתי יש את הרכב בארץ אבל אני לא בטוח שיש לו חלקים בארץ...
מצד שני...יש לו בעיה קלה בסרוו של העברת הילוכים שנפתרת בקלות וזהו...
לגבי חנויות בארץ, פנה אלי בהודעה פרטית.
רן ענבר
לאיזו ווטרה התכוונת?
אם אתה מוכן להתפשר על הסקייל אז תבדוק את הרייט של אקסיאל.
יש לו עבירות טובה מאוד כסטוק ובסיס לשיפורים.
הטווין האמר לדעתי קצת פרווה, היא לא מספיק טובה בתור זחלן (דיפ פתוח מקדימה אם אני זוכר נכון), היא לא מספיק מהירה בשביל באשינג מזדמן והיא יחסית קטנה.
אם אתה רוצה רכב וורסטילי שגם בעל עבירות גבוהה וגם טוב לבאשינג זה רק טרקסס סאמיט.
עם נעילות נפרדות לדיפ קידמי ואחורי, שני הילוכים, מהלך מתלים ענק וגודל 1/8 זה פשוט רכב כיפי.
החיסרון הוא שהמראה ממש לא סקייל (בשביל זה אולי חיסרון) והמחיר (הרכב עצמו יקר והוא דורש זוג סוללות במקום אחת באחרים).
חוץ מזה זה רכב מאוד מאוד מהנה.
התכוונתי לווטרה אסנדר הוא אמין ?
והאם יש הבדלים בין הדגמים ?
לגבי האמינות ,יש לך אחריות של החנות ובמקרה הכי גרוע אתה יכול ליצור קשר עם החברה בחו"ל...
אלון
כן,לזה התכוונתי,אני הייתי מעדיף בכל זאת יכולת להחליף אותם בחיבור רגיל
ולא להיות "מחוייב" לצורה שלהם...
טל
חשבתי והבנתי שעדיף לי את הscx10 כי הפלטפורמה מצויינת להתחלה וכמו שאמרת שוק החלפים מצוין וגם דבר שמאוד חשוב לי הוא ווטר פרופ וראיתי כמה סרטונים ביוטיוב איך לעשות אותו ווטר פרופ בצורה ממש זולה.
ולשאלתך אני מאלפי מנשה, ישוב קרוב לכפר סבא.
למגן ממים אתה יכול כל רכב...זה לא קשור לחברה ממנה בא הרכב...
למרות שאישית אני לא אוהב לצלול עם הרכבים שלי(עשינו את זה בזמנו וזה רק גרם לשעות של ניקיון ומיסבים חלודים לכן ויתרתי על התענוג)
אני מבין את הכייף בזה...
טוב לדעת שאתה מהמרכז...לכן לפני שתחליט סופית מה לקנות... בו למפגש ותוכל לראות על מה כל הבלגן:cool:
אני מת"א ויש לנו קבוצה די גדולה בארץ עם "סניפים" בצפון ובדרום...
טל
אוקיי, אז אחרי שהתלבטתי הרבה הגעתי להחלטה שהscx10 יכול לספק אותי ואני יכול להנות ממנו המון עכשיו השאלה שלי היא כזאת.
איזה דגם הכי טוב?
ומה ההבדלים?
אם אני זוכר נכון הווטרה מגיע water proof מקורי.
סה״כ הבחירה בין scx10 ל ascender היא בין טוב למצויין, באף אחת לא ממש תפספס.
אני אישית הייתי בוחר בווטרה בגלל כל היתרונות שלה על פני האקסיאל ובגלל שהיא נראית הרבה יותר טוב.
תבדוק מי מוכר בארץ ולמי יש שרות טוב יותר וזמינות חלקים, גם זה חשוב.
תצפה טוב טוב בסרטון הזה ותבין למה עדיף ללכת על הווטרה.
בכדי להביא את האקסיאל לאותה הרמה אתה צריך להשקיע ה-מ-ו-ן כסף וזמן בשיפורים.
לדוגמא רק בשביל זווית ההיגוי את צריך להחליף ציריות, נאקלים והאבים שעולים ים כסף.
ויש גם קיט להתקנת הסרוו על השילדה שעולה לא מעט.
וכמובן שתצטרך להחליף לינקים למתכת כי הפלסטיקיים פשוט עלובים וגם זה עולה הרבה מאוד כסף.
וגם החופה לא באותה רמה.
ויש עוד המון דברים שמגיעים בווטרה כסטוק אשר באקסיאל מצריכים שיפורים יקרים מאוד.
לדעתי בכדי להביא אותה לאותה הרמה יעלה לך יותר מ-1000₪.
אני ממש לא מוצא סיבה טובה ללכת על אקסיאל שיש עכשיו אופציה הרבה יותר טובה.
אגב מה שהוא אומר בסרטון על האופציה לגיר שני הילוכים נשמע מאוד מאוד מעניין.
http://youtu.be/26t5K0W64wk
מסתבר שההסבה לשני הילוכים סופר פשוטה ומאוד זולה.
לדעתי זה אמור לסיים לך את כל הדילמות... :rolleyes:
http://youtu.be/KrJRVcZ736o
לווטרה אסקנדר יש גיר די דומה לזה של הטווין המר שבו קיימים בפועל שני הילוכים
הסירטון הזה עושה המון סדר בתהליך העבודה בתוך הגיר.
הגיר מורכב מהמון חלקים קטנים וסדר העבודה חשוב מאוד...
העיניין לדעתי הוא הכדאיות של הגיר שני הילוכים:
ההילוך המהיר לא רלוונטי ברכב הזה חוץ מאולי קצת וואסח
רכב סקייל הוא מאוד יפה אך מאוד רגיש לפגיעה באביזרי סקייל חיצוניים ולכן לא כדאי שייסע מהר [בהילוך שני]
לטעמי, צריך להחליט סקייל או מהירות ולהישאר עינייניים במיוחד בנושא הזה.
מהניסיון שלי עם האיכות של ווטרה היא מצויינת
גם אם רוצים שיפורים כמו גיר מתכת או חלקים נוספים, יש בשוק בשפע
רן ענבר
טוב אז הדילמה היא כזאת scx10 or vaterra.
scx10 הוא אחלה רכב ושוק החלפים מצוין אבל רובו מפלסטיק ודורש שדרוגים כמו הלינקים, ואינו ווטר פרופ.
לעומת זאת הvaterra שהיא כן ווטר פרופ וחלק מן החלקים עשויים אלומיניום, אבל חלקים בארץ בקושי ויש ואין שוק חלפים.
וכמו שכולנו יודעים שום רכב לא נשאר stock ותמיד משהו נשבר וצורך תיקון.
אז מה אתם אומרים?
אני תמיד אומר ש"ווטר פרופ'" זה חארטה
הנסיעה במים אומנם כיפית אך גורמת נזק עצום לרכב
אין בארץ שלו כל כך הרבה גשם שיאלץ אותנו לא להסיע תקופה ארוכה ולכן בשיקול פשוט של כמות ההנאה אל מול הצורך בתחזוקה הסעה במים אינה כדאית.
אני מסכים איתך שכמעט כל רכב ישופר בהקף כזה או אחר
השאלה היא אם אתה מאלו שאוהבים ליצר חלקים בעצמם או לקנות מין המוכן
שברים ובלאי תמיד יש אך בזחלנים כמות השברים יחסית נמוכה...בגלל שהרכב זז לאט המכות שהוא מקבל הן חלשות יחית
יש גזירות של חלקים כתוצאה מהתנגשות בין שני כוחות [או יותר] שפועלים על אותו חלק.
כך או כך זה דבר שהוא די דומה בין רכבים כאשר לכל רכב יש את החלקים היותר והפחות מוצלחים.
אני מאוד אוהב את הווטרה שלי וההכרות עם החברה השאירה לי טעם טוב...
גם הרכבים של אקסיאל שראיתי נוסעים מצויין.
הבחירה פה היא לטעמי בחירה של "טעם וריח" וסביר שלא תיהיה פה החלטה גרועה אלא החלטה בין אפשרויות טובות
רן ענבר
יש זמינות לחלקים של ווטרה בארץ ?
באתרים שאני מכיר, לא מצאתי...לא את הרכב ולא חלקים לרכב.
מצד שני לא כל מוצר שקיים על המדף מופיע באתרים של חנויות בארץ
רן ענבר
את הרכב להביא לארץ אין לי בעיה יש לי חנות אבל חלקים ושיפורים אין לי מאיפה להביא. לעומת scx שיש בשפע
בדרך כלל, חלקי חילוף יש בארץ אבל שיפורים הרבה פחות.
בעלי חנויות אומרים שיש בעיה למכור שיפורים היות וקשה מאוד לקלוע מראש לדרישות של המסיע.
אם יש שיפורים הם לרכבים יותר נפוצים.
לא הייתי בונה על חלקים משופרים לאף אחד מהרכבים.
בכל מקרה, האקסיאל היא חברה נפוצה גדולה וותיקה יותר מווטרה ולכן סביר שיהיו לה יותר חלקים ויותר שיפורים.
למיטב ידיעתי אין לאף אחת מהחברות בעיה או מחסור בחלפים בעולם...
בארץ זה קצת יותר בעייתי.
בזחלנים ,כמו שכבר כתבתי בעיית החלקים פחות נפוצה מאשר ברכבים מהירים.
חלקים בארץ זה יתרון משמעותי אך פחות מברכבים מהירים.
רן ענבר
אז scx10 ?
לא, ממש לא scx10..
לא יודע למה אתה נעול על הרכב ומתעלם מהחסרונות שלו והיתרונות של הווטרה על פניו.
נתחיל בזה שחלקי חילוף לזחלן הם חסרי משמעות, התקלות שמשביתות את הרכב נדירות בשני הרכבים.
יחד עם זאת, יצא לי לראות חבר עם תקלה באקסיאל שלו (איזה פין מטופש של הדרייב שאפט השתחרר בשטח) ולא היה לחנות את החלק...
ובכלל הוא היה מאוד מאוכזב מהשרות של החנות בארץ.
ברכבים כאלו, אם פעם בשנה ישנה איזו תקלה פשוט מזמינים את החלק מחו״ל וממתינים שבועיים או שמלווים ממישהו מהחברה..
לגבי שיפורים, זה החלק הכי לא ברור לי.
אם לא הבנת כבר אז אחזור שוב על הנקודה, לאקסיאל יש המון שיפורים כי הם ממש נחוצים לרכב.
בווטרה לא תמצא את השיפורים כי הם באו כבר מהייצרן.
לדוגמא, יש המון שיפורים לזווית ההיגוי של האקסיאל (ציריות, נאקלים והאבים) אשר יביאו אותה לזווית היגוי של 45 מעלות, דבר שמאוד חשוב בשטח, כך שתמצא מאות מוכרים ברשת.
לעומת זאת בווטרה זווית ההיגוי מלכתחילה 45 מעלות כך שלא תמצא שום שיפור.
עוד דוגמא, לאקסיאל תמצא אינסוף קיטים של לינקים ממתכת כי הרכב ממש דורש את זה, בווטרה הרכב מגיע כולו עם לינקים ממתכת אז למה שמישהו ייצר את זה?!
אותו כנ״ל לגבי התקנת סרוו על השילדה וכו׳..
אבל זה אפילו יותר מזה, גם בצד הקוסמטי את תמצא אינסוף ״שיפורים״ לאקסיאל כגון חופות יפות יותר, מראות, פגושים עם שאקלים והכנה לכננת, פנסים ראשיים.... וכמו בכל שאר הפרמטרים שרשמתי לך גם כאן, איזה קטע, זה מגיע כסטוק בווטרה! יש לה פרטי סקייל שאם אתה רוצה לשים אותם על האקסיאל אתה תוציא רק עליהם לפחות 500₪.
לגבי חנויות בארץ, מבחינתי זה לא שיקול, אני לצערי כמעט את כל החלקים (והרכבים) שלי מזמין מחו״ל כי:
א. את רוב החלקים הקצת יותר ״מיוחדים״ אין בארץ.
ב. אם כבר יש משהו בארץ, לרוב המחיר יהיה מופקע.
פשוט לזמין מחו״ל וזהו, גם חלקי חילוף וגם את הרכב (אלה אם כן המחיר בארץ מספיק אטרקטיבי).
חלקים משופרים לא תמצא בארץ בכל מקרה.
לדעתי לקנות אקסיאל כשיש עכשיו את הווטרה זה קניה לא חכמה ומושפעת בעיקר מתופעת העדר.